Overig nieuws (niet over MVV)

28 mrt 2013 08:06
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #766

Raffalaldo schreef :

De verkoop van de grond onder het Philips Stadion van PSV en trainingscomplex De Herdgang is ongeoorloofde staatssteun. Zo luidt de voorlopige conclusie van de Europese Commissie na een onderzoek van bijna twee jaar. Dat blijkt uit een brief die al op 7 maart door de gemeente Eindhoven in bezit was.

Wethouder Staf Depla. © anp.
De gemeente Eindhoven kocht in 2011 voor bijna 48,4 miljoen euro grond van de vereniging en gaf deze in erfpacht weer aan PSV. De Europese commissie vermoedt dat de huidige nummer twee van de eredivisie ten onrechte bevoordeeld is door de staatssteun.

PSV moet het hele bedrag terugbetalen als er definitief wordt vastgesteld dat er sprake is van ongeoorloofde staatssteun. De Europese commissie kan geen boetes opleggen. PSV en de gemeente hebben afgesproken dat de deal wordt teruggedraaid als er toch sprake zou zijn van staatssteun. De voetbalclub zou dan weer eigenaar van de grond worden, maar ook het bedrag van de steun moeten ophoesten.

Gemeente verrast
De gemeente Eindhoven reageert verrast op het oordeel van de Europese Commissie en gaat in beroep bij het Hof van Jusitie in Luxemburg. Wethouder Staf Depla tegen het Eindhovens Dagblad: 'Hier komen wij niet uit met de Commissie. Brussel haalt hier argumenten bij die niet in de wet staan. De argumentatie is strijdig met de eigen verordening. De Europese rechter moet zich hierover uitspreken.'

Willem II en FC Den Bosch
Volgens het Omroep Brabant heeft de Europese Commissie ook de gemeentelijke steun die Willem II en FC Den Bosch ontvingen als ongeoorloofd bestempeld. Europa deed ook onderzoek naar steun die NEC en MVV kregen. De uitkomst daarvan is nog onbekend.

Bron: AD

Ik zie de kranten morgen al vol staan over MVV die ook europese steun heeft gekregen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2013 11:46 28 mrt 2013 11:47 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #767
In deze tijd van crisis proberen ze overal het geld vandaan te plukken. Het rechtsysteem viert hierin hoogtij. Er is niets zo crimineel als het rechtsysteem.

28 mrt 2013 18:45
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #768
PEC Zwolle neemt na afloop van het seizoen afscheid van Christiaan Cicek, Norichio Nieveld, Arne Slot, Norair Mamedov en Frank Olijve. Het vijftal krijgt geen nieuwe verbintenis aangeboden.

"Het aflopende contract van routinier Arne Slot wordt in samenspraak met de speler niet verlengd. Slot heeft recentelijk aangegeven dat hij zijn carrière in het betaalde voetbal gaat beëindigen", schrijft PEC Zwolle in een verklaring. Ook Cicek, Nieveld, Mamedov en Olijve zullen komende zomer vertrekken.

PEC Zwolle heeft de opties in de contracten van Mustafa Saymak, Joost Broerse, Furdjel Narsingh en Giovanni Hiwat gelicht. Zij staan nu tot medio 2014 op de loonlijst van de Eredivisie-club.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

01 apr 2013 18:11
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #769
Status update Reginald Thal
MVV wint bij Telstar, Volendam wint en Helmond sport wint. Alle 3 hebben 51 punten, Sparta 49. Sparta verliest weer. 5 gespeeld 4 punten. Goed dat die kampioens-documentaire gebaseerd is op 2 faillissementen van Agovv en Veendam.

02 apr 2013 06:55
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #770
Kijk!!!!!!!!!!
Sparta verliest nu en krijgt geen hulp vd knvb :lachen: en zitten direct in crisis :thumbsup:

Crisisberaad bij 125-jarig Sparta
Door MINNE GROENSTEGE __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 1 april '13 22:27

Het had vandaag een feestdag moeten worden bij Sparta Rotterdam, maar momenteel houdt de clubleiding crisisberaad. De Kasteelclub vierde vandaag haar 125-jarig bestaan, maar ging op eigen veld met 0-1 onderuit tegen FC Emmen. Daardoor zakte de Rotterdammers naar de vierde plek in de Jupiler League.

Technisch en algemeen directeur Wiljan Vloet bevestigt dat er gesprekken bezig zijn. "We zijn met een aantal belangrijke mensen een hapje aan het eten en we overleggen over de situatie die ontstaan is. We hebben een stevige discussie. We balen enorm van de prestaties. De trainer zelf ook. Dit kan wel eens nachtwerk worden. Als je me vraagt wat kunnen we er aan doen dan zeg ik op dit moment dat ik dat niet weet."

"We houden alles tegen het licht", vervolgt Vloet. "Mijn positie, mijn dubbelrol en zo ook de rol van de trainer. Ik ben verantwoordelijk voor deze selectie. Ik heb een goed budget gekregen om spelers te halen en toch zijn we opeens vier plaatsen gedaald op de ranglijst. Wij moeten kampioen worden, ik heb de selectie samengesteld. Hoe kan het dan dat je geen tien punten los staat, maar verliest van Emmen."

Maatregelen zijn er nog niet genomen, maar Vloet is openhartig. "Het is een brainstormsessie. Er is nog niet gesproken over een conclusies, maar ik sluit niet uit dat die er wel gaan komen. Het eerste wat ik doe is altijd naar mezelf wijzen, nooit naar anderen."

02 apr 2013 09:49
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #771
ik zeg je die spelers vinden dat maar niks die cameras in de kleedkamer haha :P :lachen:

02 apr 2013 09:57
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #772
Sparta zet Vonk en Jansen op non-actief
Door SAM VAN RAALTE __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 2 april '13 09:54

Hoofdtrainer Michel Vonk en zijn assistent-trainer Pascal Jansen zijn door Sparta op non-actief gezet. Daartoe heeft de clubleiding besloten na een reeks tegenvallende resultaten.

Wiljan Vloet, Algemeen/Technisch directeur, geeft aan dat hij vond dat er ingegrepen moest worden. "Laat ik voorop stellen dat ik tevreden ben over het vakmanschap en de werkwijze van Michel Vonk en zijn staf. Echter zijn we op een punt aangekomen dat we niet de verwachting hebben dat de prestatiecurve op een positieve wijze kan worden beïnvloed."
"Het is een gezamenlijk falen, het is niet uitsluitend af te rekenen op de hoofdtrainer of zijn assistent. Om ons doel te behalen, dat blijft de promotie naar de Eredivisie, moet Sparta Rotterdam een nieuwe weg inslaan", aldus Vloet.
Arjan van der Laan en Peter van den Berg komen nu voor de A-selectie te staan. Sparta gaat nu in beraad over de toekomst.

Zo, Sparta kunnen we afschrijven als kampioenskandidaat.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

02 apr 2013 10:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #773
Sparta heeft wel eens eerder vlak voor einde competitie de trainer ontslagen, onder interim-coach Adri van Tiggelen die bij de jeugd werd weggeplukt won het vervolgens alle resterende wedstrijden en promoveerde naar de eredivisie. Ik ben hier niet zo blij mee, Aswin. Had liever Vonk, die ik niet erg hoog heb zitten ondanks zijn MVV-verleden, daar als trainer gehouden. De situatie lijkt nu ineens erg veel op de situatie een jaar of wat geleden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

02 apr 2013 10:12
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #774

Jacques schreef : Sparta heeft wel eens eerder vlak voor einde competitie de trainer ontslagen, onder interim-coach Adri van Tiggelen die bij de jeugd werd weggeplukt won het vervolgens alle resterende wedstrijden en promoveerde naar de eredivisie. Ik ben hier niet zo blij mee, Aswin. Had liever Vonk, die ik niet erg hoog heb zitten ondanks zijn MVV-verleden, daar als trainer gehouden. De situatie lijkt nu ineens erg veel op de situatie een jaar of wat geleden.

Och. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Er zijn genoeg verhalen bekent over trainers die ontslagen / op non-actief werden gezet om een shock effect te creëren binnen het elftal en uiteindelijke ook niet het gewenste resultaat behaalden.

We zullen het zien ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

02 apr 2013 10:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #775
Ja, een paar jaar geleden haalden ze Aad de Mos binnen vlak voor het einde en die kreeg het voor elkaar ze te laten degraderen. Het kan alle kanten op inderdaad :P afwachten. Het voornaamste is sowieso dat we zelf onze wedstrijden moeten blijven winnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

02 apr 2013 10:41
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #776

Jacques schreef : Sparta heeft wel eens eerder vlak voor einde competitie de trainer ontslagen, onder interim-coach Adri van Tiggelen die bij de jeugd werd weggeplukt won het vervolgens alle resterende wedstrijden en promoveerde naar de eredivisie. Ik ben hier niet zo blij mee, Aswin. Had liever Vonk, die ik niet erg hoog heb zitten ondanks zijn MVV-verleden, daar als trainer gehouden. De situatie lijkt nu ineens erg veel op de situatie een jaar of wat geleden.

Wat maak het allemaal uit?? Mvv moet gewoon zijn wedstrijden winnen dan is er niets aan de hand mits veendam het red
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

02 apr 2013 12:32
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #777
Het grootschalig politie-onderzoek bij Maastricht ging om het zenuwgas Sarin. Die stof is niet gevonden.

Dat heeft burgemeester Hoes maandagavond bekendgemaakt. Volgens de burgemeester was er geen gevaar voor de volksgezondheid.

Ben ik de enige die dit toch wel heel erg zorgwekkend vindt? Of komt het doordat veel mensen niet weten wat Sarin precies is?
Sarin is ook gebruikt in de Irak-Iran oorlog waarbij 5000 doden vielen. Ook in Tokio heeft er een aanslag met dit gas plaatsgevonden waarbij veel doden en gewonden vielen.
Ik kan me geen functie van Sarin voorstellen waarbij er iets "goeds" van plan is, alleen maar om mensen te vermoorden.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

02 apr 2013 12:50
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #778
Het besluit om trainer Michel Vonk te ontslaan, is voor voormalig Sparta Rotterdam-trainer Rob Jacobs onbegrijpelijk. Hij vindt dat algemeen directeur Wiljan Vloet zijn contract moet inleveren.

Sparta zette Vonk dinsdag op straat, één dag na de 125-jarige verjaardag van de club en de 0-1 nederlaag tegen FC Emmen. "Ik vind deze beslissing absoluut onbegrijpelijk", aldus Jacobs tegen RTV Rijnmond.

Door het verlies tegen Emmen zakte Sparta naar de vierde plaats. Toch had de club Vonk moeten behouden, vindt Jacobs: "Ze verliezen een paar wedstrijden en spelen slecht, maar ik vind dan dat je die laatste belangrijke wedstrijden het vertrouwen aan de coach moet geven."

"Vloet is eindverantwoordelijk"
Volgens Jacobs is niet Vonk, maar Vloet hoofdverantwoordelijk voor Sparta's falen. "Vloet is eindverantwoordelijk. Als hij een beetje fastoen in zijn lijf heeft, stapt hij zelf ook op", gaat de oud-trainer verder.

Vloet liet dit seizoen diverse malen weten dat Sparta ten koste van alles moet promoveren. Door de verliespartij tegen Emmen hebben de Rotterdammers promotie niet meer in eigen hand.

www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/als-vl...n-heeft-stapt-hij-op

02 apr 2013 13:11 02 apr 2013 13:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #779

Audiowaste schreef : Het grootschalig politie-onderzoek bij Maastricht ging om het zenuwgas Sarin. Die stof is niet gevonden.

Dat heeft burgemeester Hoes maandagavond bekendgemaakt. Volgens de burgemeester was er geen gevaar voor de volksgezondheid.

Ben ik de enige die dit toch wel heel erg zorgwekkend vindt? Of komt het doordat veel mensen niet weten wat Sarin precies is?
Sarin is ook gebruikt in de Irak-Iran oorlog waarbij 5000 doden vielen. Ook in Tokio heeft er een aanslag met dit gas plaatsgevonden waarbij veel doden en gewonden vielen.
Ik kan me geen functie van Sarin voorstellen waarbij er iets "goeds" van plan is, alleen maar om mensen te vermoorden.

Het is ontwikkeld als pesticide voor de landbouw, maar het had wat bijwerkingen. :sick:
De verklaring van Hoes roept bij mij juist meer vragen op.

- Hoe kun je iemand op heterdaad betrappen met begraven, als er nergens een gram sarin is gevonden?
- Erg omslachtig om iemand (zonder sporen) te willen vermoorden met sarin, kaliumcyanide is makkelijker voor handen te krijgen.

Het lijkt me logischer dat er wel Sarin is gevonden, maar dat dit in de doofpot wordt gestopt om onrust te voorkomen, omdat de Ambyerheide wordt gebruikt als waterwingebied kunnen mensen bang zijn dat het uit hun kraan komt. Het is ook heel vreemd dat die locatie wordt gebruikt als dumpplaats, er staan zes bomen op de Ambyerheide, terwijl er zoveel afgelegen natuurgebieden zijn in Zuid-Limburg, waar je die rotzooi onopgemerkt kunt lozen. Het zou dus een opzettelijke actie kunnen zijn om het drinkwater te vervuilen. Ik ben benieuwd naar het volledige verhaal hierachter.

02 apr 2013 13:33
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #780
Blijkbaar waren er zaterdagavond twee verdachten aan het graven op de Ambyerheide, dan is natuurlijk de grote vraag: waren ze iets aan het begraven of juist aan het opgraven? Feit is wel nog altijd dat er geen Sarin gevonden is (zeggen ze), of dit nu tijdens de zoekactie op de Ambyerheide was of ergens anders maakt dan niks uit. Ik vraag me dan ook af hoe er zo stellig kan worden beweerd dat er handel in Sarin gaan was. Is dat niet een beetje hetzelfde wanneer iemand verdacht wordt van moord terwijl er nog geen lijk is gevonden?

Bovendien vind ik Sarin ook niet bepaald een moordwapen waarbij je specifiek één persoon wilt ombrengen, lijkt mij dat er toch veel effectievere en meer doelgerichte middelen zijn.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden