Please Log in or Create an account to join the conversation.
Jurgen Simon is de 2e man naast Elsen die weg moet…. Dus die interviews zijn ook verleden tijd nu.
Het valt mij op dat de interviews niet meer worden afgenomen door Jurgen,teken aan de wand!
….mvrgr Ampa.
Jurgen Simon is de 2e man naast Elsen die weg moet…. Dus die interviews zijn ook verleden tijd nu.
Het valt mij op dat de interviews niet meer af worden afgenomen door Jurgen,teken aan de wand!
Ben,,bang,, dat hij misschien op vakantie is?….mvrgr Ampa
Het wordt hoog tijd dat onder anderen Edwin Hermans én zijn interviewer een mediatraining gaan volgen.
Laten we het maar eens hardop zeggen: in de video-interviews voor en na de wedstrijden van MVV komt Hermans over – of wordt hij neergezet – als een duffe, ongeïnspireerde, slaapverwekkende persoonlijkheid. Hoe slecht de resultaten van MVV ook mogen zijn, ik kan haast niet te geloven dat hij echt zo’n nietszeggend figuur is. Hermans heeft in zijn voetbal- en trainerscarrière genoeg meegemaakt. Hij moet toch bezield zijn van het voetbalspelletje.
Maar die bezieling laat hij in de interviews dus niet zien. Het zou Hermans goed doen om in die interviews meer emotie, pit en betrokkenheid te tonen. Een beetje mediatraining kan wonderen doen. Kijk eens boos, vloek een keer, toon irritatie, lach, beweeg met je handen, laat zien dat je leeft! En vooral: stop met zo vaak zeggen dat je eigenlijk ook niet weet wat er misging.
Maar de interviewer heeft misschien nóg harder een mediatraining nodig. Als ik me niet vergis, is dat Jurgen Simon, de perschef of hoofd communicatie van MVV. Ironisch genoeg zou hij als communicatiedeskundige juist moeten weten hoe je iemand in een interview goed uit de verf laat komen. Toch zijn zijn gesprekken of interviews met Hermans allesbehalve sprankelend – en dat ligt voor een groot deel aan de vragen die Simon stelt. Ze zijn plichtmatig, saai en missen spanning. Kom eens met iets origineels! Probeer wat gecontroleerde emotie los te peuteren bij Hermans. Laat hem stralen, in plaats van hem te laten wegzakken in de voorspelbaarheid.