Hoe meer seizoenkaarten te verkopen?

09 aug 2012 00:10
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #1
Ik heb geen plan om meer seizoenkaarten te verkopen, maar wel het volgende idee al geopperd in een ander topic:

In plaats van de vroegboekkorting, kom met een éénmalig uniek MVV hebbedingetje dat iedereen wil hebben, alleen te verkrijgen bij bestelling van een seizoenkaart voor een bepaalde datum.
En dit item natuurlijk het liefst gesponsord, zodat het volle bedrag voor MVV is.

Verder weet ik dat LRB een aantal ideeen had m.b.t. seizoenkaarten. Hierbij de oproep om die hier te plaatsen!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 09:46
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #2
Er is vorig seizoen door de SC een mooi plan neergelegd bij MVV om de seizoenkaart verkoop flink te stimuleren. Het ging hier kort samengevat er over dat hoe meer kaarten er verkocht werden hoe goedkoper de kaarten (voor iedereen) werd.

Voorbeeld:

bij 1000 kaarten krijgt iedereen 5 euro korting op de standaard prijs
bij 1500 kaarten krijgt iedereen 10 euro korting op de standaard prijs
bij 2000 kaarten krijgt iedereen 15 euro korting op de standaard prijs
etc. etc.

De maximale korting die verkregen wordt is 30 euro om te voorkomen dat bijvoorbeeld bij 10.000 kaarten de kaarten gratis worden :)

Dit was een heel goed en solide plan alleen heeft MVV hier nul kom nul niks mee gedaan ... ik geloof nog steeds dat dit een prachtig plan is wat goed zou werken.

Ik geloof niet in het weggeven van merchandise of andere hebbedingetjes. Hierdoor worden mensen geen seizoenkaart houder (kijk maar naar die Roos pas die je nu krijgt. Volstrekt nutteloos).

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 09:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #3
Ik ben het hier eerder eens met MVV4life dan met Punker.
Uit marketing onderzoeken blijkt dat mensen (in elk geval in nederland) meer gevoelig zijn voor iets gratis krijgen dan voor korting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 10:25
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #4
De grote doelgroep hiervoor moeten de pakweg 2-3000 toeschouwers zijn die er wel (bijna) iedere thuiswedstrijd zijn, maar toch geen seizoenskaart bestellen. Dé grote vraag is waarom het voor hen interessanter is om geen seizoenskaart te pakken. Als je dat voordeel kunt compenseren en omdraaien in je seizoenskaart, zit je misschien al een heel eind..

Misschien is voor veel supporters het in één keer betalen van dat bedrag wel een probleem? Of is het de onzekerheid dat ze er wel genoeg wedstrijden bij kunnen zijn om de seizoenskaart voordelig te laten zijn? Of ..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 10:44
Mestreech72
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #5
Iech betaol liever eedere wedstrijd, zoe heet MVV get mie inkomste :woohoo:

Gebore en Getoge in Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 11:04
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #6

Mestreech72 schreef : Iech betaol liever eedere wedstrijd, zoe heet MVV get mie inkomste :woohoo:

Kijk dat is dus (blijkbaar) ook een foutieve aanname. Als veel van die 2-3000 toeschouwers deze aanname hebben, dan moet MVV daar ook maar eens duidelijk over communiceren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:31
benoo1
Bezoeker
Bezoeker
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #7
ik denk dat je meer aandacht mag geven aan de mensen die een sezoenskaart hebben zoals aparte ingang zodat je niet in de rij hoeft te staan mischien een nieuwsblad over MVV gratis of bij binnenkomst een folder met daarin de opstelling van beide ploegen en bij beker of vriendschappelijke wedstrijden je vaste plaats met korting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:37 09 aug 2012 13:39 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #8

benoo1 schreef : ik denk dat je meer aandacht mag geven aan de mensen die een sezoenskaart hebben zoals aparte ingang zodat je niet in de rij hoeft te staan mischien een nieuwsblad over MVV gratis of bij binnenkomst een folder met daarin de opstelling van beide ploegen en bij beker of vriendschappelijke wedstrijden je vaste plaats met korting

Die folder is toch het programmaboekje, gratis voor leden van de SClub. Wellicht op vertoon van je seizoenskaart ook gratis of korting..?

Voordelen van het hebben/kopen van een SCard zijn te gering/onbekend:
- meer voordeel bij sponsoren / beter communiceren wat men zelf aan voordelen heeft als men een SC koopt.
- inderdaad benoo1 : voorrang bij voorverkoop bij play offs e.d. (dat was in het verleden beter geregeld dan nu).
- stickers bij winkeliers: 'op vertoon van je MVV Seizoenskaart = x% korting'
- relaterend aan vervoer bij MVV wedstrijden (zie topic 'Verbeteringen in en om stadion De Geusselt) korting op je busreis bij thuiswedstrijden van MVV (al dan niet via aparte bus)
- etc
- etc

Kortom, beter de voordelen van het kopen/hebben van een MVV SCard uitbuiten.

Geef daarnaast een boekje mee aan de mensen die een SCard hebben gekocht en die af komen halen met enkele kortingsbonnen voor bijvoorbeeld McDonalds, de Wok Geusselt of een ander bedrijf.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:47
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #9
Naast een seizoenskaart geldig voor het hele seizoen een seizoenskaart presenteren voor een X aantal wedstrijden. Ik ken verschillende personen die geen normale seizoenskaart nemen omdat ze vooraf al weten dat ze niet elke wedstrijd kunnen gaan. Bijvoorbeeld oudere supporters die het s'winters te koud vinden.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:47
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #10
Mijn redenen om een seizoenskaart te kopen:

-Niet iedere wedstrijd in de rij hoeven te staan voor een kaartje
-Verzekerd van een vaste plek in de geusselt. Ook bij bijv. een druk bezochte wedstrijd.

Wat ik wel graag zou willen zien is dat seizoenskaarthouders voorrang krijgen bij een kaartje voor play-off wedstrijden. (Zoals dat onder het tijdperk Goumans wel was geregeld).

Er zijn mensen die ik ken die geen seizoenskaart hebben. Voornamelijk zeggen ze dan dat ''ze niet weten of ze iedere week kunnen komen''. En ''dat ze wel een kaartje kopen als ze willen komen.'' Of ''dat ze geen seizoenskaart kopen omdat ze niet weten hoe MVV gaat spelen (goed,slecht).''
Zo denkt de gemiddelde niet-die-hard-fan uiteindelijk erover volgens mij.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:59
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #11
Waarom niet de mensen met een lager inkomen denk hierbij vooral aan aow`ers niet alleen korting geven op een seizoens kaart voor de Noord tribune wat nu alleen het geval is,maar ook voor de andere tribune´s.
Kan me voorstellen dat niet iedereen graag op Noord wil zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 14:09 09 aug 2012 14:11 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #12

marke schreef : Waarom niet de mensen met een lager inkomen denk hierbij vooral aan aow`ers niet alleen korting geven op een seizoens kaart voor de Noord tribune wat nu alleen het geval is,maar ook voor de andere tribune´s.
Kan me voorstellen dat niet iedereen graag op Noord wil zitten.

Eens met de korting ook voor andere tribunes, ik kan me inderdaad voorstellen dat men ook graag op de Qpark wil zitten ivm zicht op het veld. Ook is op Hoofd nog plek zat. Angelside zou ik niet doen.

AOW-korting en jeugd bestaat al meen ik te lezen op MVV.nl;

Jij doet toch ook mee? Met Us MVV!

Wanneer 65+ of jeugdkorting?
Voor het verlenen van korting gaan we uit van de leeftijd die je hebt wanneer het nieuwe seizoen aanvangt (10/08/2012).
Iedereen die op 10/8/1947 of eerder geboren is, krijgt 65+ korting.
Iedereen die op 10/8/1995 of later geboren is, krijgt t/m 16j korting.
Iedereen die op 10/8/1998 of later geboren is, krijgt t/m 13j korting.

www.mvv.nl/supporters/rondom-wedstrijden...nkaarten-2012-2013-1

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 15:41
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #13

Punker73 schreef : Er is vorig seizoen door de SC een mooi plan neergelegd bij MVV om de seizoenkaart verkoop flink te stimuleren. Het ging hier kort samengevat er over dat hoe meer kaarten er verkocht werden hoe goedkoper de kaarten (voor iedereen) werd.

Voorbeeld:

bij 1000 kaarten krijgt iedereen 5 euro korting op de standaard prijs
bij 1500 kaarten krijgt iedereen 10 euro korting op de standaard prijs
bij 2000 kaarten krijgt iedereen 15 euro korting op de standaard prijs
etc. etc.

Dit was een heel goed en solide plan alleen heeft MVV hier nul kom nul niks mee gedaan ... ik geloof nog steeds dat dit een prachtig plan is wat goed zou werken.


Wacht even... mis ik nou iets? Lees ik niet goed? Zoals ik het begrijp (en correct me if I'm wrong), is het volstrekt logisch dat MVV hier niks mee heeft gedaan. Op deze manier krijg je de seizoenkaartenverkoop helemaal niet op gang. Iedereen wil zo lang mogelijk wachten om zoveel mogelijk korting te krijgen. Dat werkt dus niet.

Wat werkt dan wel? Ik denk dat vroegboekkorting een belangrijk argument kan zijn. Daarnaast is iets gratis erbij geven toch altijd leuk. Maar dan wel geen sticker of pin (om maar iets te noemen) maar iets dat van waarde is. En dat bedoel ik niet persé op financieël vlak. Een meet en greet met je favoriete speler kost MVV bijvoorbeeld niks maar kan voor sommige fans best van grote waarde zijn. Verder moet je seizoenkaarthouders gewoon het gevoel geven dat ze iets meer zijn en iets extra's krijgen. Ze moeten meer exclusieve voordelen hebben t.o.v. anderen. Er zijn hier al voorbeelden genoemd. Idee van Roei Baank is ook niet slecht. Gewoon weer een ouderwetse knipkaart invoeren ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 16:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #14
Zou de prijs enig invloed hebben op de verkoop van seizoenskaarten bij MVV ???

MVV verkoopt gemiddeld 2000 seizoenskaarten per seizoen en trek gemiddeld 5500 toeschouwers.

En dat al tijdje structureel , wellicht zit er alleen maar groei in als deze seizoenskaarten echt goedkoper worden 20-30% of als het niveau van MVV omhoog gaat bv hogere ranking of promotie en zodat supporters zeker willen zijn van hun stoeltje

een korting van 5 of 15 euro zullen geen effect hebben op t aantal seizoenskaarten verkoop
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 16:04 09 aug 2012 16:14 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #15
De prijs heeft zeker invloed Napoleon. Ook de losse kaart prijs heeft invloed op het aantal losse kaarten dat verkocht wordt.
En inherent aan de prestaties accepteert men de prijs of niet.

Ik ken de getallen van andere BVO's uit de JL niet maar het zou wel eens waard zijn om te kijken wat een Scard kost bij MVV t.o.v. andere clubs. Ik denk dat MVV aan de lage kant zit qua kostprijs maar dat zal die vergelijking uit moeten wijzen.

Nogmaals ik zet eerder in op de term 'waar voor je geld' want dat is waar men tegenwoordig naar kijkt.

Daarnaast is MVV vorig seizoen een beetje doorgeslagen mbt gratis kaarten en speciale avonden waarbij 'ladies' of andere (kennen we nog de discussie mbt Deutsche bratwurstabend?) gratis toegang kregen. Daarbij werden de seizoenskaarthouders genegeerd (zij hadden al toch betaald!) en kon men "gratis" naar binnen.

Ook zijn er te vaak avonden waarbij je iemand gratis mee kan nemen. Dat is allemaal leuk, maar de waarde van de Scard daalt alleen maar; waarom zou je hem kopen ipv een losse kaart?

Zet het even tegen mekaar af, een Scard of losse kaart. En per seizoen wedstrijden inclusief gratis toegang, dan is het voordeel van de Scard nihil, en zelfs neigt naar negatief.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden