Bram Castro

15 dec 2012 12:39
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Bram Castro #46
Ik vond het eerder een teamprestatie, maar inderdaad Bram stond er op die momenten die er toe deden !
Wat een opluchting is het om eindelijk weer eens zo'n keeper onder de lat te hebben, al ben ik bang dat er voor hem ook de nodige belangstelling zou zijn.
Vooral als je ziet wat voor een grabbelaars en braggelaars er in de eredivisie keepen...
Mooi is ook te zien hoe hij reageert na een redding, veroorzaakt omdat een of twee andere spelers hun werk niet goed doen;
geen agressieve reactie of frustratie naar die spelers toe ( zoals je dat vaak ziet), maar wel normaal commentaar !
Dat is karakter hebben ! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2012 13:49 17 dec 2012 13:50 door Aloy Agu.
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
Bram Castro #47
Sinds Rein van Duijnhoven heeft er op z'n minst geen gelijkwaardige keeper bij MVV onder de lat gestaan!

Super Castro
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2012 09:23
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Bram Castro #48
Echt een hele goede keeper met prachtige reddingen heeft ons zeker al wat punten opgeleverd!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 11:28
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
Bram Castro #49
Hoe kan het verkeren?! Dramatisch gekeept, alleen schelden op je verdediging en de fout van Knops gisteren was echt jouw schuld! Je speelt een speler toch niet zo aan! Jammer, wat mij betreft heb je afgedaan. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 12:06
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Bram Castro #50

Aon de geng! schreef : Hoe kan het verkeren?! Dramatisch gekeept, alleen schelden op je verdediging en de fout van Knops gisteren was echt jouw schuld! Je speelt een speler toch niet zo aan! Jammer, wat mij betreft heb je afgedaan. :(


Dat is wel hiel gaw he.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 13:09
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Bram Castro #51
Ja, dat vind ik inderdaad ook heel erg snel, maar ik geef je gedeeltelijk gelijk, Aon de geng. Zo'n bal mag je Knops niet aanspelen, maar ook de manier waarop Knops loopt te kloten met die bal is ook niet goed te praten. Fout van beide spelers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 13:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Bram Castro #52
Zo'n ballen geeft hij vaker aan de verdedigers zo'n risico ballen.
En dat moet hij af gaan leren zo zie je maar weer gister..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 14:30
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Bram Castro #53
Mag hij ook eens een fout maken? Is het hele jaar goed bezig en na een fout heeft hij afgedaan, zo gaat dat hier met het Maastrichtse publiek. Als het goed gaat is het allemaal hosanna en als je een keer een fout maakt moet je oprotten....jammer voor mij is Castro de beste keeper die MVV de afgelopen jaren gehad heeft!! ook na een fout!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Sjotelsplak, Mie leef Mestreech, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 15:14
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Bram Castro #54

Och jeh schreef : Mag hij ook eens een fout maken? Is het hele jaar goed bezig en na een fout heeft hij afgedaan, zo gaat dat hier met het Maastrichtse publiek. Als het goed gaat is het allemaal hosanna en als je een keer een fout maakt moet je oprotten....jammer voor mij is Castro de beste keeper die MVV de afgelopen jaren gehad heeft!! ook na een fout!!


Best hij mag een fout maken. Hij heeft meerdere fouten gemaakt.

Maar hij is een mens dus doet ook niet alles goed en ik ben het met je eens de beste keeper sinds de laatste jaren.
Maar waar ik me aan stoor hij zeikt altijd op de verdedigers terwijl hij altijd van risico ballen geeft aan hun en dat gebeurd vaker ja en ja dit is de eerste keer dat dit afgestraft word.
Hij kan goed keepen maar als hij begint te zeiken op zijn eigen verdedigers dan gaat hij zelf ook k*t keepen.
Laat dat ook eens achterwege want dat gebeurd vaker bij hem.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 17:00
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
Bram Castro #55
Dat is wat ik bedoel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2014 20:49
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Bram Castro #56
MAASTRICHT - Bram Castro weet nog niet waar hij komend seizoen speelt. De keeper van MVV Maastricht staat op zijn 31ste zeker nog open voor de Eredivisie.

“Met MVV praat ik over verlenging. Er zullen deze maand vast meer gesprekken volgen. Maar als sportman moet je ook verder kijken als andere clubs zich melden. Ik ga voor wat het beste voor mij en mijn gezin is", zegt hij in gesprek met Voetbal Centraal.

Hij voelt dat zijn dagen als keeper niet geteld zijn. “Een keeper kan, als alles meezit, tot zijn 38ste of 39ste mee. Ik voel me heel goed bij MVV, wil graag blijven, maar ben eerlijk. Als ik beter wil worden, moet ik de stap naar de Eredivisie zetten. Ik heb altijd op het hoogste niveau gespeeld, alleen bij MVV niet. Ik weet wat er wordt verlangd in de Eredivisie."

"Ik kan nog zeker drie à vier jaar op een hoog niveau presteren", vervolgt de Belg. "Als een kans hogerop komt, ga ik daar serieus over nadenken. Misschien is naar de Eredivisie gaan met MVV op termijn ook mogelijk.”

Morgen op Voetbal Centraal een uitgebreid en exclusief interview met Bram Castro over zichzelf en MVV Maastricht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 11:19
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Bram Castro #57
En hier dan het volledige artikel op voetbalcentraal:

Slechts drie ploegen kregen minder tegengoals. Bram Castro hoefde in 38 duels slechts 46 keer te vissen, toch liep de 31-jarige doelman met de nummer elf in de Jupiler League de play-offs mis. “Zelf kan ik best tevreden zijn over dit seizoen, maar voor de club was het teleurstellend.”

Na een bewogen eerste seizoenshelft krabbelden de Limburgers in 2014 onder leiding van interim-trainer Ron Elsen op. Ze mengden zich alsnog in de strijd om promotievoetbal, maar MVV Maastricht miste het toertje op drie punten. “Als ik reëel ben, waren de play-offs een lastig verhaal geworden. Vooral fysiek”, beseft Castro zich in gesprek met Voetbal Centraal. “De competitie bestond voor het eerst uit twintig teams. Andere jaren hadden we soms wél een vrij weekend. Onze selectie is vrij klein, we moeten altijd een beroep doen op dezelfde spelers. Dat voelden we op het einde.”


De Belgische keeper wist met de Sterrendragers geen van de laatste drie wedstrijden te winnen. Ook enkele weken daarvoor trok MVV Maastricht twee keer net aan het kortste eind. “Toen hebben we de laatste periodetitel uit handen gegeven. Als we niet nipt hadden verloren van Almere City en Den Bosch (twee keer 1-0, red.), hadden we de play-offs gehaald”, realiseert Castro zich. “De ploegen stonden dit seizoen ontzettend dicht bij elkaar. Een keer winnen en je stond vierde, maar bij verlies zakte je weg naar de dertiende plek. Helaas vielen veel duels net niet onze kant op.”

De ervaren goalie wijdt het mislopen van de play-offs bovenal aan de beperkte middelen van de club uit de hoofdstad van Limburg. Een aderlating was het gedwongen vertrek van de trefzekere Maic Sema. De huurling keerde om financiële redenen terug naar het Noorse FK Haugesund. Castro: “Op voorhand was al gecommuniceerd dat Maic wel eens zou kunnen vertrekken. Hij was onze topscorer, maar was financieel niet houdbaar. Daar lang over zeuren helpt niet. Dat zijn zaken waar je als Jupiler League-club mee te maken krijgt.”

“Zonder Sema had MVV minder concurrentie en wisselmogelijkheden. Willem II, VVV, Den Bosch, Dordrecht: allemaal hadden ze meer keus”, vervolgt Castro over de oorzaak van de eindklassering in het rechterrijtje. “We misten een afmaker. Als je een spits hebt die er tussen de twintig en dertig intrapt, is dat mooi meegenomen. Je kunt bijna het minste aantal goals tegen hebben, uiteindelijk is dat te weinig. We scoorden moeilijk. Dat is heel lastig om op te lossen. Anders hadden we dat natuurlijk gedaan en wél de play-offs gehaald.”


Opnieuw is het Castro niet gelukt om met MVV Maastricht, dat in 2000 voor het laatst eredivisionist was, te promoveren. “Door al die faillissementen van clubs liepen we vorig seizoen de play-offs en wellicht zelfs de titel mis”, baalt de sluitpost nog steeds van zijn eerste jaar in De Geusselt. Castro bezit nu een aflopend contract en weet niet of hij blijft. “Met MVV praat ik over verlenging. Er zullen deze maand vast meer gesprekken volgen. Maar als sportman moet je ook verder kijken als andere clubs zich melden. Ik ga voor wat het beste voor mij en mijn gezin is.”

De oud-doelman van Roda JC Kerkrade, PSV en Sint Truiden toont zich ambitieus. Hoewel zijn club niet top presteerde, bleek Castro voor het tweede jaar op rij een rots in de branding. Hij voelt dat zijn dagen als keeper niet geteld zijn. “Een keeper kan, als alles meezit, tot zijn 38ste of 39ste mee. Ik voel me heel goed bij MVV, wil graag blijven, maar ben eerlijk. Als ik beter wil worden, moet ik de stap naar de Eredivisie zetten. Ik heb altijd op het hoogste niveau gespeeld, alleen bij MVV niet. Ik weet wat er wordt verlangd in de Eredivisie. Ik kan nog zeker drie à vier jaar op een hoog niveau presteren. Als een kans hogerop komt, ga ik daar serieus over nadenken. Al kunnen we met MVV op termijn misschien ook de Eredivisie in.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 12:33
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Bram Castro #58
Ik zou het zeer zonde vinden als Castro zou vertrekken. In mijn ogen is hij dit seizoen de beste speler.
Zeker zou hij nog in de eredivisie kunnen keepen. Ik noem bijvoorbeeld Kevin Begois, van PEC Zwolle. Ik vind hem niet beter dat Castro. Hij zou bij een club als NAC, RKC of Heracles prima passen. Maar ik hoop dat hij bij MVV blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 12:41
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Bram Castro #59

Mie leef Mestreech schreef : Ik zou het zeer zonde vinden als Castro zou vertrekken. In mijn ogen is hij dit seizoen de beste speler.
Zeker zou hij nog in de eredivisie kunnen keepen. Ik noem bijvoorbeeld Kevin Begois, van PEC Zwolle. Ik vind hem niet beter dat Castro. Hij zou bij een club als NAC, RKC of Heracles prima passen. Maar ik hoop dat hij bij MVV blijft.


Pasveer geit weg bij Heracles, dus iech dink tot Castro dao 'n serjeus optie zouw kinne zien? Of höbbe die dao al 'ne nuie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 12:45 15 mei 2014 12:46 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Bram Castro #60

MVVke schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Ik zou het zeer zonde vinden als Castro zou vertrekken. In mijn ogen is hij dit seizoen de beste speler.
Zeker zou hij nog in de eredivisie kunnen keepen. Ik noem bijvoorbeeld Kevin Begois, van PEC Zwolle. Ik vind hem niet beter dat Castro. Hij zou bij een club als NAC, RKC of Heracles prima passen. Maar ik hoop dat hij bij MVV blijft.


Pasveer geit weg bij Heracles, dus iech dink tot Castro dao 'n serjeus optie zouw kinne zien? Of höbbe die dao al 'ne nuie?


Heracles wélt Dennis Telgenkamp (de 2e keeper vaan verleije sezoen) es ierste keeper neerzette. Weijer höbbe ze nog 'ne reservekeeper. Mer gein idee of ze weijer loere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden