Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

23 Feb 2015 00:16
Dit is inderdaad even opmerkelijk met 1 verschil. Als MVV 3 of 4 wedstrijden achter elkaar wint (maar dat is als) dan zijn ze daar niet meer te bespeuren. Terwijl ik dat doelsaldo van de eerste 7 clubs in de JL niet meer zo snel in een hoog tempo zie veranderen. MVV moet met dit materiaal wat ze hebben gvd eens hun mannetje staan, en niet zo soft blijven voetballen!! Dit lijkt nergens meer op. Als je ambities hebt eis ik als seizoenskaarthouder en misschien spreek ik nu voor ze allemaal, dat er in de 4e periode er alles aan gedaan wordt om deze binnen te halen!! Dat zou pas sensatie en respect opbrengen!! Als trainer zou ik zeggen: Laat vanaf nu iedere wedstrijd een MVV-Roda zijn! Kom op die roeie!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• J.P. Ler
  • J.P. Ler's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

23 Feb 2015 13:24
Reactie op uitlatingen Roda-fan Timmermans:

Willem van Hanegem is boos op Frans Timmermans. In zijn wekelijkse column(link is external) in het AD haalt de Feyenoordlegende fors uit naar de politicus uit Heerlen.

Van Hanegem neemt het Timmermans kwalijk dat hij het gedrag van de vernielzuchtige Feyenoord-supporters veroordeelt. Volgens Van Hanegem kunnen politici zich beter met andere zaken bezighouden.

Frans Timmermans
"Waar halen vooral de politici het lef vandaan? Die hebben na negen maanden nog steeds de daders van het neergehaalde vliegtuig niet kunnen achterhalen. Ga daar nou eens echt werk van maken. Ook Timmermans, de oud-minister, zei zich te schamen voor de gebeurtenissen in Rome. Dat komt goed uit, wij schamen ons ook voor hem", aldus Van Hanegem.

Barbaars en onbeschoft
Timmermans schreef donderdagnacht op zijn facebookpagina(link is external) dat hij de woede van de Italiaanse premier begreep. "Nu ik de beelden heb gezien en de berichten heb gelezen, kan ik het alleen maar volledig eens zijn met de woorden van premier Matteo Renzi: het wangedrag van sommige lieden die zich Feyenoord-supporters noemen is een teken van barbaarsheid en onbeschoftheid."

Harde aanpak nodig
De Heerlenaar vervolgde: "Mijn gedachten zijn bij de politiemensen die hierdoor gewond zijn geraakt en bij de inwoners van Rome, de stad die voor mij al meer dan 40 jaar een tweede thuis is. Dit gedrag hoort niet thuis in het voetbal. Een harde aanpak is nodig, omdat recht gedaan moet worden maar ook om de sport niet overschaduwd en beschadigd mag worden door geweld van hooligans."

Niet goedpraten
Van Hanegem had overduidelijk problemen met die reactie. Al zegt ook hij dat het gedrag van de hooligans niet goed valt te praten. "Zij horen ook te worden gestraft. Maar ik had het verhaal wel graag van twee kanten gehoord en gelezen. Dat valt me tegen van de media. De Italiaanse politie en de fans van Roma zijn ook niet bepaald lieverdjes."

• Anita
  • Anita's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

23 Feb 2015 15:20
Tja, ik ben wel een fan van Willem, maar deze keer sloeg hij de plank mis mbt zijn commentaar over Frans Timmermans. Ik denk dat Frans niet zoals vele politici iemand is die onnozel en onwetend roept dat er een voetbalwet etc. moet komen. Al die mensen hebben nog nooit een voetbalstadion van binnen bezocht. Frans is fan van een club (helaas wel de verkeerde), bezoekt de club bij elk thuisduel,en staat geregeld naast het veld om naar het voetbal van zijn zoon te kijken. Daarnaast is hij zijn leven al fan van Roma. Ik lees altijd met plezier zijn reacties op facebook. Hij staat ook in de 'echte wereld'. Trouwens hij was zeer sportief toen hij bij de sleuteloverdracht geplaagd werd met zijn club. Nee, Frans is niet iemand die alleen roept. Het is jammer dat de naam Feyenoord beschadigd wordt. Al wordt het ook steeds meer duidelijk dat er niet handig is opgetreden en dat fanrellers meestal niet de fansupporters zijn.

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

23 Feb 2015 19:24
Anita wrote: Tja, ik ben wel een fan van Willem, maar deze keer sloeg hij de plank mis mbt zijn commentaar over Frans Timmermans. Ik denk dat Frans niet zoals vele politici iemand is die onnozel en onwetend roept dat er een voetbalwet etc. moet komen. Al die mensen hebben nog nooit een voetbalstadion van binnen bezocht. Frans is fan van een club (helaas wel de verkeerde), bezoekt de club bij elk thuisduel,en staat geregeld naast het veld om naar het voetbal van zijn zoon te kijken. Daarnaast is hij zijn leven al fan van Roma. Ik lees altijd met plezier zijn reacties op facebook. Hij staat ook in de 'echte wereld'. Trouwens hij was zeer sportief toen hij bij de sleuteloverdracht geplaagd werd met zijn club. Nee, Frans is niet iemand die alleen roept. Het is jammer dat de naam Feyenoord beschadigd wordt. Al wordt het ook steeds meer duidelijk dat er niet handig is opgetreden en dat fanrellers meestal niet de fansupporters zijn.

Frans Timmermans hoort vooral zichzelf graag. Vondt hem al een kwal, maar nadat zijn voetbalkleur duidelijk werd ging ik me werkelijk aan alles storen aan hem. Maar Anita, volgens mij bent u toch vaak in de bres gesprongen voor voetbalsupporters die zonder wederhoor werden veroordeeld? De media heeft het Feyenoord verhaal behoorlijk opgeklopt , de autoriteiten in Rome ook. Er komen nu steeds meer geluiden en getuigenverklaringen dat er in Italië verschrikkelijke dingen zijn gebeurd door politie en bloedruikende Roma fans. Er zijn zeker dingen gebeurd die niet kunnen door Feyenoord supporters , maar lang niet hoe wij het hier krijgen voorgeschoteld. En al helemaal die achterbakse politici als een Timmermans die alleen spreekt om het spreken. Omdat hij voetbalsupporter is? Vraag me af hoeveel wedstrijden deze zelf verklaarde kroonprins daadwerkelijk ziet. deed wat popie joepie bij een Feyenoord wedstrijd In Oekraïne met zijn Roda kapje op de iPhone, idem op de sleutel overdracht. Wordt eens tijd dat die telefoon verdwijnt. In zijn kontgat.
The following user(s) said Thank You: Janepie

• Anita
  • Anita's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

23 Feb 2015 21:34
webmastersfm wrote:
Anita wrote: Tja, ik ben wel een fan van Willem, maar deze keer sloeg hij de plank mis mbt zijn commentaar over Frans Timmermans. Ik denk dat Frans niet zoals vele politici iemand is die onnozel en onwetend roept dat er een voetbalwet etc. moet komen. Al die mensen hebben nog nooit een voetbalstadion van binnen bezocht. Frans is fan van een club (helaas wel de verkeerde), bezoekt de club bij elk thuisduel,en staat geregeld naast het veld om naar het voetbal van zijn zoon te kijken. Daarnaast is hij zijn leven al fan van Roma. Ik lees altijd met plezier zijn reacties op facebook. Hij staat ook in de 'echte wereld'. Trouwens hij was zeer sportief toen hij bij de sleuteloverdracht geplaagd werd met zijn club. Nee, Frans is niet iemand die alleen roept. Het is jammer dat de naam Feyenoord beschadigd wordt. Al wordt het ook steeds meer duidelijk dat er niet handig is opgetreden en dat fanrellers meestal niet de fansupporters zijn.

Frans Timmermans hoort vooral zichzelf graag. Vondt hem al een kwal, maar nadat zijn voetbalkleur duidelijk werd ging ik me werkelijk aan alles storen aan hem. Maar Anita, volgens mij bent u toch vaak in de bres gesprongen voor voetbalsupporters die zonder wederhoor werden veroordeeld? De media heeft het Feyenoord verhaal behoorlijk opgeklopt , de autoriteiten in Rome ook. Er komen nu steeds meer geluiden en getuigenverklaringen dat er in Italië verschrikkelijke dingen zijn gebeurd door politie en bloedruikende Roma fans. Er zijn zeker dingen gebeurd die niet kunnen door Feyenoord supporters , maar lang niet hoe wij het hier krijgen voorgeschoteld. En al helemaal die achterbakse politici als een Timmermans die alleen spreekt om het spreken. Omdat hij voetbalsupporter is? Vraag me af hoeveel wedstrijden deze zelf verklaarde kroonprins daadwerkelijk ziet. deed wat popie joepie bij een Feyenoord wedstrijd In Oekraïne met zijn Roda kapje op de iPhone, idem op de sleutel overdracht. Wordt eens tijd dat die telefoon verdwijnt. In zijn kontgat.

We hebben ieder een mening en dat mag. Inderdaad weet ik uit ervaring dat er vaak bij een rel bij voetbal meerdere kanten zijn aan de verhalen zijn. Ik roep dus ook niet dat iedereen zich misdragen heeft en dat de politie juist heeft gehandeld. Wel blijft het heel naar dat de naam van Feyenoord en ook de naam van de fansupporters door het slijk wordt gehaald. Ook zijn er wel degelijk mensen die zich barbaars hebben gedragen.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

27 Feb 2015 17:51
Vanavond Nec-Roda. Bij een overwinning van Nec mogen ze zich gaan opmaken voor het kampioenschap. Dit zijn de resterende 11 wedstrijden van Nec (6 thuis en 5 uit):

ma 09/03/2015 20:00 Jong Twente-N.E.C.
vr 13/03/2015 20:00 N.E.C.-Telstar
ma 16/03/2015 20:00 N.E.C.-FC Volendam
vr 20/03/2015 20:00 MVV-N.E.C.
vr 03/04/2015 20:00 N.E.C.-Sparta
ma 06/04/2015 14:30 FC Oss-N.E.C.
zo 12/04/2015 14:30 N.E.C.-De Graafschap
zo 19/04/2015 14:30 N.E.C.-Almere City FC
vr 24/04/2015 20:00 FC Den Bosch-N.E.C.
vr 01/05/2015 20:00 N.E.C.-Jong Ajax
vr 08/05/2015 20:00 VVV Venlo-N.E.C.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

27 Feb 2015 21:58
Helemaal niets in Venlo :lol: En het had zomaar kunnen zijn, en die waren met 16 punten periodekampioen geworden. Nu is het TOP Oss met 17 punten. Je kunt dus de periode winnen met 17 punten uit 8 wedstrijden...

• Mie leef Mestreech
  • Mie leef Mestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Mar 2015 16:21
www.1limburg.nl/fortuna-weer-onder-toezi...vb?context=section-2

Fortuna weer onder toezicht van de KNVB

De licentiecommissie van de KNVB heeft Fortuna Sittard opnieuw ingedeeld in categorie 1.
Dat betekent dat de club onder verscherpt toezicht van de voetbalbond blijft staan en het de plannen om te investeren in de selectie voorlopig moet uitstellen.
In beroep
Fortuna overweegt tegen het besluit van de licentiecommissie in beroep te gaan. Om uit categorie 1 te komen, dient Fortuna twee positieve meetmomenten achter elkaar te hebben. Die hoopt de club met terugwerkende kracht per 1 maart en vervolgens 1 juni te realiseren.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Mar 2015 17:40
Was het niet zo dat Fortuna dit keer in categorie 2 moest zitten om de licentie te behouden? Niks tegen Fortuna ofzo hoor, behalve vrijdag, maar meen ze zoeits te herinneren?

• Boer458
  • Boer458's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Mar 2015 19:59
Roda JC wil de huur van het stadion verlagen naar zes ton per jaar. Dat heeft directeur Wim Collard maandagvanavond meegedeeld aan de gemeente Kerkrade.
De club betaald momenteel jaarlijks 800.000 euro huur aan de gemeente, dat eigenaar is van het stadion. De verlaagde huur van 600.000 euro wil de club in maandelijkse termijnen van 50.000 euro betalen.

bron 1limburg/L eins

Het staat er echt "dat heeft directeur Wim Collard medegedeeld aan de gemeente Kerkrade" .
Ja, ik moest het ook twee keer lezen voordat ik het zeker wist.....

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

09 Mar 2015 20:49
Boer458 wrote: Roda JC wil de huur van het stadion verlagen naar zes ton per jaar. Dat heeft directeur Wim Collard maandagvanavond meegedeeld aan de gemeente Kerkrade.
De club betaald momenteel jaarlijks 800.000 euro huur aan de gemeente, dat eigenaar is van het stadion. De verlaagde huur van 600.000 euro wil de club in maandelijkse termijnen van 50.000 euro betalen.

bron 1limburg/L eins

Het staat er echt "dat heeft directeur Wim Collard medegedeeld aan de gemeente Kerkrade" .

Ik hoef dat echt geen 2 keer te lezen .. het verbaasd me eigenlijk nog dat er niet bij staat dat ze met terugwerkende kracht naar maart 2013 de huur verlagen en 2,4 miljoen dus niet meer betalen. Het is ongelooflijk te zien hoe die club de gemeenteraad volledig in de wurggreep heeft.
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Mar 2015 21:31 - 09 Mar 2015 21:32
Punker73 wrote:
Boer458 wrote: Roda JC wil de huur van het stadion verlagen naar zes ton per jaar. Dat heeft directeur Wim Collard maandagvanavond meegedeeld aan de gemeente Kerkrade.

bron 1limburg/L eins

Ik hoef dat echt geen 2 keer te lezen .. het verbaasd me eigenlijk nog dat er niet bij staat dat ze met terugwerkende kracht naar maart 2013 de huur verlagen en 2,4 miljoen dus niet meer betalen. Het is ongelooflijk te zien hoe die club de gemeenteraad volledig in de wurggreep heeft.

Wat nog väöl ongeluifeleker is, is tot aander clubs veur eder klein financieel detail weer ein of aander kut oonderzeuk aon de brook höbbe, en tot die smerige stroontmoffe väöl groeter foute begon, en toch euveral mèt wegkoume. Wiezoe mèt 2 maote mete.....
Last edit: 09 Mar 2015 21:32 by MVVke.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Mar 2015 22:21 - 09 Mar 2015 22:22
Alle huurders in Kerkrade kunnen nu dus ook een verzoek indienen voor een huurverlaging van ruim 45%. Van 1,1 miljoen huur in 2013 naar 600.000 in 2015 voor hetzelfde eigendom. Omgedraaide wereld.

Trouwens al meer bekend over de manier waarop ze de achterstallige huur van 800.000 gaan betalen, of valt dat ook meteen weg bij de verlaging als kleinigheidje?
Last edit: 09 Mar 2015 22:22 by Peter Pan.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Mar 2015 07:27
ik volg op twitter wethouder Schneider , en ik stuurde hem een tweet op dit verhaal.
Volgens hem complete onzin, was zijn reactie..... ben benieuwd wat de komende tijd dossier kerkrade gaat doen
wordt vervolgd !!
The following user(s) said Thank You: MVV4life

• Vluuzak
  • Vluuzak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Mar 2015 09:52
De schulden zullen aan het eind van dit seizoen zijn opgelopen naar 8 miljoen, Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... :whistle:

Time to create page: 0.389 seconds