Overig nieuws (niet over MVV)

22 nov 2020 14:20
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1636

Jacques schreef :
Maar ja, “hoge heren” roepen scoort natuurlijk ook altijd goed. Lekker polariseren. Dat kan MVV gebruiken!



Ja Jacques, ik polariseer niet maar zeg de waarheid!! Probeer maar eens een Euro te krijgen van die gasten als je in de shit zit. Maar mooi weer maken en zeggen dat ze zoveel doen kunnen ze als de beste!! Als ze er zelf maar beter van worden!!


MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 14:53 22 nov 2020 14:55 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1637
Maar de gezinnen die moeten rondkomen van een salaris verdiend bij het theater zijn hiermee wel geholpen. Dan kun je van alles vinden van die hoge heren maar in dit geval helpen ze gewoon mensen die in de shit zitten.
En of “ze” in dit geval echt de hoge heren zijn is trouwens weer een andere discussie maar goed. Snap niet dat mensen tegen dit soort dingen zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 15:21
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1638

Jacques schreef : Maar de gezinnen die moeten rondkomen van een salaris verdiend bij het theater zijn hiermee wel geholpen. Dan kun je van alles vinden van die hoge heren maar in dit geval helpen ze gewoon mensen die in de shit zitten.
En of “ze” in dit geval echt de hoge heren zijn is trouwens weer een andere discussie maar goed. Snap niet dat mensen tegen dit soort dingen zijn.



Gelukkig maar Jacques, dat iedereen (nog) een eigen mening mag hebben in Nederland!!


MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 16:20
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1639
Een mening is niet hetzelfde als iets roepen zonder enige onderbouwing of kennis van zaken.

De grootste kostenpost van het Theater zijn de loonkosten van het personeel. Met overheidssteun kan het theater die salarissen blijven betalen. Zonder overheidssteun verliezen werknemers hun baan en belanden bij het UWV. Het UWV wordt ook gefinancieerd vanuit premies en vanuit het Rijk. In dat geval betaalt de overheid dit alsnog indirect zelf, met als enige verschil dat het Theater aan het Vrijthof dan niet meer bestaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 17:17
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1640

Larsbak schreef : Een mening is niet hetzelfde als iets roepen zonder enige onderbouwing of kennis van zaken.

De grootste kostenpost van het Theater zijn de loonkosten van het personeel. Met overheidssteun kan het theater die salarissen blijven betalen. Zonder overheidssteun verliezen werknemers hun baan en belanden bij het UWV. Het UWV wordt ook gefinancieerd vanuit premies en vanuit het Rijk. In dat geval betaalt de overheid dit alsnog indirect zelf, met als enige verschil dat het Theater aan het Vrijthof dan niet meer bestaat.



Larsbak, hier geef ik je volledig gelijk in. Maar in feite geldt datzelfde wat jij zegt ook voor MVV. Hoop niet dat MVV dan wel omvalt!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 19:19
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1641
Ik vind het prima dat in een bijzondere tijd zoals nu met Corona... een onverwachte situatie ontstaan en dat een theater financiele ondersteuning krijgt.
Echter culturele sector en ook het theater Maastricht krijgt echter ook structureel, dus ieder jaar, tonnen van de gemeente, provincie of overheid. En hier zet ik wel mijn vraagtekens bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 11:38 24 nov 2020 11:50 door InDoDoNnY.
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1642

Strucht schreef : ACHTERGROND
Almere City FC timmert aan de weg. Letterlijk en figuurlijk. .... dan hebben we pech.’

Bron: VI


Bij het terug scrollen van dit topic kwam ik weer op bovenstaande post van Strucht uit. Toen moest het seizoen nog beginnen. Inmiddels staat FC Almere bovenaan.

Toen ik de eerste keer dit bericht las in de zomer vond ik deze manier van aanpak erg professioneel voor een eerste divisie club. In ieder geval heel anders dan de signalen die ik (in- en direct) opving (van o.a. scouts, trainers en makelaars) over de situatie bij MVV. De algemene strekking is dat het vaak neer komt op het feit dat MVV-besluitenloos is bij aantrekken van spelers en dat dit mede komt uit het feit dat er amper kennis is van de markt.

Er zit inmiddels een stuk meer geld bij FC Almere dus dat biedt natuurlijk ook meer mogelijkheden, maar het geheel werpt wel zijn vruchten af. De (voetbaltechnische) professionaliseringsslag die FC Almere heeft doorgemaakt maakt het lelijk eendje in de eerste divisie een waardige (sup)topper. De club staat op dit moment zelfs op een 1e/2e plaats, een knappe prestatie.

Onze club heeft afgelopen jaren op alle vlakken stil gestaan en is zelfs achteruit gegaan. Van een deel van de organisatie hebben we afscheid genomen en lijkt onder Noor (met Daemen, Wouter en Mauro als kartrekkers) een lichte professionalisering zijn ingezet. Op voetbal gebied kan ik niet zeggen dat we veel progressie hebben geboekt, het meest positieve is het aantrekken van Kalezic en Vrede en de doorbraak van enkele jeugdspelers. Al gebeurd dat laatste ook omdat aangetrokken spelers niet voldoen. Ook de voetbaltak van de organisatie zal stappen moeten maken en anders de verantwoordelijkheid nemen en plaatsmaken. Nog een jaar achteruitgang is funest voor het draagvlak.

Alle hoop is natuurlijk op een investeerder gevestigd, maar ook als deze er niet komt moet er iets veranderen. Misschien beginnen met een dagje stage lopen bij FC Almere?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 22:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1643
Na Baudet,Hiddema ,Cliteur is ook oud voetballer van Feyenoord Willem van Hanegem opgestapt als prominent lid van Forum van Demcratie ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 02:41
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1644

InDoDoNnY schreef :

Strucht schreef : ACHTERGROND
Almere City FC timmert aan de weg. Letterlijk en figuurlijk. .... dan hebben we pech.’

Bron: VI


Bij het terug scrollen van dit topic kwam ik weer op bovenstaande post van Strucht uit. Toen moest het seizoen nog beginnen. Inmiddels staat FC Almere bovenaan.

Toen ik de eerste keer dit bericht las in de zomer vond ik deze manier van aanpak erg professioneel voor een eerste divisie club. In ieder geval heel anders dan de signalen die ik (in- en direct) opving (van o.a. scouts, trainers en makelaars) over de situatie bij MVV. De algemene strekking is dat het vaak neer komt op het feit dat MVV-besluitenloos is bij aantrekken van spelers en dat dit mede komt uit het feit dat er amper kennis is van de markt.

Er zit inmiddels een stuk meer geld bij FC Almere dus dat biedt natuurlijk ook meer mogelijkheden, maar het geheel werpt wel zijn vruchten af. De (voetbaltechnische) professionaliseringsslag die FC Almere heeft doorgemaakt maakt het lelijk eendje in de eerste divisie een waardige (sup)topper. De club staat op dit moment zelfs op een 1e/2e plaats, een knappe prestatie.

Onze club heeft afgelopen jaren op alle vlakken stil gestaan en is zelfs achteruit gegaan. Van een deel van de organisatie hebben we afscheid genomen en lijkt onder Noor (met Daemen, Wouter en Mauro als kartrekkers) een lichte professionalisering zijn ingezet. Op voetbal gebied kan ik niet zeggen dat we veel progressie hebben geboekt, het meest positieve is het aantrekken van Kalezic en Vrede en de doorbraak van enkele jeugdspelers. Al gebeurd dat laatste ook omdat aangetrokken spelers niet voldoen. Ook de voetbaltak van de organisatie zal stappen moeten maken en anders de verantwoordelijkheid nemen en plaatsmaken. Nog een jaar achteruitgang is funest voor het draagvlak.

Alle hoop is natuurlijk op een investeerder gevestigd, maar ook als deze er niet komt moet er iets veranderen. Misschien beginnen met een dagje stage lopen bij FC Almere?

Almere had vorig jaar de hoogste economische groei van Nederland. Ook het aantal inwoners groeit daar als kool. Wij moeten het doen met krimp in een conservatieve stad en regio. Zo simpel is het. Kijkend naar het economisch achterland presteert Almere eigenlijk nog ondermaats. Uiteindelijk worden die in de toekomst gewoon een structurele eredivisieclub.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 09:27
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1645
Almere is totaal niet te vergelijken met Maastricht. Het is een stad die de komende tijd uitgroeid tot 350.000 inwoners. Het is eigenlijk het reserve Amsterdam. Almere om toch maar even te vergelijken heeft iets van 5 of 6 treinstations. Daar tegenover is Maastricht een klein duimpje. Wat dat betreft kun je de boel beter gaan vergelijken met Waalwijk, maar Almere is Maastricht al ver vooruit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 09:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1646
En tegelijkertijd is het ook weer niet zo zwart-wit, want Schapendonk noemt het niet voor niets reserve-Amsterdam. De bevolking en dus ook de eigenaren van de bedrijvigheid aldaar voelt zich veelal (groot-)Amsterdammer en is fan en sponsor van Ajax, niet van Almere, waar nog altijd geen hond op de wedstrijden afkomt.

Almere komt er onherroepelijk aan, hoe langer het duurt, hoe meer mensen in Almere naar die club zullen gaan. En een eventuele promotie naar de eredivisie zou daar best wel eens een vliegwieleffect kunnen hebben. Maar vooralsnog is het iets te simpel om bij Almere naar het inwoneraantal te wijzen.

Daar staat tegenover dat plaatsen als Waalwijk, Heerenveen, Sittard, Emmen, Venlo, Almelo en Zwolle een eredivisieclub hebben en Maastricht niet. Bij iedere club is wel een verhaal te houden waarom het daar gelukt is, maar over de hele linie is het toch triest om als Maastrichtenaar te zien dat kleinere steden, die ook met krimp en een conservatieve regio te maken hebben, het wel lukt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 10:00
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1647
Die hubbe ut geluk tot ze geine Elsen hubbe
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 10:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1648
Geluk, of is het daar goed beleid om de juiste mensen op de juiste plaats te zetten?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 11:19
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1649
Ook Roda_jc heeft besloten om het seizoen 2021_2022 te gaan voetballen op gras ,ook gaat men dan weer trainen op het oude Kaalheide ook daar is de mogllijkheid om op natuur gras te spelen ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 12:19
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1650
Natuurgras moet hier toch ook kunnen. Los van de kosten voor het aanleg van de grasmat (en de investering in een nieuwe kunstgrasmat deze zomer), is het grote probleem van MVV (en met name de gemeente) dat er blijkbaar nergens trainingsaccommodaties zijn. Ik vind dat onzin omdat profclubs overdag trainen en juist overdag liggen de meeste sportcomplexen er helemaal verlaten bij. Je kunt best een constructie verzinnen dat MVV 's ochtends op de velden van een sportpark traint. De meeste sportparken zijn voorzien van kunstgras en 'echt' gras dus op beide ondergronden kan getraind worden. Is het - los van het geld voor de grasmat - zo simpel of zie ik belangrijke zake over het hoofd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden