>
Ontvangen bedankjes 255
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
bokkesprongen schreef : Wat heeft voetbal nu te maken met sinterklaas .Tolerantie wil zeggen je mag het met een andere mening niet eens zijn maar hoe onverdraag zaam je de andere mening ook vind ,je verdraagt iemand anders mening .
77 % van de Nederlanders van afkomst Suriname ,Indonesie ,Antillen ervaart Zwarte Piet als racisme zijn cijfers die niet liegen Ook de V.N ervaart het zo .
Jo70 schreef :
bokkesprongen schreef : Wat heeft voetbal nu te maken met sinterklaas .Tolerantie wil zeggen je mag het met een andere mening niet eens zijn maar hoe onverdraag zaam je de andere mening ook vind ,je verdraagt iemand anders mening .
77 % van de Nederlanders van afkomst Suriname ,Indonesie ,Antillen ervaart Zwarte Piet als racisme zijn cijfers die niet liegen Ook de V.N ervaart het zo .
Dan moeten ze terug gaan naar waar ze vandaan komen!!! En die pratkut van Sylvana Simons voorop!! Laat onze kinderen gewoon genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet zoals het altijd is geweest. Dit wordt hen nu afgenomen door een stelletje beroepswerkelozen!!
MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
Armand schreef : Rkc krijg even 4 miljoen erbij door het verkoop van de jong (ajax) naar Barcelona
Boer458 schreef : John Bannier stopt ermee (Bron L1)
Uitlaatklep
De 73-jarige Bannier deed zijn eerste sportverslag in 1984 van de handbalwedstrijd tussen Sittardia en DVO, destijds bij ROZ, de voorganger van Omroep Limburg en later L1. Vrijdagavond is het boegbeeld van de sportwedstrijden voor het laatst op L1 radio te horen bij de wedstrijd MVV tegen NEC. "Verslaggeven was de uitlaatklep van mijn weekend. Het emotionele vind ik het mooiste van verslaggeven. Iets waar je van tevoren niet aan kunt denken en dan op het moment goed kunt verwoorden."
Rood-wit hart
Als kind ging Bannier met zijn vader al naar wedstrijden van MVV. "Diep in mijn hart ben ik MVV-supporter. Mijn vader zei: dat zul je altijd blijven als je eenmaal een rood-wit hart hebt." Desondanks benadrukt hij dat de luisteraar nooit gemerkt heeft voor welke club hij is. "Ik zal niemand bevooroordelen. Bij een Limburgse derby laat ik nooit een voorkeur blijken. In andere wedstrijden ben ik altijd voor de Limburgse club."
Tuor schreef : Voor mij zal Bannier voor altijd een van de stemmen van mijn jeugd blijven. Tegenwoordig is het dankzij internet en moderne communicatiemiddelen mogelijk om binnen een paar seconden op de hoogte te zijn van de tussenstanden. Toen ik een klein menneke was kon dat alleen via ofwel teletekst, wat nog lang niet elke televisie had, ofwel via het radioverslag van L1, destijds de ROZ, geheten. Langs de lijn was ook een optie, maar die deden en doen alleen verslag van de Eredivisie.
Vanaf mijn 11e had ik een seizoenskaart voor thuiswedstrijden, maar bij uitwedstrijden was het radioverslag vaste prik. Nostalgisch om aan terug te denken. Veel hoogtepunten in uitwedstrijden (en daar zijn er nooit zoveel van geweest in die 27 jaar dat ik MVV'er ben) heb ik via John Bannier beleefd. De 2-2 bij Ajax in 92/93 bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld de uitwedstrijden tijdens het kampioensseizoen 1996/1997 (oa de 0-3 bij Cambuur, de 3-4 bij Haarlem na 3-0 achterstand en de 0-1 bij Excelsior staan me nog goed bij), of een seizoen later de cruciale 2-3 winst bij Groningen. Maar ook recenter voorbeelden, bijvoorbeeld de 2-3 in Eindhoven in 2012.
Als kind was het zenuwslopend, met MVV tenue voor de radio zitten, hoopvol wachtend op een onderbreking van de muziek of van een ander wedstrijdverslag met de 'Jao wat is dat prachtig' tune, en daarna Bannier die vertelde wie gescoord had. Meestal rende ik dan juichend de trap een schreeuwde naar mijn vader beneden dat er gescoord was. Erger was wanneer de muziek onderbroken werd en de presentator de onheilspellende woorden sprak 'We moeten naar (naam stad of stadion waar MVV speelde)'. In die seconden tussen deze mededeling en het moment dat Bannier vertelde wat er aan de hand was hoopte je dan vurig dat er een rode kaart voor de tegenstander was gegeven of MVV een strafschop gekregen had.