Hekwerk om het veld

04 juli 2012 11:18
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Hekwerk om het veld #16
Dit is toch dubbel? Mensen hier willen van de ene kant de hekken weg, maar aan de andere kant (een voorbeeld) gewoon dronken het stadion kunnen bezoeken, en daar nog bier zuipe. Ik zeg dan 1 + 1 = 2.

We zijn ook tegen zinloos geweld, maar in het uitgaanscirquit slaan iedere week wel mensen door. Zo ook als een SCHIJT-srechter op het veld staat.

Laat ze maar fijn staan, als je deze dingen wilt dan zal er toch een gracht moeten komen ofzo (nieuw stadion? :idea: )

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 11:40
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Hekwerk om het veld #17
In het geval van bijv. het PSV stadion waar de tribune tot aan het veld komt,is het handig dat de hekken weg zijn. In het geval van MVV heeft dit geen enkel nut. Aangezien de tribune 3 meter hoger begint. Daarnaast is het ook wel eens leuk om in het hek te klimmen :P

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 11:52
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Hekwerk om het veld #18
Misschien om te beginnen alle platen al eens weghalen, of loop ik achter en zijn deze al weggehaald?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 12:08
Pieke Potloed
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
Hekwerk om het veld #19
Laot 't ezzebleef zoe blieve wie 't noe is.
D'r zien nog altied persoene die ziech neet kinne gedrage. :sick:
Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.
Daan kin niks mie op 't veld gegoejd weurde en kreijg MVV minder boetes.
Laot die plate in de buurt vaan de dug-out ezzebleef zitte, veur dezèllefde reije es heijbove.

Kompleminte, Pieke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 12:43
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Hekwerk om het veld #20

Pieke Potloed schreef : Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.

Ierst naodeenke en relativere veurtot ste get zegs.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 16:14
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Hekwerk om het veld #21

Audiowaste schreef : Misschien om te beginnen alle platen al eens weghalen, of loop ik achter en zijn deze al weggehaald?


de platen zijn weg gehaald op boschpoort, uitvak en het stukje angelside-hoofdtribune zitten ze nog.
Tijdens de wedstrijd van jong oranje viel me ook op tot de platen tussen het buffervak van boschpoort waren verdwenen.
word het buffervak weer gewoon tribune?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 16:34
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Hekwerk om het veld #22
Ik meen me inderdaad te herinneren dat ze op de hoek hoofdtribune/Angelside nog altijd aanwezig zijn.
Haal die platen wel al eens gewoon weg, zodat je te alle tijde zicht hebt op het veld. Ook als je gaat drinken/eten/pissen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 16:40
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Hekwerk om het veld #23

Sjotelsplak schreef :

Pieke Potloed schreef : Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.

Ierst naodeenke en relativere veurtot ste get zegs.


Pieke Potloed, iech weit neet ofs diech wel 'ns mètgeis naor de oetwedstrijde vaan us matadoren.
'n net veur dien geziech in 't oetvak is in diverse stadions hiel gewoen.
De res vaan de vakke hubbe neet zoen visnet veur de ouge.
Boerum motte veer dee gaste beter behandele es zie us ???

Kom noe neet op de proppe mèt de liefoetspraok vaan uzze (gelökkig) aait veurzitter Goumans:"Laten wij het goede voorbeeld geven".

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 17:04
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Hekwerk om het veld #24
Volges miech bedoelt Pieke P. toch ech wel nette veur de tribunes in ut gaanse stadion en neet allein beij ut oetvak.
Dao kins diech toch neet met akkoord goon?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 18:37 04 juli 2012 18:40 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #25
Tjonge tjonge tjonge, es ich de beriechte lees van sommige, geit er mich spontaan haange. Doa motte dus 6000 man wachten op un paar mismieters. Es of doa beij us mie tuig rondlup es andere clubs? Hou op, zoe veul stelt dat oach neet veur, die paar gekken zien al lang bekind bei de pelizie.

Nette spannen? Jawel, en loate veer oach otogordels monteren op de steulkes. Lekker euverdrieve. Bah bah.

Sjei oet met dee onzin luij, es ut goot oangepak weurt,kin ut gein koed

En wiezoe weurt ut zieg neet beter, es de hekke weg zien. Lek mich dat mer uns oet, neet eedereen zit de ganse wedstrijd op een volgesjeten steulke.

Weur uns Volwasse, en wag neet op dee kinderkroam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2012 20:51
Pieke Potloed
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
Hekwerk om het veld #26

Sjotelsplak schreef :

Pieke Potloed schreef : Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.

Ierst naodeenke en relativere veurtot ste get zegs.


Veurtot iech dat sjreef, had iech good naogedach, zaot neet aon d'n drugs of alkohol, mèr d'r zien luij die mooste tege hun eige besjèrreme. En um MVV neet veur de koste (lees boetes) te laote opdrèjje, die die luij kinne veroorzake mèt hun oondoordach gedoe zow dit 'n oplossing kinne zien.

Kompleminte, Pieke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2012 23:49 07 juli 2012 23:53 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Onderwerp Auteur
Hekwerk om het veld #27

Pieke Potloed schreef :

Sjotelsplak schreef :

Pieke Potloed schreef : Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.

Ierst naodeenke en relativere veurtot ste get zegs.


Veurtot iech dat sjreef, had iech good naogedach, zaot neet aon d'n drugs of alkohol, mèr d'r zien luij die mooste tege hun eige besjèrreme. En um MVV neet veur de koste (lees boetes) te laote opdrèjje, die die luij kinne veroorzake mèt hun oondoordach gedoe zow dit 'n oplossing kinne zien.

Dus Pieke, daankzij 'n paar mismieters motte 5000 maan mer tege nette aon loere vaan diech?

Deenk ieder tot die paar mismieters mer daan beter verpliech toes met 'n netsje kinne speule en MVV de zoonder, neet..? Deenk nog mer 'ns 'ne kier extra dao euver nao daan ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 01:01 08 juli 2012 01:03 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Hekwerk om het veld #28

Equinox schreef :

Pieke Potloed schreef :

Sjotelsplak schreef :

Pieke Potloed schreef : Wat miech betröf mage ze zèllefs nog 'n nèt ophaange vaan boveaon de tribuun tot op 't veld.

Ierst naodeenke en relativere veurtot ste get zegs.


Veurtot iech dat sjreef, had iech good naogedach, zaot neet aon d'n drugs of alkohol, mèr d'r zien luij die mooste tege hun eige besjèrreme. En um MVV neet veur de koste (lees boetes) te laote opdrèjje, die die luij kinne veroorzake mèt hun oondoordach gedoe zow dit 'n oplossing kinne zien.

Dus Pieke, daankzij 'n paar mismieters motte 5000 maan mer tege nette aon loere vaan diech?

Deenk ieder tot die paar mismieters mer daan beter verpliech toes met 'n netsje kinne speule en MVV de zoonder, neet..? Deenk nog mer 'ns 'ne kier extra dao euver nao daan ;)


Zolang Maastricht veel 'Vogelaars-wijken' heeft en op de 2e plek staat als crimineelste stad van Nederland hou je dit.

Ik was vroeger voorstander van een Anarchistischere samenleving, meer vrijheden en eigen verantwoordelijkheid bij de burger neerleggen. Nu ik wat ouder ben, heb ik me dat nog eens van een afstand liggen bekijken, en ik ben snel terug gekomen op mijn conclusie. Communisme(marxisme) is nog de beste staatsvorm om dit zooitje überhaupt in toom te houden. Sommige mensen willen niet vooruit, zijn alleen met zichzelf bezig, wereldkennis boeit hun niet. Dat heeft niets te maken met opgroeien, dat heeft te maken met de vrijheid die iedere burger krijgt en mag benutten in onze democratie. Ik mag dan wel 'opgegroeid' zijn en de vragen in mijn leven beantwoord hebben, maar degene die na mij door het poortje loopt heeft misschien een heel andere opvatting van het leven dan mij. Loopt misschien met een agressie storing rond, kan niet met autoriteiten omgaan (misschien zelfs door terechte gebeurtenissen), laag IQ, wekelijks van hulpinstantie naar hulpinstantie, etc. Die persoonlijke vrijheden die wij allemaal gecreëerd hebben, botsen door onze persoonlijke waarden met elkaar, daarom moeten ze worden ingeperkt en gereguleerd.

Niet iedereen leeft het/een voorbeeldig leven (als dat bestaat), of is bewust van zijn eigen handelen. Als ik zelf al in het stadion loop te vloeken, iets wat totaal niet bij mijn persoonlijkheid past (gesloten), door onrecht op het veld. Moet je voorstellen hoe de tikkende tijdbommen vol op de Retalin hierop zullen reageren.

Om dit op te lossen zullen alle voetbalclubs in Nederland om de tafel moeten gaan zitten in Zeist. Om als eerste de verantwoordelijkheid van de voetbalclub zelf van het lijstje af te halen, die wordt altijd als eerste de dupe van een incident. Daarna moet eens gepraat worden over een levenslang stadion verbod. Heb je dat allemaal geregeld, dan pas kunnen de hekken weg. En dat is al een hele steile helling die je moet beklimmen voor die vrijheid.

Wat Pieke zegt over een net snap ik. Er zijn genoeg mensen die iets op het veld gooien, aanstekers bijvoorbeeld. Hoe ga je die aanpakken? Wat is daar een normale strafmaat voor? etc. Zolang dat niet duidelijk is voor de supporter moet je dat hek laten staan. Alles opvangen gaat toch niet, maar een bord met een straf aan het hek ophangen is al een begin. Dat zie ik in uitvakken elders ook. Hoef je niet extra brandgevaar te gaan kweken met een net.

De hoeveelheid raddraaiers is misschien per wedstrijd laag, maar per seizoen hoog. En hoe hoger het sfeer gehalte in het stadion, hoe impulsiever het publiek. En impulsiviteit kan altijd op twee manier uitpakken. De hekken weg zou betekenen dat iedereen een sociale plicht krijgt, die plicht wordt op dit moment al niet vervuld als iemand op de plaats zit van een seizoenkaarthouder, laat staan als een groep massaal het veld op rent. Op straat kijkt men al weg als iemand in elkaar getrimd wordt.

Ik vond het trouwens kenmerkend dat Opa 'uzze Die hard' al zei dat hij liever de hekken wilt zien blijven staan uit veiligheid, hij is immers de groep die het meeste last heeft van het hek als 'staan-supporter'. Maar blijkbaar heeft hij net zoals ik ook gezien dat dat hek vaak in werking is.

Zolang er nog een Riagg/Jeugdzorg/Bureau Halt/Reclassering/KLPD/Blijf van mijn lijfhuis/etc in onze samenleving nodig is moet je denk ik altijd als 'samenleving' met hulpmiddelen blijven weren tegen de 'afvalligen'. En dat zal nog duizenden jaren doorgaan, want veel mensen stranden naast de sociale controle van de maatschappij, vooral nu in crisistijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 03:19
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #29
@gerard: Zo, dich hoofs geine column mie te sjrieve dizze moand. :whistle:

Eeder zien meining, ich dink dat ut wel kin. Argumenten euver criminaliteit in Mestreech zeet mich niks, dat ciefer is hoeg, door de drugsrunners. Dat steit los vaan ut voetbal, en us supporters.

In Amsterdam hubbe ze oach neet overwooge um de hekke opnuij te ploatse noa ut az incident. Op völ ploatse geit ut al hiel lang good, En doa zitte mie luij es bei us.

MVV mot doorgreuie, en 99% vaan het publiek wult dat oach geere. Dat neet eedereen dink dat ut kin, is un aander zaak.
Es de met de pliesie gooj oafspraken maaks, en oach de veur zörgs dat ut publiek goot geinformeerd weurt, beperks de völ risico's.

Doa zalle altied gekke in ut stadion blieve komen, meh nogmaals doa hoof MVV neet op te wachten.

Dat zow sjoen zien, dat de gekke de deens goan oetmaake. Droet met die mismieters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 07:12
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Hekwerk om het veld #30
Ik heb ooit al eens voorgesteld om het hek niet helemaal weg te halen maar te verlagen naar 1.20 mtr, (dit werd indertijd trouwens beloond door de heren Gommans en Jansen met het plaatsen van die ontiegelijk idiote stalen platen op de hekken, was toen "leuk" om supporters-coördinator te zijn).
Zo maak je het veld dus wel meer open terwijl er toch een barrière blijft die de eerste impuls weghaalt om rare dingen te gaan doen. de supporters die aan het hek staan hebben dan ook nog een leuke "sta/hangplek".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden