Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Lerang
-
- New Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
13 Mar 2016 23:03Dat is precies wat de media en sterfradenaren willen. :thumbsdown:
Wat je allemaal niet uit de kast moet halen om te proberen om straks als enigste club in zuid limburg over te blijven.
Zum Kotsen…….
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVV4life
-
- Platinum Member
-
- Kom op die roeie!
13 Mar 2016 23:26:applaus: :applaus:
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
13 Mar 2016 23:5713 Maart 2016 23:46
Er is afgelopen vrijdag een vervelend incident ontstaan in Venray. Supporters van Roda JC Kerkrade en MVV Maastricht kregen het met elkaar aan de stok, waarbij de schuldvraag vooral bij de eerstedivisionist werd neergelegd. Volgens de fansite MVVFans.nl is dat echter ten onrechte.
Allereerst veegt de MVV-fansite de vloer aan met het verhaal dat de buschauffeur onder druk de route heeft aangepast. "De chauffeur is zelf afgeweken van de route, dit is ook bevestigd door de busmaatschappij", zo luidt het statement. "Duidelijk moet zijn dat supporters in een bus zich niet bezighouden met de route en zich hier al helemaal niet mee bemoeien. Daarnaast weten de supporters ook niet waar de bussen van andere clubs gaan stoppen."
De supportersgroepering van MVV claimt dat Roda-fans 'geïntimideerd' overkwamen en daarbij beledigingen overbrachten. "Ook is er een kledingstuk van een MVV-supporter gestolen." Op dat moment groeide de groep vanuit Maastricht. "Het kledingstuk was inmiddels in een bus terecht gekomen waar ook veel jongeren in zaten. De MVV-supporters hebben op dit moment het kledingstuk terug geëist, maar hierbij is geen enkele vorm van geweld bij gebruikt!"
Men zou zijn vertrokken zodra het kledingstuk terug was gegeven. Het bericht dat MVV-fans kinderen zouden hebben bedreigd en zelfs mishandeld, spreekt men glashard tegen. "Het spreekt voor zich dat het onacceptabel is om kinderen aan te vallen, bij het incident is dan ook absoluut geen enkele vorm van geweld gebruikt tegen kinderen! Het is begrijpelijk dat kinderen onder de indruk zijn geweest van het hele gebeuren, en dit betreuren de MVV-supporters dan ook enorm."
De fansite noemt 'vrijwel alle berichtgeving eenzijdig' en 'steeds meer opgeblazen'. "Door deze manier van berichtgeving heeft zich een zeer negatieve opinie gevormd over de MVV-supporters en de club MVV gebaseerd op onwaarheden. Hiermee wordt tekort gedaan aan het vele harde en goede werk van werknemers, vrijwilligers, supporters en sponsoren."
www.soccernews.nl/news/348135/MVV-fans_o...kele_vorm_van_geweld
- jesfen
-
- Away
- Elite Member
-
14 Mar 2016 04:22L-eins moet natuurlijk eindigen met de negatieve nadruk op wat die moffen ervan vinden...
Terwijl soccernews het nu van deze kant laat zien...
- Josef1982
-
- Senior Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
14 Mar 2016 07:29Natuurlijk wordt nu elke "fanatieke" acties uit zijn verband getrokken. Neemt niet weg dat je als supporter moet gedragen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ouwe rot
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 08:31Volgens het bestuur van GA Eagles hebben de supporters zich ook al in Deventer ernstig misdragen.
Als ik dit allemaal zo hoor hoeft het voor mij niet meer.
Na 57 jaar MVV vind ik het wel goed geweest.(bewijs maar eens het tegendeel).
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 08:47Misschien kan de supportersclub daar ook even een reactie op geven!
- Sjotelsplak
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 09:38Stel je niet aan, zoals met alles gaat ook dit weer over. Over 2 weken spreekt hier niemand meer over. Dat zit in de aard van de mens.ouwe rot wrote: De limburger en L1 halen vandaag keihard uit naar MVV supporters.
Volgens het bestuur van GA Eagles hebben de supporters zich ook al in Deventer ernstig misdragen.
Als ik dit allemaal zo hoor hoeft het voor mij niet meer.
Na 57 jaar MVV vind ik het wel goed geweest.(bewijs maar eens het tegendeel).
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
- SJENG@BOSCHPOORT
-
- Elite Member
-
14 Mar 2016 09:58We moeten juist blijven gaan en laten zien wat voor mooie club mvv is en ze positief blijven steunen.
En hier geen aandacht meer aan geven want hoe langer iedereen erover blijft zeuren, des te langer je erover blijft horen in de media.
Overal gebeurt wel eens iets (opstootjes enz) alleen de moffen maken hier misbruik van en maken van een mug een olifant.
- Tuor
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 10:13Toch wel aardig de rol van de media te beschouwen. Het statement van de MVV supporters wordt beknopt en zeer kritisch weergegeven, van Roda kant worden klakkeloos opmerkingen van facebook overgenomen in artikelen en gepresenteerd als de waarheid. In de krant worden Ultras, harde kern en de gemiddelde MVV supporter op een hoop gegooid, wat al aangeeft dat de bewuste journalisten geen enkele kennis van zaken hebben maar vooral sensatie op het oog hebben. Mooie kop ook boven het artikel 'alsof ze ons stonden op te wachten'. Dit is een quote, mooi voorbeeld van hoe de mening van een iemand gepresenteerd wordt als feit. Op l1 worden filmpjes zo gemonteerd dat een heel ander beeld ontstaat dan wanneer die filmpjes in volledigheid worden afgespeeld. De timing van het bericht over wat er gebeurd zou zijn in de Adelaarshorst is ook veelzeggend: de tweets van de de Lugt zijn al op zaterdag gestuurd, maar een bericht hierover verschijnt nu pas op 1limburg. Zo hou je het vuur lekker smeulende en trek je meteen het statement van de MVV supporters in twijfel.
Tja, dat is moderne media. Ik wil overigens niks goedpraten en ook niet de media de schuld geven van dit alles, er is heus geen sprake van een vooropgezet plan om MVV zwart te maken oid. Daar geloof ik niet in. Maar moderne media draait nou eenmaal om clicks en bezoekersaantallen op websites. Dan heb je niks aan evenwichtige verhalen, maar dan moet je stevig stelling nemen en is voor nuance geen plaats. Dat gebeurt niet alleen bij 1Limburg.
De komende dagen staan we niet fraai in de schijnwerpers. Enige wat MVV hieraan kan doen is de storm uitzitten. Wat dat betreft vind ik het nog steeds verstandig hoe de MVV leiding vooralsnog in de media reageert. Volgende week is er weer iets anders en dan gaat de aandacht daar weer naar uit.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
14 Mar 2016 10:13Dat het incident begon door rjc supporters lees je niks over. Dat in de geuselt het uitvak gesloopt is wordt er ook niet bijgehaald.
Nogmaal...dit is eenzijdig journalistiek
De voorzitter van rjc gaf meteen de schuld aan mvv supporters zonder enig weerwoord. Dat mvv supporters de bus hebben gekaapt om te knokken met rjc supporters ?? Dit zijn nogal beschuliginge.
Wellicht dat het mvv bestuur niet moet afwachten om de werkelijkheid uit te zoeken en ook andere de schuld moet geven zodra er iets is gebeurd. Want iets terug draaien of rectificeren is hier onmogelijk en de schade is dan al toegedaan helaas.
Feit is dat hier weldegelijk 2 partijen schuld hebben maar dat hoeft niet over de rug van mvv supporters te gaan.
Zo schijn het bij ddl en 1l te werken. Triest genoeg.
Geen onderzoek maar sensatiepers.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
14 Mar 2016 11:45 - 14 Mar 2016 11:46De voorzitter van Go Ahead Eagles deed zijn beklag over het gedrag van de MVV-fans tijdens de wedstrijd van afgelopen vrijdag in Deventer.
Opgeklopt verhaal
De aanhangers uit Maastricht zouden zich 'schandalig' gedragen hebben in het uitvak. "Van mij had er een peloton ME in gemogen", aldus een verontwaardigde Lugt. MVV-voorzitter Bert Kersten wil niets weten van die aantijgingen. "Ik ken dat soort praatjes, eerst roepen en dan pas weten hoe het zit. Dit is een opgeklopt verhaal."
Overleden supporter
Volgens Kersten waren het niet de MVV-fans, maar juist de supporters van Go Ahead die hun boekje te buiten gingen. "Allereerst mochten onze fans veel te laat het vak in en eenmaal binnen werden ze ook nog onsmakelijk toegezongen over een onlangs overleden supporter", vertelt de voorzitter. "Vervolgens werden ze met bier bekogeld."
Telefoontje
Go Ahead-voorzitter Lugt kan een telefoontje uit Maastricht verwachten. "Ik vind het geen goede voorzitter. Je moet eerst nadenken voordat je dat soort dingen roept, dat zal ik hem ook even aan de telefoon vertellen."
Op de vuist
Het gedrag van de MVV-fans ligt onder een vergrootglas na een incident, afgelopen vrijdag. Op de terugweg van de uitwedstrijd in Deventer kwam het tot een confrontatie tussen aanhangers van MVV en aartsrivaal Roda JC. Op een parkeerplaats langs de A73 gingen supporters van beide clubs op de vuist.
1limburg.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
14 Mar 2016 12:02 - 14 Mar 2016 12:12(vanaf 6 minuten)
edit:
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat die voorzitter van de Eagles het fijn vindt om nu eens een andere club de schuld te geven. Ik denk niet dat de KNVB ze weer een boette gaat seponeren..
- Jacques
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 13:40Prima reactie van onze voorzitter trouwens.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
14 Mar 2016 14:59Please Log in or Create an account to join the conversation.