Overig nieuws (niet over MVV)

02 sept 2012 09:36
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #346
Ik weet dat dit al bekend is maar vond de reactie van de boer wel komisch ;)

De Boer: "Ik dacht dat Hoesen een Engelsman was"

Ajax verraste afgelopen week met het aantrekken van Danny Hoesen. Frank de Boer bekeek de aanvaller op een dvd'tje, gekregen van Marc Overmars. De trainer was direct positief.

"Danny was me al opgevallen tijdens samenvattingen van de Jupiler League", zegt De Boer in De Volkskrant. "Ik dacht dat hij Engelsman was. Danny Hoesen klinkt Engels. Gehuurd van Fulham."

"Ik wist precies over wie het ging, maar ik wist niet dat hij als jonge Nederlander naar Fulham was gegaan. Hij viel mij op. Zijn stijl van spelen, de goede techniek, rechtop lopen, makkelijk goals maken, snel. Ik dacht bij dat dvd'tje: die beelden zijn natuurlijk hoogtepunten, maar dan nog."

Ajax ging over tot actie en legde Hoesen woensdag voor drie jaar vast. De 21-jarige aanvaller, die bij Fortuna Sittard goed was voor dertien doelpunten in 33 wedstrijden, is gehaald als 'spits van de toekomst'. Tobias Sana kwam deze zomer op dezelfde manier naar Amsterdam.

"Ik zag ook de hoogtepunten van Tobias Sana en dacht: zo, hij straalt kwaliteit uit. Zo'n bal als hij vorige week gaf aan Serero, gaf hij in Zweden ook al. Hij is rechtsbuiten, maar op het middenveld geeft hij ook een steekbal. Hij is zo'n 'tropische' verrassing. Dat is leuker dan iemand halen van zes miljoen die alleen kan tegenvallen", aldus De Boer.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 08:44
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #347
'Curator Haarlem wil geld zien van PSG voor transfer Van der Wiel'

Paris Saint-Germain moet wellicht nog geld betalen aan de inmiddels opgeheven voetbalclub HFC Haarlem. Rocco Mulder, de curator van de club uit Nederland, heeft namelijk naar verluidt een claim neergelegd bij de Franse club, die verband houdt met de transfer van Gregory van der Wiel van Ajax naar PSG, zo meldt het Haarlems Dagblad.

De curator zou naar verluidt één procent van de transfersom willen ontvangen, omdat Van der Wiel drie jaar speelde in de jeugdopleiding van de club uit Haarlem. Doordat de transfersom rond de vijf à zes miljoen euro zou liggen, zou dat betekenen dat Mulder wellicht een bedrag van 50.000 à 60.000 euro in ontvangst mag nemen.

Van 1996 tot en met 2002 en van 2005 tot en met 2006 was de linksachter actief in de jeugdopleiding van Ajax. Tussen die periodes in speelde Van der Wiel echter voor Haarlem. Dat zou betekenen dat PSG wellicht een opleidingsvergoeding aan de club uit Haarlem moet afstaan voor de kosten die Haarlem had voor de opleiding.

Lees verder: www.soccernews.nl/news/168142/Haarlem_wi...r_Wiel#ixzz25lPxsuSa

08 sept 2012 19:40
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #348
Hoe krijg je een tegenstander op de kast? Les 1: zorg er voor dat één van je medespelers geblesseerd op de grond ligt. Je zal zien dat de tegenstander de bal over de zijlijn schiet. Laat je geblesseerde medespeler niet behandelen maar breng de bal direct weer in het spel. De tegenstander is uit positie en het doel is vrij. 1-0. Let op! er zal een aanslag op je worden gepleegd!

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, mvv1902

08 sept 2012 20:35
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #349
Helmond Sporter Güvenç dankt Barça-trio
Emrullah Güvenç voetbalt bij Helmond Sport en heeft dit te danken aan Barcelona-spelers Lionel Messi, Xavi en Andrés Iniesta. "Kleine spelers konden de top niet halen."

Güvenç vindt het de credits van de drie sterspelers van Barça, dat kleine spelers nu minder vaak op hun lengte worden beoordeeld. De aanvaller van Helmond Sport heeft in zijn loopbaan te maken gehad met tegenslagen, maar is nu topscorer van de Jupiler League.

"Ik ben Messi, Iniesta en Xavi enorm dankbaar", zegt Güvenç tegen Voetbal International. "Tot een jaar of drie geleden had iedereen het over mijn lengte. Kleine spelers konden de top niet halen', aldus de aanvaller van Helmond Sport, die in vier duels al zes keer scoorde.
Veel clubs hebben me om die reden links laten liggen', vervolgt Güvenç. "Clubs twijfelden en namen mij uiteindelijk niet omdat ik zo klein was. Nu lijkt het bijna een voordeel om klein te zijn. Sinds het succes van Barcelona hoor ik daar niemand meer over klagen. Dus Messi, bedankt!"

12 sept 2012 10:53
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #350
Nederland naar de stembus: betaald voetbal bedreigd

12/09/2012 10:12

Nederland heeft vandaag (woensdag) de gehele dag de gelegenheid te stemmen voor een nieuwe Kamerbezetting én regeringscoalitie. 12-9-12 kon weleens de datum worden waarop het Nederlands voetbal definitief afhaakt in Europa. Voetbal International schetst de toekomstscenario's.

De clubs dreigen in 2013 honderd miljoen euro te verliezen. Dat blijkt uit een intern rapport van de KNVB. Zodra de coalitie rond is trekt Zeist ten strijde.

De politiek besloot met het Kunduz-akkoord tot een drastische bezuinigingsoperatie van twaalf miljard euro. De overheid is van plan het betaalde voetbal zo hard aan te pakken dat er straks nog maar één ding op zit: de grootste talenten zo snel mogelijk wegjagen naar het buitenland.

Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen (foto) is duidelijk. 'Dit hele akkoord is desastreus voor het Nederlandse voetbal. Politiekosten, toptarief. Na vijf jaar lang saneren wordt het voetbal nu buitensporig gepakt.'

'Ik ben diep teleurgesteld. Jarenlang zijn we samen opgetrokken met de politiek, onder meer op het gebied van veiligheid. Daar hebben we twaalf miljoen euro in geïnvesteerd. Als dank krijgen we nu de rekening van de dames en heren van het Kunduz-akkoord. Hartelijk bedankt.'

12 sept 2012 22:34 12 sept 2012 22:36 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #351
Toch ff iets wat ik kwijt wil niet over voetbal maar dan toch!
Ik kwam vanavond thuis van mijn werk toch maar ff gaan stemmen,mijn vrouw gevraagd naar mijn stempas en wat schertst mijn verbazing...haar stempas lag er nog en die van mij was weg?...zij was vanmorgen gaan stemmen met mijn stempas en haar id kaart?...ik ging dan ook met haar stempas maar zij mocht weer stemmen zonder dat ze haar id pas wederom na keken?
Dus legaal 2 keer stemmen zonder volmacht en id kaart(na checken) kan :angry:...hoezo met het potlood aankruisen is niet fraude gevoelig?
Als ik het goed vernomen heb krijgen deze mensen een vergoeding van 100 euro per persoon!...gr opa ;).

ps stemlocatie limmel...

....

13 sept 2012 20:13
BenoitCamontagne
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #352
Ok, nu begrijp ik die plotselinge toename van de 50plus partij;)

14 sept 2012 10:29
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #353
Van alle Eredivisieclubs heeft Ajax voor dit seizoen de meeste seizoenskaarten verkocht. Daarna volgen achtereenvolgens Feyenoord en PSV. Het totale aantal verkochte seizoenskaarten in de Eredivisie daalde met twee procent, zo onderzocht Voetbal International.

Afgelopen seizoen gingen er bij Ajax 42.663 seizoenskaarten over de toonbank. Ondanks het kampioenschap waren dat er dit jaar ruim duizend minder. Bij Feyenoord steeg het aantal seizoenskaarten na een succesvol seizoen wel fors. De verkoop steeg met zo'n 3.500 tot zo'n 30.000 tickets. PSV verkocht net als vorig jaar 27.500 seizoenskaarten.

Andere ploegen die stegen zijn Vitesse en RKC Waalwijk. De laatstgenoemde club is echter nog wel de Eredivisieclub die de minste seizoenskaarten verkocht. Dit zal vooral te maken hebben met het feit dat RKC ook het kleinste stadion heeft. Grote dalers waren FC Utrecht, FC Groningen en ADO Den Haag.

Overzicht verkoop seizoenskaarten Eredivisieclubs
ADO Den Haag - 4.700 seizoenskaarten - 31,3% van totale capaciteit
Ajax - 41.620 seizoenskaarten - 79,0% van totale capaciteit
AZ - 15.500 seizoenskaarten - 91,1% van totale capaciteit
Feyenoord - 30.000 seizoenskaarten - 58,6% van totale capaciteit
FC Groningen - 17.665 seizoenskaarten - 78,3% van totale capaciteit
sc Heerenveen - 20.400 seizoenskaarten - 78,2% van totale capaciteit
Heracles Almelo - 7.500 seizoenskaarten - 88,2% van totale capaciteit
NAC Breda - 13.080 seizoenskaarten - 68,8% van totale capaciteit
NEC - 9.000 seizoenskaarten - 72,0% van totale capaciteit
PEC Zwolle - 8.000 seizoenskaarten - 72,7% van totale capaciteit
PSV - 27.500 seizoenskaarten - 78,6% van totale capaciteit
RKC Waalwijk - 3.700 seizoenskaarten - 49,3% van totale capaciteit
Roda JC Kerkrade - 10.500 seizoenskaarten - 55,4% van totale capaciteit
FC Twente - 28.800 seizoenskaarten - 95,9% van totale capaciteit
FC Utrecht - 12.000 seizoenskaarten - 50,5% van totale capaciteit
Vitesse - 11.225 seizoenskaarten - 44,9% van totale capaciteit
VVV-Venlo - 5.500 seizoenskaarten - 68,8% van totale capaciteit
Willem II - 8.500 seizoenskaarten - 58,6% van totale capaciteit

Lees verder: www.soccernews.nl/news/168674/Ajax_verko..._volgt#ixzz26QmAfSfP

14 sept 2012 10:59
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #354
Steeds meer spelers voor minimumloon aan de slag

Ook de Nederlandse voetballers hebben last van de financiële crisis. Een derde van alle betaalde spelers in ons land verdienen minder dan 25.000 bruto per jaar. Bovendien zijn er honderd voetballer die voor alleen een onkostenvergoeding de schoenen onderbinden.

"Sommigen voetballen zich zó de bijstand in", laat Ko Andriessen van vakbond ProProf weten tegenover het Algemeen Dagblad. "Daar waarschuwen we ook voor. Hooguit tien procent van die amateurs slaagt er in om een contract af te dwingen. Het is een soort 'Café De Laatste Hoop'."

Ook het CFK is kritisch over de huidige situatie: "Je mag je best afvragen of in de eerste divisie nog wel sprake is van betaald voetbal. In 2003 verdiende twintig procent van de spelers in de eerste divisie nog meer dan 75.000 euro per jaar - en die euro was toen echt meer waard dan in 2012. Dat ligt nu volkomen anders. Het is zorgwekkend."

Dit seizoen zijn er 950 spelers actief in de Eredivisie en Jupiler League. Honderd van hun spelen op amateurbasis. Zij geven alles op in de hoop toch een profcontract af te dwingen. Zij worden nu dan ook gewaarschuwd.

bron: Elf

17 sept 2012 16:14
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #355
De Brabantse derby tussen FC Eindhoven en Helmond Sport lokte vrijdag niet alleen heel wat supporters naar het Jan Louwersstadion, maar ook scouts. Zo zat er onder meer een afvaardiging van het Belgische Beerschot AC op de tribunes.

Sven Claes
EINDHOVEN

Het Beerschot van Adrie Koster volgt met de nodige belangstelling Emrullah Güvenc. De 25-jarige aanvaller van Helmond Sport noteerde vrijdag een hattrick en dikte zijn aantal doelpunten dit seizoen daarmee al aan tot negen stuks in slechts vijf wedstrijden.

Güvenc ligt nog één seizoen onder contract. "Met eventuele interesse van andere clubs ben ik echt nog niet bezig. Het liefst van al promoveer ik met deze club, maar als er een goede club zou komen, dan zou het gek zijn dat ik niet weg zou gaan", zei de aanvaller tegen VoetbalPrimeur.

De Belg startte zijn voetballoopbaan bij eersteprovincialer Genk VV, maar speelt al sinds 2004 in Nederland. Clubs als Fortuna Sittard en FC Oss pronken nog op het cv van de huidige topschutter van de Jupiler League.

'Super Turk'
"Ik ben he-le-maal kapot, dus hou het kort als je wil", vertelt de 25-jarige Güvenc vrijdag na afloop van de wedstrijd tegen FC Eindhoven, die met 3-4 werd gewonnen. "Wat wil je dat ik zeg over mijn doelpunten? Ze beschrijven? Dat weet ik toch allemaal niet meer", lacht 'Super Turk' Güvenc in een sappig Genks dialect.

"Die bijnaam 'Super Turk'? Ik heb in heel mijn loopbaan al een goede band gehad met supporters. Zolang je je best doet en elke meter knokt, gaan ze toch achter je staan. Nu gaat het zelfs héél lekker en staan ze zelfs nog ietsje meer achter mij", klinkt het tevreden.

Teletekst-pagina 831
Güvenc houdt echter de voetjes op de grond. "Iedereen zegt me wel dat dit mijn seizoen kan worden, maar daar ben ik echt niet mee bezig. Mijn negen doelpunten in vijf wedstrijden zijn geen garantie dat ik de volgende wedstrijden weer zal scoren. Ik moet gewoon mijn best blijven doen."

"Welke pagina op NOS-Teletekst moeten ze in België in de gaten houden? Pagina 831", lacht Güvenc de tanden bloot. "Nee, ik blijf er allemaal heel nuchter bij. Ik doe alsof ik niet gescoord heb en probeer deze week ervan te genieten met mijn gezin. Ik doe mijn best en werk voor de ploeg."

Laten we hopen dat dit snel afgerond word en dat hij niet tegen ons hoeft te spelen :P

17 sept 2012 19:29
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #356
Leverkusen ziet Zenden als optie voor linksbackpositie
17/09/2012 16:39

Boudewijn Zenden zal ook deze week als gastspeler zijn opwachting maken op het trainingsveld van Bayer Leverkusen. Vorige week verraste de 36-jarige Limburger door zich te voegen bij de selectie van trainer Sami Hyypiä, in de periode 2005-07 zijn ploeggenoot bij Liverpool.

Hoewel de Finse oefenmeester naar buiten toe aangaf dat het slechts een vriendendienst betrof, lijkt Zenden inmiddels in beeld als versterking voor de selectie. Als speler van Sunderland kwam hij voor het laatst in actie op 22 mei 2011. Maar op de linksbackpositie kampt Bayer Leverkusen met grote problemen.

De Tsjech Michal Kadlec, bezig aan zijn vijfde seizoen bij de club, kampt met een vormcrisis. Zaterdag tijdens de 3-0 nederlaag bij Borussia Dortmund werd hij in de rust, na enkele ongelukkige acties, uit zijn lijden verlost. Rechtsback Gonzalo Castro speelde het duel als linkerverdediger uit. Dit omdat er na het vertrek van Bastian Oczipka naar Eintracht Frankfurt geen echte alternatieven zijn.

Zowel Hyypiä als technisch directeur Rudi Völler denkt aan een extra optie als linksback. Ondanks een gebrek aan wedstrijdritme en het feit de laatste jaren vooral een offensieve rol te hebben bekleed zou Zenden in behoefte voorzien; volgens Kicker lonkt voor de voormalig Oranje-international in Leverkusen een prestatiecontract. Een definitieve beslissing zal later in de week worden genomen.

Sinds zijn vertrek bij Sunderland werkte Zenden onder meer een proeftraining af bij Celtic. Een permanent dienstverband ketste op het laatste moment af. Nadien was hij ook in beeld bij Doncaster Rovers en Blackburn Rovers.

bron: vi.nl

19 sept 2012 16:08
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #357
Voorzitter SV Helmond Sport: 'Supportersheksenjachtseizoen is geopend'

Vrijdagavond werd de derby van Zuidoost-Brabant gespeeld tussen FC Eindhoven en Helmond Sport (3-4). Zeven leden van de harde kern van Helmond kregen uit voorzorg een gebiedsverbod opgelegd. Dat meldt Omroep Brabant.
Burgemeester Rob van Gijzel zou vorige week informatie hebben ontvangen over een geplande confrontatie tussen supporters van beide clubs. "Daarop heb ik ingegrepen", laat Van Gijzel weten aan de gemeenteraad.
Het gaat om zeven jongvolwassenen (18 tot 21 jaar) uit Asten en Helmond, met 'een historie van ordeverstoringen bij het voetballen en uitgaan'. Vier zouden een stadionverbod hebben.

Erik van Kilsdonk, voorzitter van supportersvereniging Helmond Sport, noemt de maatregel van burgemeester Van Gaal 'erg overtrokken'. "Als in Helmond een supporter een scheet laat, dan ruikt Van Gijzel hem in Eindhoven. Ik vraag me af of ze ook zo reageren als bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord bij PSV op bezoek komt", vertelt Van Kilsdonk aan Omroep Brabant.

"Het supportersheksenjachtseizoen is weer geopend. Tegenwoordig gaat men al handelen voordat het strafbaar feit gepleegd is. Misdaden uit het verleden bieden geen garantie voor misdaden in de toekomst", stelt Van Kilsdonk.

19 sept 2012 17:17
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #358

Danny1983 schreef : Voorzitter SV Helmond Sport: 'Supportersheksenjachtseizoen is geopend'

Vrijdagavond werd de derby van Zuidoost-Brabant gespeeld tussen FC Eindhoven en Helmond Sport (3-4). Zeven leden van de harde kern van Helmond kregen uit voorzorg een gebiedsverbod opgelegd. Dat meldt Omroep Brabant.
Burgemeester Rob van Gijzel zou vorige week informatie hebben ontvangen over een geplande confrontatie tussen supporters van beide clubs. "Daarop heb ik ingegrepen", laat Van Gijzel weten aan de gemeenteraad.
Het gaat om zeven jongvolwassenen (18 tot 21 jaar) uit Asten en Helmond, met 'een historie van ordeverstoringen bij het voetballen en uitgaan'. Vier zouden een stadionverbod hebben.

Erik van Kilsdonk, voorzitter van supportersvereniging Helmond Sport, noemt de maatregel van burgemeester Van Gaal 'erg overtrokken'. "Als in Helmond een supporter een scheet laat, dan ruikt Van Gijzel hem in Eindhoven. Ik vraag me af of ze ook zo reageren als bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord bij PSV op bezoek komt", vertelt Van Kilsdonk aan Omroep Brabant.

"Het supportersheksenjachtseizoen is weer geopend. Tegenwoordig gaat men al handelen voordat het strafbaar feit gepleegd is. Misdaden uit het verleden bieden geen garantie voor misdaden in de toekomst", stelt Van Kilsdonk.

Dit is rechtsstaat nederland anno2012. Gaat nog veel erger worden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

19 sept 2012 17:24
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #359
Jammer dat het allemaal zo moet, soms gaan ze wel erg ver. :blink:

20 sept 2012 15:03 20 sept 2012 15:04 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #360
Reusachtig fossiel Maastricht is van Mosasaurus

MAASTRICHT - Het reusachtige fossiel dat in de mergelgroeve van cementfabriek ENCI is gevonden, is een 13 meter lang skelet van een Mosasaurus. Het skelet wordt momenteel opgegraven, maakten ENCI en het Natuurhistorische museum in Maastricht donderdag bekend.

Het reusachtige zeereptiel zwom 68 miljoen jaar geleden rond waar nu Limburg is, aldus het museum. De mosasaurus leefde aan het eind van het dinosaurustijdperk, toen de omgeving van het huidige Maastricht bedekt was door een ondiepe zee.

Woensdagavond werd al bekendgemaakt dat er een groot fossiel gevonden was, maar details werden toen niet bekendgemaakt.

Een groevemachinist ontdekte vorige week maandag al de reusachtige tanden van het fossiel in de laadschop van zijn graafmachine. ENCI legde de graafwerkzaamheden op die plek stil en schakelde het Natuurhistorisch Museum in.

Sindsdien hebben medewerkers van het museum grote delen van de schedel en een deel van buik en staart geborgen.

Volgens het museum gaat het waarschijnlijk om de oudst bekende vertegenwoordiger van de soort Mosasaurus Hoffmani of een sterk verwante soort. Het nu ontdekte dier is anderhalf miljoen jaar ouder dan de andere soort mosasaurus die in 1998 in de groeve werd gevonden.

Het fossiel wordt de komende maanden geconserveerd en verder onderzocht. Rond de kerst is het fossiel voor het publiek te zien.

Hubbe ve daan toch unne echte mosasaurus in Mestreech. (Boete de kop vaan Bér) Hope tot die fransse noe wel devaan aof blieve.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden