Hekwerk om het veld

08 juli 2012 09:40
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Hekwerk om het veld #31
Houtengerard, iech bin mèt 'n aontal dinger eins oet diene letste "column" en 'n aontal neet.
Ein dingk wil iech toch get euver zegke, "Communisme is de beste staatsvorm...", dat kins diech toch neet meine?
Kins diech miech ein communistisch land opneume wat 'n succes is of is gewees? Of boe de luij gelökkig zien met ut systeem?
In theorie kin eeder systeem werreke, es eederein met de beste gedachtes met deit en daorum lukke ze allemaol neet tot in de perfectie. D'r zulle d'r altied zien die misbruuk maake vaan ut systeem. Ut beste systeem is toch wel de democratie met hèl aonpakke vaan luij die zich dao neet beij neer wil legke.
Loer nao de (veurmalige) oostblok-lande en de voetbal hooligans dao, ut geweld is dao zellefs veul erger, sjus umtot de luij 'n oetlaotklep nuudig höbbe. Zeuk mer 'ns op youtube, e gevech dao geit ech wel get weijer dao es ut elkaar peste heij (in verhawwing). Iech dink neet tot ze dao euverweege um de hegke weg te hole...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 11:32 08 juli 2012 11:35 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Hekwerk om het veld #32

Houtengerard, iech bin mèt 'n aontal dinger eins oet diene letste "column" en 'n aontal neet.
Ein dingk wil iech toch get euver zegke, "Communisme is de beste staatsvorm...", dat kins diech toch neet meine?
Kins diech miech ein communistisch land opneume wat 'n succes is of is gewees? Of boe de luij gelökkig zien met ut systeem?
In theorie kin eeder systeem werreke, es eederein met de beste gedachtes met deit en daorum lukke ze allemaol neet tot in de perfectie. D'r zulle d'r altied zien die misbruuk maake vaan ut systeem. Ut beste systeem is toch wel de democratie met hèl aonpakke vaan luij die zich dao neet beij neer wil legke.
Loer nao de (veurmalige) oostblok-lande en de voetbal hooligans dao, ut geweld is dao zellefs veul erger, sjus umtot de luij 'n oetlaotklep nuudig höbbe. Zeuk mer 'ns op youtube, e gevech dao geit ech wel get weijer dao es ut elkaar peste heij (in verhawwing). Iech dink neet tot ze dao euverweege um de hegke weg te hole...

[Offtopic]
Marxisme, het originele idee van communisme, is geen slechte staatsvorm. Natuurlijk woon ik liever in een democratie. Maar een marxisitische samenleving met vrije marktwerking zou ook niet slecht zijn, elkaar binden aan de samenleving op economisch vlak en innovatief progressie maken omdat toch de meerderheid in dienst is van de samenleving (laag werkloosheid cijfer, verantwoording voor elkaar, geen armoede, etc). En dat is ook wat ik bedoel met die uitspraak. Dan heb ik het niet over dictaturen. Sommige mensen vallen in een democratie door omstandigheden buiten het systeem, anderen kiezen hier bewust voor. En dat laatste zorgt voor al die ingewikkelde regeltjes, omdat je de vrijheid hebt om zo te zijn.

Die Oost-blok landen waar je het over hebt, hebben pas mogen proeven aan democratie. Maar kunnen hier niet mee omgaan, omdat naast democratie, ook een sterke economie nodig is. Die mensen staan naast het systeem en leven nu al in een soort achterstand, daar zit totaal geen progressie meer in. Leven in die complete getto's maar dan zonder maatschappelijke begeleiding zoals wij die hier kennen. Ik vind het niet vreemd dat er daarom zoveel dodenvallen bij voetbalwedstrijden en dat het racisme erg hoog ligt. Het nut van het leven wordt daar heel anders ervaren dan bij ons.
[Offtopic]

@Sjraveleer
Het intereseert me niet dat iemand een stadionverbod krijgt als hij op het veld staat. Het interesseert me dat ik een wedstrijd moet missen door het toedoen van een ander. Bij Ajax zijn de hekken weg, kijk eens naar het gevolg. 40.000 mensen is een wedstrijd afgepakt, omdat één iemand lag te trippen op het veld. Op het moment van spreken wordt misschien nu iemand geboren die me over 18 jaar een wedstrijd gaat afpakken, die hou je niet eruit, wij moeten eerst de rekening krijgen en dan pas krijgt hij een stadionverbod. Ik denk dat er 10 jaar voor nodig is voordat de hekken weg kunnen, voordat het papierwerk in Zeist in orde is en iedere club er zo over denkt. Ajax heeft trouwens minder hekken, maar wel een grote diepe gracht om het veld heen lopen. Ik sta liever kort bij een speler tegen het hek, dan dat ik naar ze sta te zwaaien met een gracht van 4 meter afstand voor me.


'Een hek van 1.20m was voor deze hooligan ook genoeg geweest' :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 16:29 08 juli 2012 16:34 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #33
gerard: Gracht bij Ajax? alleen aan de kant van de spelerstunnel. Voor de rest zijn er geen grachten meer in de Arena. Bij AZ lijkt het nog het meest op onze situatie. Daar hebben ze rood tapijt neergelegd voor de mensen met een rolstoel, etc.



Ziet toch goed uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 17:05 08 juli 2012 17:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Hekwerk om het veld #34

'Hierboven de foto van de arena, veld ligt in zijn geheel ongeveer 3 meter hoger als de gracht'

Je kunt er alleen opklimmen via de pers-kant, daar was die gek toen ook opgeklommen.

Het alternatief bij AZ is dat er om de twee meter stewards naar je aan het kijken zijn op die foto. Hebben we zoveel stewards? Welke sancties hanteert AZ? AZ staat trouwens niet te boek als een 'probleem club'.

Dat van die kunststof platen daar vind ik wel een goed idee. Maar dat zal ook wel flink wat kosten. Het ziet er mooier uit dan de hekken en het klimt niet handig. Maar het dempt wel weer het geluid van het publiek.

Edit:

(Vanaf 4.54 wordt het uitgelegd. Hek, Gracht of Stewards)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 17:09
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Hekwerk om het veld #35
Het ziet er inderdaad super uit! Wat een gezelligheid in de gracht. Wat was ook alweer de reden dat mensen uberhaupt het hek weg willen hebben? Zodat ze ook in de gracht volledig kunnen genieten van de wedstrijd? Het lijkt mij duidelijk dat je bij AZ dus tijdens de wedstrijd niet in de gracht mag zijn. Zelfde geldt trouwens ook bij PSV. Laat die hekken gewoon staan dan kunnen we tenminste tijdens de wedstrijd ook in de gracht staan. Zonder hekken wordt het trouwens ook moeilijker om spandoeken op te hangen. Tot slot moet je je eens voorstellen hoe lelijk het stadion er uit ziet zonder hekken. Kijk eens naar het stadion van Zwolle zou ik zeggen, want daar gaat het dan op lijken. De discussie omtrent het verwijderen van de hekken lijkt mij dan ook alleen relevant als de tribunes worden doorgetrokken tot onder.

Ps. Voor al die mensen die denken dat zwaarder straffen (levenslang stadionverbod) gaat helpen zou ik zeggen kijk eens naar Amerika!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 17:42 08 juli 2012 17:44 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #36
@gerard: Die foto van de Arena is oud. Tribune is doorgetrokken tot het veld. Je kunt in principe zo het veld op.

@αναρχος: Als de hekken weg zijn wordt het lelijker? Ieder zijn smaak. Ik vind de hekken lelijk, en niet meer van deze tijd. De tribunes doortrekken is natuurlijk het mooist, maar dan moet het ook iedere wedstrijd vol zitten.

Okay, het niet meer mogen staan in gracht tijdens de wedstrijd is een goed argument. Is natuurlijk ook een stukje veiligheid.

De controllepoortjes en de andere aanpassingen die nodig zijn bij een promotie, zijn eerst aan de beurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 18:12
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Hekwerk om het veld #37

Sjraveleer schreef : De tribunes doortrekken is natuurlijk het mooist, maar dan moet het ook iedere wedstrijd vol zitten.


Dan zie ik liever lege stoeltjes dan een grauwe grijze muur.
De gracht is voor sommige supporters een sociale verzamelplaats. Hier mag men nu 90 minuten lekker rondhangen, zal na het weghalen van de hekken waarschijnlijk niet meer mogen.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 19:47 08 juli 2012 19:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Hekwerk om het veld #38
wat hekke... ? :thumbsdown:

meh mie lepke....!

Bij Sjaan waore aoch gein hekke en niks prebleeme gezeen ! Spass bei Seite...

kiek ins nao get stadions bij uzze buure in Pruuses:

images.wikia.com/gelsenkirchen/de/images...nkirchen_germany.JPG

www.stadion-magdeburg.info/9227/images/stadion-01-10.12.06.JPG

www.europlan-online.de/files/ea91537958e...b0d34edf5a3c424b.jpg

stijn.linearecta.be/images/stadions/Wolfsburg_02.jpg

www.voetbalreizen.com/data/2820.jpg

Niks hekke, hoegoet agter de gool stoon get (en daan nog... liege) hekke en e netsje...

Kins dus tog! Most ut allein mer wille en doen !

In Pruuses höbbe ze aoch neet die wette wie in Ingeland, met tog kump geine ut veld op !
(en kom noe neet met e inkel insidentsje...).

Bovendien höb iech d'n indruk en aoch bevestig oet inkele gesprekke met sommige Ultraas( Manus o.a. ) tot zie de boel bij hun wel ( mie es onder hun eige sosjaale) kontrolle höbbe, respekt verdeene en dus gein veuroordeile !
Es MVV promoveert stoon aoch 10.000 luij oppe Merret boevaanste 6.000 noets in de Geusselt zuus...dus kom neet met 100 mismieters.. die zien der neet, messjiens 10 en die pakke veer es supporters zellef wel aon en zette die boete !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 08:34
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Hekwerk om het veld #39
Wat ik me afvraag wat de meerwaarde is van geen hekwerk te hebben rondom het veld. In mijn ogen heeft dat bij ons in de Geusselt totaal geen toegevoegde waarde op de spelbeleving.
zouden de tribunes tot aan het veld komen dan kan ik er inkomen doordat de onderste rijen anders telkens tegen de tralies aan kijken maar op dit moment kijkt iedereen er over heen.
En zoals ook al door andere aangegeven, het risico dat er is, dat een onverlaat het veld op zal rennen zeg ik laten staan die hekken.
Laat de gracht lekker de sociale hangplek zijn en het hek de grens zijn die 6000 supporters twee wekelijks hun plezier gunt. We willen niet de dupe worden van één onverlaat die zijn emoties niet onder controle heeft en het allemaal verplest voor de rest.

Ook al zegt LRB dat er sociale controle is, ik geloof er niet in. Kijk naar de ongeregeldheden een paar jaar geleden in de Geusselt, waar was toen de sociale controle? Mensen zijn durven niet elkaar aan te spreken op sommige gedeeltes van de tribune, dus naar mijn idee moet je niet te veel bouwen op de sociale controle.

Laat het hek waar het is en laten we genieten van een mooi seizoen voor us MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 12:32
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Hekwerk om het veld #40


Bij de aanleg van een nieuw kunstgrasveld in de Geusselt zou men kunnen inspelen op het hedendaagse plaatsgebrek door het veld op “poten” te zetten en de ruimte te benutten als parking en/ of als supportershome. Het regenwater,afkomstig van het veld, zou men hier ook kunnen opvangen en gebruiken voor het besproeien van het kunstgras.
Weg hekken en veld korter bij tribunes.


Onderstaand een voorbeeld in Moskou maar dan van een andere grootte als die bij ons.



In de toekomst zal de ruimte onder een stadion benut moeten worden omdat er gewoonweg te weinig plaats is in directe omgeving. In veel ontwerp ideeën van nieuwe stadions zie je dit terug.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 13:53 09 juli 2012 13:54 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Hekwerk om het veld #41

De_Lange schreef : Ook al zegt LRB dat er sociale controle is, ik geloof er niet in. Kijk naar de ongeregeldheden een paar jaar geleden in de Geusselt, waar was toen de sociale controle? Mensen zijn durven niet elkaar aan te spreken op sommige gedeeltes van de tribune, dus naar mijn idee moet je niet te veel bouwen op de sociale controle.


Sociale controle heeft pas een kans als er eerst een duidelijk, konsekwent en degelijk beleid door een club wordt gevoerd.
De ongeregeldheden ( tegen Fortuna bedoel je zeker) waren een gevolg van totale incompetentie en totale afwezigheid van een daadkrachtig en effectief beleid van de club en voorgeprogrammeerd:
de groep verantwoordelijke "supporters" die op de Boschpoort tegen het uitvak aanzaten, waren al langer provocerend, agressief en met ander ( ongewenst) uitdagend gedrag bezig.
Daar had de club veel eerder en meteen moeten ingrijpen door ze te verwijderen: of naar de Angelside tribune of naar het eerste vak van de Boschpoort verplaatsen. Dat was al een bekend risiko sinds het "ster" incident met Ajax...
Dat clubs verantwoordelijk zijn voor incidenten is al sinds "mijn" tijd, toen men niet durfde in te grijpen terwijl iedereen de "mismieters" niet alleen van gezicht kenden, maart ook met naam en toenaam.
In het begin ( midden jaren 70 regelden wij dat zelf), maar bij de latere "Angelside" durfde de club niet in te grijpen toen wij ( de eerste generatie ) verdwenen waren en er een nieuwe en geweldadige groep optrad...
Zwaktebod, lafheid en schuld van de club!
Dan mag je niet verwachten dat de supporters ingrijpen als er enkele tientalle idioten vol met drank en dope rondlopen.

Ik vind bijvoorbeeld dat de Ultra's dit (sociale controle en verantwoordelijkheid) nu ( tenminste de laatste 5 jaar) zeer goed opgepakt hebben en dus niet met de "mismieters" in verband gebracht mogen worden... en durf dus de confrontatie ( hekvrij stadion) best aan.

Als Rinkens & Co tenminste die paar idioten ( de echte mismieters, die ik op en stuk of 10 tot max 20 schat) meteen keihard aanpakt, dan zal de enkeling die dan nog iets probeert zowel op de Boschpoort als op de Angelside tribuun wel door genoeg mensen met echte passie voor MVV worden aangepakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 14:56
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Hekwerk om het veld #42
@LRB

Dan wordt het dus een leger aan stewards bij het hek, en een verbod om tijdens de wedstrijd niet op je tribune plaats te zitten. Dat is dan de eis van de KNVB waaraan je moet voldoen.

Het is of:
- Een hekwerk
- Een gracht (min. 2 meter breed)
- Een leger van Stewards en een verbod om bij het veld te staan tijdens de wedstrijd. (Plus extra onkosten per wedstrijd)

Andere maatregelen zijn binnen de goedkeuring van de KNVB niet mogelijk.
Dan lijkt me het hekwerk nog de beste oplossing.

Onderstaande plexiglas platen geven een mooi ruimtelijk gevoel(grijs frame is mooier), erachter zou je bij de sfeertribunes een hekje kunnen zetten voor spandoeken e.d. . Misschien een leuk investerings-doel voor 'Veer Zien MVV' ?


'Plexiglas platen, om het tralies gevoel weg te nemen' Maar je hebt wel geen contact meer met de spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 15:31
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #43
Droet met die Hekke. weg met dee rotzooi

Dee sjweinerei is noch vaan veur dun oorlog, misschien wult ut oorlogsmuseum de rotzooi hubbe.

En aanders bringe veer ut noa de iezerpik, doa brink ut nog get op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 15:54
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Hekwerk om het veld #44
Het weghalen heeft in de huidige situatie geen enkele meerwaarde. Vanaf de tribune kijkt iedereen erover heen, dus niemand heeft er last van. Door de hekken weg te halen is er minder ruimte om spandoeken op tte hangen. Juist het hekwerk rond het veld is hier zeer geschikt voor. Hekken hangen met de spelers bij een goal of na de wedstrijd is ook iets wat echt onderdeel van het voetbal is. Ik kan mij het nog goed herinneren op de oude staantribune.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat als wij willen groeien de Maastribune zal moeten worden doorgetrokken naar het veld, zoals in het verleden bij grote wedstrijden gebeurde. Pas als deze situatie zich voordoet ontstaat er voor bepaalde mensen een meerwaarde bij het weghalen van het hekwerk. Voor mij is dit niet nodig. Ik vind het juist zijn charme hebben. Supporters zullen onderling moeten regelen dat spandoeken het zicht op het veld niet (te veel) beperken, maar het hekwerk (in De Geusselt) zelf staat de wedstrijd volgen niet in de weg. De mensen die WEL naar uitwedstrijden gaan weten waar ik het over heb. Dordrecht heeft een lekker ouderwets krakkemikkig uitvak, met eenzelfde hekwerk als bij ons. Cambuur heeft daarentegen overal de hekken weggehaald, maar het nieuwe uitvak voorzien van dikke buizen. De wedstrijd zien is daar onmogelijk gemaakt. Ook bij GAE is een groot deel van het veld niet zichtbaar, terwijl men daar juist plexi glas heeft.

Ik heb helemaal niets met het engelse model. De hele wedstrijd stil op een stoeltje ZITTEN en bij iedere beweging wordt je de zwaarste straf opgelegd. MVV is een traditionele club en wordt passioneel gesteund door een fanatieke aanhang. (staat zelfs in de kernwaarden) Het zou van de gekken zijn om iemand de doodstraf op te leggen voor het uiten van zijn emotie, al zou een supporter soms net iets te ver kunnen gaan. Een stadionverbod is er om hooligans aan te pakken, niet om ieder ongewenst gedrag te bestraffen.

Pieke Potloed maakt er helemaal een zooite van. Allereerst doet hij het voorkomen of er tweewekelijks bij MVV een contaimerlading rotzooi het veld op vliegt, vervolgens moet er een net komen. Chapeau! Je zegt niet onder invloed te zijn geweest toen je dat typte, maar je bericht strookt totaal niet met de werkelijke situatie.
Daarnaast wordt er door Pieke, maar ook door vele anderen vanuit de verkeerde gedachte geredeneert. "We moeten boetes van de knvb voorkomen." Ik vind het niet normaal dat de knvb clubs op deze manier beboet. De knvb is een bond en zal moeten handelen naar de wensen van zijn leden. Het is de taak van MVV en andere traditie clubs op orde op zaken te stellen bij de knvb en onder andere af te zien van het huidige boete systeem.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, De Paus, MVVke, Equinox, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 16:12
De Paus
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Hekwerk om het veld #45
Snuf, iech bin het groetendeils mèt diech eins mer wat Ingeland betref klop het neet gans. Bin der zelf gewees mer sjus wie bij us zien der aoch bepaalde gedeiltes in het stadion boe men gewoen steit en zingk. Aoch boe iech zaot waor het gein probleem um op te springen en gewoen te stoon bij bepaolde spelsituaties.

Enfin, laoten ver iers mer eens zoe es de Graafschap derveur zörgen dat uzze tribunes aoch doorlaopen tot het veld alhoewel in de hekken haangen aoch zien charmes heet.

God bless the Pope.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden