Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Bung
-
- Premium Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
28 May 2014 17:45Please Log in or Create an account to join the conversation.
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
29 May 2014 09:15Mjah, laat ze maar doen. Hoop dat er in elk geval een tussen loopt die een paar miljoen gaat eisen!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Mienclub1902
-
- Platinum Member
-
31 May 2014 06:47 - 31 May 2014 06:50Fortuna Sittard en Roda JC starten met ingang van komend seizoen ieder met een dagopleiding bij hun jeugdafdelingen. In die opzet trainen de jeugdspelers overdag in plaats van ’s avonds. Beide clubs gaan in het kader van de dagopleiding ook de trainersstaf bij de jeugd verder professionaliseren en uitbreiden.
Om te kunnen werken met een dagopleiding is een samenwerking nodig met middelbare scholen. Door aangepaste roosters kan tijdens schooluren worden getraind. Fortuna heeft een samenwerkingsverband met Trevianum, Da Capo en CIOS. Het betekent dat de spelers zijn gedwongen op één van die scholen hun opleiding te volgen.
Roda heeft voor zijn buitenlandse spelers twee scholen in België en eentje in Aken als partner gevonden. In Nederland werkt Roda ook samen met Trevianum en Da Capo. De spelers van Roda hoeven niet verplicht over te stappen. Als ze op hun huidige school blijven, moeten ze wel met de directie daarvan overleggen of het mogelijk is de dagopleiding te volgen.
Fortuna maakt voor het project 350.000 euro vrij. Roda wil geen bedrag noemen, maar geeft wel aan dat het 'substantieel' meer is dan 350.000 euro.
Bron DDL .
En wat gaat MVV doen?..................
- Sandro
-
- Platinum Member
-
- Veur de Ier en de Glorie
31 May 2014 09:38 - 31 May 2014 09:45SCHOLEN Samenwerking met Trevianum en Da Capo
Dagopleiding bij jeugdafdelingen Roda en Fortuna
door Ivo Op den Camp en Rob Sporken
KERKRADE/SITTARD - Roda JC en Fortuna Sittard starten met ingang van komend seizoen ieder met een dagopleiding. In die opzet trainen de jeugdspelers overdag in plaats van 's avonds. Daarvoor is wel een samenwerking nodig met middelbare scholen. Beide clubs gaan ook de trainersstaf bij de jeugd verder professionaliseren en uitbreiden.
Het doel van Fortuna is dat binnen vijf jaar minstens de helft van de selectie van het eerste team bestaat uit zelf opgeleide spelers. De Sittardse club maakt komend seizoen 350.00 euro vrij voor jeugdopleiding. Dit is een zesde van de totale begroting.
In het door - de inmiddels opgestapte - technisch manager Leon Vlemmings opgestelde beleidsontwikkelingsplan van Roda staat dat op 1 juli 2018 eenderde van de selectie door de Kerkraadse club zelf moet zijn opgeleid. Roland Vroomans, hoofd Voetbal Academie Roda JC, wil geen bedrag noemen waarmee gewerkt wordt, maar geeft wel aan dat het 'substantieel hoger' ligt dan de 350.000 euro bij Fortuna.
De dagopleiding is alleen mogelijk als afspraken worden gemaakt met scholen. Door aangepaste roosters kan tijdens schooluren worden getraind. ,,Het is de bedoeling dat de spelers na zes uur 's avonds klaar zijn met studie-én training", legt Charly Chudik, technisch manager van Fortuna, uit.
De spelers van Fortuna zijn wel gedwongen hun schoolopleiding te volgen bij Trevianum, Da Capo of CIOS, waarmee een samenwerkingsverband is gesloten. Volgens Chudik heeft de keuze voor de nieuwe aanpak nauwelijks tot afmeldingen geleid.
Ook Roda gaat in zee met Trevianum en Da Capo. Bovendien zijn twee scholen in België en eentje in Aken gevonden als partner voor de buitenlandse spelers. De Kerkraadse club, die met de jeugd blijft trainen op Kaalheide, had zijn hoop ook gevestigd op SVOPL (samenwerkende scholen in Parkstad). ,,Dat is op dit moment een lastig verhaal, omdat die scholen volgend jaar nog zijn gebonden aan de 1040-uren norm", aldus Vroomans. ,,Da Capo en Trevianum kunnen daar vanuit hun status als LOOT-school makkelijker invulling aan geven." De jeugdspelers van Roda die niet willen of kunnen overstappen naar een andere school is gevraagd om met hun eigen school te overleggen of het mogelijk is de dagopleiding te volgen.
Door over te stappen op een dagopleiding lopen beide clubs ook vooruit op het nieuwe certifcatiesysteem van de KNVB. Vanaf het seizoen 2015/2016 worden de Regionale Jeugdopleidingen afgeschaft en vervangen door een nieuwe indeling. Clubs krijgen dan een lokale, regionale, nationale of internationale status (met daaraan gekoppeld een subsidie) is een dagopleiding één van de eisen.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
31 May 2014 09:41 - 31 May 2014 09:44Want hiervoor zou een sponsor gevonden zíjn.
Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat beide clubs en met name fs dit kan uitgeven?
Ze hebben ieder jaar een tekort op de begroting en hun grote schuld hangt als een molensteen om hun nek. Dus ik vermoed meer overheidssteun......wellicht weet íemand amders hier meer over?
- Sandro
-
- Platinum Member
-
- Veur de Ier en de Glorie
31 May 2014 10:57 - 31 May 2014 11:11Fortuna o.a.
* Gemeentebestuur Sittard Geleen wil via amateurstatus geld in pompen in jeugdopleiding Fortuna Sittard
www.sittard-geleen.gezien.nl/sport/gemee...fortuna-sittard.html
* Adoptieplan Fortuna Sittard
www.fortunasittard.nl/jeugd/adoptieplan
Roda JC o.a.
* Jeugdopleiding krijgt impuls dankzij investeerder.
www.vi.nl/nieuws/jeugdopleiding-roda-jc-...zij-investeerder.htm
MVV o.a.
* Veer zien MVV investeert in jeugdopleiding club
www.dichtbij.nl/maastricht/regionaal-nie...opleiding-club-.aspx
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
31 May 2014 18:20 - 31 May 2014 18:24Vanaf het komende seizoen 2014-2015 zal Roda JC overstappen op een kunstgrasveld. In de week van 9 juni zal het veld uitgegraven worden. Vanaf nu heeft u de mogelijkheid om te bieden op een aantal unieke stukken gras in het Parkstad Limburg Stadion.
De opbrengst komt in zijn geheel ten goede aan de jeugdopleiding van Roda JC Kerkrade! - Klik hier om te bieden op de middenstip - Klik hier om te bieden op de penaltystip (kant Westtribune) - Klik hier om te bieden op de penaltystip (kant Oosttribune) - Klik hier om te bieden op de corner (hoek Noord / West) - Klik hier om te bieden op de corner (hoek TP tribune/West) - Klik hier om te bieden op de corner (hoek Noord/Oost) - Klik hier om te bieden op de corner (hoek TP tribune/Oost)
U kunt uw bod uitbrengen tot en met donderdag 5 juni 17.00 uur. Vanaf vrijdag 6 juni kan de hoogste bieder zijn unieke stuk PLS gras ophalen bij Roda JC. De hoogste bieders krijgen persoonlijk bericht.
==
enkele reacties;
Naam: Vrijbuiter
Tijd: 31-05-2014 10:38
Roda kan helemaal geen gras verkopen , want zij zijn geen eigenaar van het stadion dus ook niet van het gras !
=
Naam: @##
Tijd: 29-05-2014 21:52
haha wat moet ik met dat gras ......
dat de gemeente het koopt voor in het gemeente huis in kerkrade hebben ze geen vloer bedeking
nodig
=
Naam: Lachertje
Tijd: 29-05-2014 16:16
Roda maakt zich meer en meer belachelijk. Het lachertje van het Zuiden
=
Naam: rjc roda
Tijd: 29-05-2014 08:32
Vanaf volgend jaar pingpong voetbal.
De bal zal alle kanten op stuiteren. Door het kunstgras en lagere niveau voetbal.
=
Voor meer leuke reacties en berichten uit het Oosten verwijs ik U graag naar de bron, www.rodajcfans.nl .
Hilarisch gewoon sommige berichten en reacties

ps. Mijn hond had nog een stukje gras nodig om op te schijten en te pissen dus ik heb E10,- geboden voor het hele veld.
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
01 Jun 2014 10:34Janepie wrote:
ps. Mijn hond had nog een stukje gras nodig om op te schijten en te pissen dus ik heb E10,- geboden voor het hele veld.
Zelfs een hond gun je dat stukje gras nog niet eens.
- Mie leef Mestreech
-
- Platinum Member
-
01 Jun 2014 16:57 - 01 Jun 2014 16:59René Trost nieuwe trainer Roda JC
René Trost is de nieuwe trainer van Roda JC. Hij tekent voor twee jaar bij de club uit Kerkrade.
Roda kwam zondag rond met de trainer uit Kerkrade, die zijn hele carrière voor de club voetbalde.
Trost wordt maandag officieel gepresenteerd. Hij volgt Jon Dahl Tomasson op, die vorige week werd ontslagen na de degradatie van Roda JC.
Past perfect
Directeur Wim Collard: "Voor ons betekent de komst van René de meer dan gewenste invulling van de functie van hoofdcoach. René kent de club door en door en past als persoon perfect bij Roda JC.
Wij hebben er vertrouwen in dat René de club terug kan brengen naar het niveau waar ze thuis hoort".
Noe Fortuna nog en heer is nao Frans Korver de 2e trainer dee alle 4 de Limburgse profclubs heet getraind.
- Sjonnie
-
- Platinum Member
-
01 Jun 2014 17:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- SoerenBusk
-
- Elite Member
-
01 Jun 2014 17:55Inderdaad Bung dat waren vorig jaar ook mijn woorden toen hij trainer werd van Venlo.Bung wrote: Loat Trost mer trainer weure, deeh pak toch gein prijze! :applaus:
Roda wordt dus vast en zeker geen kampioen, zelfs 9 punten voorsprong tijdens de winterstop is niet genoeg

Een sympathieke trainer zonder ere lijst.
- Mie leef Mestreech
-
- Platinum Member
-
01 Jun 2014 20:55Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
01 Jun 2014 22:42Hoe is het mogelijk met zijn verhaal kennende van zijn historie met de kolenmijn boys dat hij hier toch weer aan de slag gaat,ik wist dat die club heel diep gezakt is maar dat rene daarin mee gaat?
Rene ik weet niet of je straks weer zo onthaalt word in de geusselt?...het was te verwachten maar o o wat speelt nol dalijk weer de grote onschuldige als hij zegt dat hij hier iets mee te maken heeft,nee nol speelt alleen maar op de achtergrond :schamen: ...gr opa

- You Are
-
- Elite Member
-
02 Jun 2014 00:54Wellicht wou die ons beetje voor zich winnen met dergelijke uitspraken, of had die problemen met mensen die nu weg zijn.
Als ik een clubloze trainer ben en mijn liefde degradeert ( en ja we zijn niet allemaal van het kaliber Hidding/Van Gaal) zou ik ook erheen gaan. Nou stel dat hij Roda terug brengt in de Eredivisie? Bij de fans kan die niet meer kapot, en hijzelf zal ook zeer blij zijn, want tjah Roda is toch zijn club. Voor hem is dit het moment om zich helemaal in de duitse geschiedenis boeken te werken.. al zou ik nog niet dood gevonden willen worden in PSL .. maargoed dat ben ik.
Ik ben blij voor alles wat Trost voor onze mooie club heeft gedaan, vele hoogtepunten gehad, maar bij Roda gun ik hem uiteraard 0,0.
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
02 Jun 2014 07:44
Over Trost denk ik er trouwens net zo over als You Are. Was te verwachten als 1 van de Mr. Roda's zijnde.