MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort

24 jan 2024 13:25
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Onderwerp Auteur
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #1
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort

MVV Maastricht heeft bij de gemeente Maastricht uitstelling van betaling aangevraagd tot 1 juli. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten daarmee in te stemmen. De club wil 425.000 euro aan stadionhuur en coronaschulden pas later betalen.
"Het gaat om uitstel en niet om afstel", zo heeft directeur Laura van Leeuwen bij de gemeente benadrukt.

Sponsoren
De Maastrichtse club verwacht op dit moment dat het huidige voetbalseizoen wordt afgesloten met een tekort van 450.000 euro. Volgens algemeen directeur Laura van Leeuwen had MVV al een tekort ingecalculeerd, maar wordt dat bedrag hoger verwacht. "Dat komt door tegenvallende sponsorinkomsten en teruglopende ticketverkoop." Daarom heeft Van Leeuwen contact gezocht met de gemeente om uitstelling van betaling aan te vragen. "We zouden nu nog wel kunnen betalen, maar dan wordt het aan het eind van het seizoen knijpen."

College en gemeenteraad
Van Leeuwen kiest er bewust voor om vroegtijdig de gemeente te benaderen. "Ik ben liever te vroeg, dan dat we in mei moeten komen." De directeur is er niet blij mee dat ze bij de gemeente moest vragen om uitstelling van betaling. "Dat doe ik liever niet, want ik wil graag een constructieve relatie met de gemeente. Om nu de hand op te houden gaat mij niet makkelijk af en is ook voor de gemeente niet prettig."

Andere opties
Naast het benaderen van de gemeente heeft Van Leeuwen ook nog andere opties overwogen. "We hebben niet alleen de gemeente daarin meegenomen. We hebben het gevraagd aan onze Amerikaanse investeerder (Dutch Soccer Holdings red.), maar zij hebben gezegd: over afgelopen seizoen en dit seizoen hebben we bijna één miljoen euro in de club gestoken, terwijl we nog niet grootaandeelhouder zijn. Zij vinden het fiscaal niet verantwoord om extra bij te financieren."

Maastrichtse ondernemers
Daarnaast hebben we ook de Maastrichtse ondernemers benaderd", vervolgt Van Leeuwen. "Zij hebben ons eerder uit de brand geholpen, maar daar is ook weinig ruimte. Bij de belastingdienst hebben we al een regeling van vijf jaar, die kun je nog verlengen tot 7 jaar, maar dan moet je een sluitende liquiditeitsbegroting hebben en die kan ik niet laten zien."

File
Van Leeuwen hoopt, naast dat de gemeente uitstelling van betaling goedkeurt, dat de KNVB snel met duidelijkheid komt over het meerderheidsbelang wat MVV in handen wil geven van Dutch Soccer Holdings. "Wij zeggen ook tegen de KNVB: laat ons weten waarmee we jullie van dienst kunnen zijn, zodat we het proces kunnen versnellen. We staan op dit moment in de file bij de KNVB."

Voortbestaan
Van Leeuwen heeft in beide situaties goede hoop dat er groen licht komt. De algemeen directeur benadrukt dat het voortbestaan van de club niet in gevaar is. "Over Plan B denken we op dit moment niet na, zoals bekend is MVV een club met negen levens. En we kunnen onze salarissen betalen en ook onze schuldeisers nog betalen," benadrukt Van Leeuwen.

Bron: 1Limburg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 13:37
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #2
"Over Plan B denken we op dit moment niet na, zoals bekend is MVV een club met negen levens."

Dit zegt alles. Het is overigens intern al een paar maanden bekend dat MVV aan het einde van het seizoen een tekort van ruim 400000 euro zou hebben.
Het is helaas het topje van de ijsberg. Intern is er sprake van pure paniek. Er zitten serieuze licentieproblemen aan te komen, waar officieel pas na het volgende meetmoment van de KNVB iets over naar buiten zal komen. MVV zit wederom diep in de problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 13:55
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #3
Ticket Verkoop.
Het is wat bij MVV .

Verkoop je er te weinig lopen de schulden op bij MVV

Verkoop je er te veel lopen de schulden ook op bij MVV want dan lost de beveiling zo veel tot ze weer in de schulden terecht komen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 14:02
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #4
Het is niks en zal ook nooit wat worden met Mvv op deze manier!
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 14:15 24 jan 2024 14:17 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #5
In de file bij de KNVB. Wie staat er dan nog allemaal in de file. Typisch, als het MVV betreft bij de KNVB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 14:30
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #6

Kloeteklaos schreef : MVV zit wederom diep in de problemen.


Met dank aan Dhr. Noor die hier (mede)verantwoordelijk voor is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:07
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #7
En de hoofdverantwoordelijken mogen waarschijnlijk blijven zitten waar ze zitten. De enige die hier buiten schot mag blijven is Laura van Leeuwen. De o zo gevreesde lijken die Erik Noor met zijn mooie praatjes verborgen hield, vallen een voor een uit de kast. En dan te bedenken dat de man een staande ovatie kreeg bij zijn vertrek. Hij lacht als laatste.

Één ding is zeker: Van 'plan B' hoeven we niets te verwachten. Dus het is te hopen dat de KNVB vaart maakt met de beoordeling van de overname. Waarom het zo lang duurt is mij een raadsel. En in welke file sta je? Bij mijn weten is Vitesse de enige club die ook voor een overname staat. Ook daar klagen ze dat het zo lang duurt. Vermoeiende organisatie is het. Waar ze ons bij het minste of geringste op de vingers tikken als er iets misgaat. Zelf zijn ze er niet vies van om straks met alle bobo's naar een WK te gaan waar de mensenrechten met voet getreden worden. Zullen ze wel weer een leuk speldje bedenken om het te veroordelen. Nee, een club in nood duidelijkheid verschaffen is niet interessant genoeg.

We zullen het hopelijk snel weten. Zoals Laura het mooi omschrijft: MVV is een kat met negen levens. Alleen hebben we er niet veel meer over ben ik bang. Des te meer respect voor haar dat ze door blijft gaan overigens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:12
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #8
Nooit gedacht dat we nog eens met het handje op bij de gemeente zouden moeten aankloppen. Met dank aan wanbeleid van de afgelopen jaren. Als de deal met de Amerikanen door Zeist wordt afgekeurd, hebben we een wel heel groot en misschien wel onoverkomelijk probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:16
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #9

Pierrot schreef : En de hoofdverantwoordelijken mogen waarschijnlijk blijven zitten waar ze zitten. De enige die hier buiten schot mag blijven is Laura van Leeuwen. De o zo gevreesde lijken die Erik Noor met zijn mooie praatjes verborgen hield, vallen een voor een uit de kast. En dan te bedenken dat de man een staande ovatie kreeg bij zijn vertrek. Hij lacht als laatste.

Één ding is zeker: Van 'plan B' hoeven we niets te verwachten. Dus het is te hopen dat de KNVB vaart maakt met de beoordeling van de overname. Waarom het zo lang duurt is mij een raadsel. En in welke file sta je? Bij mijn weten is Vitesse de enige club die ook voor een overname staat. Ook daar klagen ze dat het zo lang duurt. Vermoeiende organisatie is het. Waar ze ons bij het minste of geringste op de vingers tikken als er iets misgaat. Zelf zijn ze er niet vies van om straks met alle bobo's naar een WK te gaan waar de mensenrechten met voet getreden worden. Zullen ze wel weer een leuk speldje bedenken om het te veroordelen. Nee, een club in nood duidelijkheid verschaffen is niet interessant genoeg.

We zullen het hopelijk snel weten. Zoals Laura het mooi omschrijft: MVV is een kat met negen levens. Alleen hebben we er niet veel meer over ben ik bang. Des te meer respect voor haar dat ze door blijft gaan overigens.


Dordrecht staat ook in de overname-file

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:16
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #10
Excuus mijn bericht staat ook nog in het andere topic 'MVV Algemeen':

En de hoofdverantwoordelijken mogen waarschijnlijk blijven zitten waar ze zitten. De enige die hier buiten schot mag blijven is Laura van Leeuwen. De o zo gevreesde lijken die Erik Noor met zijn mooie praatjes verborgen hield, vallen een voor een uit de kast. En dan te bedenken dat de man een staande ovatie kreeg bij zijn vertrek. Hij lacht als laatste.

Één ding is zeker: Van 'plan B' hoeven we niets te verwachten. Dus het is te hopen dat de KNVB vaart maakt met de beoordeling van de overname. Waarom het zo lang duurt is mij een raadsel. En in welke file sta je? Bij mijn weten is Vitesse de enige club die ook voor een overname staat. Ook daar klagen ze dat het zo lang duurt. Vermoeiende organisatie is het. Waar ze ons bij het minste of geringste op de vingers tikken als er iets misgaat. Zelf zijn ze er niet vies van om straks met alle bobo's naar een WK te gaan waar de mensenrechten met voet getreden worden. Zullen ze wel weer een leuk speldje bedenken om het te veroordelen. Nee, een club in nood duidelijkheid verschaffen is niet interessant genoeg.

We zullen het hopelijk snel weten. Zoals Laura het mooi omschrijft: MVV is een kat met negen levens. Alleen hebben we er niet veel meer over ben ik bang. Des te meer respect voor haar dat ze door blijft gaan overigens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:21
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #11
Steek maar een kaarsje op dat de KNVB de overname snel goedkeurt. Maar met de pech die MVV met dit soort dingen meestal heeft (het woord onkunde zou je hier ook kunnen invullen...) en hoe de KNVB zich voor mijn gevoel in dit soort situaties meestal lijkt op te stellen hou ik mijn hart vast. En als de Amerikanen het niet worden en plan B is 'ja maar MVV is een kat met 9 levens'... Van die 9 levens hebben we alleen al in de dik 30 jaar dat ik op de tribune zit er al een stuk of 7 a 8 verspeeld. De gemeente zal ons niet redden. De vermogende Maastrichtenaren staan blijkens het persbericht niet te springen (er is weinig ruimte = niemand heeft er op dit moment zin/vertrouwen in). Wie dan? Niks ten nadele van van Leeuwen in dit alles trouwens. Ga er maar aanstaan om deze modderschuit enigszins recht te houden. Wat Bokkesprongen zegt, een club waarbij zowel meer als minder tickets verkopen leidt tot tekorten. Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest zou zijn. Om moedeloos van te worden, ondanks de woorden van ons prachtige clublied.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:32
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #12

Pierrot schreef : En de hoofdverantwoordelijken mogen waarschijnlijk blijven zitten waar ze zitten. De enige die hier buiten schot mag blijven is Laura van Leeuwen. De o zo gevreesde lijken die Erik Noor met zijn mooie praatjes verborgen hield, vallen een voor een uit de kast. En dan te bedenken dat de man een staande ovatie kreeg bij zijn vertrek. Hij lacht als laatste.

Één ding is zeker: Van 'plan B' hoeven we niets te verwachten. Dus het is te hopen dat de KNVB vaart maakt met de beoordeling van de overname. Waarom het zo lang duurt is mij een raadsel. En in welke file sta je? Bij mijn weten is Vitesse de enige club die ook voor een overname staat. Ook daar klagen ze dat het zo lang duurt. Vermoeiende organisatie is het. Waar ze ons bij het minste of geringste op de vingers tikken als er iets misgaat. Zelf zijn ze er niet vies van om straks met alle bobo's naar een WK te gaan waar de mensenrechten met voet getreden worden. Zullen ze wel weer een leuk speldje bedenken om het te veroordelen. Nee, een club in nood duidelijkheid verschaffen is niet interessant genoeg.

We zullen het hopelijk snel weten. Zoals Laura het mooi omschrijft: MVV is een kat met negen levens. Alleen hebben we er niet veel meer over ben ik bang. Des te meer respect voor haar dat ze door blijft gaan overigens.


Dordrecht staat ook in de overname-file

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:36
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #13
Lekker dan...dan heb je jaren nodig om iets op te bouwen en wordt het binnen no-time weer afgebroken. Was net ook al op NOS-radionieuws. We staan er weer goed op.
Noor, bedankt! En dan die man ook nog een groots afscheid geven...man man man.
Eindverantwoordelijk is natuurlijk Jöris. Die moet nu toch wel echt zijn conclusies gaan trekken.
Ik ben blij met Laura als frisse wind, maar de bekende lijken komen weer uit de kast. Beginnen met een schone lij zit er voor haar niet bij.
Het eerste jaar is het met name de puinhopen van haar voorganger opruimen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #14

Tuor schreef : De vermogende Maastrichtenaren staan blijkens het persbericht niet te springen (er is weinig ruimte = niemand heeft er op dit moment zin/vertrouwen in).



Laat ik vooropstellen dat ik geen vermogende Maastrichtenaar ben :lol:

Als ik vermogend fan van een voetbalclub zou zijn, die club had een tekort, maar stond ook op het punt om overgenomen te worden door een buitenlandse partij, zou ik me ook wel vier keer achter de oren krabben voor ik een cent overmaakte. Dat is vanuit een bepaalde optiek bekeken gewoon rechtstreeks geld aan de Amerikanen overmaken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, jasonke7, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 15:41
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #15

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden