Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
09 May 2014 08:41Jacques wrote: Heb ook niets met of tegen VVV, ik vind Helmond bijvoorbeeld een veel interessantere tegenstander, dat ligt bij mij veel gevoeliger. Maar goed, ik heb ook niets met Limburg. Maastricht en het heuvelland er om heen boeien me, de rest kan me gestolen worden.
Mestreechter chauvinis tot in de kis???
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
09 May 2014 09:30BRING IT ON!
(al moeten we voor die tijd nog "ff" een selectie samenstellen, premies betalen, schulden betalen, e.d.....maar dat mag de pret niet drukken)
- La Chouffe
-
- Premium Member
-
09 May 2014 10:35Geen enkele van de vier clubs kwam in de gewone competitie ook maar in de buurt van een regelmatig uitverkocht stadion.
Leger dan ooit
Nog nooit was bij Roda steun van supporters harder nodig dan dit jaar, maar het Parkstad Limburg Stadion was dit seizoen leger dan ooit. Het wa,s wat betreft de bezettingsgraad, het leegste stadion van de hele eredivisie. Gemiddeld zat het Roda-stadion dit seizoen voor 69,8 procent vol.
Roda's directe concurrenten dit seizoen, NEC en RKC, deden het een stuk beter. Het NEC-stadion zat elke thuiswedstrijd voor bijna 89 procent vol. En het stadionnetje in Waalwijk had een gemiddelde bezetting van zo'n 83 procent.
Twaalfde man
Nu zijn die twee stadions natuurlijk ook een stuk makkelijker vol te krijgen dan de bijna 20.000 stoeltjes in Kerkrade. Maar in een propvol stadion voor 8000 supporters komt de twaalfde man toch beter uit de verf dan in een halfleeg stadion met een capaciteit van 20.000. Ook al zitten daar uiteindelijk meer mensen.
Doods
Ook bij Fortuna was het een weinig sfeervolle bedoening. De club werd na een behoorlijk seizoen beloond met play-offs, maar dat seizoen werd gespeeld in een relatief doodse stemming: het Fortuna-stadion was dit seizoen bijna het leegste van heel Nederland.
Ook hier werkt de omvang van het stadion niet mee. Maar dat bij elke thuiswedstrijd gemiddeld méér dan 3 van de 4 stoeltjes leeg blijven, is ongekend in Nederland. Zelfs bij de veelbesproken derby tegen MVV kwam het toeschouweraantal in Sittard niet veel hoger dan 5000.
Volle en lege tribunes
1. Heracles Almelo, gemiddeld 8329 toeschouwers, daarmee zat het stadion voor 98,0 procent vol
2. FC Twente 29.530 (97,8%)
3. Cambuur Leeuwarden 9714 (97,1%)
…
5. Ajax 50.871 (95,9%)
…
9. PSV 32.963 (90,3%)
10. Feyenoord 45.757 (89,5%)
…
19. Roda JC 13.952 (69,8%)
...
26. VVV Venlo 4028 (50,3%)
...
30. MVV Maastricht 4230 (42,3%)
...
33. FC Emmen 2690 (31,3%)
34. FC Oss 1469 (31,3%)
35. Fortuna Sittard 2949 (23,6%)
Bron: L1.nl
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 May 2014 10:40Nou, ook wel, maar ik snap niet dat andere mensen het zo boeiend vinden als er iets gebeurt 80km verderop, als het toevallig in dezelfde provincie is, maar als het 15 km bij ons vandaan gebeurd maar over de grens is, interesseert het ze niet. Ik kom eigenlijk nooit in Noord- en Midden-Limburg, en in parkstad enkel werkgerelateerd. Waarom zou ik daar dan een band mee hebben? Ik ben veel vaker net over de grens België in, en daar voel ik me dan ook meer mee verbonden dan Limburg buiten Maastricht/heuvelland. Ik vind het zo gek dat anderen zich zo door een ooit getrokken grenslijn laten leiden.gaston satijn wrote: Mestreechter chauvinis tot in de kis???
Maar goed, dit is misschien iets voor een ander topic :lachen:
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 May 2014 10:41La Chouffe wrote: Limburgse voetbalstadions dit seizoen veel te grootDe Limburgse voetbalstadions waren dit seizoen veel te groot voor de clubs.
Geen enkele van de vier clubs kwam in de gewone competitie ook maar in de buurt van een regelmatig uitverkocht stadion.
Leger dan ooit
Nog nooit was bij Roda steun van supporters harder nodig dan dit jaar, maar het Parkstad Limburg Stadion was dit seizoen leger dan ooit. Het wa,s wat betreft de bezettingsgraad, het leegste stadion van de hele eredivisie. Gemiddeld zat het Roda-stadion dit seizoen voor 69,8 procent vol.
Roda's directe concurrenten dit seizoen, NEC en RKC, deden het een stuk beter. Het NEC-stadion zat elke thuiswedstrijd voor bijna 89 procent vol. En het stadionnetje in Waalwijk had een gemiddelde bezetting van zo'n 83 procent.
Twaalfde man
Nu zijn die twee stadions natuurlijk ook een stuk makkelijker vol te krijgen dan de bijna 20.000 stoeltjes in Kerkrade. Maar in een propvol stadion voor 8000 supporters komt de twaalfde man toch beter uit de verf dan in een halfleeg stadion met een capaciteit van 20.000. Ook al zitten daar uiteindelijk meer mensen.
Doods
Ook bij Fortuna was het een weinig sfeervolle bedoening. De club werd na een behoorlijk seizoen beloond met play-offs, maar dat seizoen werd gespeeld in een relatief doodse stemming: het Fortuna-stadion was dit seizoen bijna het leegste van heel Nederland.
Ook hier werkt de omvang van het stadion niet mee. Maar dat bij elke thuiswedstrijd gemiddeld méér dan 3 van de 4 stoeltjes leeg blijven, is ongekend in Nederland. Zelfs bij de veelbesproken derby tegen MVV kwam het toeschouweraantal in Sittard niet veel hoger dan 5000.
Volle en lege tribunes
1. Heracles Almelo, gemiddeld 8329 toeschouwers, daarmee zat het stadion voor 98,0 procent vol
2. FC Twente 29.530 (97,8%)
3. Cambuur Leeuwarden 9714 (97,1%)
…
5. Ajax 50.871 (95,9%)
…
9. PSV 32.963 (90,3%)
10. Feyenoord 45.757 (89,5%)
…
19. Roda JC 13.952 (69,8%)
...
26. VVV Venlo 4028 (50,3%)
...
30. MVV Maastricht 4230 (42,3%)
...
33. FC Emmen 2690 (31,3%)
34. FC Oss 1469 (31,3%)
35. Fortuna Sittard 2949 (23,6%)
Bron: L1.nl
L1 rekent met verkeerde cijfers, maximum capaciteit van de Geusselt is al een paar jaar ongeveer 8800, niet 10.000.
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
09 May 2014 10:43Jacques wrote:Nou, ook wel, maar ik snap niet dat andere mensen het zo boeiend vinden als er iets gebeurt 80km verderop, als het toevallig in dezelfde provincie is, maar als het 15 km bij ons vandaan gebeurd maar over de grens is, interesseert het ze niet. Ik kom eigenlijk nooit in Noord- en Midden-Limburg, en in parkstad enkel werkgerelateerd. Waarom zou ik daar dan een band mee hebben? Ik ben veel vaker net over de grens België in, en daar voel ik me dan ook meer mee verbonden dan Limburg buiten Maastricht/heuvelland. Ik vind het zo gek dat anderen zich zo door een ooit getrokken grenslijn laten leiden.gaston satijn wrote: Mestreechter chauvinis tot in de kis???
Dan denken we daar dus precies hetzelfde over.
- mvv1902
-
- Premium Member
-
- Trepke B
09 May 2014 11:32Maar dich bis t veur t ganse leve!!
MVV Mestreech
- La Chouffe
-
- Premium Member
-
09 May 2014 11:45Zegt eigenlijk ook weer genoeg dat het van L1 komt :lachen: :lachen:
- Roei baank
-
- Platinum Member
-
09 May 2014 11:55 - 09 May 2014 11:56Jacques wrote:Nou, ook wel, maar ik snap niet dat andere mensen het zo boeiend vinden als er iets gebeurt 80km verderop, als het toevallig in dezelfde provincie is, maar als het 15 km bij ons vandaan gebeurd maar over de grens is, interesseert het ze niet. Ik kom eigenlijk nooit in Noord- en Midden-Limburg, en in parkstad enkel werkgerelateerd. Waarom zou ik daar dan een band mee hebben? Ik ben veel vaker net over de grens België in, en daar voel ik me dan ook meer mee verbonden dan Limburg buiten Maastricht/heuvelland. Ik vind het zo gek dat anderen zich zo door een ooit getrokken grenslijn laten leiden.gaston satijn wrote: Mestreechter chauvinis tot in de kis???
MVV Mastricht. DE club van de Euregio
"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
- Schapendonk
-
- Banned
-
10 May 2014 16:24 - 10 May 2014 16:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- SoerenBusk
-
- Elite Member
-
11 May 2014 19:37Trost zal never ever met een club promoveren, de unieke kans had hij met mvv....
en NEC naar de schijnvertoning van vorige week tegen Ajay was ook te verwachten)
Deze nep competitie wordt pas echt een lachertje als dadelijk nr 16 Sparta zou prompvever tegen no. 2 Dordrecht (die er een heel seizoen voor gestreden hebben).
Vorig jaar was er een enquete over de nieuwe opzet en de regels rond deze tijd. Is het nu al allemaal een feit en voor lief genomen de nieuwe opzet?
No 1 en 2 moeten rechtstreeeks promoveren net als in Duitsland, en ik ben nog altijd voor een BENELUX competitie ipv belofte teams.
Gaat ons bestuur nog altijd akkoord met de belofte teams (sparta en Eindhoven bv waren tegen)?
- Boschpoort
-
- Administrator
-
12 May 2014 08:15Uh, Nathan, VVV speelde ook dit seizoen eerste divisie.NathanR wrote: VVV en NEC zijn vandaag gedegradeerd (was beide te verwachten;
Maar voor MVV wordt de competitie komend seizoen een stuk interessanter. roda, nec en vooruit, vvv, zijn toch aansprekender tegenstanders dan Dordrecht of zo.
- Lummel
-
- Platinum Member
-
13 May 2014 00:19Begroting Roda halveert
Roda JC Kerkrade zal fors in begroting terug moeten.
De club verwacht komend seizoen 6,1 miljoen euro aan inkomsten. Dat is bijna de helft van de huidige begroting. Vooral de TV-gelden en sponsorinkomsten lopen terug. Ook verwacht de club minder toeschouwers, gemiddeld 7.500. Seizoenskaarten worden goedkoper.
Huurachterstand
Roda presenteerde maandagavond een plan van aanpak aan de gemeente Kerkrade. Daarbij werd ook duidelijk dat de club met een forse huurachterstand kampt. Die bedraagt op dit moment 2,8 ton maar daar komt op 1 juli nog eens 4 ton bij.
Of de gemeente akkoord gaat met een regeling, is niet duidelijk.
Personele gevolgen
De raad van commissarissen zei verder dat binnen twee weken het personeel te horen krijgt wat de gevolgen voor hun zijn. Door de degradatie moet ook in het personeelsbestand flink worden gesneden. Daarnaast zal Roda JC afscheid moeten nemen van een aantal 'dure' spelers. Ook daarover moet snel duidelijkheid komen.
Hendriks
In de cijfers is geen rekening gehouden met een eventuele investering van suikeroom Nol Hendriks. Ook transferopbrengsten zijn niet in de begroting opgenomen, maar kunnen eventueel het tekort terugdringen.
Haha, een begroting van nog ''maar'' 6,1 miljoen. Als ze überhaupt een 2e jaar JL halen, zal de begroting wederom terug moeten naar minimaal 5,5 miljoen. En dan ook nog eens €800.000,- huur van het stadion per seizoen. Als dit maar goed gaat. :applaus:
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
13 May 2014 05:55 - 13 May 2014 05:59
- Peter Pan
-
- Platinum Member
-
13 May 2014 07:39Please Log in or Create an account to join the conversation.