>
Ontvangen bedankjes 556
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Dit is rechtsstaat nederland anno2012. Gaat nog veel erger worden.Danny1983 schreef : Voorzitter SV Helmond Sport: 'Supportersheksenjachtseizoen is geopend'
Vrijdagavond werd de derby van Zuidoost-Brabant gespeeld tussen FC Eindhoven en Helmond Sport (3-4). Zeven leden van de harde kern van Helmond kregen uit voorzorg een gebiedsverbod opgelegd. Dat meldt Omroep Brabant.
Burgemeester Rob van Gijzel zou vorige week informatie hebben ontvangen over een geplande confrontatie tussen supporters van beide clubs. "Daarop heb ik ingegrepen", laat Van Gijzel weten aan de gemeenteraad.
Het gaat om zeven jongvolwassenen (18 tot 21 jaar) uit Asten en Helmond, met 'een historie van ordeverstoringen bij het voetballen en uitgaan'. Vier zouden een stadionverbod hebben.
Erik van Kilsdonk, voorzitter van supportersvereniging Helmond Sport, noemt de maatregel van burgemeester Van Gaal 'erg overtrokken'. "Als in Helmond een supporter een scheet laat, dan ruikt Van Gijzel hem in Eindhoven. Ik vraag me af of ze ook zo reageren als bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord bij PSV op bezoek komt", vertelt Van Kilsdonk aan Omroep Brabant.
"Het supportersheksenjachtseizoen is weer geopend. Tegenwoordig gaat men al handelen voordat het strafbaar feit gepleegd is. Misdaden uit het verleden bieden geen garantie voor misdaden in de toekomst", stelt Van Kilsdonk.