Hekwerk om het veld

09 juli 2012 16:57 09 juli 2012 16:59 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Onderwerp Auteur
Hekwerk om het veld #46

houtengerard schreef : Onderstaande plexiglas platen geven een mooi ruimtelijk gevoel(grijs frame is mooier), erachter zou je bij de sfeertribunes een hekje kunnen zetten voor spandoeken e.d. . Misschien een leuk investerings-doel voor 'Veer Zien MVV' ?


'Plexiglas platen, om het tralies gevoel weg te nemen' Maar je hebt wel geen contact meer met de spelers.

Inderdaad een mooi voorbeeld van een schitterend ruimtelijk, veilig gevoel, zonder tralies.
Vooral de pittoresque opstelling van de ME geeft een en ander goed weer ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 17:13
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
Hekwerk om het veld #47
Tot ze in godsnaom mien hekwerk loate stoon :lol: is mien vaste ploats in de Geusselt :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 17:15
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Hekwerk om het veld #48

De Paus schreef : Snuf, iech bin het groetendeils mèt diech eins mer wat Ingeland betref klop het neet gans. Bin der zelf gewees mer sjus wie bij us zien der aoch bepaalde gedeiltes in het stadion boe men gewoen steit en zingk. Aoch boe iech zaot waor het gein probleem um op te springen en gewoen te stoon bij bepaolde spelsituaties.


Iech kin auch de beelde vaan supporters die allein um 't stoon zien gearresteerd. Enfin, veer wete tot d'r onw(m)inselèkke regelkes vashaange aon 't weghoole vaan de hekke. Miech is 't dat neet weerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 17:22 09 juli 2012 17:26 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Onderwerp Auteur
Hekwerk om het veld #49

marke schreef : Tot ze in godsnaom mien hekwerk loate stoon :lol: is mien vaste ploats in de Geusselt :(

Kinne ouch e klein stökske hek loate stoon, ;) :lachen:

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 18:39
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Hekwerk om het veld #50

les rouges blancs schreef : Ik vind bijvoorbeeld dat de Ultra's dit (sociale controle en verantwoordelijkheid) nu ( tenminste de laatste 5 jaar) zeer goed opgepakt hebben en dus niet met de "mismieters" in verband gebracht mogen worden... en durf dus de confrontatie ( hekvrij stadion) best aan.


Tot op zekere hoogte ben ik het eens met sociale controle. Het gaat hier enkel om normen en waarden die er onder de supporters leven. Onzin regeltjes van de knvb en/of lokale driehoek daar zal niemand zich mee bezig houden. Ondanks het negeren van die regeltjes OOK ongewenste gevolgen voor MVV kan hebben. Ik zal bijvoorbeeld nooit iemand aanspreken dat hij geen vuurwerk mag afsteken, ik zal hem eerder uitleggen hoe hij dit kan doen zonder gepakt te worden. Zodra hij dat vuurwerk op het veld gooit, ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Aangezien het weghalen van de hekken voor nog meer stompzinnige regeltjes zal zorgen, hoef je niet bij mij aan te kloppen om te waken voor de naleving hiervan.

Een andere discussie is te interpretatie van sociale controle. In mijn ogen betekent dit dat alles ook echt onder elkaar wordt opgelost/uitgesproken. Andere partijen vinden nsb gedrag en elkaar stadionverboden aansmeren ook horen tot sociale controle. Ultras Mestreech zal nooit meewerken aan het opleggen van stadionverboden.

Tot slot, wanneer ben je een mismieter? Zijn dat diegenen die enkel voor rotzooi naar het stadion komen? Of is dat iedereen die wel eens een regel overtreed in het stadion? Veel jongens die een sv hebben gekregen voor MVV - Fortuna beschouw ik als vrienden. Ik heb meer respect voor hen dan voor die lievertjes met een 'boeisdatfeeske'-mentaliteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 10:16
Wyck
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Hekwerk om het veld #51
Sociale controle is allemaal leuk en aardig maar ik vind het geen taak van de supporter. Als ik naar het stadion ga ben ik er niet om kleuterleider te spelen bij mensen die zich niet kunnen gedragen. Ik vind het de taak van MVV om te zorgen dat het beleid/huisregels ook gehandhaafd wordt. Daarnaast kijk ik wel uit om iemand te corrigeren. Mensen zijn onberekenbaar en voor je het weet heb je zelf een klap voor je bakkes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 13:45
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Hekwerk om het veld #52

Wyck schreef : Sociale controle is allemaal leuk en aardig maar ik vind het geen taak van de supporter. Als ik naar het stadion ga ben ik er niet om kleuterleider te spelen bij mensen die zich niet kunnen gedragen. Ik vind het de taak van MVV om te zorgen dat het beleid/huisregels ook gehandhaafd wordt. Daarnaast kijk ik wel uit om iemand te corrigeren. Mensen zijn onberekenbaar en voor je het weet heb je zelf een klap voor je bakkes.

Neet gans met diech eins, iech bin ouch wel 'ns deveur gesprongen en luij tegegehawwe, achteraof zien ze blij umtot ut noets e stadionverbod weerd is es d'r get gebeurt. En soms nump de emotie de euverhaand, kin iech begriepe... Es veer elkaar hellepe, is dao niks mis met.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 14:12
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Hekwerk om het veld #53

MVV4life schreef :

Wyck schreef : Sociale controle is allemaal leuk en aardig maar ik vind het geen taak van de supporter. Als ik naar het stadion ga ben ik er niet om kleuterleider te spelen bij mensen die zich niet kunnen gedragen. Ik vind het de taak van MVV om te zorgen dat het beleid/huisregels ook gehandhaafd wordt. Daarnaast kijk ik wel uit om iemand te corrigeren. Mensen zijn onberekenbaar en voor je het weet heb je zelf een klap voor je bakkes.

Neet gans met diech eins, iech bin ouch wel 'ns deveur gesprongen en luij tegegehawwe, achteraof zien ze blij umtot ut noets e stadionverbod weerd is es d'r get gebeurt. En soms nump de emotie de euverhaand, kin iech begriepe... Es veer elkaar hellepe, is dao niks mis met.


Klopt, ben het met Forlaajf eens: het is niet de bedoeling dat we plaatsvervangende stewards worden, maar als ik voor mijn huisdeur iets zie wat niet door de beugel kan, grijp ik ook in of reageer ik . De maatschappij is al lang afgedaald naar een bedenkelijk nivo vol met "schiethoezer" die wel massaal op Wilders stemmen, in zinloosgeweldtochten meelopen of klagen over de verloedering en gebrek aan blauw , maar zelf nooit thuis geven.
Terwijl het bij jezelf begint; een goede sfeer en leefomgeving en samen kunnen we meer dan dat je denkt!
Zeer zeker bij US MVV-ke ... ;)

Heb in het verleden ook al vaker ( a.o. thuis tegen Helmonds Sport) een supporter ( die ik niet kende) bij het hek tegengehouden en die vanuit z'n emotie het hek in en het veld op wilde. Niks mis mee ...

Ik denk dat menigeen ons publiek onderschat als de hekken zouden verdwijnen;
in Duitsland gaat het ook goed ook al gaat het er soms zeer "brenzlig" toe ( o.a. de derby Gladbach - Köln).

En echte rellen van een echte harde kern zijn al heel heel lang geleden ( het WC pot incident is een uitzondering, maar voor structureel geweld, lees vechtpartijen; daarvoor moet je toch zeker 10 jaar terug gaan...).
MVV heeft geen "harde kern" , wel een groep zeer hartstochtelijk supporters ( met misschien een paar wannebees..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 14:31 10 juli 2012 14:33 door Aloy Agu.
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
Hekwerk om het veld #54

Nao Väöre schreef :

Raffalaldo schreef : Als ze beslissen wel het hekwerk van het veld te doen, dan zullen ze toch wel zeker met harde straffen komen als iemand het veld betreedt.


Dat ze dan maar de regels overnemen zoals die in Engeland gelden. 1 voet op het veld en je krijgt een behoorlijke straf. Deze straf is vele malen zwaarder, dan een stadionverbod voor bepaalde tijd.
Je krijgt dan een algemeen stadionverbod VOOR HET LEVEN


Ik vraag me af waarom iemand het veld wil oplopen om bijv. verhaal te halen bij de scheids? En dan?........... Je hebt je er alleen jezelf mee. Wat zou er gebeurd zijn als er in het afgelopen seozoen geen hekken waren geweest bij de thuiswedstrijd tegen Helmond sport?? Er waren toen al mensen die over de hekken dreigden te klimmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 15:04
Wyck
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Hekwerk om het veld #55
Ik ben het voor een deel met jullie eens maar ik vind dat er toch een nuance moet zijn. In de eerste plaats is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag in het stadion. Wanneer mensen zich niet gedragen is het aan mvv om daar repressief tegen op te treden. Ook denk ik dat het aan mvv ( en zijn vertegenwoordigers) om te bepalen wat wel en niet door de beugel kan. (Het niveau van de stewards bij mvv is weer een andere discussie) Wanneer er iemand op een plek van een seizoenskaarthouder gaat zitten zal ik een van de eersten zijn die daar iets van zegt. Om iemand uit de hekken te halen vind ik te ver gaan.

En ben je pas een hartstochtelijk supporter wanneer je in de hekken hangt? Ik zie mezelf ook als hartstochtelijk mvv supporter. Echter ik heb nog nooit in een hek gehangen. Ik denk velen met mij. Ik denk dat er iedere week honderden hartstochtelijke supporters in de geusselt zitten die niet in de hekken hangen. Ieder geeft een eigen invulling hoe hij zijn club steunt. Echter wanneer je echt om mvv geeft zul je je club niet in de problemen brengen. Wanneer je ergens op bezoek gaat hang je toch ook niet in de gordijnen? Het heeft met fatsoen te maken.

Je spreekt over iemand die uit zijn emotie het veld op wil? Mijns inziens heeft die persoon een groter probleem dan de emotie die loskomt bij een voetbalwedstrijd. Waarom worden zo'n soort acties altijd goed gepraat? Ik heb het idee dat het "hooligan zijn" verheerlijkt wordt. Ook heb ik het idee dat er veel respect is voor mensen die dit soort acties uithalen. Vaak wordt er vergeten dat het te danken is aan degene die zich niet kunnen gedragen dat wij zitten opgescheept met hekken, buscombi's etc.

Ik zou het fijn vinden wanneer de hekken zouden verdwijnen en er een situatie zoals bij bv psv zou ontstaan. Helaas denk ik dat dat in Maastricht (nog) niet mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2012 10:08
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Hekwerk om het veld #56
Die vergelijking met in de gordijnen hangen slaat nergens op.
Volgens mij word er vergeten dat voetbal emotie is! En in de hekken hangen hoort bij het voetbal! En in de gordijnen klimmen hoort absoluut niet bij een bezoek aan de buurman.

Ik kom op de vrijdag naar MVV om lekker alles eruit te gooien na zo'n frustrerende werkweek.
Lekker met mijn vrienden een avond gezelligheid, lekker keeke en pelskes pakke.
Als ik ergens rustig wil zitten zonder dat er lawaai om me heen is en zonder dat ik 'last' heb van de emoties van anderen ga ik wel naar de bioscoop, of als je perse voetbal wil zien naar PSV.
Want zoals je zegt bij PSV zijn wel de hekken weg etc. daar kan dat allemaal omdat daar nauwelijks fanatieke supporters te vinden zijn maar vooral mensen die lekker rustig goed voetbal willen kijken. En zo een sfeer wil je toch niet in de Geuuselt??
Ezzebleef zegk

Dat fanatieke bij ons op de tribune is het enige wat MVV heeft dat ons nog onderscheid van clubs als Emmen en Telstar, voor zover dat fanatieke nog niet verdwenen is door de steeds idoter wordende regeltjes.
Wanneer de hekken weg gehaald worden komen er alleen maar meer van die regeltjes wat het stadion bezoek weer een stuk onaangenamer maakt.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2012 15:58
Mebwaster
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 17
Meer
Hekwerk om het veld #57
Geen zin om alles hier door te lezen maar hek laten staan !

"Allemaol same, against modern foebal ! "
forum.ultrasmestreech.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden