Overig nieuws (niet over MVV)

08 aug 2012 16:35
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #286

Equinox schreef : Iech waor mien beriech nog aon 't editte LRB n.a.v. 't PBke... zoe beter ;).
Tuurlik vreigel iech miech geer met diech dat wetste toch... :)

Niks mis met.. :thumbsup:

♥ U 2 :kiss:

Iech hoop gewoen op promoossie ( en liever ieder daan oets...) en tot veer daan wie oets die vaan 010 ins met 3:6 aofdruugde,
veer die vaan dieg aoch utzelfde serveere... :P
:lachen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 17:04 08 aug 2012 17:05 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #287
:) Dat maag! En MVV promoveere, MVV huurt thoes in de Ere!

Es die vaan 010 daan 'gewoen' kampioen weure oondaanks die 6 pönt minder tege MVV -en MVV 'n sjoen rangsjikking haolt!- , gein perbleeme met.

Mer daan mot MVV ouch die oet 020 en 040 aofdruuge he oet en thoes geere :D

....

08 aug 2012 18:40
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #288
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Willem II een boete van 10.000 euro opgelegd vanwege de wanordelijkheden tijdens en na afloop van de wedstrijd tegen FC Den Bosch op 20 mei. In die wedstrijd dwong Willem II promotie af.

Willem II wordt bestraft omdat Tilburgse supporters vuurwerk afstaken en het veld op kwamen. De voetbalbond houdt in zijn strafvoorstel rekening met een nog openstaande voorwaardelijke straf van 2500 euro, die dateert uit januari van dit jaar.

Willem II heeft tot maandag 13 augustus de tijd om te reageren op het strafvoorstel.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

08 aug 2012 19:19
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #289

Equinox schreef : :) Dat maag! En MVV promoveere, MVV huurt thoes in de Ere!

Es die vaan 010 daan 'gewoen' kampioen weure oondaanks die 6 pönt minder tege MVV -en MVV 'n sjoen rangsjikking haolt!- , gein perbleeme met.

Mer daan mot MVV ouch die oet 020 en 040 aofdruuge he oet en thoes geere :D

Es....?
Es....?
Huur häöm...
..de jong mos ins weete wat mie grandpeer zag euver lui die "es " zagte....:P

Forum, numt 't häöm neet koelik... dee errem gas heet 'ne kop wie e zeibaor... :lachen:

Diech bis 053 vergeete ! ;)

Of höbs diech noe aoch get met N-Sgede...?

08 aug 2012 19:26
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #290
Hielemaol niks.

En es LRB 'n raad had zow heer 'n krolkaar zien. :daag:

....

08 aug 2012 22:18
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #291

Boschpoort schreef : Het is verschrikkelijk om te zien hoe het grote geld de sport zo verpest.

Maar als je naar de eredivisie wilt, heb je er wel mee te maken. De kloof met de eerste divisie wordt nu helemaal onoverbrugbaar. Dus wat willen we? Meedoen en gaan voor het grote geld in de pot die eredivisie heet, of kiezen voor voetbal met een echte club en supporterscultuur. Ofwel 'eredivisie' of 'against modern football'?

Jammer dat de ultras dit forum boycotten. Zou interessante discussies kunnen opleveren.

MVV hoort gewoon op het hoogste nivo thuis! Daar is geen discussie over mogelijk.

Het is vreselijk hoe het voetbal verpest is en het lijkt alleen maar erger te worden. Sommige mensen hebben nog niet goed in de gaten wat er de laatste 2 jaren veranderd is. Eredivisie Live bepaald wanneer een wedstrijd gespeeld wordt. Een item met nieuwswaarde wordt verplaatst, omdat dat een medium beter uitkomt. Wat is de volgende stap? Terrotistische aanslagen vooraf kortsluiten met sky news, zodat alles live in beeld kan worden gebracht op prime time? Voetbal wordt op een bepaald tijdstip in het weekend gespeeld. Als men er waarde aan hecht om dit uit te zenden, schikt men zich naar het tijdstip van deze wedstrijd. Verder is fortuna - MVV verplaatst, omdat die boeren vergeten waren te melden dat een ander evenement in dit voetbalstadion zou plaats vinden. UM heeft besloten dat wanneer een uitwedstrijd vanwege dergelijke drogredenen op een belachelijk tijdstip wordt gespeeld deze te boycotten. LRB, oefenwedstrijden, CL, beker, etc. staan hier volledig buiten.

Met Fox in Nederland voorspel ik een Italiaanse situatie, waar wedstrijden worden uitgespreid over 9 tijdstippen per speelronde.

Ik weet dat MVV moeite doet om per seizoen de schade in te perken betreffende de maandagwedstrijden. Ik heb echter niet het gevoel dat er door MVV werk wordt verzet om tot een betere situatie te komen, waar geen wurgcontracten gelden die bepalen dat we op de meest belachelijke dagen moeten voetballen. Dat de bond, waar MVV bij is aangesloten, samen met de complete eredivisie in zee gaat met Fox/Sky is weer een stap in de verkeerde richting.

TEGEN HET MODERNE VOETBAL!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

08 aug 2012 23:11 08 aug 2012 23:12 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #292

Snuf schreef :

Boschpoort schreef : Het is verschrikkelijk om te zien hoe het grote geld de sport zo verpest.

Maar als je naar de eredivisie wilt, heb je er wel mee te maken. De kloof met de eerste divisie wordt nu helemaal onoverbrugbaar. Dus wat willen we? Meedoen en gaan voor het grote geld in de pot die eredivisie heet, of kiezen voor voetbal met een echte club en supporterscultuur. Ofwel 'eredivisie' of 'against modern football'?

Jammer dat de ultras dit forum boycotten. Zou interessante discussies kunnen opleveren.

MVV hoort gewoon op het hoogste nivo thuis! Daar is geen discussie over mogelijk.

Het is vreselijk hoe het voetbal verpest is en het lijkt alleen maar erger te worden. Sommige mensen hebben nog niet goed in de gaten wat er de laatste 2 jaren veranderd is. Eredivisie Live bepaald wanneer een wedstrijd gespeeld wordt. Een item met nieuwswaarde wordt verplaatst, omdat dat een medium beter uitkomt. Wat is de volgende stap? Terrotistische aanslagen vooraf kortsluiten met sky news, zodat alles live in beeld kan worden gebracht op prime time? Voetbal wordt op een bepaald tijdstip in het weekend gespeeld. Als men er waarde aan hecht om dit uit te zenden, schikt men zich naar het tijdstip van deze wedstrijd. Verder is fortuna - MVV verplaatst, omdat die boeren vergeten waren te melden dat een ander evenement in dit voetbalstadion zou plaats vinden. UM heeft besloten dat wanneer een uitwedstrijd vanwege dergelijke drogredenen op een belachelijk tijdstip wordt gespeeld deze te boycotten. LRB, oefenwedstrijden, CL, beker, etc. staan hier volledig buiten.

Met Fox in Nederland voorspel ik een Italiaanse situatie, waar wedstrijden worden uitgespreid over 9 tijdstippen per speelronde.

Ik weet dat MVV moeite doet om per seizoen de schade in te perken betreffende de maandagwedstrijden. Ik heb echter niet het gevoel dat er door MVV werk wordt verzet om tot een betere situatie te komen, waar geen wurgcontracten gelden die bepalen dat we op de meest belachelijke dagen moeten voetballen. Dat de bond, waar MVV bij is aangesloten, samen met de complete eredivisie in zee gaat met Fox/Sky is weer een stap in de verkeerde richting.

Snuf, ik ben het in grote lijnen eens met je bericht. Echter het laatste moet je me even uitleggen. Waarschijnlijk mis ik hier inhoudelijke informatie.

Snuf schreef : Dat de bond, waar MVV bij is aangesloten, samen met de complete eredivisie in zee gaat met Fox/Sky is weer een stap in de verkeerde richting.

Zover ik de berichtgeving hierover gevolgd heb, heeft Murdoch toch alleen de afspraken gemaakt met CV Eredivisie (lees: de rechten gekocht)? Bij mijn weten is MVV hier niet bij aangesloten, dus KAN MVV (op dit moment) hier niets tegen in brengen. Volgens mij staat dit daarnaast ook nog eens los van de KNVB.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

09 aug 2012 00:05
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #293

Equinox schreef : Wat is 't versjil es Mestreechteneere 'Ole Visé' scandeere

Höb iech get gemis...? Höbbe veer 'ne nuie back ?Is dat e neefke vaan Tobiassen....? :lachen:

09 aug 2012 00:15
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #294

Snuf schreef : LRB, oefenwedstrijden, CL, beker, etc. staan hier volledig buiten.

Je hebt 100 % gelijk Snuf... :thumbsup:
Hier sprak meer en eerder mijn emotie en passie :schamen:

Omdat ik a. zoveel waardering voor jullie heb, door hetgeen jullie de laatste 3 - 5 jaar, ondanks veel tegenwind, gerealiseerd hebben en belanrijker punt b. : jullie zijn een onmisbare factor en enorm kloppend hart zijn in de uitwedstrijden !
Dat laastse is niet alleen voor de thuisblijvers op de chat te merken, maar ook aan de spelers !
Kortom; op maandag mis ik de UM zeer, maar respecteer wel jullie insteek en beslissing !
Vergeet niet dat bij veel "aw bök" supporters als ze aan julie denken dit lied opkomt : And you'll never walk alone...!
Walk on ! ;)

09 aug 2012 04:23 09 aug 2012 04:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #295

Snuf schreef : TEGEN HET MODERNE VOETBAL!

Begrijp ik het goed dat jij je met je uitspraak "tegen het moderne voetbal" je keert tegen de huidige (te) grote invloed van de commercie op het voetbal, omdat de commercie tegenwoordig o.a. kan bepalen wanneer voetbalwedstrijden moeten plaatsvinden?

Ook ik vind het verplaatsen van wedstrijden i.v.m. televisie-uitzendingen heel vervelend. Voetbal op de maandagavond is al helemaal klote. Maar volgens mij valt er niks aan te doen. Protesten tegen de macht van de tv-commercie lijken mij geen zin te hebben. Een belangrijk deel van de begrotingen van BVO's uit de eredivisie en eerste divisie bestaan immers uit televisiegelden. Zouden de televisie-inkomsten wegvallen, dan zou dat de financiële doodsteek voor erg veel clubs betekenen.

Daarom zie ik de grip van de commercie (Eredivisie Live en binnenkort Fox/Murdoch) op het betaalde voetbal als een vervelend gegeven. Hoe vervelend die invloed ook is, protesteren daartegen heeft weinig zin. Ik vind protesten daartegen getuigen van weinig realiteitszin. Maar ik laat me hierop, echt, heel graag corrigeren!

Sterker - veel erger - nog: ik zou willen dat eerstedivisieclubs bij Fox/Murdoch aankloppen, om te kijken of er niet een lucratief contract voor uitzendingen kan worden afgesloten, zodat eerstedivisieclubs er ook financieel erop vooruitgaan. Ik zeg dit ook om de discussie over dit interessante onderwerp verder op te poken. Misschien is een aparte rubriek (een andere dan 'Overig nieuws') daarvoor op zijn plaats?

Edit: Acht, WTF, Ik maak hiervoor gewoon een nieuwe rubriek "Invloed commercie/tv op voetbal" voor aan; ik zie wel of een slotje volgt. Discussieer over dit interessante onderwerp mee via die nieuwe rubriek: mvvfans.nl/forum/10-niet-voorzien-al-het...mercie-tv-op-voetbal

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

09 aug 2012 11:36
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #296

Snuf schreef : Met Fox in Nederland voorspel ik een Italiaanse situatie, waar wedstrijden worden uitgespreid over 9 tijdstippen per speelronde.

Straks wordt de wedstrijd MVV - Fortuna, net zoals de Italiaanse Super Cup Juventus - Napoli, ook in Peking gespeeld.
Dat moet je toch echt niet willen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

09 aug 2012 14:59
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #297
Ook komend seizoen mogen de fans van De Graafschap tijdens een wedstrijd op de Vijverberg geen bier drinken. Hoe zeer de club het ook probeerde bij de gemeente, de bierbar blijft dicht.

Dat besluit is enkele jaren geleden genomen en wordt sindsdien gerespecteerd door de club. Dat wil niet zeggen dat de club zich er bij neerlegt. Het bestuur vindt dat haar supporters 'een biertje moeten kunnen drinken'.

Directeur Henk Bloemers hoopte dat bij wijze van proef er bier op de tribunes genuttigd mocht worden. De gemeente heeft De Graafschap echter laten weten dat dit ten strengste verboden blijft. "Het is en blijft een teleurstelling waarom het bijna overal kan, behalve hier", aldus Bloemers op de website van De Graafschap.

"Naast dat het vervelend is voor onze aanhang, kost het De Graafschap ook nog eens flink wat inkomsten. Maar we leven op goede voet met de gemeente en moeten dit besluit respecteren", aldus Bloemers.

Is bij ons toch beter geregeld :)

09 aug 2012 17:26
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #298
Het graf van Feyenoord fan Bobby Coenraad is vernield. Op zijn graf op de begraafplaats in Crooswijk stond een glazen vitrine met een beker en een medaille. De vitrine, die door Bobby's vader is gemaakt, is kapotgeslagen en leeggeroofd.

De vriendin van Bobby, Shirley Verveer vindt het een misselijke streek. "Ik begrijp niet dat iemand zoiets doet." Bobby Coenraad overleed in april 2011 nadat kanker bij hem was geconstateerd. Hij was pas 22 jaar. Zijn begrafenis werd bezocht door 800 mensen, waaronder veel Feyenoord fans.

Shirley vreest dat vandalen opnieuw zullen toeslaan. Daarom hoopt ze dat de gemeente Rotterdam, eigenaar van de begraafplaats in Crooswijk, camera's wil plaatsen om nieuwe grafschennis te voorkomen.

De gemeente Rotterdam laat via een woordvoerder weten dat grafschennis zelden voorkomt. "Dit is een exces, hoe vervelend ook." Raadslid van Leefbaar Rotterdam Dries Mosch gaat vragen stellen aan het college van B&W. "Ook al gebeurt het niet vaak, het gebeurt wèl en elke keer is er een teveel. Camera's zijn tegenwoordig niet duur meer."

10 aug 2012 08:59 10 aug 2012 09:04 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #299
Dit is werkelijk de wereld op zijn kop. De burgemeester van helmond of all places maakt anderen uit voor varkens.

www.telegraaf.nl/binnenland/12726637/___...zijn_varkens___.html

Nou is de man ongetwijfeld deskundig op het gebied van varkens, maar toch.

Zelfs in helmond zelf hebben ze er een mening over en wordt de actie van MVV supporters aangehaald:

www.deweblogvanhelmond.nl/actuele-onderw...n-onze-burgemeester/

"Opvallend stukje historie is dat boze voetbalfans van MVV eind 2007 ‘s nachts varkenskoppen in de tuin van de burgemeester hadden gelegd. Uit protest tegen het weren van de Limburgse supporters bij de wedstrijd Helmond Sport – MVV. Jacobs had destijds namelijk een noodverordening ingesteld omdat het seizoen ervoor rellen waren uitgebroken tussen de fans van beide clubs."

10 aug 2012 11:35
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #300
De KNVB onderzoekt de mogelijkheid een juridische procedure te beginnen tegen de Staat der Nederlanden. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

De voetbalbond vindt de plotselinge invoering van de crisisheffing onredelijk en getuigen van onbehoorlijk bestuur, zegt financieel directeur Ron Francis. Vlak voor de zomer nam het kabinet een aantal bezuinigingsmaatregelen die volgens de KNVB het betaald voetbal zwaar treffen.

De crisisheffing is een extra belastingheffing van zestien procent over 2012 voor inkomens boven de 150.000 euro. "We voelen ons gepiepeld door de overheid", aldus Francis.

Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden