Overig nieuws (niet over MVV)

08 mei 2013 20:06
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #841
Space-cake bij ADO Den Haag????????????
Wordt tijd voor een sky-box daar.....!!!
Whahaha
Goeie grap!!!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2013 21:34
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #842

gaston satijn schreef : Space-cake bij ADO Den Haag????????????
Wordt tijd voor een sky-box daar.....!!!
Whahaha
Goeie grap!!!!!

En iech dach, boe heet dee Gaston ut euver...
Eve google en jao huur inderdaad!

www.omroepwest.nl/nieuws/08-05-2013/toes...onwel-door-spacecake

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

08 mei 2013 22:25
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #843
Dan kin se dich baeter een paracetamolletje pakke!! ;)

www.l1.nl/nieuws/214345-paracetamol-plaa...a%C3%AFne-maastricht

Draan wie verkes Wullem !!

09 mei 2013 01:31
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #844
Afgelopen dagen las ik een stukje van "Hollender" Gerdo onze wethouder inzake sportbeleid.
Met name de voetbal amateurclubs moeten niet zo zeuren... Financieel moet iedereen inleveren dus daar moeten de clubs maar begrip voor hebben.
Tja... volksport, stimulans voor meer beweging voor de jeugd, maatschappelijke betrokkenheid, enz. Tja voor sport heeft onze gemeente niks over. Maar, blijkbaar wel voor culturele hoogstandjes voor selectieve groepjes... Maastricht wil wel culturele hoofstad worden en dat mag echt wel wat kosten en o ja Maastricht wil roze zaterdag ook binnenhalen... Tja hier zit de doorsnee burger echt op te wachten.
Hadden we maar meer mensen als Luc Winants... Die weten wat leeft in Mestreech.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nao Väöre

09 mei 2013 15:48 09 mei 2013 15:49 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #845
Als je niet mag bijten, dan sla je er toch gewoon op los.
Van het woord respect waar de KNVB, UEFA en FIFA de mond van vol hebben blijft weinig over als ze dit heerschap laten begaan en zo betuttelen.
Wat mij betreft zien we hem nooit meer op het veld.

Suarez ontloopt schorsing na vuistslag
De FIFA heeft besloten Luis Suarez niet te schorsen ondanks zijn wangedrag in de WK-kwalificatiewedstrijd van Uruguay tegen Chili eind maart.

De Uruguayaanse aanvaller gaf zijn tegenstander Gonzalo Jara bij een hoekschop een vuistslag in het gezicht. Het incident ontging de arbitrage, maar was op tv-beelden goed te zien.
De tuchtcommissie van de FIFA heeft het incident onderzocht en besloten geen verdere actie te ondernemen. ''De zaak in kwestie behoeft geen interventie van het disciplinaire comité van de FIFA'', luidt de officiële verklaring.
''Dit is heel goed nieuws voor Luis en de nationale ploeg. Vanaf nu moet Luis beseffen dat hij scherp in de gaten gehouden zal worden'', zegt Sebastian Bauza, de voorzitter van de Uruguayaanse voetbalbond.
''We hopen dat deze ervaring, evenals andere recente gebeurtenissen, ertoe bijdraagt dat hij de speler zal worden die wij graag in hem zien.''
Suarez werd vorige maand door de tuchtcommissie van de Premier League voor tien wedstrijden geschorst nadat hij Chelsea-verdediger Branislav Ivanovic in zijn arm had gebeten.

Aon de géng

13 mei 2013 22:11
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #846
Voor de liefhebbers. Woensdagavond 20.00 uur au stade Bielmont du RCS Verviers. De beslissingswedstrijd in 2C province de Liege. ROYAL AUBEL FOOTBALL CLUB -KFC WEYWERTZ. De winnaar promoveert naar 1e provincial.

Supporters tous au poste.

PS Drazen Brncic zal ook aanwezig zijn.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

14 mei 2013 11:13
Lenica
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #847
Drazen als trainer neem ik aan?

zou overigens een goede techniektrainer voor MVV kunnen zijn.

16 mei 2013 09:42 16 mei 2013 09:44 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #848
Drazen is trainer van RCS Verviers.

Gisterenavond genoten in Verviers. Aubel heeft in een spannende wedstrijd, voor 1500 toeschouwers, helaas verloren met 1-0 van Weywertz maar er heerste een schitterende ambiance en dat in 2e provincial. Bengaals vuurwerk pas de problème, bière à volonté en veel bekenden uit le foot wallon. Aubel zal nu deelnemen aan de nacompetitie voor een plaats in 1e provincial.

Observateur foot Euregio

Bijlagen:

18 mei 2013 11:57
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #849
'Gemeenten voorzichtiger bij steun betaald voetbalclubs'

Gemeenten zijn voorzichtiger geworden met het verlenen van steun aan betaald voetbalclubs. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS.

Foto: ProShots

Nog maar vier gemeenten zeggen dat ze financiële steun bieden aan de clubs. Drie jaar geleden waren dat er nog zestien.

Bij het onderzoek, dat werd gedaan naar aanleiding van het faillissement van Veendam en AGOVV en de verscherpte controle door de Europese Unie, is aan 31 gemeenten met een club in het betaald voetbal gevraagd hoe ze denken over steunverlening. Daarvan deden er 29 mee, Den Bosch en Almere reageerden niet.

Enschede, Maastricht, Dordrecht en Helmond zijn de enige vier steden die aangeven dat ze hun profclub ondersteunen. Zij geven een (hypothecaire) lening of een garantstelling. Enschede is het ruimhartigst met het verlenen van een hypotheek ten behoeve van het stadion van FC Twente. Maastricht heeft in 2010 een schuld van 1,7 miljoen euro van MVV kwijt gescholden.

"FC Twente is een belangrijke club voor de regio. Iedereen komt hier ook samen, van de supporters tot het bedrijfsleven en het bestuur. Het is een club die onlosmakelijk verbonden is met Twente en met Enschede," legt wethouder sportzaken Ed Wallinga van Enschede de steun uit.

Eigen broek ophouden

In 2010 gaven zestien voetbalgemeenten (28 van de 34 voetbalsteden deden toen mee) aan dat ze op een of andere manier geld hadden gestoken in de profclub.

"Voor de clubs betekent deze terugtrekkende tendens dat zij hun eigen broek moeten ophouden", zegt voetbaleconoom Pieter Nieuwenhuis. "Dat kunnen clubs ook, maar als het gaat om accommodatie is er een samenwerkingsverband met een aantal instanties nodig waaronder de overheid."

Bron nu.nl

Apart dat Kerkrade niet in dit onderzoek voorkomt, als hoofdsponsor van Aken noord. Hoe doen ze het toch om buiten schot te blijven...

18 mei 2013 19:48
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #850
Rutten wijst contractvoorstel af en vertrekt bij Vitesse

Vitesse moet op zoek naar een nieuwe trainer. Fred Rutten heeft besloten zijn aflopende verbintenis niet te verlengen, waardoor hij al na één seizoen vertrekt bij de Arnhemmers.

'Er is geen enkel conflict tussen mij en de clubeigenaar. We hebben fundamentele gesprekken gevoerd, maar het blijkt dat onze visies te ver uiteen lopen', legt Rutten uit op de clubwebsite. 'Ik heb een mooi jaar gehad, waarin we niet alleen de doelstelling Europees voetbal gehaald hebben, maar ook lang hebben meegedaan om de titel.'

'Voor mijzelf een interessante ervaring, waar ik positief op terugkijk, want er is fijn gewerkt met een serieuze spelersgroep die bereid was aan zichzelf te werken. Ik dank Vitesse voor de gelegenheid en de supporters voor de steun die ze betoond hebben.'

Vitesse eindigde onder leiding van Rutten op de vierde plaats in de Eredivisie, achter landskampioen Ajax, PSV en Feyenoord.

Aon de géng

24 mei 2013 18:05
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #851
In navolging van Chelski, Man Shitty, PSG, Anzhi, Vite$$e hebben we er een nieuw gedrocht bij: AS Monaco. :sick:
Het gaat helemaal nergens meer over...
Dit maakt het voetbal helemaal kapot. Wordt tijd dat de FIFA ingrijpt (maar ja....).

Promovendus Monaco shopt voor 70 miljoen bij FC Porto
24/05/2013 17:20

AS Monaco heeft uitgesproken ambities omgezet in daden. De Monegasken hebben James Rodríguez (21, foto links) en João Moutinho (26, foto onder) voor zeventig miljoen euro weggehaald bij FC Porto.

Als de medische keuring zonder problemen wordt doorstaan, tekenen de Colombiaanse aanvaller en de Portugese middenvelder een vijfjarig contract bij AS Monaco. FC Porto ontvangt voor Rodríguez 45 miljoen euro en voor Moutinho 25 miljoen. Ze hadden nog een contract tot respectievelijk medio 2016 en medio 2015.

Ook wordt Rodríguez' landgenoot Radamel Falcao nog altijd in verband gebracht met de promovendus. De Colombiaanse spits zou maandag worden gepresenteerd als de volgende grote aankoop van AS Monaco.

De grote aankopen passen bij de grootse plannen van de Monegasken. Eerder liet trainer Claudio Ranieri zich ontvallen dat hij wil helpen Monaco 'het nieuwe Chelsea' te laten worden.

'De president heeft grote plannen met de club. We zijn kampioen geworden in Ligue 2 gewonnen en ons nieuwe doel is minimaal als derde te eindigen in Ligue 1, zodat we Champions League kunnen spelen', aldus Ranieri, wiens toekomst bij Monaco onderwerp van gesprek is.

vi.nl

24 mei 2013 20:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #852
Helmond Sport is zich goed aan het versterken.
Na 2 spelers van ADO Den Haag (Kevin Visser en Stanley Elbers) halen ze nu Serhat Koc van FC Eindhoven.

Ze krijgen een leuk team daar.

24 mei 2013 20:09
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #853

Mie leef Mestreech schreef : Helmond Sport is zich goed aan het versterken.
Na 2 spelers van ADO Den Haag (Kevin Visser en Stanley Elbers) halen ze nu Serhat Koc van FC Eindhoven.

Ze krijgen een leuk team daar.

Er zullen er ook de nodige weg gaan .

24 mei 2013 22:26 24 mei 2013 22:32 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #854
In den Belgique wordt het steeds gekker en de KBVB die maar niet ingrijpt. In Belgie heeft iedere club een stamnummer/le matricule waarin tegenwoordig op grote schaal gehandeld wordt door personen met allerlei verschillende doelstellingen. Van de buitenkant lijkt het erop dat ze de ‘’redders’’ van de club zijn maar in feite voeren ze alleen maar zaken uit die hun financieel gewin brengen. In de meeste gevallen worden er spelers gestald waarvan de eigendomsrechten in handen zijn van de “redders” of hieraan gelieerde personen. Zie AS Eupen/CS Vise en de op tilt staande overnames van FC Seraing, CS Verviers en Royal Antwerp FC . Over witwassing en matchfixing zwijg ik liever.

Bij kustploeg KV Oostende werd vandaag eens opening van zaken gegeven. Lees en huiver.

KVO-voorzitter brengt de volledige waarheid rond Decuyper aan het licht

Na Zulte Waregem en Antwerpen eergisteren was het vrijdagmiddag alweer verzamelen geblazen in het Oostendse Albertpark. Voorzitter Yves Lejaeghere gaf er om 11u een persconferentie om de geruchten rond een 'overstap' naar het Kiel te kaderen.

Een Vlaamse krant pakte vanmorgen uit met het nieuws dat KV Oostende zijn stamnummer verkocht zou hebben aan Antwerpen en vanaf volgend seizoen op het Kiel zou spelen. Yves Lejaeghere stond de pers te woord en vertelde (eindelijk) de volledige waarheid rond de hele 'Decuyper-manie'.

"Ik zocht begin dit seizoen een overnemer of een partner voor KV Oostende en kwam na de transfer van Laurent Depoitre in regelmatig contact met Patrick Decuyper. Toen ik hem mijn plannen vertelde rond een jeugdacademy met Thomas Caers als centrale pion was hij onmiddellijk geïnteresseerd. Hij wilde Oostende volledig overnemen terwijl ik liever voor 50/50 ging. Maar uiteindelijk hebben we in november 2012 een deal bereikt over een volledige overname van mijn aandelen."

DE PUTCH VAN DECUYPER

Die overname zou wel garanties bieden voor KV Oostende. "Het was voor ons de ideale oplossing. Zulte Waregem zou vier à vijf spelers bij KVO plaatsen en ik zou de club kunnen blijven leiden. Wij kregen elk jaar enkele toppers en Zulte Waregem zou een financiële meerwaarde krijgen met de doorverkoop. Alles was perfect legaal, maar Decuyper vroeg wel absolute geheimhouding."

Maar de kampioenstitel van KV Oostende zorgde voor een onverwachte wending. "We waren plots eersteklasser en Decuyper kwam in een zwarte zone. Hij was plots eigenaar van twee eersteklassers en dat is verboden. Dinsdag belde hij me met het plan om het stamnummer van Zulte Waregem over te hevelen naar Antwerpen en onder het stamnummer van KV Oostende in Zulte Waregem te gaan spelen. Ik vond dat absoluut onrealistisch en niet fair tegenover de fans, de spelers en de stad, want dat zou betekenen dat er geen voetbal in het Albertpark zou komen. Maar Decuyper was door dat voorcontract eigenaar geworden en ik had er eigenlijk niks tegen in te brengen. Ik zou samen met Willy Naessens de club in Zulte Waregem gaan leiden en Decuyper zou de club in Antwerpen onder zijn hoede gaan nemen."

Toen dat plan lekte in de media ontstond er een heuse storm in het Belgische voetballandschap. Decuyper trok zijn staart in en KVO kwam in het oog van de storm te staan. "Decuyper besefte dat zijn plan niet aanvaard zou worden en heeft dan verkondigd dat er geen verhuis zou komen. Zulte Waregem zou in Waregem blijven waardoor hij zichzelf in de schaduw zette. Gisterenavond hoorde ik dan de geruchten dat hij het stamnummer van KVO aan Antwerpen zou verkopen."

TEGENWIND

En nu recht Lejaeghere dus ook zelf de rug. "Ik wil daar niet aan meedoen en ik wil een oplossing die goed is voor KV Oostende. Ik heb vanmorgen gebeld met Decuyper en ik heb hem gezegd dat ik niet wil doorgaan met de hele overgang. Hij had daar begrip voor en ik hoop dat hij het voorcontract als nietig beschouwt ook al kan me dat een duit geld kosten. Ik heb er alle vertrouwen in dat we volgend seizoen gewoon eersteklassevoetbal spelen in het Albertpark. Dan zakken we nog liever volgend jaar terug naar 2e dan dat we onze eigen clubkleuren verraden."

Toch wil Lejaeghere geen slecht woord gezegd hebben over de persoon Patrick Decuyper. "Hij meent het echt goed met het Belgische voetbal, en ons voetbal heeft ook gewoon zo'n mensen nodig. Er is nog maar weinig groeimarge in Waregem en dat irriteert hem. Bovendien zijn vijf West-Vlaamse clubs in 1e misschien ook gewoon teveel van het goede. Maar zowel hij als ik zijn geschrokken van de impact die de plannen hadden."

Tot slot deed de voorzitter ook nog een oproep voor de tweedeklassers. "Er moet een oplossing komen voor onze 2e klasse, want anders gaan er nog veel gekke toeren gebeuren. Er zijn gewoon teveel clubs in het betaalde voetbal, we moeten naar 24 profclubs want de huidige situatie is gewoon onhoudbaar."

Observateur foot Euregio

Bijlagen:

27 mei 2013 10:11
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #855
Chadli zou vandaag naar oekraine reizen voor een gesprek met shaktar.. Naar een nederlandse club zal chadli niet gaan gezien de prijs die twente vraagt.. klopt het dan dat mvv een bedrag gaat ontvangen als opleidingsvergoeding bij een internatiale transfer? Iemand ook een idee wat eventueel de percentages zijn?

Tijd voor maken pagina: 0.354 seconden