>
Ontvangen bedankjes 556
Sjotelsplak schreef :
Ik vind niet dat Maastricht hier te klein voor is. Zeker gezien de toeschouwersaantallen de laatste 5/10 jaar is er dit seizoen iets raars aan de hand. En dat gaat natuurlijk niet alleen om 100 vaste supporters die wegblijven. Het is een proces dat 3 jaar geleden is ingezet. (wandelen met bejaarden, mediabericht over het woordje moffen,een trainer die op cursus moet,etc,etc) De crisis zal hier ook deels part aan zijn.Schapendonk schreef : Ik vind dit onzin. Dat heeft niks met die 100 te maken. Als in een stadion geen 3700 mensen maar 10000 mensen moeten komen haal je die niet naar het stadion door die 100. Heeft niks met Rinkens te maken of met die 100 te maken. Het is puur de instelling van de stad en de uitzendingen op tv. Als je dit in Rotterdam of Amsterdam doet zit het stadion toch vol maar daar wonen ook heel wat meer mensen. Maastricht is hier te klein voor. Bovendien zijn er de afgelopen 13 jaar generaties verloren gegaan aan MVV. De omringende dorpen gaan naar Roda jc. We zijn met 4 tot 6000 mensen over. Hooguit in een echte piek 7500 en dan heb je het écht gehad. En dit is ooit begonnen bij meneer Leers en niet bij Rinkens.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Maosbrögk schreef : * Als MVV van us allemaol is, dan stop met het ontmoedigingsbeleid voor fanatieke fans!
* Leg meer de focus op je core business VOETBAL en minder op je nevenactiviteiten (maatschappelijk)
* meer PR m.b.t. core business. Ik lees meer over de maatschappelijke activiteiten dan over het eerste elftal, bijvoorbeeld op mvv.nl. Denk ook aan wedstrijdposters buiten Maastricht. Helaas hangen er in gemeenten Meerssen en Valkenburg alleen maar posters van Aachen-Nord. Denk daarbij ook aan Beek en net over grens in België.
* zorg voor veel meer entertainment in het stadion. Het gebrul van Boileau hangt me de keel uit. Interviews met sponsoren, amateurclubs e.d. zijn absoluut niet vermakelijk. Laat wat jeugdspelers afwerken op doel, begeleid met een lekker muziekje. Bijvoorbeeld: bij ieder doel 2 jeugdteams tegen elkaar. Keepers komen ook van jeugdteams. Maak een eigen competitie hiervoor. Zo kun je per wedstrijd 4 teams de kans geven. Dit zorgt voor (een paar) meer toeschouwers, omdat wellicht meer mensen van de clubs en familie/kennissen/vrienden/bekenden van de spelertjes willen komen kijken. Althans, toen mijn club een jaar of 25 geleden club vd week was en ik mascotte, waren er zat mensen bij die normaal nooit kwamen.
* Kwalitatief beter voetbal spelen helpt ook (ook al staan we hoog op de ranglijst, het voetbal is in thuiswedstrijden niet hoogstaand)
* meer STRIJD. Passie op het veld slaat over naar passie op de tribunes en v.v.
* meer acties voor je echte fans/seizoenskaarthouders (als seizoenskaarthouder lees ik veel te vaak over acties voor diverse groeperingen, maar te weinig voor de seizoenskaarthouder zelf)
Misschien werkt het maatschappelijk geneuzel zelfs wel averechts? Men komt MVV nu echt overal tegen, misschien hangt het de mensen de keel uit? Vroeger was het bijzonder om MVV ergens te kunnen zien, nu niet meer?
Danny1983 schreef : Als dit door het maatschappelijke gebeuren komt dat er minder mensen komen kan ik me niet voorstellen dit zou juist meer mensen moeten opleveren of zie ik dat verkeerd?
Maosbrögk schreef :
Danny1983 schreef : Als dit door het maatschappelijke gebeuren komt dat er minder mensen komen kan ik me niet voorstellen dit zou juist meer mensen moeten opleveren of zie ik dat verkeerd?
Dat dacht MVV ook, maar waar zijn die mensen dan nu?
Sinds MVV hiermee is begonnen, is het toeschouwersaantal juist afgenomen in plaats van toegenomen.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, het helpt ons in ieder geval niet aan meer toeschouwers!
Danny1983 schreef : Oke laat ik het dan zo stellen waarom zouden mensen hierdoor weg blijven?
Terwijl het de prestaties in ieder geval niet verslechterd en het financieel beter gaat?
En er meer jeugdspelers dan ooit voetballen ook nog uit onze regio?
Maosbrögk schreef :
Danny1983 schreef : Oke laat ik het dan zo stellen waarom zouden mensen hierdoor weg blijven?
Terwijl het de prestaties in ieder geval niet verslechterd en het financieel beter gaat?
En er meer jeugdspelers dan ooit voetballen ook nog uit onze regio?
Omdat MVV zich maatschappelijk misschien op plekken laat zien, waar het geen "winst" kan halen?
Omdat mensen genoeg ervan krijgen om MVV steeds weer tegen te komen?
Omdat mensen die naar het voetbal willen gaan kijken, toch wel gaan en niet getriggerd worden door maatschappelijke activiteiten?
Ik weet het ook niet, maar volgens MVV leeft MVV weer in de stad en hebben de mensen het alleen maar over MVV.
Deels klopt dit, maar waarom komen die mensen dan niet naar het stadion?
En waarom staan de sponsoren niet in de rij?
Daarom is dit initiatief ansich ook goed, al zie ik het meer als een wanhoopsoffensief.
MVV4life schreef : MVV is weer oonderwerrep in Mestreech
Snuf, wat 'ne flauwekul, iech bin de letste dee denigrerend zow doen euver mien club!Snuf schreef :
MVV4life schreef : MVV is weer oonderwerrep in Mestreech
Kunnen we niet eens stoppen met zo denigrerend te doen over MVV. Uiteraard zie ik ook een toename van onze kleuren op straat, maar MVV heeft altijd geleefd in Maastricht. Er zijn jaren geweest dat er enkel gezeikt werd, maar MVV is voor zo lang ik mij kan herinneren altijd onderwerp van gesprek geweest. Zolang men erover praat leeft de club in de stad.