Antonio Stankov

26 nov 2012 07:44
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Antonio Stankov #31

Hughes schreef : Niet veel mensen zeggen er wat over maar ik vind hem beter dan Laurent meer een zekerheid


Hij haakt aan, is ook geen topper (vooral tegen Den Bosch viel hij door de mand), maar hij voetbalt als een middenvelder en brengt meer 'voetbal' dan Castellana.[/quote]

Wie er beter is Antonio of Laurent mag ieder zelf weten.
Tot nu toe scoort Antonio meer dan Laurent. En laat het nu in dit "spelletje" net om gaan

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 01:08 28 dec 2012 01:09 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Antonio Stankov #32
Ik ben benieuwd of MVV deze jongen een profcontract gaat aanbieden. Dat lijkt me wel zo fatsoenlijk. Hopelijk is er in de winterstop nu wel financiële ruimte.

Hij is trouwens geen international meer, hij heeft zijn Macedonisch paspoort ingeleverd voor het Nederlandse. Zou hem dat goedkoper maken? Ik denk niet dat Louis hem nog zal bellen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 02:25 28 dec 2012 02:28 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
Antonio Stankov #33
Absoluut de zwakste schakel in de verdediging. Is met zijn lengte weliswaar gevaarlijk bij corners, maar is met zijn verdedigende onvermogen en slechte opbouw absoluut even 'gevaarlijk' achterin. Als er ergens een versterking gewenst is, dan op de rechtsbackpositie. Moustafa is overigens ook een betere optie dan Stankov.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 09:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Antonio Stankov #34
Ik vind een aanvallende middenvelder eigenlijk de positie die in aanmerking komt voor "als er ergens versterking gewenst is". Stankov is niet wekelijks de uitblinker maar voor de Jupiler League een prima rechtsachter. Hij zal een paar wedstrijden door een sterke linksbuiten gedold worden, dat klopt. En die wedstrijden mis je Laurent, die een tegenstander kon opvreten. Herinneren we ons Boerrigter nog het jaar dat die speler van het jaar werd? Die raakte in de Geusselt geen bal omdat Laurent hem in de eerste minuut al de hekken in werkte en de scheids gelukkig geen kaart durfde te geven zo vroeg in de wedstrijd. Maar even zo goed lieten sommige tegenstanders Laurent bewust vrij. En dat pakte vaak genoeg verkeerd voor ons uit omdat Laurent toch niet heel veel meer wist te doen dan heel hard naar voren rennen met de bal, en de bal maar voor de goal slingeren zonder echt te kijken of er wel mensen staan.

Stankov past beter bij het huidige MVV dat met overleg probeert een aanval op te zetten en dat rustig blijft als er niet meteen ruimte ligt voor een aanval. Daarnaast scoort hij toch al een aantal belangrijke doelpunten. Stankov "verdient" een contractje, al zou ik hem nooit de hoofdprijs willen betalen. Maar even zo goed zal MVV misschien hopen dat ze hem gratis tot het eind van dit seizoen kunnen houden, en dan op zoek gaan naar een betere optie. Zeker als we promoveren, hebben we gewoon een betere rechtsback nodig. Tegen NAC in de beker was Stankov zijn tegenstander, Hooi, een paar keer volledig kwijt, en ik vond die Hooi buiten zijn snelheid verder geen speciale voetballer. In de eredivisie staat hij wekelijks tegen zo'n speler...

Maar goed, als we promoveren geldt helaas voor de meeste spelers dat ze te kort komen. Dat is nu eenmaal de consequentie van promotie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 12:52 28 dec 2012 12:57 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Antonio Stankov #35

Hill28 schreef : Absoluut de zwakste schakel in de verdediging. Is met zijn lengte weliswaar gevaarlijk bij corners, maar is met zijn verdedigende onvermogen en slechte opbouw absoluut even 'gevaarlijk' achterin. Als er ergens een versterking gewenst is, dan op de rechtsbackpositie. Moustafa is overigens ook een betere optie dan Stankov.


Totaal niet mee eens. Doe mij maar Stankov. We staan niet voor niks bovenaan. Ook dankzij Stankov. Ik vind dit een beetje "een gegeven paard in de bek kijken" wat je doet. Ik ben juist blij verrast met Stankov. Stankov ga zo door jongen, ga niets veranderen in je spelstijl, en laat ze zeggen wat ze willen, je doet het meer dan prima!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 13:10
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Antonio Stankov #36
Zelf ben ik van mening dat Stankov de meest onderschatte speler van MVV is! Hij heeft ons al op belangrijke momenten laten juichen door een zeer belangrijk doelpunt van hem. Mensen vergeten dat voor hem Smeets staat, waardoor Stankov regelmatig tegen twee man moet opboksen en zich meerdere keren gewoonweg makkelijk overeind houdt. Let maar eens op hoevaak Smeets zijn man laat lopen en Stankov weer tegen twee man staat. De enige waar hij het echt moeilijk tegen heeft gehad, was vorige week tegen die van Eindhoven. Zelfs de penalty was erg ongelukkig na het terugzien van de beelden. Kortom, geef deze man de steun die hij verdient en op naar de markt!! B) B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 12:49
PVM
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Antonio Stankov #37
Hallo,
Morgen in de Trompetter/ Maaspost een profiel van Stankov. Benieuwd wat jullie ervan vinden. Andere profielen ook gelezen?
Positief?
Hoor het graag.
Met sportieve groeten,
het MVV team
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 11:28
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Antonio Stankov #38
Vandaag in de Limburger mooi stukje over Antonio Stankov die in de basis bij MVV speelt op amateurbasis echt met nul euro op zak iedere dag komt hij met de trein van Swalmen naar Maastricht.Aan het station word hij opgehaald door Esajas (nu is hij ook nog zijn premie kwijt).Petje af voor zo een speler.(misschien kan iemand dit stuk uit de Limburger hier plaatsen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 11:46
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Antonio Stankov #39

ouwe rot schreef : Vandaag in de Limburger mooi stukje over Antonio Stankov die in de basis bij MVV speelt op amateurbasis echt met nul euro op zak iedere dag komt hij met de trein van Swalmen naar Maastricht.Aan het station word hij opgehaald door Esajas (nu is hij ook nog zijn premie kwijt).Petje af voor zo een speler.(misschien kan iemand dit stuk uit de Limburger hier plaatsen)


Eigelijk te triest voor woorden, Respect voor die jongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 11:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Antonio Stankov #40
Mooi artikel over Stankov vandaag in DDL. Dit is pas écht investeren in jezelf! Klasse!!
vrijdag, 08 maart 2013
Elke week in basis, voor nul euro
Antonio Stankov speelt hele seizoen gratis voor MVV en krijgt straks eindelijk beloning: contract ligt klaar

door Roel Wiche

Hij is vermoedelijk de goedkoopste voetballer in de geschiedenis van MVV.
Antonio Stankov heeft een basisplaats, maar krijgt geen salaris en reist per trein naar de training.
Nee, hij is niet op andere gedachten te brengen. En we mogen absoluut niet aandringen.
Antonio Stankov heeft net uitvoerig verteld dat hij het hele seizoen al geen salaris en geen onkostenvergoeding
ontvangt van MVV. En nu zijn ook nog de premies wegbezuinigd.
Maar toch stáát hij erop de rekening te betalen op het terras van het chalet op de Sint Pietersberg.
Erezaak, punt uit.
Antonio Stankov (22) is op papier profvoetballer. Verdediger, bijna veertig wedstrijden in de benen, vijf doelpunten. Maar in de praktijk
is hij amateur. Elke dag neemt hij in Swalmen, waar hij bij zijn ouders woont, de trein naar Maastricht. Op het station wordt hij
opgehaald door ploegmaat Malcolm Esajas, die hem ook weer terugbrengt. Zo gaat dat in tijden waarin de crisis ook het betaalde voetbal
niet onberoerd laat. Stankov verdiende na een goede stage in de zomer een plek in de MVV-selectie,
dwong snel een basisplaats af, maar het budget in Maastricht voor een contract was eenvoudigweg op. En
dus speelt hij al ruim zeven maanden voor niks. „Ik begrijp de club, het geld is er gewoon niet. Ik had gehoopt dat er in de winterstop wat
mogelijk was, maar dat kon niet. Ik moet dit seizoen behoorlijk investeren in mezelf. Maar ik heb een basisplaats, kan me in de picture spelen.
Als ik op de tribune had gezeten, had ik dit niet volgehouden.”
Als je hem hoort praten - vrijwel vloeiend Nederlands, met zelfs een zachte g - is het moeilijk voor te stellen dat zijn roots in de Balkan
liggen. Antonio Stankov en zijn tweelingbroer Aleksander werden geboren in Stip, een universiteitsstad in Macedonië. Nadat vader Stojan een baan als vrachtwagenchauffeur in Nederland had gekregen, emigreerde het hele gezin. Eerst naar Roermond, later naar Swalmen. Ander land, betere kansen. „We hadden het niet slecht in Macedonië. Maar het gemiddelde loon is daar 250 euro per maand. Hier konden we meer van onze toekomst
maken.” Die toekomst bleek voor Antonio en Aleksander in het voetbal te liggen. Via de jeugd van Swalmen en SVC 2000 (Roermond) kwamen
beiden in het vizier van Roda JC. Het duo tekende een contract in Kerkrade, maar de grote doorbraak kwam er niet. Na een intermezzo
bij FC Oss moesten de onafscheidelijke broers ieder hun eigen weg gaan. Aleksander in Denemarken, bij Viborg, Antonio dus bij MVV.
Meteen had de Maastrichtse club voor het eerst sinds mensenheugenis weer een jeugdinternational.
Stankov speelde met Jong Macedonië tegen de grootste talenten uit de Premier League en de Portugese competitie. En op vrijdag weer tegen pakweg De Graafschap. „Soms speelde ik drie wedstrijden in een week, dat voelde ik echt in mijn benen. In het najaar heb ik besloten om mijn Macedonische paspoort in te ruilen voor een Nederlands. Dat biedt een heleboel praktische voordelen. Alleen mag ik nu niet meer voor Macedonië uitkomen, dat doet
pijn.”Want hoe Nederlands hij ook is geworden, zijn vaderland blijft in zijn hart verankerd. Niet lang voor de winterstop overleed zijn opa en
dat was een zware klap. Zo zwaar dat het zichtbaar invloed had op zijn spel bij MVV. „De familiebanden in Macedonië zijn heel sterk, veel sterker dan in Nederland. Ik had het een tijd erg moeilijk. Gelukkig kon ik er bij de club goed over praten. Met de trainer, met zijn assistenten. De spelersgroep zit goed in elkaar. En Malcolm is echt mijn maatje geworden. Nu gaat het weer goed met me en dat zie je terug in mijn spel.”
Ook MVV lijkt er inmiddels van overtuigd dat Antonio Stankov de club iets te bieden heeft. Dit seizoen blijft de schaars gevulde kas nog op slot, maar voor volgend seizoen ligt een contract klaar. Eindelijk, dus. „Ik heb de keuze gemaakt om als amateur te gaan voetballen. En als je die keuze maakt, moet je er ook vol voor gaan. Dat is nu beloond, denk ik.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 11:57
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Antonio Stankov #41
Dit vind ik wel niet kunnen. Je ziet hem elke wedstrijd vechten voor de bal. Als ik vind zeker dat MVV zijn inzet moet belonen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 12:09 08 mrt 2013 12:10 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Antonio Stankov #42

Boys_in_Red schreef : Dit vind ik wel niet kunnen. Je ziet hem elke wedstrijd vechten voor de bal. Als ik vind zeker dat MVV zijn inzet moet belonen.


Het is ZIJN keuze geweest om in te gaan op het aanbod. Hij wordt niet gedwongen om hier te voetballen? Jammer dat hier (zoals gebruikelijk) meteen weer negatief over MVV gesproken wordt (vind ik niet kunnen, te triest voor woorden etc.)
Daarbij beloont MVV hem nu ook, want het contract voor volgend seizoen ligt klaar staat in het artikel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 12:21
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Antonio Stankov #43

Armand schreef :

ouwe rot schreef : Vandaag in de Limburger mooi stukje over Antonio Stankov die in de basis bij MVV speelt op amateurbasis echt met nul euro op zak iedere dag komt hij met de trein van Swalmen naar Maastricht.Aan het station word hij opgehaald door Esajas (nu is hij ook nog zijn premie kwijt).Petje af voor zo een speler.(misschien kan iemand dit stuk uit de Limburger hier plaatsen)


Eigelijk te triest voor woorden, Respect voor die jongen


Inderdaad, te triest voor woorden. Ik het artikel staat wel, dat hij volgend seizoen definitief een vast contract krijgt van MVV. Dat vind ik wel het minste dat je kunt doen. Hij heeft zelfs zijn 'International' status en paspoort ingeleverd om sociale zekerheid te krijgen in Nederland, hij mag nu niet meer uitkomen voor Macedonië. Die jongen verdient meer dan een applaus hier voor zijn inzet. Merci Antonio. :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 12:26
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Antonio Stankov #44

jeoff schreef :

Boys_in_Red schreef : Dit vind ik wel niet kunnen. Je ziet hem elke wedstrijd vechten voor de bal. Als ik vind zeker dat MVV zijn inzet moet belonen.


Het is ZIJN keuze geweest om in te gaan op het aanbod. Hij wordt niet gedwongen om hier te voetballen? Jammer dat hier (zoals gebruikelijk) meteen weer negatief over MVV gesproken wordt (vind ik niet kunnen, te triest voor woorden etc.)
Daarbij beloont MVV hem nu ook, want het contract voor volgend seizoen ligt klaar staat in het artikel.


Je vergeet wel weer erg makkelijk dat deze jongen in de zomer een heel mooi bonus/premie systeem werd voorgehouden.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 12:29
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Antonio Stankov #45
En jij vergeet dat hij nog steeds de keuze heeft om weg te gaan bij MVV. Zoals je weet is het voor werkloze voetballers niet makkelijk om clubs te vinden. Antonio moet blij zijn met deze kans. Gelukkig beseft en begrijpt HIJ de beslissing van MVV wel zonder te zeiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden