Overig nieuws (niet over MVV)

02 mei 2013 09:59
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #826
RBC terug naar ' eigen' stadion

ROOSENDAAL - RBC speelt volgend seizoen weer in het stadion aan de Borchwerf.

Paul Hermsen, directeur van het Middelburgse bedrijf Herstaco BV, en de gemeente Roosendaal zijn het eens geworden over de aankoop van het complex.

Dat laatste kan tenminste worden afgeleid uit uitlatingen van verschillende direct betrokkenen. Officieel wilden de partijen de deal woensdagavond echter nog niet bevestigen. De persconferentie staat pas vrijdag gepland. Dan ook zullen de details, zoals de aankoopprijs en de precieze invulling van het stadion, bekend worden gemaakt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2013 14:51 06 mei 2013 14:52 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #827
Politie voorkomt afgesproken vechtpartij tussen voetbalfans in Ulestraten

De marechaussee en de politie hebben zondag voorkomen dat voetbalfans met elkaar op de vuist gingen in Ulestraten.

Aanhangers van twee profclubs hadden afgesproken om elkaar te treffen bij het sportpark in het dorp. Daar meldden zich zondag rond 16.00 uur met auto's ongeveer honderd supporters, van wie sommigen er volgens de politie militant uitzagen.

Patrouilles van de politie en marechaussee gingen met een aantal aanwezigen in overleg, waardoor een massale vechtpartij kon worden voorkomen. Na enige tijd vertrokken de fans weer.

De politie wil niet zeggen om aanhangers van welke twee betaald-voetbalclubs het ging.

Ooggetuige meldt toch vechtpartij

Een ooggetuige meldt inmiddels dat er zondagavond alsnog is gevochten bij het sportpark in Ulestraten. Twee groepen raakten er rond 20.45 uur kort met elkaar slaags.

De leden van één van de twee partijen reden in auto's met Belgische kenteken, zo zegt de getuige. Toen de politie aankwam, was de vechtpartij al beëindigd.

06 mei 2013 15:42
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #828
Sfeervol Meerssen

Gisteren weer wat actie buiten de stadions om, 40 van Sittard/Genk tegen 40 van MVV. Na 2 minuten rende MVV weg.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

06 mei 2013 15:42
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #829
L1 heeft al vernomen dat het om mvv en fortuna supporters zou gaan ....

L1:
Voetbalfans vechten op afspraak in UlestratenTwee groepen voetbalfans hebben zondagavond een afgesproken vechtpartij gehouden in Ulestraten.
Na ongeveer een minuut gingen de vechtersbazen weer uiteen, zo meldt een ooggetuige.

Even later arriveerde de politie, die inmiddels was gewaarschuwd. De politie en een patrouille van de marechaussee gingen met de supporters in gesprek, waarna de groepen uit elkaar gingen en wegreden. Ze waren zondagavond rond 20.45 uur in auto's bij sportpark De Gewannen in Ulestraten aangekomen.

Fortuna en MVV
De politie wil niet zeggen om aanhangers van welke twee betaald-voetbalclubs het ging.

In supporterskringen valt te vernemen dat het om fans van Fortuna Sittard en MVV zou gaan, die elk met 35 tot 50 man aanwezig waren.

Niemand heeft aangifte gedaan, zo zegt een politiewoorvoerder

06 mei 2013 16:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #830
Soms zijn er van die dingen die ik niet kan maar ook niet wil begrijpen.
Knokken in ulestraten, wat een leven heb je dan als je daar je plezier aan moet ontlenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, opadiehard, Boer458, peter ruiver

06 mei 2013 17:04
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #831
Beter als dat het in de stadions gebeurt. En als l1 er geen aandacht had besteed had niemand er iets van geweten. Ook niet alles geloven wat er op internet wordt geschreven.

06 mei 2013 22:51
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #832
KNVB bekijkt mogelijkheden voor promotie Katwijk en Achilles'29

Katwijk en Achilles'29 werden dit seizoen kampioen in de zaterdag- en zondagtopklasse en spelen volgend seizoen mogelijk betaald voetbal. De KNVB onderzoekt de mogelijkheid om de tweede topklassers te laten promoveren naar de Jupiler League. Dat meldt het Brabants Dagblad.

De KNVB probeerde al eerder clubs uit de Topklasse te laten promoveren naar de Jupiler League, maar de topklassers die daarvoor in aanmerking kwamen wilden niet stijgen, wegens de strenge licentie-eisen. De voetbalbond overweegt nu om de voorwaarden te versoepelen. In dat geval zouden Katwijk en Achilles'29 wel openstaan voor een promotie.

In de Jupiler League gingen SC Veendam en AGOVV Apeldoorn dit seizoen failliet, waardoor de competitie volgend seizoen zoals het er nu naar uitziet maar uit zestien teams zal bestaan. Daar wil de KNVB weet aan doen en zodoende worden de voorwaarden om te promoveren mogelijk aangepast.

07 mei 2013 08:46 07 mei 2013 08:47 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #833

webmastersfm schreef : Beter als dat het in de stadions gebeurt. En als l1 er geen aandacht had besteed had niemand er iets van geweten. Ook niet alles geloven wat er op internet wordt geschreven.

Klopt dat het goed is dat het niet in de stadions gebeurt. Dat een vechtpartij op zijn tijd ontstaat snap ik nog wel maar ik kan simpelweg niet inzien waarom mensen het leuk vinden om een tijd en plaats af te spreken om een potje met anderen te gaan vechten. En dan ook nog 100 gelijkgestemden daarvoor weten te vinden. Wellicht hebben de psychologen op dit forum een verklaring voor dit fenomeen?

07 mei 2013 11:07
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #834
Waarom zijn er vechtsporten? Welk plezier heeft iemand om een ander te slaan? Dit soort afspraken gebeurt overigens met strakke en strenge regels. Vaak met een biertje , handschud en schouderklop achteraf samen. totaal niet te vergelijken met bijv een beverwijk. Niet mijn ding overigens. En als LOI amateur psycholoog denk ik dat het in de territoriumdrift zit ;) maar nogmaals, dit gebeurt al jaren en toevallig kreeg l1 er lucht van.

07 mei 2013 12:56 07 mei 2013 13:00 door Sjonnie.
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #835
KNVB bekijkt mogelijkheden voor promotie Katwijk en Achilles'29
Maandag, 6 mei 2013 om 22:17

Katwijk en Achilles'29 werden dit seizoen kampioen in de zaterdag- en zondagtopklasse en spelen volgend seizoen mogelijk betaald voetbal. De KNVB onderzoekt de mogelijkheid om de tweede topklassers te laten promoveren naar de Jupiler League. Dat meldt het Brabants Dagblad.

De KNVB probeerde al eerder clubs uit de Topklasse te laten promoveren naar de Jupiler League, maar de topklassers die daarvoor in aanmerking kwamen wilden niet stijgen, wegens de strenge licentie-eisen. De voetbalbond overweegt nu om de voorwaarden te versoepelen. In dat geval zouden Katwijk en Achilles'29 wel openstaan voor een promotie.

In de Jupiler League gingen SC Veendam en AGOVV Apeldoorn dit seizoen failliet, waardoor de competitie volgend seizoen zoals het er nu naar uitziet maar uit zestien teams zal bestaan. Daar wil de KNVB wat aan doen en zodoende worden de voorwaarden om te promoveren mogelijk aangepast.

07 mei 2013 13:01
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #836
@Sjonnie

Dat bericht is al 4 berichten voor jou gepost. ;)

07 mei 2013 13:35
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #837
Boschpoort, een verklaring voor dit fenomeen is het geslachtshormoon testosteron.

Bij mannen is agressiviteit en antisociaal gedrag gerelateerd aan het testosteronniveau. Deze relatie is in verschillende studies vastgesteld.

Daarnaast blijkt agressief gedrag van gevangenen, zoals het overtreden van gevangenisregels, de betrokkenheid in gevechten en dominantie in de groep aan de testosteronspiegel gerelateerd.

08 mei 2013 13:40 08 mei 2013 13:41 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #838
Een oude bok lost wel een "fris" blaadje
Of toch een clever vrouwtje ???

Real Madrid werd van de week uitgeschakeld in de Champions League, maar clubicoon en erevoorizitter Alfredo Di Stefano (86) laat dat niet aan zijn hart komen. Di Stefano heeft immers aangekondigd dat hij gaat trouwen met een 36-jarige.
Di Stefano wordt vaak in één adem genoemd met Pele, Cruijff, Maradona en Messi: kortom een van de beste voetballers aller tijden. Tussen 1956 en 1960 leidde hij Real naar vijf zeges in Europa Cup I. Di Stefano scoorde in elke finale. De jongste jaren sukkelde hij met zijn gezondheid.

"Ik ben 86, maar heb een jong hart", zegt de Argentijn. "Ik ben verliefd op Gina. "Ik heb haar leren kennen toen ze mij hielp bij het schrijven van mijn boek. Ik heb haar hart veroverd met mijn humor."

"Wat mijn kinderen hiervan vinden? Ze mogen dit niet leuk vinden, maar het is mijn leven. Ik zal ervan langs krijgen, maar Ik zal ze wel kunnen overtuigen dat dit goed is voor mij."

Aon de géng

08 mei 2013 19:13
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #839
Nog een kandidaat dient zich aan... :applaus:

Nederlandse en Belgische invloeden weg bij Gençlerbirligi

Gençlerbirligi neemt na dit seizoen afscheid van Fuat Çapa. De huidige nummer zeven van de Süper Lig gaf aan de 44-jarige oefenmeester te willen behouden, maar beide partijen konden geen overeenstemming bereiken over een nieuwe verbintenis.

Çapa was sinds 2011 hoofdtrainer van het in Ankara gevestigde Gençlerbirligi. Daarvóór werkte de Belgisch-Turkse coach in die hoedanigheid bij onder meer MVV en RBC Roosendaal. De stukgelopen onderhandelingen betekenen ook dat Edward Sturing (foto) vertrekt. De voormalige coach van Vitesse en FC Volendam was sinds januari 2012 Çapa's assistent. Luc Nilis was afgelopen winter al uit de technische staf gestapt.

De ontwikkelingen vergroten de kans dat ook Björn Vleminckx na krap zes maanden dienstverband bij Gençlerbirligi vertrekt. De Belgische aanvaller, de topschutter van de Eredivisie namens NEC in het seizoen 2010/11, is sinds januari gehuurd van Club Brugge en was belangrijk met goals tegen onder meer Galatasaray (1-0) en Fenerbahçe (2-0 winst).

Hoewel beide clubs intussen een akkoord hebben voor een definitieve overname, bekijkt Vleminckx andere opties. Voor de Belg speelde de aanwezigheid van Çapa een belangrijke rol in zijn keuze voor Gençlerbirligi.

Verdediger Aykut Demir, in het verleden uitkomend voor NAC en Excelsior, wordt al tijden in verband gebracht met de Turkse topclubs. De in Bergen op Zoom geboren Turk is bezig aan zijn vierde seizoen bij Gençlerbirligi. Eind vorig jaar werd Demir voor het eerst opgeroepen voor de Turkse nationale ploeg.

08 mei 2013 19:36
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #840
Björn zeen ich gaer in de sjpits sjpeele bie MVV :lachen:

Draan wie verkes Wullem !!

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden