Overig nieuws (niet over MVV)

21 okt 2012 15:15
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #391

Roei baank schreef : De directie van Standard de Liège heeft besloten om drastische maatregelen te nemen tegen ongedisciplineerde supporters die de scheidsrechter dwongen om de Classico tegen Anderlecht te onderbreken. Acht of negen aanhangers zijn geïdentificeerd.
Ongeacht de administratieve procedure voor toetsing aan de Voetbalwet die wordt gestart door de KBVB neemt Standard de volgende maatregelen:
- Standard start een civiele procedure om deze fans een langdurig stadionverbod op te leggen.
- De supportersclub, die de verantwoordelijkheid heeft opgeëist voor de ongeregeldheden, krijgen geen tickets meer voor uitwedstrijden tot nader orde.
- De faciliteiten, die deze supportersclub kreeg voor het maken van sfeeracties, zijn opgeschort tot nader orde

Is wel terecht en te begrijpen als je de toestanden zag in de wedstrijd van Standaard tegen Anderlecht. Vooral het vuurwerk op het veld ( denk maar eens aan het incident vorig jaar met Bulters tegen Fortuna...).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2012 17:06
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #392
Zo schokkend vind ik die beelden niet. Waarom deze actie plaats vond weet ik niet, maar het is niet meer dan normaal dat boze supporters hun onvrede uiten. Het verhaal in de media ervaar ik wel als schokkend. Het gaat over kwaadwillende hooligans in de verschillende nieuwsberichten. Dit was een duidelijke actie tegen de voorzitter van Standard. Het had niets met de 'beladen' wedstrijd te maken. Bovenstaand stukje klopt volgens mij ook niet. Voor zover ik weet heeft Ultras Inferno niet de actie opgeeist.

22 okt 2012 14:11 22 okt 2012 14:12 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #393
Geen voetbal, maar wielrennen dit keer.

Nieuws dat als in bom is ingeslagen.
Ik kan niet geloven dat Lance Armstrong zo'n dopingzondaar is.
Hij is verweg de meest gecontroleerder sporter ter wereld (>750 x)
Een renner die al lang gestopt is. Zo kunnen we nog wel verder teruggaan in de tijd.
Zouden er geen voetballers rondlopen die ooit een pilletje hebben genomen ?????

Dit stond net op de site van www.nu.nl

HOOFDDORP - De internationale wielerunie UCI is het eens met de beslissing van het Amerikaanse antidopingagentschap USADA om Lance Armstrong levenslang te schorsen en hem zijn zeven Tourzeges, behaald tussen 1999 en 2005, af te nemen.

Dat maakte UCI-voorzitter Pat McQuaid maandag bekend tijdens een persconferentie in Genève.

“Lance Armstrong heeft geen toekomst in het wielrennen”, meldde McQuaid. "Hij verdient het om te worden vergeten."

De UCI had tot en met 31 oktober de tijd om in beroep te gaan. Dat had moeten gebeuren bij het internationaal sporttribunaal CAS. Armstrong verliest nu al zijn behaalde resultaten sinds 1 augustus 1998.

In het USADA-rapport, dat meer dan duizend pagina’s telt, wordt Armstrong omschreven als de leider van het meest ‘professionele, succesvolle en geraffineerde’ dopingsysteem in de geschiedenis van de sport.

Getuigenis

Liefst 26 personen, onder wie elf voormalige ploeggenoten, legden een getuigenis af tegen Armstrong.
Het document van het USADA bevat verder onder meer wetenschappelijke en laboratoriumgegevens, betalingen en e-mails die het dopinggebruik van Armstrong zouden bevestigen. De Texaan heeft besloten om de strijd met het USADA niet aan te gaan.

Bijeenkomst

In het USADA-rapport komt de UCI er niet altijd goed vanaf. Zo zou een positieve dopingtest van Armstrong onder het tapijt zijn geveegd.
“Wij hebben niets te verbergen ten opzichte van het USADA-rapport”, stelde McQuaid. “Er komt een speciale bijeenkomst bij de UCI komende vrijdag om maatregelen te bespreken om te voorkomen dat we dit in de toekomst ooit nog meemaken.”

Bij de vergadering wordt ook besloten wat er gebeurt met de nu vacante Tourtitels tussen 1999 en 2005.

Vlak na de publicatie van het USADA-rapport meldde Tourbaas Christian Prudhomme dat er waarschijnlijk geen nieuwe winnaars worden uitgeroepen na het schrappen van de naam Armstrong.

Prijzengeld

Ook wordt vrijdag tijdens de bijeenkomst van de UCI bekeken of Armstrong zijn prijzengeld moet afstaan. Voorts kan de wielerunie het IOC voorstellen om de Texaan zijn bronzen olympische medaille uit 2000 af te nemen.

McQuaid heeft vertrouwen in de toekomst van het wielrennen. “Het is niet de eerste keer dat de sport op een kruispunt staat en we naar het verleden moeten kijken. We zullen wederom een weg voorwaarts volgen.”

Mocht dit elders geplaats moeten worden, dan verzoek ik de moderatoren dit bericht te verplaatsen.

Aon de géng

22 okt 2012 14:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #394
van een pilletje ga je mischien sneller lopen of fietsen maar denk niet dat je er beter door kunt voetballen ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

22 okt 2012 14:52 22 okt 2012 15:01 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #395

Danny1983 schreef : van een pilletje ga je mischien sneller lopen of fietsen maar denk niet dat je er beter door kunt voetballen ;)

Maar je kunt wel je uithoudingsvermogen aanzienlijk verbeteren.

Aon de géng

22 okt 2012 15:05 22 okt 2012 15:06 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #396

Nao Väöre schreef :

Danny1983 schreef : van een pilletje ga je mischien sneller lopen of fietsen maar denk niet dat je er beter door kunt voetballen ;)

Maar je kunt je uithoudingsvermogen aanzienlijk verbeteren.

ik ben benieuwd wat dan de uitslag zou zijn als men profvoetballers aan dezelfde controle zou onderwerpen als wielrenners ;)

Hoe kan nu een voetballer met een zeer zware kneuzing of stevige spierblessure al binnen een halve week weer volop voetballen, terwijl een arts iemand van ons een tot enkele weken rust voorschrijft...?

Bovendien is die dopinglijst ook merkwaardig als je kijkt wat er allemaal op staat :

- jij en ik mogen bij een verkoudheid wel een hoestsiroopje nemen van de dokter om zsm aan het werk te gaan, maar een sporter / wielrenner niet...
- THC, het verdovende middel in cannabis (hasj & marihuana) staat ook op de dopinglijst, maar ik wil wel eens zie of een "apestoonde" voetballer beter voetbalt...
- bepaalde steroïden zijn onder doktersbegeleiding en voor een zeer korte termijn juist goed voor een snel herstel bij een spierblessure ( maar moeten dus niet structureel genomen worden).

Niettemin hoort echt dopinggebruik niet thuis in de sport !

22 okt 2012 15:39
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #397
Vergeet niet dat je al heel snel positief test.
"Wat is er nou onschuldiger"dan neusdruppels voor kinderen tot 4 jaar.
Als actief sporter mag je ze niet nemen. Zitten immers verboden middelen in, die je prestatiekunnen verhogen. :unsure: :huh:

Ook een vreemde zaak dat de controleurs je op ieder gewenst tijdstip kunnen oproepen en je een test kunnen laten ondergaan.
Ik herinner me nog een voorval (ca. 1 jaar geleden) van een Belgische renner wiens kind was overleden. De dag voor de begrafenis liep hij rond in het mortuarium. De controleurs troffen hem niet thuis aan en hij had ook niet gemeld waar hij was. Oordeel: POSITIEF
Ik herinner me nog wel dat Mart Smeets hier ontzettend kwaad over geworden is.

Aon de géng

22 okt 2012 15:45
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #398

Nao Väöre schreef :

Maar je kunt wel je uithoudingsvermogen aanzienlijk verbeteren.

Dat is wel waar ja.
Maar denk dat je er zelfs slechter door gaat voetballen.
Dus heb je er niet zoveel aan als je de bal de hele tijd voorbij loopt ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

22 okt 2012 15:45
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #399

Nao Väöre schreef : Ik herinner me nog een voorval (ca. 1 jaar geleden) van een Belgische renner wiens kind was overleden. De dag voor de begrafenis liep hij rond in het mortuarium. De controleurs troffen hem niet thuis aan en hij had ook niet gemeld waar hij was. Oordeel: POSITIEF

Es 'ch zoeget lees, vèlt m'n gezoond verstand gans weg en kump de extremis in m'ch nao bove.
En dee zeet noe: Dit soort luij moote ze de duimsjrouve aondreije, liechaam opesneije en vol flikkere mèt zaajdzoer en daonao in de fik steke.

Dit beriech voog niks tòw, meh dat ganse where-about-systeem geit väöl te wied en luij mage gei eige leve höbbe, mèt dit es extreme oetsjeter :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

22 okt 2012 16:05
SjoSa
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #400
Iech vin ut zoewiezoe belachelik es d'r gein fysiek bewies is um daan eine zoe aon de sjandpaol te haange.
D'r zalle mie luij met m'ch eins zien dat h'r verdach euverkump, mer iech vin neet datste eine zoe kins aonpakke zoonder fysiek bewies.
Daan waore de ultras ouch zoe vaan uzze veurzitter aof, es allein de getuigeverklaoringe vaan een aontal maan genog waor...
Dit es extreme veurbeeld netuurlik.

Hoera, Vivat, Mestreech!!!!!

22 okt 2012 21:47
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #401
Officiel: Ron Jans n'est plus l'entraîneur du Standard.

Vanaf zijn eerste dagen bij Standard werd al gezaagd aan zijn poten door de waalse pers en na amper 4 maanden gooit monsieur Duchatelet hem ook buiten. Ron Jans , de verkeeerde trainer bij de verkeerde club op het verkeerde moment.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

22 okt 2012 22:30
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #402
Als trainer moet je op dit moment niet wíllen instappen bij Standard..

22 okt 2012 22:35
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #403
Voor de liefhebbers plaats ik hier nog enkele links met interessante avondlektuur over de gesteldheid van onze geliefde voetbalsport.

archives.lesoir.be/serie-1-3-le-Standard...20121018-024Y8P.html ?

archives.lesoir.be/serie-1-3-le-lucratif...20121018-024Y8T.html ?

archives.lesoir.be/serie-2-3-le-Standard...20121018-024ZW7.html ?

archives.lesoir.be/la-galaxie-offshore-d...20110627-01G5KG.html ?

Dit zijn weliswaar praktijken uit het verleden maar U kunt er zeker van zijn dat deze tegenwoordig nog veel vaker voorkomen in de mondiale voetbalwereld.

Observateur foot Euregio

22 okt 2012 22:47 22 okt 2012 22:48 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #404
Roei baank, die links werreke neet beij miech...
Ouch kin iech de artikele neet vinde es iech zeuk, volges miech ligk dao ut archief plat?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

22 okt 2012 22:55
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #405
De links werken wel maar het archief ligt plat bij le Soir. Jullie moeten deze ook niet allemaal direct samen openen.

Observateur foot Euregio

Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden