Hekwerk om het veld

03 juli 2012 19:16
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Onderwerp Auteur
Hekwerk om het veld #1
Quote van Ben;

Op dit moment is er bijvoorbeeld in dit topic 'MVV Algemeen' een discussie gaande over het hekwerk rond het veld. Die interessante discussie zou toch veel beter in een topic 'Moet het hekwerk rond het veld weg?' kunnen plaatsvinden? Dat is toch veel duidelijker?


Moet het hekwerk weg of niet?

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 19:36
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Hekwerk om het veld #2
Ik blijf bij mijn eerder gepost standpunt. Het hekwerk kan weg m.u.v. het uitvak.
Wij (jong en oud) worden ook altijd in die vakken geduwd en gelijke monniken gelijke kappen.
Indien om ons uitvak een hekwerk wordt geplaatst hebben de bezoekers niks te klagen, want je kunt vanaf ieder positie meer dan voldoende zien.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 19:41
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Hekwerk om het veld #3
heb liever de tribunes korter op t veld ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 19:45
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Hekwerk om het veld #4

Danny1983 schreef : heb liever de tribunes korter op t veld ;)


Dit is denk ik ook de enige reden om de hekken weg te doen.
Al ben ik voorstander om de hekken weg te doen, denk ik dat het niet snel zal gebeuren.
Zijn genoeg spelers en scheidsrechters die zullen aangeven in de kolkende Geusselt zich niet op het gemak te voelen.

Als ze beslissen wel het hekwerk van het veld te doen, dan zullen ze toch wel zeker met harde straffen komen als iemand het veld betreedt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 20:04 03 juli 2012 20:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Hekwerk om het veld #5
Ik zeg behouden. Het is om de kleine groep tegen te houden. Overal in de maatschappij waar mensen zich voortbewegen is er een uitzondering in het kader van veiligheid, waarbij een grote groep zich moet aanpassen aan speciale doelgroepen.(Alcohol verbod, dranghekken, samenschool verbod, noodverordening, fouilleren, etc) Zelfs je fiets moet je op slot zetten anders wordt hij door een kleine minderheid gestolen. Overal in elke laag van de maatschappij maak je die concessies, daar zit het kwetsbare van onze maatschappij, één iemand kan het verzieken voor de rest.

En aangezien er nog geen duidelijk landelijk beleid is met harde sancties (zelfs het gewoon strafrecht is om aan te lachen..), kijk ik wel vanaf de tribune over dat hek heen.Liever dan dat ik thuis achter de radio via John Bannier de wedstrijd moet volgen, omdat één iemand het weer verziekt heeft voor een heel stadion. Zoals in de bekerwedstrijd Ajax- AZ ook is gebeurt. 40.000 mensen werden hun voetbalavond afgepakt, door één mafketel. En dan nog onze eigen geschiedenis, met die twee wedstrijden zonder publiek.

Een hoog hek is toch de vertraging die een steward nodig heeft om zo'n knaap er vanaf te trekken. Ik kan me trouwens ook een keer herinneren dat pa lief de scheidsrechter in de Geusselt wilde gaan bedanken vanaf de Angelside, zoonlief erachteraan ging om pa tegen te houden en onze reserve keeper Hans Spilman even halverwege de middenlijn een snoekduik op Pa maakte, om te voorkomen dat hij een Ode aan Zeist kon doen.

Ons publiek is hier niet klaar voor. Ik kan me nog herinneren dat Ajax de zijgevel van ons uitvak eruit sloopte, als er dan geen hekken midden rondom het veld stonden (vrije route), had iedereen een 'ster' in zijn voorhoofd gehad. Toen bleef de gewonden maar beperkt toch de Boschpoort tribune.

En er zijn nog meer incidenten geweest in het nabije verleden, waaruit blijkt dat wij als publiek niet kunnen omgaan met onze emoties, vooral als het om onrecht gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 20:11
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Hekwerk om het veld #6
Het hek hoeft van mij niet verwijderd te worden.

1: Is handig om spandoeken op te hangen
2: De overgrote meerderheid staat/zit toch op de tribune waardoor je sowieso boven het hek uitkijkt en je er geen last van hebt
3: Fungeert als afschrikmiddel zodat ik minder snel het veld zou oprennen mocht ik koken van woede
4: Spelers kunnen na een doelpunt ala Sjoerd Winkens tegen RKC eens lekker uitbundig juichen door in het hek te springen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 20:12 03 juli 2012 20:21 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Hekwerk om het veld #7

Raffalaldo schreef : Als ze beslissen wel het hekwerk van het veld te doen, dan zullen ze toch wel zeker met harde straffen komen als iemand het veld betreedt.


Dat ze dan maar de regels overnemen zoals die in Engeland gelden. 1 voet op het veld en je krijgt een behoorlijke straf. Deze straf is vele malen zwaarder, dan een stadionverbod voor bepaalde tijd.
Je krijgt dan een algemeen stadionverbod VOOR HET LEVEN

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 20:52
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Hekwerk om het veld #8

Raffalaldo schreef :

Danny1983 schreef : heb liever de tribunes korter op t veld ;)


Dit is denk ik ook de enige reden om de hekken weg te doen.
Al ben ik voorstander om de hekken weg te doen, denk ik dat het niet snel zal gebeuren.
Zijn genoeg spelers en scheidsrechters die zullen aangeven in de kolkende Geusselt zich niet op het gemak te voelen.

Als ze beslissen wel het hekwerk van het veld te doen, dan zullen ze toch wel zeker met harde straffen komen als iemand het veld betreedt.


Het zou een slecht teken zijn als spelers van de tegenstander zich op hun gemak zouden voelen in een kolkende Geusselt. !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 21:13
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Hekwerk om het veld #9
Als een club zware straffen kan krijgen als fans zich misdragen, dan stijgt de sociale controle onder het publiek.

Het zou van moed en vertrouwen in de eigen supporters getuigen als het bestuur deze hekken naar de schroothandel zouden sturen.
Ik heb in de beruchte Helmond wedstrijd met eigen ogen gezien dat er genoeg verstandige supporters zijn die de enkele heethoofd tot de orde riepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 21:41
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hekwerk om het veld #10
De hekken mogen voor mij weg, tijd om volwassen te worden.

Die paar idioten, die bij ons rondlopen, hoeft de club toch niet op te wachten.

Je kunt beginnen met de boschpoort en de hoofdtribune. Gaat het goed, kan de rest een jaar later.

Het stadion wordt sfeervoller en mensen met rollators,scootmobiel en ander voertuigen hebben beter zicht.

Iedere idioot die het veld op gaat, komt er nooit meer in.

De spandoeken, hangen we op aan die grijze muren .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 00:33
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Hekwerk om het veld #11
Iech weit ut neet...
Netuurlik zow iech wille tot de hekke weg koste, mer veer hadde met de wedstrijd tege Helmond ech wel un paar luij op ut veld gehad. Oondaanks de supporters boe Boer458 ut euver heet, ouch al wille veer ut, d'r zal d'r altied eine doorheen glippe.
iech dink tot houtengerard geliek heet, ut is jaomer, mer beter zoe.
En die straffe in Engeland slaon nurreges op, dao kreijgs diech al e stadionverbod es diech neet op diene stool geis zitte. Dat wille veer toch neet? De emotie maak ut sjus leuk.
En de boetes die MVV daan kreijg zien te hoeg, ut verhoole op de supporter geit ouch neet lukke. Of zien d'r heij supporters die heij boetes vaan 15k gaon betaole aon de club boe ze noets mie nao tow maage en daoveur opzeij hubbe gezat op 'n spaarbaankbeukske? Geef dat geld daan noe al!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 06:25
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Hekwerk om het veld #12

Nao Väöre schreef :

Raffalaldo schreef : Als ze beslissen wel het hekwerk van het veld te doen, dan zullen ze toch wel zeker met harde straffen komen als iemand het veld betreedt.


Dat ze dan maar de regels overnemen zoals die in Engeland gelden. 1 voet op het veld en je krijgt een behoorlijke straf. Deze straf is vele malen zwaarder, dan een stadionverbod voor bepaalde tijd.
Je krijgt dan een algemeen stadionverbod VOOR HET LEVEN


Ik ben heel duidelijk tegen,niet dat ik het eigenlijk niet zou willen maar er zijn vaker van die ,,supporters,,die gelegenheids supporters die het geen reet uit maakt als ze bij een overtreding een stadion verbod krijgen.
Ben gewoon bang dat we als club door die zonderlingen een giga boete bedrag op onze nek krijgen.
Ik sta elke wedstrijd onder aan bij het hek en zie genoeg en hoor genoeg niet doen dus,behalve indd als niemand meer mag plaats nemen bij de hekken tijdens de wedstrijd maar daar ben ik niet kapot van daar ik al jaren mijn vip plekkie daar invul...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 06:29
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Hekwerk om het veld #13
Stadion de Geusselt wordt niet sfeervoller door het weghalen van de hekken, dat is een ding wat zeker is.
Daarvoor moet je de tribunes naar onder doortrekken en niet de hekken weghalen.
Ik stoor me niet aan die hekken, puur om het feit dat we er allemaal 2 meter boven zitten.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 08:50
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Hekwerk om het veld #14
Es se dinks det de hekke weg kinne, dan hub se toch een behuurlijke plank vuur de kop.
Dit geit MVV de kop koste!!

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 09:42
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
Hekwerk om het veld #15
Dat vrees ik ook. Voor mij persoonlijk hoeven ze er niet te staan, en voor 99% van de andere supporters ook niet. Maar als ik zie hoe vaak bv. nog bekers bier van de tribune vliegen bij een dubieuze beslissing van de scheidsrechter, dan kan ik me niet voorstellen dat iedereen van het veld af blijft als het een keer echt spannend wordt. Aangezien de club mede verantwoordelijk wordt geacht voor het gedrag van individuen kunnen we zoiets gewoon niet riskeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden