Overig nieuws (niet over MVV)

15 okt 2012 09:29
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (niet over MVV) #376

De_Lange schreef : Boe is de tied dat voetbal nog voetbal waor....

Voetbal is toch van de supporter? Wordt er een besluit genomen dat ten goede komt aan de supporters is het nog niet goed.
De besluiten zijn oa. genomen n.a.v. een tevredenheidsonderzoek bij supporters. Als de feiten kloppen die ze opnoemen is het niet meer dan logisch toch?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 10:02
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #377
Jeoff, je hebt daar zeker een heel goed punt. Maar worden de supporters ook niet te veel in de watten gelegd? Het is zeker een feit dat degene die betaald, bepaalt.

Maar geef mij maar liever een ouderwets stadion wat nog voetbal uitstraalt en waar het beleeft kan worden zoals voetbal is bedoeld.
Voor mij hoef dat moderne allemaal niet. als je in een stadion zit, moet je gewoon nat worden als het regent. Je moet kou kleumen in de winter. Anders ga ik wel naar zaalvoetbal kijken als ik een dak boven mijn hoofd wil en een verwarming om warm te blijven.

Daarom vind ik het ook nog altijd een doodzonde dat het oude Wembley tegen de vlakte is gegaan. De sfeer als daar de menigte begon te zingen, gewoon weg kippenvel. Wat heb je nu? Een architectonisch hoogtepunt zonder sfeer.

Het is maar waar je voor wil kiezen! Maar ik kies dan voor de nostalgie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u San Marco

15 okt 2012 10:08
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (niet over MVV) #378
OK, maar ik kan me voorstellen dat er voor het Nederlands elftal grotere belangen spelen, en er iets hogere eisen worden gesteld aan bijv. de infrastructuur rondom het stadion. Het trekt vaak ook een iets ander publiek. Feyenoord supporters zien de Kuip als een soort tempel, maar de gemiddelde oranje supporter niet. Die wil gewoon comfortabel naar Oranje kijken. En daar zijn andere stadions beter voor geschikt.

En zelfs in de Geusselt wordt je op de meeste plekken niet nat als het regent.

15 okt 2012 12:14
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #379
Zeker er zullen zekere andere eisen gesteld worden maar daar ligt mijn inziens ook de sleutel. Want over pak hem beet 15 jaar zijn de oranje fans uitgekeken op de arena omdat de faciliteiten niet meer van de tijd zijn.

Waar houdt de grootheidswaanzin op? Schijnbaar wordt er niet genoeg geleerd van de huidige crisis die voortkomt uit hebzucht en het steeds maar meer willen hebben!
De meeste stadions kunnen aangepast worden aan deze tijd, het vraagt alleen wat meer creativiteit dan het ontwikkelen van een futuristisch nieuw stadion. Het is kiezen voor de weg van de minste weerstand en zolang overkoepelende bonden zoals KNVB, EUFA en FIFA niet de realiteit inzien zal alles groter en beter moeten worden ten koste van de supporter. Want door de megastadions verliest het voetbal zijn karakter en sfeer rond het veld.

Ik zit regelmatig in Bernabeau maar als je dan zesde ring zit, wat voor een meerwaarde heeft het dan nog. Geen sfeer, je ziet niets en je betaald je nog blauw ook aan een kaartje. En wat gaan ze doen, het nog groter maken... (En ook hier wordt je nat, als je op de verkeerde plaats zit)

15 okt 2012 12:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #380
Het zou mij niets verbazen als dit een politiek spelletje is in samenwerking met Feyenoord. Feyenoord wil erg graag een nieuw stadion, als de knvb/oranje niet meer naar de kuip komt, zal de politiek in Rotterdam sneller meewerken aan een nieuw stadion uit prestige-oogpunt (alle interlands in Amsterdam ligt toch best gevoelig in Rotterdam). Denk dat dit een een-tweetje tussen Feyenoord en KNVB is.

Ik vind de kuip één van de mooiste en sfeervolste stadions waar ik ooit ben geweest, jammer als de kuip verdwijnt. Maar ik snap het wel van Feyenoord uit, ze worden ingehaald door provincieclubs.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

15 okt 2012 22:04
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #381

De_Lange schreef : Boe is de tied dat voetbal nog voetbal waor....

Jeetje nee in de arena zit je luxe...wat een voetbalsfeer...in dat doolhof!
Geef mij de kuip dan maar...en dat zeg ik niet als geb roterdammer...maar meer daar kun je sfeer snuiven...nou en regen!...vergelijk nu eens als neutrale supporter de arena en de kuip...ik weet kwa gevoel zeker dat je voor 010 kiest :daag:...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Aswin

16 okt 2012 09:58
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #382
Het regent, het regent, de Oranje-supporters worden nat

De hele Kuip had het kunnen zingen afgelopen vrijdag, want het regende. Nederland speelde vrijdag tegen Andorra en won met 3-0, maar daar heeft niemand het nog over. Het gesprek van de dag gaat over het drama van de Oranje-supporters. Het regende. Dat kon iedereen die televisie keek zien. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen heeft het nog gedetailleerder gezien. Hij vond het geen gezicht dat de supporters met regenkapjes op de tribune zaten. Ook moesten supporters te lang wachten op hun kroketten en de infrastructuur rondom de Kuip is kut. Als het aan van Oostveen ligt worden er geen interlands meer gespeeld in de Kuip. Voor hem is het over en uit. Hij knalde er nog een opvallend citaat uit. Lees goed mee!

„De infrastructuur rondom De Kuip is verschrikkelijk. In de vrijdagspits is het haast ondoenlijk om er te komen. Je moet als voetbalbond niet willen dat je supporters twee tot drie uur in de file staan”, aldus Van Oostveen. Nu breekt onze oranje klomp. ‘Als voetbalbond moet je niet willen dat je supporters in de file staan!’ Hij zegt het echt, die Bert. Wij staan verdomme elke twee weken weer in de file, omdat we naar de andere kant van het land moeten. En heeft ooit iemand zich weleens druk gemaakt om ons? Wij zijn de vaste bezoeker van wedstrijden van de eerste divisie. Supporters van MVV, Almere City, Top Oss enzo. Nooit maakt iemand zich druk om die vaste klanten. Nee, die krijgen te horen dat ze met de verplichte bus of autocombi ergens heen moeten reizen en dan ook nog eens in de file komen te staan.

Voor van Oostveen is het dus over en uit. Zijn Nederlands Elftal speelt niet meer in Rotterdam. Nee, Amsterdam wordt de speelplek van nu. Zogenaamd geen files meer. Dak dicht en niemand wordt nat. Fijn hoor. Daar heeft van Oostveen weinig bedenktijd voor nodig gehad. Misschien is het dan ook een keer een idee om clubs uit de eerste divisie een paar keer op zaterdag te laten spelen. Gewoon om te proberen. Als we dan toch aan veranderen zijn.

Maar dit zal allemaal wel aan dovemansoren gericht zijn. Blijkbaar telt alleen de supporter van het Nederlands Elftal. Nou, als je het daar van moet hebben… Zij mogen de schoenveters nog niet eens strikken van de clubsupporters. De clubsupporters die er elke week staan voor hun club. Het leek even iets beter te gaan met de gemiddelde Oranje-supporter, maar nu beginnen zij al te zeuren na een paar druppeltjes. Zij vullen blijkbaar zogenaamde tevredenheidonderzoeken in en die komen bij van Oostveen op het bureau te liggen. Bladzijdes vol geklaag dus over wachtrijen, files en regen die door de poncho’s lekt.

De volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat wedstrijden alleen nog maar gespeeld worden met een temperatuur van boven de vijftien graden. Anders wordt het misschien wel te koud. En dat terwijl de clubsupporters vernikkelen bij een gevoelstemperatuur van min vijftien graden. Het commentaar van de KNVB was toen simpel: Trek wat meer kleding aan. Ze hadden nu ook kunnen zeggen: Vergeet je regenkleding niet. Maar nee hoor. In de watten blijven leggen die Oranje-supporters, na hun geklaag. Verwende nesten zijn het. Zak maar in de stront met je Nederlands Elftal.

Geschreven door een GAE supporter. www.kowet.nl

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Aswin

17 okt 2012 11:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #383
En een vergelijkbare column van In de Hekken:

Wachten op een kroketje
15 oktober, 2012 | door IDH | Actueel

De nieuwe stadionlobby in Rotterdam heeft zijn uitwerking niet gemist. Vandaag laat directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in De Telegraaf weten dat het Nederlands elftal na het ‘echec’ tegen Andorra tot nader order geen wedstrijden meer zal spelen in De Kuip.

Bert van Oostveen zegt in de krant dat De Kuip vroeger een schitterende voetbaltempel was, maar dat je van sentiment niet kunt leven. Fans en sponsoren zouden klagen en aangeven dat ze niet meer naar het stadion toe willen.

De directeur spreekt er schande van dat mensen een uur in de rij moeten staan voor een kroketje of dat ze omdat het regent met een regenjas aan moeten zitten. Dit soort primitieve omstandigheden zijn volgens van Oostveen niet meer nodig anno 2012. Omdat uit de tevredenheidsonderzoeken (zucht) blijkt dat bezoekers van Oranje niet meer naar De Kuip willen is het dus wat Oranje betreft afgelopen voor het stadion.

Op het pluche in Rotterdam zal men kirren van genot bij het lezen van de onzin van Bert, maar het lijkt ons duidelijk dat geen enkele echte voetbalsupporter zichzelf zal herkennen in dit verhaal. We weten allemaal dat voetbal een buitensport is en als je daar niet tegen kunt ga je maar een avondje in de schouwburg zitten. Als het halen van een kroket een prioriteit is bij een voetbalwedstrijd dan ben je ook duidelijk op de verkeerde plek.

Het is voor het voetbal te hopen dat dit soort stadionbezoekers heel snel oprot uit onze voetbalstadions, als je het in De Kuip al niet eens naar je zin hebt heb je gewoon geen ene reet te zoeken bij onze sport.

Vooral met die laatste zin ben ik het heel erg eens...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs

17 okt 2012 12:15
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #384

Jacques schreef : En een vergelijkbare column van In de Hekken:

Wachten op een kroketje
15 oktober, 2012 | door IDH | Actueel

De nieuwe stadionlobby in Rotterdam heeft zijn uitwerking niet gemist. Vandaag laat directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in De Telegraaf weten dat het Nederlands elftal na het ‘echec’ tegen Andorra tot nader order geen wedstrijden meer zal spelen in De Kuip.

Bert van Oostveen zegt in de krant dat De Kuip vroeger een schitterende voetbaltempel was, maar dat je van sentiment niet kunt leven. Fans en sponsoren zouden klagen en aangeven dat ze niet meer naar het stadion toe willen.

De directeur spreekt er schande van dat mensen een uur in de rij moeten staan voor een kroketje of dat ze omdat het regent met een regenjas aan moeten zitten. Dit soort primitieve omstandigheden zijn volgens van Oostveen niet meer nodig anno 2012. Omdat uit de tevredenheidsonderzoeken (zucht) blijkt dat bezoekers van Oranje niet meer naar De Kuip willen is het dus wat Oranje betreft afgelopen voor het stadion.

Op het pluche in Rotterdam zal men kirren van genot bij het lezen van de onzin van Bert, maar het lijkt ons duidelijk dat geen enkele echte voetbalsupporter zichzelf zal herkennen in dit verhaal. We weten allemaal dat voetbal een buitensport is en als je daar niet tegen kunt ga je maar een avondje in de schouwburg zitten. Als het halen van een kroket een prioriteit is bij een voetbalwedstrijd dan ben je ook duidelijk op de verkeerde plek.

Het is voor het voetbal te hopen dat dit soort stadionbezoekers heel snel oprot uit onze voetbalstadions, als je het in De Kuip al niet eens naar je zin hebt heb je gewoon geen ene reet te zoeken bij onze sport.

Vooral met die laatste zin ben ik het heel erg eens...

Idem dito; ook ik ben het daarmee eens!
Was eerst het lidmaatschap van het Oranjelegioen een voordeel om (eerder) aan (goede) kaarten te komen, is dit (betere kaarten) de laatste jaren beperkt omdat veel en meestal de betere kaarten gereserveerd zijn voor sponsoren, relaties en genodigden.
Voor een groot deel is het Oranjepubliek sinds 3 - 5 jaar of succespubliek of publiek dat komt omdat je het eens meegemaakt moet hebben en het dus goed op je "sociale CV" staat ( zie ook het publiek bij de onlangs gespeelde wedstrijd van jong Oranje in de Geusselt).
Sfeerverhogend of bijdrage leverend tot de sfeer is het niet echt, want als het erom spant...
Dan valt het dood in het stadion omdat men de onvoorwaardelijkheid van de echte supporter mist...
Het draait daar (al lang) niet meer om het spel maar om de knikkers... en vanuit financieel standpunt is er niks mis mee.
Maar als liefhebber, heb je er weinig tot niets te zoeken!
Dan zie ik liever de fanatieke "koempel" en heb liever daarmee een al of niet verhit gesprek over onze clubliefdes...

Velen beseffen niet dat juist dat fanatisme ( op een positieve manier wel te verstaan) juist het verschil maakt;
dat maakt in ons geval us MVV-ke tot wat MVV is !
De Snuf's, de Danny's, de meitskes zoals Marke, de Aajt Wiever, de Opadiehards, de Boere en noem ze maar op !
Toppers allemaal :applaus:

Dat die waaier bij Oranje opgaat is gewoon te danken aan het feit dat er zoveel topspelers rondlopen en succes bijna altijd verzekerd is.
Maar om dit toe te passen bij (kleinere) clubs ( zoals us MVV-ke) is een blunder van jewelste;
omdat succes hier geen vaste factor is, moet je het hebben van andere zaken die uniek zijn en een toegevoegde waarde hebben.
En dat is toch hier: het Mestreechcse pebliek!
Vaan de genumde (Opa, Marke, Aswin, de Salemans breurkes tot en met Snuf) en num ze mer weier op is dat 30 - 60 % vaan de bezetting en zeker 80-90% vaan de sfeer... :thumbsup:
Zoonder dees lui kaome aoch votballers vaan bote minder geer... ;)

17 okt 2012 12:26
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #385

jeoff schreef : OK, maar ik kan me voorstellen dat er voor het Nederlands elftal grotere belangen spelen, en er iets hogere eisen worden gesteld aan bijv. de infrastructuur rondom het stadion. Het trekt vaak ook een iets ander publiek. Feyenoord supporters zien de Kuip als een soort tempel, maar de gemiddelde oranje supporter niet. Die wil gewoon comfortabel naar Oranje kijken. En daar zijn andere stadions beter voor geschikt.

En zelfs in de Geusselt wordt je op de meeste plekken niet nat als het regent.

Jeoff; de infrastructuur in Eindhoven en A'dam is ook hopeloos (lees: toegang en parkeren) vlak voor de wedstrijd!
Dan moet je gewoon 's middag gaan en je dan met de vaste (echte) kern van het legioen en de supporters van de tegenstanders verbroederen (heb zo talloze ervaringen met the Boys in Green, Tartan Army, Welsh Dragons en noem ze maar op) ), alleen de faciliteiten in het stadion zelf, zijn in Eindhoven en A'dam wat beter.
Maar een kroketje is niet het juiste beoordelingscriterium....
Uit ervaring (sinds 1993) zeg ik dat de wedstrijden van Oranje qua beleving in Rotterdam het beste zijn, de catering in A'dam het beste is en Eindhoven ook redelijk op het cateringsgebied is.
Zoals ik al zei; het publiek is veranderd en als er een mindere generatie spelers langs komt, zit je met een probleem.
Het is een compliment aan ons publiek dat er al zo'n tien jaar lang ca. 4.000 ( niet de 5.000 + waarbij niet aanwezige seizoenskaarthouders meegeteld worden) constant op de tribunes zitten!

17 okt 2012 12:29
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #386

les rouges blancs schreef : Zoonder dees lui kaome aoch voetballers vaan boete minder geer... ;)

correctie.... :schamen:

18 okt 2012 11:07
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #387
Ajax en Feyenoord praten over uitpubliek

Ajax en Feyenoord zijn met elkaar en met derden in gesprek met als doel om volgend seizoen weer fans van de bezoekende club toe te laten in de stadions. Sinds 2009 zijn er geen aanhangers van de tegenpartij meer aanwezig.

De beslissing moet worden genomen in samenspraak met de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, de politie, de KNVB en de fans. Volgende week speelt Ajax in Rotterdam tegen Feyenoord.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

21 okt 2012 09:52
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #388
Ik plaats dit even omdat ik echt blij zijn met zo een goede verdediger die ook nog een aardig neusje voor de goal heeft en zelfs een aanval op kan zetten.

'Oranje een heleboel jaren uit de brand op de linksbackpositie'

Bruno Martins Indi kan de komende tien jaar de linksback van het Nederlands elftal worden. Dat meent Ronald Koeman, die lyrisch is over de 20-jarige centrumverdediger van Feyenoord.

Toch geeft Koeman bij de Rotterdammers de voorkeur aan een wat meer centrale rol voor Martins Indi. "Ik denk dat hij hier uiteindelijk ook centraal zal blijven staan. Maar bij Feyenoord heeft hij ook al op de linksbackplaats gespeeld als we helemaal compleet waren. Als ik naar zijn leeftijd kijk, dan denk ik dat het Nederlands elftal voor een heleboel jaren in elk geval uit de brand is op de linksbackpositie", aldus de 49-jarige hoofdtrainer, die de jeugdige international zondag op bezoek bij VVV-Venlo (14:30 uur) opnieuw als centrumverdediger gebruikt, in gesprek met De Telegraaf.

Volgens Koeman zit er nog voldoende rek in Martins Indi. "Op basis van de dingen die ik nu elke dag van hem zie, zit er nog zoveel rek in bij hem. Ik vind dat hij op deze leeftijd al een groot compliment verdient. Als ik zie hoe zelfverzekerd hij is, hoe hij bij het Nederlands elftal durft te voetballen en hoe hij zich op alle fronten manifesteert, dan is het logisch dat hij nog hogerop gaat komen."

Moet ook zeggen dat ik Van Rijn aan de andere kant ook erg goed vind voor zijn leeftijd.
Daar gaan we heel lang plezier aan beleven in Nederland :applaus:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

21 okt 2012 12:29 21 okt 2012 12:34 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #389
De directie van Standard de Liège heeft besloten om drastische maatregelen te nemen tegen ongedisciplineerde supporters die de scheidsrechter dwongen om de Classico tegen Anderlecht te onderbreken. Acht of negen aanhangers zijn geïdentificeerd.
Ongeacht de administratieve procedure voor toetsing aan de Voetbalwet die wordt gestart door de KBVB neemt Standard de volgende maatregelen:
- Standard start een civiele procedure om deze fans een langdurig stadionverbod op te leggen.
- De supportersclub, die de verantwoordelijkheid heeft opgeëist voor de ongeregeldheden, krijgen geen tickets meer voor uitwedstrijden tot nader orde.
- De faciliteiten, die deze supportersclub kreeg voor het maken van sfeeracties, zijn opgeschort tot nader orde

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

21 okt 2012 12:52
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #390
Sclessin heet U welkom.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden