Overig nieuws (niet over MVV)

12 nov 2012 18:39
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #466
Lijkt me wel zo verstandig gezien de uitslagen van de laatste tijd 0-4, 4-0 en 0-6 verlies. Zou jammer zijn mochten ze failliet gaan, ligt lekker dichtbij om eventueel naar te gaan kijken. Maar als Roei baank aangeeft dat ze zelfs plannen hebben zich te versterken dan zal dat wel goedkomen. Al hebben ze een zeer onervaren coach dat wellicht ook een rol speelt in de malaise.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2012 09:41
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #467
Jack Tuyp is momenteel weer topscorer van de Jupiler League. Niet voor het eerst, toch hoopt de spits dat het in de komende jaren anders zal zijn. De voorhoedespeler van FC Volendam hoopt op een nieuw avontuur.

"Tien doelpunten uit tien wedstrijden, dat is fijn", zegt Tuyp in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is lekker voetballen dit seizoen bij Volendam. We spelen met drie aanvallers. Dan rendeer ik het beste." De 29-jarige aanvaller is echter niet helemaal tevreden met de zesde positie die Volendam bezet. "Dat kan beter volgens mij. Ik vond ons nog wat wisselvallig. Eigenlijk laten we nog veel kansen liggen."

In de zomer vertrekt Tuyp sowieso bij FC Volendam. "Het is niet zo dat ik daar nu mee bezig ben, maar ik heb afgelopen zomer al aangegeven dat ik ambitie heb om ergens anders te voetballen. Toen is het om verschillende redenen niet doorgegaan." Een transfer in de winter is ook mogelijk. "Dan moet er wel belangstelling zijn." Voor welke competitie Tuyp Volendam verlaat is niet duidelijk, iets uitsluiten doet hij niet. "Ik sta voor alles open."

Tuyp speelde één seizoen bij FC Groningen, daar lukte het hem niet om veel te scoren. "Maar dat het daar niet lukte, had niets met heimwee te maken. Dat had een voetbaltactische achtergrond. Dus dat mensen daar dan altijd over beginnen, is niet helemaal terecht."

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

13 nov 2012 21:10 14 nov 2012 10:17 door Boschpoort.
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #468
EDIT MOD: Commerciele reclame op dit forum is niet toegestaan. Zie de huisregels.

Draan wie verkes Wullem !!

14 nov 2012 20:43
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #469
De KNVB is nieuwsgierig naar de effecten van het Financial Fair Play-systeem. Vanaf volgend seizoen moeten Europese clubs 'break-even' draaien om problemen te vermijden.

De nieuwe regelgeving schrijft voor dat clubs balans moeten vinden tussen inkomsten en uitgaven. "De tijd moet uitwijzen wat het op de lange termijn oplevert", verklaarde bestuurssecretaris Mark Boetekees van de KNVB woensdag tijdens een informatiebijeenkomst over Financial Fair Play.

"Het ultieme doel is dat het gat tussen uitgaven en inkomsten wordt verkleind, wat moet leiden tot 'fair play' in het Europese voetbal", aldus Boetekees. Clubs als Manchester City en Paris Saint-Germain kunnen dankzij Arabische eigenaren met veel geld bijna onbeperkt geld uitgeven op de transfermarkt, ondanks dat ze diep in de rode cijfers staan.

In de toekomst moeten dat soort situaties worden voorkomen. In de nieuwe situatie worden clubs uitgesloten van Europees voetbal bij overtreding.

De volgende gebruiker (s) zei dank u sjoen-mestreech

14 nov 2012 23:41
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #470
Vanavond half in slaap gevallen bij het kijken van de alleen op papier interessante Nederland-Duitsland, maar ruw wakker geschud door vreselijke spreekkoren!
In de Arena zong het thuispubliek massaal "Alle Duitsers zijn homo's".
Gelijk dacht ik aan onze voetbalbond. Dit kunnen ze toch niet onbestraft laten?
Ik verwacht dan ook een aanzienlijke boete vanuit de KNVB voor de thuisspelende ploeg (de KNVB) en wellicht een wedstrijd zonder publiek. Dit is een regelrechte schande! Dit kan echt niet! Het Oranje-publiek hoort carnavalesk gekleed te gaan (liefst halfdronken na 3 bier), op te staan wanneer de KNVB het wilt, vooral het land niet te ondersteunen en de wave in te zetten op het moment dat we een kansloze 0-0 tussenstand thuis tegen Andorra hebben. Dit soort spreekkoren passen absoluut niet in het ideaalplaatje voetbalfan dat de KNVB tracht te creeëren. (en waar MVV ook naartstig naar op zoek is)

Een zéér zwarte bladzijde in onze Nederlandse voetbalgeschiedenis!

;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean, Ekstertjj

15 nov 2012 00:43
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #471
Ik vond het ook veel en veel te ver gaan. In 1 woord ronduit schandalig! Ben het helemaal eens met Maosbrögk. Hier moeten gepaste maatregelen worden genomen door de KNVB.

15 nov 2012 00:58
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #472
Ik denk niet dat ze dat gaan doen Maosbrögk ook al heb je wel gelijk.
Maar het meeredeel van Nederland, zeker het gedeelte waar ik in woon (de randstad, zuid-holland) is nu eenmaal anti-duits(land)
en jullie in Limburg zijn, van de meeste provincies, wel een van de weinige die redelijk pro-duits is (in ieder geval niet anti) en daarom is het logisch dat jij zo reageert, volkomen normaal hoor daar niet van, maar kom nu eens hier wonen dan hoor je er niemand over; sterker nog ik heb er nog niks over gelezen of gehoord dat dat gebeurt is tijdens de wedstrijd (dat geeft al genoeg aan lijkt me) het is dat jij het hier op schrijft anders had ik er misschien nog niet eens achter gekomen..

Ik denk niet dat de KNVB hier iets tegen doet (of Duitsland moet het ook gehoord hebben en aankaarten bij de UEFA) het zou terecht zijn maar er gebeurt niks denk ik, mark my words..

15 nov 2012 01:46
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #473
Volgens mij snap jij het punt van Maosbrögk niet.
Hier word namelijk al een onderzoek ingesteld als supporters een spandoek over stadionverboden laten zien....

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

15 nov 2012 07:51
the king
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (niet over MVV) #474

Sjotelsplak schreef : Volgens mij snap jij het punt van Maosbrögk niet.
Hier word namelijk al een onderzoek ingesteld als supporters een spandoek over stadionverboden laten zien....

prima punt hier ,ben benieuwd naar de maatregelen hier tegen van de k.n.v.b

15 nov 2012 08:50
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #475
Helaas weten we allemaal hoe dit afloopt.
Net als bij sommige eredivisieclubs zal ook dit keer een oogje worden dichtgeknepen.
Toevallig staat er vandaag nog een stuk over het beschermen van erediviseclubs door de knvb op voetbalprimeur.nl:

KNVB laat Jupiler League-clubs verzuipen
De Jupiler League. Voor een romanticus een kweekvijver voor talent en een competitie die nog niet is verziekt door commercie en geldzucht. In de ogen van een realist is het echter een hopeloze failliete bende, die sportief zelfs gepasseerd is door de semi-profs uit de Topklasse. Dat de Jupiler League zo diep is gevallen, is voor een flink deel te wijten aan de KNVB.

Tijdens de afgelopen speelronde in de KNVB Beker kwam het maar weer eens pijnlijk aan het licht. Eerstedivisionist FC Dordrecht ploeterde zich in zijn bouwval maar net langs amateurclub FC Scheveningen, terwijl Topklasser Rijnsburgse Boys enkele tientallen kilometers noordwestelijker de profs van FC Emmen verwelkomde én uitschakelde op een complex (capaciteit ruim 6.000) waar ze aan de Krommedijk een moord voor zouden doen. Ook in Eindhoven werd de teloorgang van de Jupiler League geïllustreerd. De plaatselijke FC ging maar liefst met 1-6 ten onder tegen ADO '20.

De achttien clubs uit de Jupiler League zijn waarschijnlijk de enige profclubs ter wereld die geld moeten betalen om op tv te komen. De afgelopen jaren gingen twee clubs uit de eerste divisie al failliet, meer dan tien verenigingen bungel(d)en aan het randje van de afgrond. Er moet snel wat gebeuren, want de eerste divisie bloedt dood. De eerste stap die de KNVB moet nemen, is het voor Jupiler League-clubs makkelijker maken om te promoveren.

Eredivisie-clubs worden overdreven beschermd

Het Nederlandse profvoetbal heeft waarschijnlijk de slechtst doorbloede voetbalpiramide die bestaat. Er is (nog) geen promotie/degradatieregeling tussen de amateurs en de profs, terwijl elk jaar slechts één club verzekerd is van promotie naar de Eredivisie. Dat heeft alles te maken met de nacompetitie (play-offs) zoals wij die kennen. Nergens in Europa worden clubs uit de hoogste voetbalklasse zo tegen degradatie beschermd als in Nederland. In Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië degraderen jaarlijks gegarandeerd drie clubs. In Duitsland zijn er zeker twee degradaties en door de eerlijke opzet van de nacompetitie, komt daar regelmatig een derde bij. In Portugal, een competitie met slechts zestien ploegen, wisselen er per seizoen ook twee clubs van divisie. Ook in andere competities die vergelijkbaar zijn met het niveau van de Eredivisie (Turkije, Oekraïne en Griekenland) zijn er voor clubs van het tweede niveau (veel) meer kansen om te promoveren.

Meer promoties en degradaties leiden tot een betere doorbloeding van het competitiesysteem. Dat is gezond, want het zorgt ervoor dat de sterkeren uit de Jupiler League de kans krijgen de zwakke broertjes uit de Eredivisie te vervangen, of scherp te houden. Daarnaast verkleint het de financiële verschillen tussen de divisies, want als er meer gepromoveerd en gedegradeerd wordt, spreidt het geld van de clubs zich uiteindelijk meer over beide competities dan nu het geval is. Dat de eerstedivisionisten op het moment klein worden gehouden door de KNVB, blijkt uit een paar vergelijkingen. Van de achttien Jupiler League-clubs speelden er de afgelopen tien seizoenen slechts vijf (!) in de Eredivisie. Zet dat eens naast Engeland, waar van de 24 Championship-clubs er veertien sinds 2002/03 nog in de Premier League uitkwamen. In de tweede Bundesliga, een competitie met evenveel clubs als de Jupiler League, ligt dat aantal op acht. In de derde Bundesliga spelen nog eens vijf ploegen die sinds 2003 nog op het hoogste niveau speelden. In landen als Portugal en Turkije is eenzelfde patroon te zien.

Een eerlijke kans om te groeien

Het is tijd dat ook de Nederlandse voetbalpiramide eens flink gaat doorbloeden. De huidige opzet werkt in zowel de Eredivisie (want weinig kans om te degraderen) als in de eerste divisie (want weinig uitzicht op beter) gelatenheid en laksheid in de hand. Sport gaat om het competitie-element; de beste willen zijn, of tenminste beter willen worden. De KNVB geeft de eerste divisie-clubs, waarvan een aantal qua achterban makkelijk mee zou kunnen in de Eredivisie, daar nu niet de kans toe.

De play-offs in de Jupiler League hoeven niet afgeschaft te worden, maar de winnaar van de nacompetitie in de eerste divisie hoort, net zoals in bijna alle andere Europese competities, te promoveren. Nu gaat een ambitieuze eerstedivisionist nog veel te vaak in de laatste ronde(n) ten onder tegen een Eredivisie-club, die niet alleen jarenlang tv-gelden heeft kunnen opstrijken en dus betere spelers heeft, maar van de KNVB ook nog eens het thuisvoordeel als bonus in de schoot geworpen krijgt. Het is tijd dat de bond ophoudt met het gunnen van voordeeltjes aan ploegen die zijn vastgeroest in de onderste helft van de Eredivisie en dat de eerstedivisionisten een eerlijke kans krijgen om te groeien.

www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/knvb-l...ague-clubs-verzuipen

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, sjoen-mestreech, wsly

15 nov 2012 10:57 15 nov 2012 10:58 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #476

Anna D. schreef : Ik vond het ook veel en veel te ver gaan. In 1 woord ronduit schandalig! Ben het helemaal eens met Maosbrögk. Hier moeten gepaste maatregelen worden genomen door de KNVB.

Neem de Arena / Amsterdam alle thuisiterlands maar af. Verplaats die dan maar naar de Kuip, Utrecht of Eindhoven.
Persoonlijk vind ik de Kuip veel gezelliger dan de Arena en er hangt meer sfeer.

Aon de géng

15 nov 2012 11:04
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #477

Nao Väöre schreef :

Anna D. schreef : Ik vond het ook veel en veel te ver gaan. In 1 woord ronduit schandalig! Ben het helemaal eens met Maosbrögk. Hier moeten gepaste maatregelen worden genomen door de KNVB.

Neem de Arena / Amsterdam alle thuisiterlands maar af. Verplaats die dan maar naar de Kuip, Utrecht of Eindhoven.
Persoonlijk vind ik de Kuip veel gezelliger dan de Arena en er hangt meer sfeer.

De enige sfeer die er afentoe doorbrak gister was 20 seconde gezang van de duiters
hoera wir sind wieder da.
en van oranje (alle duitsers zijn homo). Mag dit trouwens wel gezecht worden. :lachen:

15 nov 2012 12:43
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #478

Deze goal van zlatan is echt een must see!!! Andere 3 goals heeft hij trouwens ook gemaakt.

Zlatan-Engeland 4-2

15 nov 2012 12:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #479
De raad van commissarissen en de directie van FC Twente zijn zondag niet aanwezig bij het uitduel met FC Utrecht. Het bestuur toont zich op die wijze solidair met de supporters, die niet welkom zijn.

Dat meldt RTV Oost. FC Utrecht laat de fans niet toe vanwege de rellen die vorig jaar in december tijdens de wedstrijd plaatsvonden. De directie van de Tukkers probeerde de club uit de Domstad nog op andere gedachten te brengen, maar slaagde daar niet in.

Manager operationele zaken Eugenio Porcu laat in een e-mail aan de supportersverenigingen blijken dat FC Twente teleurgesteld is door de opstelling van de Utrechters. Het clubbestuur noemt het ongepast om het duel te bezoeken als fans niet welkom zijn.

Mogelijk worden er extra maatregelen genomen om de spelers van de koploper van de Eredivisie te beschermen.Het voertuig met daarin de vrouwenploeg van FC Twente werd twee weken gelegen na de wedtrijd bij FC Utrecht bekogeld door supporters.

15 nov 2012 21:19 15 nov 2012 21:27 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (niet over MVV) #480
Tja, plaats het maar effe hier......geeft een beeld over de mogelijkheden bij ons.

FC St. Pauli

(lees de teksten van hun Ultras....sjiek....bij 2minuut en 23 seconden zie je: Die polizei hat immer recht...hahahahaha

Dat noem ik pas indekken bij een eventuele escalatie.je hebt de "blauwe"automatisch achter je mocht het uit de klauwen lopen

Tijd voor maken pagina: 0.334 seconden