Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV

06 nov 2023 17:44
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Onderwerp Auteur
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #1
In een recent interview liet directeur Laura van Leeuwen zich ontvallen dat de kosten van beveiliging afgelopen seizoen flink zijn gestegen. Dat drukt flink op de begroting. Deels door de successen van MVV; meer toeschouwers vraagt om meer beveiliging. Maar ook door de teruggang van ongeveer 100 vrijwillige stewards naar nog maar zeven (!). Dat vraagt om een grotere inzet (en dus hogere kosten) van professionele beveiligers.

Waar komt deze gigantische teruggang van het aantal vrijwillige stewards vandaan? En wat zou daaraan te doen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 18:23
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #2

Frank Salemans schreef : In een recent interview liet directeur Laura van Leeuwen zich ontvallen dat de kosten van beveiliging afgelopen seizoen flink zijn gestegen. Dat drukt flink op de begroting. Deels door de successen van MVV; meer toeschouwers vraagt om meer beveiliging. Maar ook door de teruggang van ongeveer 100 vrijwillige stewards naar nog maar zeven (!). Dat vraagt om een grotere inzet (en dus hogere kosten) van professionele beveiligers.

Waar komt deze gigantische teruggang van het aantal vrijwillige stewards vandaan? En wat zou daaraan te doen zijn?


Ik zou de oude stewards contracteren per e-mail indien dit mogelijk is en een survey meesturen die ze kunnen invullen en daarna alle data verzamelen en bekijken. Een nieuwe campagne opzetten om stewards te werven kan de volgende stap zijn. Daar moet natuurlijk wel iets tegenover staan vanuit MVV. Dit kan bijvoorbeeld een seizoenskaart zijn aangezien het stadion toch nooit gevuld is, lopen ze op legen plekken ook geen inkomsten mis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 20:43
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #3

Frank Salemans schreef : Waar komt deze gigantische teruggang van het aantal vrijwillige stewards vandaan? En wat zou daaraan te doen zijn?


Ik kan me voorstellen dat sommige vrijwilligers toch een beetje weggezet worden als 'idioten' of 'kneusjes'. Ik zou er ook geen trek in hebben om door bepaalde mensen zo gezien/behandeld te worden.

Misschien aan de andere kant ook weer een 'professionalisering' uit de koker van Noor, en nu ze weg zijn denken ze bekijk t maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 20:48
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 287
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #4
Misschien iets te naief gedacht, maar als we ons met zijn allen gedragen hebben we minder beveiligers nodig...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 21:00
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #5
Misschien de stewards toch maar gaan betalen. Ik noem maar iets: 1 steward krijgt bijv de helft van wat 1 beveiliger kost. Heb je toch de helft uitgespaard. Wellicht dat het dan voor hun interessanter wordt. Hoe meer beveiligers je kunt vervangen door stewards hoe meer je verdient.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 21:02
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #6
Vrijwilligers worden veel verplichtingen op gedragen en voelen zich niet gewaardeerd ook niet door de supporters en voelen zich niet meer thuis in de Geusselt .

Ga met de weggelopen vrijwilligers in gesprek betrek er ook de angel side bij veer zien MVV ,supporters club , de gemeente Maastricht enzovoort ....

De vrijwilligers behoren bij MVV................
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 22:09 08 nov 2023 22:13 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #7

ASR schreef : Misschien iets te naief gedacht, maar als we ons met zijn allen gedragen hebben we minder beveiligers nodig...


Je hebt gewoon te maken met KNVB regels die naar ratio, x aantal toeschouwers/stewards. Er zijn dispensaties gegeven de laatste 10 jaren maar onder Bert Kersten werd voor het eerst de proffesionele stewards geïntroduceerd. Laten we nou ook niet net doen of er 100 stewards zijn vertrokken in 3 jaar., 100 stewards is het maximale aantal stewards dat ooit voor MVV op 1 moment werkzaam was (jaren 90). Naar mijn weten waren het er nog maar enkele tientallen. (20) een jaar of 8 geleden al. Het hele betaalde voetbal heeft last van dit fenomeen. Wie laat zich voor 25€, 2 broodjes en een blikje in deze verharde maatschappij de pokkel vol schelden. In die zin heb je gelijk. Buiten dat, als je weet dat die pool, Roemeen of weet ik veel welke exoten die ik laatste wedstrijden zie misschien wel 75/100€ netto krijgt voor die avond dan konden ze me ook kapot vallen.

nos.nl/collectie/13934/artikel/2473357-v...-situatie-alarmerend
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2023 22:24 08 nov 2023 22:30 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #8

pinobel schreef : Misschien de stewards toch maar gaan betalen. Ik noem maar iets: 1 steward krijgt bijv de helft van wat 1 beveiliger kost. Heb je toch de helft uitgespaard. Wellicht dat het dan voor hun interessanter wordt. Hoe meer beveiligers je kunt vervangen door stewards hoe meer je verdient.


Maar als steward krijg je een soort van informatie avonden niet vergelijkbaar met een opleiding van beveiliger!
Tenminste dat was zeker in mijn tijd zo,in de huidige tijd word nogal wat verwacht ook als steward in een voetbalstadion!
Als je een opleiding als beveiliger zou moeten doen haken er al veel mensen af.
Ik denk ook van de kant van MVV uit zou het te duur zijn om iemand een opleiding laten volgen als beveiliger om daarna in het stadion te werken je weet niet of de mensen met dat diploma andere keuzes gaan maken en er hun beroep van gaan maken of op andere plekken parttime buiten hun werk om gaan werken.
Het is echt op veel momenten een ondankbare job om als steward in een voetbalstadion te gaan werken door alle regeltjes die er op dit moment van je gevraagd word.
Steward was vroeger een stuk gemakkelijker je deed het met een grote groep en je werd per sector ingedeeld naar gelang je kunnen.
Je komt er niet meer onderuit door professioneels in te huren en dat kost je als MVV klauwen met geld,maar dat is wat de voetbalbond van je eist als club.
Met de huidige verharding in de maatschappij kun je bijna niet anders dan mensen met een gedegen opleiding de werkvloer op sturen en dat kost geld heel veel geld.
Mede door de hoge boetes worden er aan een steward (te)hoge eisen gesteld en dan is het in eens niet meer zo aantrekkelijk om dit als vrijwilliger te gaan doen!…Mvrgr Opa.

Ps Volgens mij klopt het niet helemaal dat Mvv maar 7 stewards heeft,ik weet bijna zeker dat er redelijk wat stewards rondlopen van andere clubs rond lopen oké het zijn niet je eigen stewards maar wel ,,gewoon,, stewards!
Zelf heb ik al ik al meegemaakt dat ik wat vroeg aan een vrouwelijke steward en ben ik in het Frans toegesproken zij moest helaas aangeven dat ze mij niet verstond.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 10:24
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #9
Het niet meer hebben van stewards heeft denk ik meerdere factoren en heeft meerdere oplossingen.

Allereerst begrijp ik dat men zich niet vrijwillig laat uitkafferen of wegduwen voor een broodje kaas en een kop koffie. Daar mag best een vergoeding tegenover staan. Niet zo zeer in de vorm van een seizoenskaart, want de stewards zijn toch al in het stadion. Ik weet dat stewars bij andere BVO's in Limburg een vergoeding krijgen per keer die per maand wordt uitbetaald. Men mag zich vrijwillig aanmelden en de tekorten worden dan aangevuld door een extern bedrijf. Daarbij denk ik dan ook (met alle respect); laat de vrijwillige stewards bij de Gamin en Hoofdtribune staan. Minder excessen (voor zover die er al zijn) waardoor de kans groter is dat zij ook blijven komen. Zet de betaalde krachten dan maar waar het vaker kan rommelen; die moeten toch terugkomen.

Ik vind alleen Laura kort door de bocht door te zeggen dat de hogere aantal toeschouwers ervoor zorgt dat deze kosten zijn gestegen. Nergens wordt gekeken of gesproken over het eigen handelen van de club. Iemand mag ook gezien en gewaardeerd worden. Een vrijwilliger is altijd goedkoper dan een externe. Verhoog die beloning. Want met alle respect ; het gaat er niet om wie er staat, als er maar iemand staat.

Daarbij kan MVV ook kijken of er vanuit de gemeente is mogelijk is. We hebben zo veel bijstandsgerechtigde met integratieverplichting binnen Maastricht, maak daar gebruik van. Bel de gemeente om ''vacatures'' kenbaar te maken die de gemeente vervolgens aan hun cliënten kan koppelen. Gemeente geholpen, MVV geholpen en het kost geen drol. Weet iemand of dit ooit is geprobeerd?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 10:46
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #10
Vergoedingen voor vrijwilligers is in de hele maatschappij een probleem door belasting en uwv regels. Tot 190€ per maand mag je onbelastbaar vrijwilligerswerk voor doen met een uitkering. Maar het werk wat je doet, moet met vrijwilligers zijn gedaan. En dat gaat bij MVV niet op. Er wordt gewoon goedkoop werk verricht. Dus je wordt gewoon gekort op je uitkering. Misschien een beetje bevooroordeeld. Excuseer me als ik mensen beledig. Maar laten we eerlijk zijn, een steward werd altijd uit die kringen gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 12:07
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #11
Je zult nog steeds meer vrijwilligers moeten krijgen, maar goed idee om op de hoofdtribune, gamin tribune en daarbij ook nog de sk/ticket check bij de kassa de vrijwillige stewards in te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 13:53
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #12

webmastersfm schreef : Vergoedingen voor vrijwilligers is in de hele maatschappij een probleem door belasting en uwv regels. Tot 190€ per maand mag je onbelastbaar vrijwilligerswerk voor doen met een uitkering. Maar het werk wat je doet, moet met vrijwilligers zijn gedaan. En dat gaat bij MVV niet op. Er wordt gewoon goedkoop werk verricht. Dus je wordt gewoon gekort op je uitkering. Misschien een beetje bevooroordeeld. Excuseer me als ik mensen beledig. Maar laten we eerlijk zijn, een steward werd altijd uit die kringen gehaald.


Klopt, €190,- per maand met een maximum van €1900,- per jaar. Maar we hebben 2, maximaal 3 thuiswedstrijden in één maand. Zet daar een vergoeding van €50,- per wedstrijd tegenover. Dan wordt je niet gekort, heeft MVV een goedkoop alternatief en de steward in kwestie en leuk extraatje. Daarbij kun je ook nog iets met cadeaubonnen doen. Zo blijven ze onder de streep en worden ze niet gekort. Daarbij zal MVV het braafste jongetje van de klas willen zijn, maar je kunt ze ook nog iets cash in de handen drukken. Bij alle andere clubs wordt het onder de noemer vrijwilligersvergoeding overgemaakt. M.i. is het ook een vrijwilligersfunctie.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 14:18
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #13
Wie wil steward zijn ? krijgt alleen maar een grote bek terug en je moet tussen vechtende supporters springen als het zo ver is.
en dat voor 2 tientjes per wedstrijd ?

Afgelopen maandag in de rust worden kinderen van de trap gestuurd omdat ze zicht ontnemen van heel vak C. Nadat ze dit aan volwassen vroeg werd ze recht in haar gezicht uitgelachen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 15:01
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #14

Lijnsje@tappunt schreef : Het niet meer hebben van stewards heeft denk ik meerdere factoren en heeft meerdere oplossingen.

Allereerst begrijp ik dat men zich niet vrijwillig laat uitkafferen of wegduwen voor een broodje kaas en een kop koffie. Daar mag best een vergoeding tegenover staan. Niet zo zeer in de vorm van een seizoenskaart, want de stewards zijn toch al in het stadion. Ik weet dat stewars bij andere BVO's in Limburg een vergoeding krijgen per keer die per maand wordt uitbetaald. Men mag zich vrijwillig aanmelden en de tekorten worden dan aangevuld door een extern bedrijf. Daarbij denk ik dan ook (met alle respect); laat de vrijwillige stewards bij de Gamin en Hoofdtribune staan. Minder excessen (voor zover die er al zijn) waardoor de kans groter is dat zij ook blijven komen. Zet de betaalde krachten dan maar waar het vaker kan rommelen; die moeten toch terugkomen.

Ik vind alleen Laura kort door de bocht door te zeggen dat de hogere aantal toeschouwers ervoor zorgt dat deze kosten zijn gestegen. Nergens wordt gekeken of gesproken over het eigen handelen van de club. Iemand mag ook gezien en gewaardeerd worden. Een vrijwilliger is altijd goedkoper dan een externe. Verhoog die beloning. Want met alle respect ; het gaat er niet om wie er staat, als er maar iemand staat.

Daarbij kan MVV ook kijken of er vanuit de gemeente is mogelijk is. We hebben zo veel bijstandsgerechtigde met integratieverplichting binnen Maastricht, maak daar gebruik van. Bel de gemeente om ''vacatures'' kenbaar te maken die de gemeente vervolgens aan hun cliënten kan koppelen. Gemeente geholpen, MVV geholpen en het kost geen drol. Weet iemand of dit ooit is geprobeerd?


Contact opnemen met oude stewards per mail met een survey lijkt mij de beste oplossing. In deze survey kunnen de oud stewards aangeven wat ze wel en niet fijn vonden. Daarna alle data bekijken en daarop anticiperen en een nieuwe wervingscampagne starten. Wat er tegenover staat om je aan te melden als steward, is afwachten wat er uit de data komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2023 20:52
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Nog maar 7 vrijwillige stewards bij MVV #15
Geld lijkt mij niet de hoofdzaak waarom stewards afhaken , lijkt mij meer hoe MVV met hun om gaat , de veiligheid waar in zij werken en het respect voor hen in de maatschappij .
Het is een probleem dat MVV , de supporters verenigingen ,Angel side ,veer zien Mvv de commissie stadion verboden ,de gemeente Maastricht en politie samen moeten proberen op te lossen .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.360 seconden