Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Boer458
  • Boer458's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

13 Aug 2016 16:35
met Turks kapitaal gekocht.....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

17 Aug 2016 23:06
Toch GEEN fraude bij Roda JC:

"Roda JC gaat vanaf deze week strenger controleren op toegangskaarten. Er zijn namelijk bezoekers die met een kinderkaartje binnenkomen terwijl ze ouder zijn dan 12 jaar." (bron 1L)

Roda heeft ontdekt, dat er geen kaartjes voor volwassenen worden verkocht, maar alleen kortingskaarten voor kleuters, debielen en senielen.

Nader onderzoek door Roda heeft uitgewezen, dat er toch geen sprake is van fraude.
Dit blijken inderdaad de enige drie groepen, die een kaartje kopen voor de thuiswedstrijden van Roda.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Janepie

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

17 Aug 2016 23:27 - 17 Aug 2016 23:27
Er zit een fout in je bericht, nl. *oda heeft ontdekt
Facta Non Verba
Last edit: 17 Aug 2016 23:27 by Janepie.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 09:05
We kunnen er wel gek over doen maar denk je dat bij MVV geen volwassenen zijn die een jeugdkaart kopen?
Boe is dat feeske?

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 Aug 2016 09:10
Met die poortjes gaat dat hier niet toch? Volwassen wordt dat lampje groen, bij een jeugdkaart een andere kleur.

• Lijnsje@tappunt
  • Lijnsje@tappunt's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Hool beer, hool beer!

18 Aug 2016 09:34
Denk je dat de stewards, die met alle respect er niet veel van kunnen , op de kleuren lampjes let? Volgens mij klappen ze nog als ze een andere kleur zien.....
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 09:43
Als ik hier een reactie op mag geven, ik heb het eens geprobeerd om met een seizoenkaart van een 65+ binnen te komen en toen ging er ook een andere kleur branden. Dus kwam er niet in en heb mijn eigen kaart dus weer gebruikt. Ze letten er wel degelijk op!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER!!

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 09:58
toch ongelofelijk dat supporters dat proberen om met goedkopere kaartjes het stadion in te komen, wat ook opvalt is dat het bestuur van Roda de mensen die dit dus massaal doen hier niet voor "straffen"maar ze de mogelijkheid bieden om ter plekke bij te betalen
Men noemt het wel fraude maar probeert het schappelijk op te lossen

Bang om 500-1000 supporters kwijt te raken die de club structureel bedonderen , gaat toch om een bedrag per jaar van zo'n € 130.000,- niet mis

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

18 Aug 2016 10:06
Bij MVV letten ze er inderdaad wel op, maar andersom ook: Ik neem mijn zoontje vaker mee en ben ook al een paar keer gestopt door een steward die zeker wilde weten dat ik niet betaald had voor zijn kaartje. Hij had al voor meerdere kinderen <12 het te veel betaalde geld terug geregeld.
The following user(s) said Thank You: Napoleon, Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 10:37
Ik weet dat de mens nu eenmaal zo in elkaar zit maar ik vind het ook ongelofelijk dat supporters van een club zoiets doen. Massaal. Maar goed, bij ons kelderden de toeschouwersaantallen ook opeens toen we poortjes kregen. Laten we niet te hard lachen.

Bizar de reactie van Roda wel. Typisch geval van tone at the top, ze geven aan dat het eigenlijk wel geaccepteerd gedrag is. Tsja, nogal wiedes als je zeg al jarenlang de gemeente bedriegt om niet te hard te durven zijn as mensen jou iets flikken.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 10:41
jeoff wrote: Bij MVV letten ze er inderdaad wel op, maar andersom ook: Ik neem mijn zoontje vaker mee en ben ook al een paar keer gestopt door een steward die zeker wilde weten dat ik niet betaald had voor zijn kaartje. Hij had al voor meerdere kinderen <12 het te veel betaalde geld terug geregeld.

Inderdaad ook vaker gezien zelfs afgelopen vrijdag weer zag ik een man aangesproken worden die inderdaad gewoon betaald had voor zijn zoon. Dat is wel compliment waardig, MVV kan ook niks zeggen en dan meer verdienen op dat moment. Echter de goodwill hierna zal meer opleveren in de toekomst.

• Sjappie
  • Sjappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 10:47
Napoleon wrote: toch ongelofelijk dat supporters dat proberen om met goedkopere kaartjes het stadion in te komen, wat ook opvalt is dat het bestuur van Roda de mensen die dit dus massaal doen hier niet voor "straffen"maar ze de mogelijkheid bieden om ter plekke bij te betalen
Men noemt het wel fraude maar probeert het schappelijk op te lossen

Bang om 500-1000 supporters kwijt te raken die de club structureel bedonderen , gaat toch om een bedrag per jaar van zo'n € 130.000,- niet mis

Maar die 500-1000 supporters leveren ze natuurlijk wel nog geld op.. Die kopen nu een kaartje en wellicht een consumptie, ben je ze kwijt kopen ze niks...

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 10:53
Ik beken, met dit soort situaties ga ik graag even op het prikbord van onze oosterburen lezen. Wat vinden die er zelf nu van?

“Vroeger klommen we op kaalheide massaal over het hek bij het kerkhof en betalen we niets.
Dus waar gaat het over .
Roda maakt zich weer eens belachelijk”

“Ik vraag me werkelijk af in welke wereld dat hier sommigen leven.
Denk je nu werkelijk dat het bij andere clubs anders is.
Maar het feit dat roda dit soort zaken via de media communiceert is te belachelijk voor woorden.
Dezelfde mensen die zich nu druk maken over die paar centen gooiden vorig seizoen wel 4 ton over de balk met juric , en nu weer met Schahin.

En daar lult niemand over , dat is blijkbaar normaal.”

“En dit zal bij iedere club gebeuren , alleen roda komt ermee naar buiten en de rest houd het binnenkamers .”

“Maar een goede bekende van mij een gezin met drie kinderen, zitten altijd op zuid zijn per wedstrijd 80 euro kwijt zonder iets te eten of te drinken. Deze mensen zijn oer roda supporters,maar ergens zijn grenzen. En kunnen het niet meer betalen. (…)Maar als roda zo door gaat komen steeds minder mensen naar het stadion, omdat het onbetaalbaar word,en dan is de sfeer met steeds minder publiek ook ver te zoeken. Jammer voor deze mensen. Sterker nog maak het betaalbaar voor iedereen,dan gaan ze ook geen trucs uit halen”

(Noot: die zuid-tribune is lange zijde, uit de reacties blijkt dat hij voor de helft van het geld op andere tribunes zou kunnen zitten)

“Dat iedereen zo goedkoop mogelijk naar wilt gebeurd overal. Bij de wok zeg je ook dat je kind 12 terwijl hij 14 is. Scheelt je 13 euro. Zoiets gebeurd overal waar men entree moet betalen.
Denk dat Roda gewoon te netjes is geweest om dit te melden.”

“Ergens kan ik er wel om lachen om dit stukje 'burgerlijke ongehoorzamheid'.
Kennelijk staat het systeem dit toe.”

Ik moet eerlijk bekennen, ik pik er nu de vergoelijkende reacties uit, de meesten zijn afkeurend. Typisch wel: Roda wordt verweten dat ze dit überhaupt melden, heerlijke doofpot-cultuur daar. En verder typisch voor de maatschappij van vandaag, lekker wijzen naar anderen. Bij de wok gebeurt het ook, het bestuur gooit geld weg aan andere zaken dus wat maakt het uit, vroeger deden we dit of dat, ze maken het ook te duur. Zo ergerlijk, totaal niet bij jezelf zoeken maar de schuld ergens anders leggen.

Overigens is Roda al de goedkoopste eredivisieclub als ik de commentaren daar mag geloven.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Tuor

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 10:56
Sjappie wrote:
Maar die 500-1000 supporters leveren ze natuurlijk wel nog geld op.. Die kopen nu een kaartje en wellicht een consumptie, ben je ze kwijt kopen ze niks...

Van de andere kant doet voorbeeld volgen. Als je buurman goedkoop binnenkomt en niet bestraft wordt, ga jij dat eerder ook doen. Die groep wordt zo steeds groter. Je hebt kans op onrust tussen de supporters onderling. Wil je ook niet hebben. Als club kun je eigenlijk niet anders dan publiekelijk zeggen dat je hier streng op gaat controleren.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Aug 2016 13:30 - 18 Aug 2016 13:31
Jo70 wrote: Als ik hier een reactie op mag geven, ik heb het eens geprobeerd om met een seizoenkaart van een 65+ binnen te komen en toen ging er ook een andere kleur branden. Dus kwam er niet in en heb mijn eigen kaart dus weer gebruikt. Ze letten er wel degelijk op!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER!!

Gelukkig! Ik weet dat er mensen zijn die tijdens drukke wedstrijden met jeugdkaart binnen (proberen te) komen ja. Of die de tip hadden gekregen dat te proberen. Die praatten het dan goed met: ' nu hebben ze nog 6 euro, en drink ik me paar pils, anders kan ik niet gaan en hebben ze niks'

Dat het lampje anders kleurt weet ik, en super dat ze het checken. Je eigen club beduvelen, dat doe je niet!
Boe is dat feeske?
Last edit: 18 Aug 2016 13:31 by Boe is dat feeske?.
The following user(s) said Thank You: MVV4life, Josef1982

Time to create page: 0.409 seconds