MVV is vaan us allemaol!

16 feb 2013 15:52 16 feb 2013 15:53 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV is vaan us allemaol! #16

Sjotelsplak schreef :

Schapendonk schreef : Ik vind dit onzin. Dat heeft niks met die 100 te maken. Als in een stadion geen 3700 mensen maar 10000 mensen moeten komen haal je die niet naar het stadion door die 100. Heeft niks met Rinkens te maken of met die 100 te maken. Het is puur de instelling van de stad en de uitzendingen op tv. Als je dit in Rotterdam of Amsterdam doet zit het stadion toch vol maar daar wonen ook heel wat meer mensen. Maastricht is hier te klein voor. Bovendien zijn er de afgelopen 13 jaar generaties verloren gegaan aan MVV. De omringende dorpen gaan naar Roda jc. We zijn met 4 tot 6000 mensen over. Hooguit in een echte piek 7500 en dan heb je het écht gehad. En dit is ooit begonnen bij meneer Leers en niet bij Rinkens.

Ik vind niet dat Maastricht hier te klein voor is. Zeker gezien de toeschouwersaantallen de laatste 5/10 jaar is er dit seizoen iets raars aan de hand. En dat gaat natuurlijk niet alleen om 100 vaste supporters die wegblijven. Het is een proces dat 3 jaar geleden is ingezet. (wandelen met bejaarden, mediabericht over het woordje moffen,een trainer die op cursus moet,etc,etc) De crisis zal hier ook deels part aan zijn.


Het is erg raar dat het vanaf drie jaar geleden hoe beter het gaat hoe minder mensen er komen.
Kijk eens de periode titel in Eindhoven hadden we aan 1500 plekken nog niet genoeg, en dit was een Combi :ohmy:
En in Emmen dit jaar zelfs toen we op de eerste plaats stonden met moeite 350 man en dit was op eigen vervoer :thinking:
Het is wat je zegt Schapendonk deels zal het te maken hebben met de SV maar deze ten dens is al eerder ingezet nog voor de SVs, wat kunnen we er aan doen?
Denk heel weinig :thinking: , voor de mensen die denken dat het maandag anders zal zijn ik denk dat er maandag nog minder zijn al hoop ik tegen beter weten in dat het opeens vol zit dan snap ik er in ieder geval niks meer van ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 16:21 16 feb 2013 16:21 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV is vaan us allemaol! #17
Er zijn meerdere redenen te noemen denk ik voor de tegenvallende toeschouwersaantallen:
1. Ik denk dat de crisis de voornaamste reden is en vele mensen thuishoudt in plaats van naar MVV te gaan.
2. Bovendien spreekt het Jupilerleague voetbal niet echt aan aan, matig niveau en dat in combinatie met de crisis is keuze snel gemaakt.
3. Als MVV dan ook nog de 2e seizoenshelft wat minder speelt, heeft dat toch al weer consequenties voor de toeschouwersaantallen. En de verwachtingen zijn misschien ook wel erg hoog, na zo'n puike 1e seizoenshelft.
MVV moet op een buitengewoon hoog niveau acteren willen er structureel 7000/8000 toeschouwers komen. Zo is de laatste jaren toch wel gebleken, winnen is niet genoeg, maar er moet ook continu goed en spectaculair gespeeld worden, anders blijf je steken op max. 6000 toeschouwers (helaas).
Valt het voetbal ff tegen, dan blijven er helaas weer genoeg thuis.

De club moet eigenlijk eens echt kunnen verder groeien, vooral financieel, anders kom je niet wezenlijk verder, maar ondanks hardwerken door de bestuurders lukt dat in deze crisistijd natuurlijk niet om veel sponsors binnen te halen.
Je kunt de club echter weinig verwijten en zeker niet dat er te weinig toeschouwers komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 16:58
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV is vaan us allemaol! #18
* Als MVV van us allemaol is, dan stop met het ontmoedigingsbeleid voor fanatieke fans!
* Leg meer de focus op je core business VOETBAL en minder op je nevenactiviteiten (maatschappelijk)
* meer PR m.b.t. core business. Ik lees meer over de maatschappelijke activiteiten dan over het eerste elftal, bijvoorbeeld op mvv.nl. Denk ook aan wedstrijdposters buiten Maastricht. Helaas hangen er in gemeenten Meerssen en Valkenburg alleen maar posters van Aachen-Nord. Denk daarbij ook aan Beek en net over grens in België.
* zorg voor veel meer entertainment in het stadion. Het gebrul van Boileau hangt me de keel uit. Interviews met sponsoren, amateurclubs e.d. zijn absoluut niet vermakelijk. Laat wat jeugdspelers afwerken op doel, begeleid met een lekker muziekje. Bijvoorbeeld: bij ieder doel 2 jeugdteams tegen elkaar. Keepers komen ook van jeugdteams. Maak een eigen competitie hiervoor. Zo kun je per wedstrijd 4 teams de kans geven. Dit zorgt voor (een paar) meer toeschouwers, omdat wellicht meer mensen van de clubs en familie/kennissen/vrienden/bekenden van de spelertjes willen komen kijken. Althans, toen mijn club een jaar of 25 geleden club vd week was en ik mascotte, waren er zat mensen bij die normaal nooit kwamen.
* Kwalitatief beter voetbal spelen helpt ook (ook al staan we hoog op de ranglijst, het voetbal is in thuiswedstrijden niet hoogstaand)
* meer STRIJD. Passie op het veld slaat over naar passie op de tribunes en v.v.
* meer acties voor je echte fans/seizoenskaarthouders (als seizoenskaarthouder lees ik veel te vaak over acties voor diverse groeperingen, maar te weinig voor de seizoenskaarthouder zelf)

Misschien werkt het maatschappelijk geneuzel zelfs wel averechts? Men komt MVV nu echt overal tegen, misschien hangt het de mensen de keel uit? Vroeger was het bijzonder om MVV ergens te kunnen zien, nu niet meer?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 17:07
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV is vaan us allemaol! #19

Maosbrögk schreef : * Als MVV van us allemaol is, dan stop met het ontmoedigingsbeleid voor fanatieke fans!
* Leg meer de focus op je core business VOETBAL en minder op je nevenactiviteiten (maatschappelijk)
* meer PR m.b.t. core business. Ik lees meer over de maatschappelijke activiteiten dan over het eerste elftal, bijvoorbeeld op mvv.nl. Denk ook aan wedstrijdposters buiten Maastricht. Helaas hangen er in gemeenten Meerssen en Valkenburg alleen maar posters van Aachen-Nord. Denk daarbij ook aan Beek en net over grens in België.
* zorg voor veel meer entertainment in het stadion. Het gebrul van Boileau hangt me de keel uit. Interviews met sponsoren, amateurclubs e.d. zijn absoluut niet vermakelijk. Laat wat jeugdspelers afwerken op doel, begeleid met een lekker muziekje. Bijvoorbeeld: bij ieder doel 2 jeugdteams tegen elkaar. Keepers komen ook van jeugdteams. Maak een eigen competitie hiervoor. Zo kun je per wedstrijd 4 teams de kans geven. Dit zorgt voor (een paar) meer toeschouwers, omdat wellicht meer mensen van de clubs en familie/kennissen/vrienden/bekenden van de spelertjes willen komen kijken. Althans, toen mijn club een jaar of 25 geleden club vd week was en ik mascotte, waren er zat mensen bij die normaal nooit kwamen.
* Kwalitatief beter voetbal spelen helpt ook (ook al staan we hoog op de ranglijst, het voetbal is in thuiswedstrijden niet hoogstaand)
* meer STRIJD. Passie op het veld slaat over naar passie op de tribunes en v.v.
* meer acties voor je echte fans/seizoenskaarthouders (als seizoenskaarthouder lees ik veel te vaak over acties voor diverse groeperingen, maar te weinig voor de seizoenskaarthouder zelf)

Misschien werkt het maatschappelijk geneuzel zelfs wel averechts? Men komt MVV nu echt overal tegen, misschien hangt het de mensen de keel uit? Vroeger was het bijzonder om MVV ergens te kunnen zien, nu niet meer?


Ja vooral die wedstrijd posters moet werk van gemaakt worden :thumbsup:
Die Van Joda zijn zelfs in Maastricht te vinden :thumbsdown:
En zeker moet er niet steeds worden geazijnzeikt op de mensen die tenminste sfeer proberen te maken want dat helpt echt niet om een betere sfeer te krijgen!!!
Verder veel respect voor trepke b en een de groep van de ultras die toch ook te horen waren op tv en het tenminste probeerde, Als dit door het maatschappelijke gebeuren komt dat er minder mensen komen kan ik me niet voorstellen dit zou juist meer mensen moeten opleveren of zie ik dat verkeerd?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 17:25
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV is vaan us allemaol! #20

Danny1983 schreef : Als dit door het maatschappelijke gebeuren komt dat er minder mensen komen kan ik me niet voorstellen dit zou juist meer mensen moeten opleveren of zie ik dat verkeerd?


Dat dacht MVV ook, maar waar zijn die mensen dan nu?
Sinds MVV hiermee is begonnen, is het toeschouwersaantal juist afgenomen in plaats van toegenomen.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, het helpt ons in ieder geval niet aan meer toeschouwers!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 17:30 16 feb 2013 17:31 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV is vaan us allemaol! #21

Maosbrögk schreef :

Danny1983 schreef : Als dit door het maatschappelijke gebeuren komt dat er minder mensen komen kan ik me niet voorstellen dit zou juist meer mensen moeten opleveren of zie ik dat verkeerd?


Dat dacht MVV ook, maar waar zijn die mensen dan nu?
Sinds MVV hiermee is begonnen, is het toeschouwersaantal juist afgenomen in plaats van toegenomen.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, het helpt ons in ieder geval niet aan meer toeschouwers!


Oke laat ik het dan zo stellen waarom zouden mensen hierdoor weg blijven?
Terwijl het de prestaties in ieder geval niet verslechterd en het financieel beter gaat?
En er meer jeugdspelers dan ooit voetballen ook nog uit onze regio?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 17:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV is vaan us allemaol! #22

Danny1983 schreef : Oke laat ik het dan zo stellen waarom zouden mensen hierdoor weg blijven?
Terwijl het de prestaties in ieder geval niet verslechterd en het financieel beter gaat?
En er meer jeugdspelers dan ooit voetballen ook nog uit onze regio?


Omdat MVV zich maatschappelijk misschien op plekken laat zien, waar het geen "winst" kan halen?
Omdat mensen genoeg ervan krijgen om MVV steeds weer tegen te komen?
Omdat mensen die naar het voetbal willen gaan kijken, toch wel gaan en niet getriggerd worden door maatschappelijke activiteiten?

Ik weet het ook niet, maar volgens MVV leeft MVV weer in de stad en hebben de mensen het alleen maar over MVV.
Deels klopt dit, maar waarom komen die mensen dan niet naar het stadion?
En waarom staan de sponsoren niet in de rij?
Daarom is dit initiatief ansich ook goed, al zie ik het meer als een wanhoopsoffensief.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 18:13
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
MVV is vaan us allemaol! #23

Maosbrögk schreef :

Danny1983 schreef : Oke laat ik het dan zo stellen waarom zouden mensen hierdoor weg blijven?
Terwijl het de prestaties in ieder geval niet verslechterd en het financieel beter gaat?
En er meer jeugdspelers dan ooit voetballen ook nog uit onze regio?


Omdat MVV zich maatschappelijk misschien op plekken laat zien, waar het geen "winst" kan halen?
Omdat mensen genoeg ervan krijgen om MVV steeds weer tegen te komen?
Omdat mensen die naar het voetbal willen gaan kijken, toch wel gaan en niet getriggerd worden door maatschappelijke activiteiten?

Ik weet het ook niet, maar volgens MVV leeft MVV weer in de stad en hebben de mensen het alleen maar over MVV.
Deels klopt dit, maar waarom komen die mensen dan niet naar het stadion?
En waarom staan de sponsoren niet in de rij?
Daarom is dit initiatief ansich ook goed, al zie ik het meer als een wanhoopsoffensief.


Misschien is het crisis......misschien kunnen veel bedrijven maar net de kop boven water houden.........misschien moeten veel mensen ieder dubbeltje omdraaien........misschien hebben andere clubs hier ook last van...... :rolleye:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 18:37
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV is vaan us allemaol! #24
MVV moet eens luisteren naar de supporters. Wat willen wij.
Je kunt je beleid nog zo goed vorm geven maar je kunt, in de woorden van Rinkens, de klanten krijgen, door erna te luisteren.
Doe je, je eigen ideeën doorduwen zonder te luisteren, blijft iedereen weg en is je draagvlak 0,0.

Dus inplaats van dergelijke campagnes, start eens met luisteren naar wat wij willen. Er zijn tal van voorbeelden al te noemen waarbij supporters het initiatief hebben genomen. Doe hier iets mee! Net zoals 3 jaar geleden het initiatief kwam voor een nieuw bestuur, zal juist dit bestuur de supporters niet uit het oog mogen verliezen!

MVV denk aan je klant en geef wat ze vragen. Sfeer, kabaal en passie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2013 22:43
PVM
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
MVV is vaan us allemaol! #25
Merkwaardig is dat de MVV website een gemiddeld aantal van 12500 unieke bezoekers per maand heeft (de digitale community) en dat de wedstrijden worden bezocht door zo'n 5600 bezoekers gemiddeld (de fysieke community). Wat verklaart het verschil? Hoe kunnen we meer van die 12500 in MVV geïnteresseerden in het stadion krijgen? PvM
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2013 23:41
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV is vaan us allemaol! #26
Peter welkom op dit forum!
Es iech diech waor zow iech diene nickname aonpasse, zoedats diech geine spam kreijgs of mail vaan supporters vaan aander clubs, etc. (Iech weit neet ofs diech dat noe nog zellef kins doen aanders eve aon de moderators vraoge)

En euver de discussie, iech bin vaan meining tot allebei mot gebäöre, ut maotsjappelikke kin geine koed, MVV is weer oonderwerrep in Mestreech en ut bestuur zow motte luustere nao de supporters. En es d'r al klante zien, daan kome die ouch umtot d'r sfeer is in ut stadion, gemaak door de supporters, aanders blieve die weg.

En euver de sponsors en aontalle in ut stadion, de crisis zal dao ouch debet aon zien. Niemand is mie zeker vaan zien baon, bedrieve höbbe minder inkomste, etc.

Vaan de aandere kaant, op de vriedaagaovend kin alle ellende eve vergete weure.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 08:13
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV is vaan us allemaol! #27

MVV4life schreef : MVV is weer oonderwerrep in Mestreech


Kunnen we niet eens stoppen met zo denigrerend te doen over MVV. Uiteraard zie ik ook een toename van onze kleuren op straat, maar MVV heeft altijd geleefd in Maastricht. Er zijn jaren geweest dat er enkel gezeikt werd, maar MVV is voor zo lang ik mij kan herinneren altijd onderwerp van gesprek geweest. Zolang men erover praat leeft de club in de stad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 08:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV is vaan us allemaol! #28
De campagne die MVV is gestart is volgens mij een signaal dat het huidige bestuur toch op enkele vlakken behoorlijk met de handen in het haar zit.

Zowiezo vind ik de campagne dmv een stadionspeaker die bijna tijdens het volkslied zijn verhaal moest afjagen en daarna gevolgd door wat flyers marketing technisch niet echt een briljante zet.

Zoals ik al aangaf in een ander onderwerp is denk ik de allereerste stap , dat het MVVbestuur en ook medewekers van MVV terug de tribunes opmoeten en fysiek in gesprek moeten gaan over dit onderwerp.
Tegenwoordig zie ik meer bestuursleden voor en tijdens de match op het speelveld staan dan daadwerkelijk in contact treden met haar achterban.

Neem nu de Qpark, zit daar zelf en kom werkelijk nooit een bestuurslid of MVV medewerker tegen die in gesprek gaat met supporters, ik vind dat een gemiste kans....
Mensen laten zich tegenwoordig niet meer door een stadionspeaker of een goedkope flyer het geld of de ideen uit de zak kloppen, men wil in contact treden.

Daarbij heeft het huidige bestuur volgens mij geen idee wat op de tribunes leeft , de proatcafes dekken niet de lading.
Nu gecontreerd het bestuur zich rond de wedstrijddagen op de hoofdtribine en volgens mij ook A-Side ( marcel en huib) maar de Qpark en Noord worden wekelijks overslagen.

Gevolg er onstaat een kloof tussen supporters en bestuur lijkt mij.
En willen we gezamelijk zaken verbeteren en aanpakken dat zal je eers weer de "gun"factor terug moeten krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 08:55
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV is vaan us allemaol! #29

Snuf schreef :

MVV4life schreef : MVV is weer oonderwerrep in Mestreech


Kunnen we niet eens stoppen met zo denigrerend te doen over MVV. Uiteraard zie ik ook een toename van onze kleuren op straat, maar MVV heeft altijd geleefd in Maastricht. Er zijn jaren geweest dat er enkel gezeikt werd, maar MVV is voor zo lang ik mij kan herinneren altijd onderwerp van gesprek geweest. Zolang men erover praat leeft de club in de stad.

Snuf, wat 'ne flauwekul, iech bin de letste dee denigrerend zow doen euver mien club!
Iech bedoel sjus wie diech tot d'r noe positief weurt gesprooke euver MVV! Miech spreke luij aon euver MVV, die nog noets in de Geusselt zien gewees, mer noe wel eeder week wete wat MVV heet gedoon. En zellefs al beginne met te leve.
Netuurlik is d'r veul gezeik in de aofgelope jaore, is de Mestreechteneer eige, mer dat woort veural gedoon door de MVV supporters en neet door aandere. Iech zeen tot steeds miejer luij ut euver MVV höbbe.
Boerum tot d'r noe daan neet toch miejer luij nao ut stadion kome of veurwat de MVV supporter wegbleif, bleif onduudelik. Netuurlik dinke veer allebei tot de sfeer dao aon beijdraag, mer of dat de einigste reije is?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 09:23
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV is vaan us allemaol! #30
MVV moet zelf sfeer in het stadion maken, zoals het vroeger was.
Laat een zaate hermonie of een fanfare rondlopen, maak sfeer met
een goede discjocky, MVV, liedjes en wat weet ik niet allemaal en
bovendien een goede stadionspeaker en geen bruller!!
En als laatste laat de voorzitter in godsnaam eens over zijn hart
strijken en in gesprek gaan met de Ultra"s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.157 seconden