Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
22 Jul 2016 11:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
22 Jul 2016 11:36Please Log in or Create an account to join the conversation.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
22 Jul 2016 12:52 - 22 Jul 2016 12:53De licentiecommissie van de KNVB heeft Roda JC teruggezet in de veilige categorie 2. De club is daarmee voorlopig uit de financiële gevarenzone.
Roda behaalde bij het tweede meetmoment van de voetbalbond voldoende punten met de begroting voor het komende seizoen, zo maakte de club vrijdag bekend.
De licentiecommissie deelde de club uit Kerkrade in maart nog in de zorgelijke categorie 1 in.
"We zijn blj dat we deze stap weer hebben gemaakt, maar we zijn ook zelfkritisch", aldus algemeen directeur Wim Collard.
"We zullen de komende jaren meer op de financiën blijven sturen zodat er een evenwichtige financiële huishouding ontstaat die een waarborg biedt voor een structureel verblijf in categorie 2."
Bron: Nu.nl
Het bewijs dat het braafste jongetje van de klas zijn, een rendementsloze koers is. Het Categorie systeem is één grote grap. Je koopt het vanzelf wel weer recht. #veerzienaanders
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 13:10Schapendonk wrote: Ik denk niet dat iemand zomaar 870.000 euro op tafel legt zonder enig perspectief, en alleen maar om een club te redden van de ondergang. Hier is echt wel over nagedacht.
Eens Schapendonk. Maar er kan ook heel wat anders achter zitten dan jij denkt. Ik wil niet te negatief zijn voor de Fortuna-fans dus zal niet alles benoemen wat zo in me opkomt want er is genoeg te verzinnen en veel is geen goed nieuws voor Fortuna.
Dat gezegd hebbende: 870.000 euro. De betrokkenen noemen dat bedrag in de pers helemaal niet. Dat komt uit de wandelgangen. Het enige dat gemeld wordt, is dat aan het crediteurenakkoord kan worden voldaan. De beste man zal dus 258.000 euro in ieder geval hebben betaald. Daarmee kan Fortuna het seizoen "schoon" beginnen maar er is nog geen euro binnen voor dat seizoen zelf. Ik betwijfel ten zeerste of hij al een cent meer dan die 2,5 ton heeft overgemaakt. Het kan goed zijn dat hij wat schulden heeft overgenomen of dat hij een lening bij abelshausen en philippen heeft. Zelfs als hij dat bedrag wel betaalt of nog gaat betalen, betwijfel ik of dat geld naar Fortuna gaat. Dat zal voor de eerder genoemde heren zijn.
Dan zijn doel met Fortuna. Nogmaals, ik zal niet gaan speculeren op wat hij echt met Fortuna wil. We geloven hem op zijn woord, spelers beter maken en met winst verkopen. In de Jupiler league???? Dat is onzin en dat weet iedereen hier. In de juup is geen droog brood met transfers te verdienen. Zowel MVV als Fortuna heeft volgens mij dit decennium geen enkele speler verkocht voor een bedrag in de tonnen. Bij ons zal boffin de laatste geweest zijn, bij Fortuna hoessen en Boymans. Dan gaat het over een paar tonnen in jaren tijd. Als een van beide clubs in de laatste tien jaar meer dan de genoemde 870.000 heeft gevangen aan transfers, dan zou mij dat heel erg verbazen. Waarschijnlijk halen ze dat samen niet eens.
Als die Turk serieus is, dan wil hij dus zo snel mogelijk naar de eredivisie. Eigenlijk dit seizoen al. Maar Fortuna heeft op dit moment welgeteld 0 spelers die ik inschat als top-5 juup (Shef, als je meeleest: MVV heeft alleen Croux en misschien Nys en ippel die ik in die categorie durf te schatten hoor). Daar zouden dus nog 14 spelers of zo bij moeten. Gaat de Turk dat ook allemaal regelen en betalen?
Ik ben benieuwd. het blijft allemaal afwachten. Maar Fortuna kopen omdat je denkt aan spelersverkopen te verdienen... In de eredivisie is er al bijna geen club die daar echt mee verdient en die geld aan de aandeelhouder zou kunnen uitkeren, het is meestal nodig om gaten te vullen. En dan koop je een club onderkant juup... Het klopt gewoon niet. Net zoals het met bilgic destijds bij ons niet klopte...
- Gohf
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 13:47www.1limburg.nl/turkse-zakenman-neemt-fortuna-sittard-over
Ik raad jullie aan om het onderste interview te kijken van een minuut of 13. De beste man lijkt in ieder geval oprecht en zegt zinnige dingen.
Wat vind jij hier van?
- Boredass
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 14:02Gohf wrote: @Jacques en andere
www.1limburg.nl/turkse-zakenman-neemt-fortuna-sittard-over
Ik raad jullie aan om het onderste interview te kijken van een minuut of 13. De beste man lijkt in ieder geval oprecht en zegt zinnige dingen.
Wat vind jij hier van?
Dat zegt weinig, dat dachten wij ook toen wij het interview zagen van die van ons in die tijd.
De toekomst zal ut uitwijzen
- Jacques
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 14:49Gohf wrote: @Jacques en andere
www.1limburg.nl/turkse-zakenman-neemt-fortuna-sittard-over
Wat vind jij hier van?
Wat hierboven staat, zegt me helemaal niets dat hij oprecht en zinnig overkomt in een interview. Dat kwam "onze" Turk destijds ook. En Goumans heb ik ook rake dingen horen zeggen, onder andere dat er geen cent meer uitging dan er binnen kwam. Een jaar later waren we zo goed als failliet.
Ik zeg niet dat dat bij jullie gebeurt overigens. Wel dat het raar is dat een of andere Turk denkt financieel voordeel uit Fortuna te halen. Jij vindt dat volkomen normaal?
- Gohf
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 16:02Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
22 Jul 2016 16:02Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 16:54Schapendonk wrote: Hij vind het schijnbaar volkomen normaal( de Turk). De omgeving en het mooie stadion waarvan hij zegt dat het het 2e grootste stadion is van Nederland, leent zich daarvoor. Kennis van het voetbal in Nederland heeft die dus duidelijk niet. Al zegt hij dat hij Fortuna al kent uit de jaren 90. Ook geld speelt geen rol. Enkel goed management. Ik ben ook eens benieuwd nu.
Ik denk dat hij mbt stadion de huidige competitie waarin Fortuna zit bedoeld.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 19:13Gohf wrote: Ik heb er voor het eerst sinds lange tijd weer een beetje vertrouwen in ja. Alleen de tijd zal ons leren hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
Jij kenmerkt nu het grote verschil tussen MVV supporters en Fortuna supporters, ik heb namelijk nog niemand kunnen betrappen op kritisch gedrag. Terwijl normaal juist jij degene bent die wel kritisch is op Fortuna. Voor de aardigheid eens de reacties gelezen op het forum van Fortuna, maar daar is het allemaal alweer hossana. Ze gaan weer uit van een periodetitel, Kaya terughalen, promotie naar de eredivisie en ga zo nog maar even door.
Waarom wil hij juist Fortuna overnemen? Het is niet zo dat hij het doet voor het mooie stadion en omdat Sittard de meest bruisende stad van Nederland is. Hij kan wel mooie praatjes hebben, duidelijk te horen dat hij media trainingen heeft gevolgd, maar ben wel benieuwd naar zijn echte beweegredenen. Komt hij daadwerkelijk uit het netwerk van Van Der Kraan of zijn ze elkaar toevallig tegen gekomen bij een all-in resort in Alanya waar Van Der Kraan op vakantie was van de ingezamelde duiten door supporters?
De naam, speelstad, kleuren etc. zijn geregeld in een gouden aandeel, welke in handen is van supporters. Maar welke verantwoordelijkheden krijgt hij binnen Fortuna? Hoe is het geregeld als hij er ineens besluit mee te stoppen, hoe staan dan de zaken bij Fortuna?
Toen ter tijd was ik blij dat de deal met Bilgic niet door ging, de ziel van de club verkopen voor een half miljoen. Uiteindelijk ligt de kern van het probleem altijd dieper dan iemand met duiten binnenhalen. Kijk naar Roda, daar stoppen ze het ene miljoen na het andere miljoen in de club en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Volgens mij moet Fortuna zich nog altijd nog richten op hun initiële doelstelling: het ontlopen van degradatie!
- Driver
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 19:35Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 19:59Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 20:57Anderzijds is dit wel steeds meer een trend in het moderne voetbal waarbij grotere clubs overgenomen worden door rijke buitenlanders. Het is een kwestie van tijd dat dit zich ook naar de kleinere ploegen zal verplaatsen. Gezien de belachelijke hoeveelheid geld die er in het voetbal omgaat, worden clubs steeds financieel afhankelijker van rijke (binnen- of buitenlandse) suikerooms/sponsors en van tv-inkomsten.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
22 Jul 2016 22:40Maar ik lees hier veel dingen die de investeerder nooit heeft gezegd of het juist heeft ontkracht.
Dus ik kan wel bezig blijven iedereen denkt er toch het zijne van. Persoonlijk geloof ik zijn verhaal mede omdat hij aangeeft dat niet maar voor enkele jaren is en hij al heeft aangegeven dat er intern op management gebied de club vanaf 0 weer opgebouwd moet worden. Daarnaast heb ik al enkele mensen gesproken die van nature uit kritisch zijn op het handelen van Fortuna en zelf ook positief zijn geworden naar een onmoeting met hem.
Ik geef hem op zijn minst een eerlijke kans. Sportief gezien is de doelstelling niet degraderen. Dat lijkt me realistisch genoeg. Aan hem de kans om naast het veld de boel te verbeteren.