>
Ontvangen bedankjes 556
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Volges miech tot Almere City meint tot ze in eine kier door goon nao de play-offs...Anna D. schreef : Dan mis ik de grap blijkbaar. Wat valt er te lachen dan?
Ja hij keept nog redelijk.Jim Cemint schreef : Om nog even terug te komen op Almere. Wederom een opvallende transfer daar. Keeper Dennis Gentenaar van VVV naar Almere (bron: DDL). Die krijgen langzaam maar zeker toch een leuk team daar.
Daar blijf ik me over verbazen iedere keer als je denkt nu is t gedaan zijn ze er opeens weer..Anna D. schreef : Daarom zei al eerder, niet zo hard lachen om de naam Almere gezien het team dat ze aan het verkrijgen zijn. Die hebben wellicht een beter elftal dan onze 11 als ik de namen ga bekijken, hoe triest het ook is dat zo'n gedrocht ooit zou kunnen promoveren.
Heb ik het niet eens over Roda, hebben die Hans Kazan laten langskomen? Kan toch niet dat die nu hun zaakjes op orde hebben daar.
houtengerard schreef : Roda uit categorie 1
Roda JC heeft na drie jaar categorie 1 van het licentiesysteem verlaten. Algemeen directeur Marcel van den Bunder bevestigt dat de licentiecommissie van de KNVB Roda op basis van de ingeleverde begroting heeft ingedeeld in categorie 2.
"De KNVB heeft enkele aanvullende vragen gesteld over onze begroting”, verklaart Van den Bunder. "Daarop hebben we geantwoord waarna de bond heeft laten weten Roda in te delen in categorie 2. Het is voor de continuïteit van de club een belangrijke stap, maar het betekent niet dat we nu ineens grote transfers kunnen gaan doen of veel geld kunnen uitgeven.”
In categorie 1 zitten de clubs die vanwege hun precaire financiële situatie onder curatele staan van de KNVB. Het betekent onder andere dat elke uitgave boven de 50.000 euro moet worden gemeld bij de bond. Roda bevond zich sinds het begin van het licentiesyteem, drie jaar geleden, in categorie 1. Een club die zich na drie jaar nog steeds in die groep bevindt, loopt het risico de proflicentie kwijt te raken. Roda kreeg een half jaar uitstel om te promoveren naar categorie 2, omdat tussentijds de regels van het licentiesysteem waren aangepast. Daardoor had men de tijd tot november om uit categorie 1 te komen.
Een betaald voetbal organisatie kan pas promoveren naar een hogere groep als op twee opeenvolgende meetmomenten (waarvan er jaarlijks drie zijn) het benodigde aantal punten is behaald. Roda haalde de grens van 65 punten in maart voor de eerste keer en was nu verplicht opnieuw voldoende punten te scoren. Anders was het niet mogelijk geweest in november te promoveren. De KNVB had dan de licentie kunnen intrekken.
Bron: Limburger.nl