Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

13 Apr 2018 09:50
mvv4ever wrote: Zo blijft de knvb de limburgse clubs altijd naaien.
Als dit bij het eerste van ajax was gebeurt hadden ze zowiezo geen wedstrijd hoeven over te spelen.
Het was de KNVB zelf schuld dat ze een fout maken en andere zijn de dupe hiervan?

Ja, de KNVB heeft een fout gemaakt. Maar welke andere beslissing hadden ze kunnen nemen? Als de wedstrijduitslag blijft staan is NEC gedupeerd, als NEC een reglementaire overwinning krijgt is fortuna genaaid. En ajax, want die kunnen er ook niks aan doen.
Overspelen is de enige optie en dat heeft niks te maken met limburgse clubs naaien.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

13 Apr 2018 10:52
Het is - denk ik - wel in het voordeel van die mij niet zo sympathieke club uit de Goffert dat deze wedstrijd direct na PSV-Ajax wordt gespeeld. De sterkte van Jong Ajax is nu niet goed voorspelbaar. Ik hoop dat de jonge Amsterdammers extra motivatie halen uit de beslissing van de KNVB. In eerdere gevallen werd een overtredende club, waarbij aan de club wel een groter verwijt te maken was, slechts beboet met een geldstraf. Natuurlijk hoop ik ook dat Helmond Sport vanavond revanche wil nemen voor de recente thuisnederlaag tegen Jonathan Okita c.s.

• Lassie80
  • Lassie80's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

13 Apr 2018 12:44
De Zwarte Vogel wrote: Natuurlijk hoop ik ook dat Helmond Sport vanavond revanche wil nemen voor de recente thuisnederlaag tegen Jonathan Okita c.s.

Wordt lastig zonder support...

www.ed.nl/helmond-sport/fanatieke-helmon...tegen-nec~a1c120187/

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

13 Apr 2018 14:39
@Jacques: ik heb jouw reactie even naar het topic over Helmond - MVV verplaatst.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• mvv4ever
  • mvv4ever's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Apr 2018 17:50
Boschpoort wrote:
mvv4ever wrote: Zo blijft de knvb de limburgse clubs altijd naaien.
Als dit bij het eerste van ajax was gebeurt hadden ze zowiezo geen wedstrijd hoeven over te spelen.
Het was de KNVB zelf schuld dat ze een fout maken en andere zijn de dupe hiervan?

Ja, de KNVB heeft een fout gemaakt. Maar welke andere beslissing hadden ze kunnen nemen? Als de wedstrijduitslag blijft staan is NEC gedupeerd, als NEC een reglementaire overwinning krijgt is fortuna genaaid. En ajax, want die kunnen er ook niks aan doen.
Overspelen is de enige optie en dat heeft niks te maken met limburgse clubs naaien.

Voor mij is NEC niet de dupe ervan deze speler was niet beslissend of belangrijk.
Dus in mijn ogen naaien ze Fortuna wel op deze manier en Ajax.
En nu al helemaal dat ze meteen de dag na PSV - Ajax doen.
Wat mij eerlijk had gevonden is dat deze speler gewoon meteen de eerste beste volgende wedstrijd niet mee had mogen doen.
Als NEC gewonnen had? Wat dan? Dan zouden ze de wedstrijd echt niet laten overspelen hoor...En als het bij Ajax 1 zou overkomen dan zouden ze het ook beslist niet doen.
En daar hekel ik gewoon aan bij de knvb dat ze geen rechte lijn voor iedereen trekken. De ene club krijgt 5000 euro boete bv en een andere club bij dezelfde incident 10.000.

• Larsbak
  • Larsbak's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

13 Apr 2018 18:01
De KNVB past nu gewoon de regels toe die zijn opgesteld voor gevallen waarin een niet-speelgerechtigde speler opgesteld wordt. Dat dit het gevolg is van een fout van de KNVB zelf is erg amateuristisch maar wel de enige mogelijkheid. Achteraf wel of niet overspelen gaan toetsen aan hoe doorslaggevend die bewuste speler was is natuurlijk niet te doen en zo arbitrair als wat.

Echter is het juist in het voordeel van Fortuna dat de wedstrijd na PSV-Ajax wordt gespeeld. Een speler mag namelijk niet twee keer per speelronde in actie komen, waardoor spelers als Mazraoui, Eiting en Cassierra gespaard zouden worden voor PSV-Ajax wanneer de wedstrijd ervoor gespeeld zou worden. Nu kunnen alle spelers die niet in actie komen tijdens PSV-Ajax (grote kans dat daaronder de drie daarboven genoemde spelers zitten) met Jong Ajax opdraven. Dat betekent inderdaad geen Ziyech, De Ligt en Van de Beek, maar had je die verwacht dan?

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

13 Apr 2018 18:20
Natuurlijk was NEC de gedupeerde als het niet over gespeeld zou worden. Als Nec gewonnen had zou het ook worden overgespeeld. Dan waren ze ook de dupe maar dan andersom. Net zo goed. Het zijn de regels. De kans dat Nec nu wel wint acht ik overigens niet groot. Ze zijn gewoon totaal ingezakt.

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Apr 2018 18:47
De enige goede oplossing in mijn ogen zou zijn om Ajax 3 punten in mindering te brengen . Iedereen kan wel de schuld bij de knvb leggen , maar als betaalde voetbal club is Ajax in mijn ogen meer schuldig .

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 Apr 2018 20:35
Waarom is Ajax schuldig? Zij hebben notabene contact opgenomen met de KNVB om navraag te doen of de speler geschorst was of niet? De KNVB heeft aangegeven van niet. NEC heeft vervolgens vlak voor de wedstrijd nog een keer navraag gedaan en toen heeft de KNVB aangegeven het voorval te onderzoeken, maar dat de wedstrijd gewoon gespeeld diende te worden. Dan is er op geen enkel moment de schuld bij Ajax te leggen.

Verander Ajax eens in MVV. Vind je dan ook dat MVV schuldig geweest was? Als zij de KNVB al gebeld hadden om navraag te doen?
The following user(s) said Thank You: mvv4ever

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 Apr 2018 21:36
Kom op zeg ik heb nooit hoger dan 3e klasse onderafdeling gespeeld . Zelfs bij de amateurs word na iedere wedstrijd door de scheidsrechter een formulier ingevuld met namen van de spelers en gele of rode kaarten . Als beroeps voetballer en betaalde voetbalclub is dit gewoon niet goed te praten . Over het overspelen van de wedstrijd ben ik het ook niet eens . Fortuna word hier gewoon benadeeld , en NEC bevoordeeld . Gewoon 3 punten in mindering voor Ajax is in mijn ogen de enige goede beslissing .

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 Apr 2018 23:11
Dat laatste kan helemaal niet sjonnie.

De KNVB volgt gewoon de reglementen, en die zijn weer opgesteld met instemming van de clubs.
Boe is dat feeske?

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2018 00:20 - 15 Apr 2018 00:22
Boe is dat feeske? wrote: Dat laatste kan helemaal niet sjonnie.

De KNVB volgt gewoon de reglementen, en die zijn weer opgesteld met instemming van de clubs.

Wat als NEC gewonnen had ?? Dan zou Ajax beloont worden voor het overtreden van de regels ??
Last edit: 15 Apr 2018 00:22 by Sjonnie.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2018 11:41
Nee, de KNVB kijkt naar de benadeelde partij. In dit geval was dat niet de club die de overtreding begaan heeft. Bij winst voor NEC was die uitslag waarschijnlijk wel blijven staan.
Boe is dat feeske?
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2018 10:00
Roda heeft naar mijn mening gisteren de laatste strohalm op ontlopen play-offs laten glippen. Groningen, Willem II en VVV kunnen ze nu alleen nog inhalen door alles te winnen en dan mogen die ploegen niet meer winnen. Ik zie Roda nog wel stunten tegen PSV woensdag, omdat PSV met gefeest in de benen nergens meer voor strijdt. Maar daarna wacht VVV in Venlo, waar VVV weet dat een gelijkspel genoeg is om veilig te zijn. Bij winst van Roda op Groningen had de wereld er heel anders uitgezien en had Roda na Roda-PSV opeens boven de streep kunnen staan.

Let wel: NAC staat nog tussen de genoemde ploegen met slechts vier punten meer (en een veel beter doelsaldo) dan Roda. Maar NAC moet nog tegen zowel Sparta als Twente (en Heerenveen), die spelen zich wel veilig.

Ik moet eerlijk bekennen: na de serie overwinningen van Roda toch een opluchting dat ze in Groningen verloren.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Anna D., Tuor, jovkle

• tuutsje
  • tuutsje's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2018 10:15
Jacques wrote: Roda heeft naar mijn mening gisteren de laatste strohalm op ontlopen play-offs laten glippen. Groningen, Willem II en VVV kunnen ze nu alleen nog inhalen door alles te winnen en dan mogen die ploegen niet meer winnen. Ik zie Roda nog wel stunten tegen PSV woensdag, omdat PSV met gefeest in de benen nergens meer voor strijdt. Maar daarna wacht VVV in Venlo, waar VVV weet dat een gelijkspel genoeg is om veilig te zijn. Bij winst van Roda op Groningen had de wereld er heel anders uitgezien en had Roda na Roda-PSV opeens boven de streep kunnen staan.

Let wel: NAC staat nog tussen de genoemde ploegen met slechts vier punten meer (en een veel beter doelsaldo) dan Roda. Maar NAC moet nog tegen zowel Sparta als Twente (en Heerenveen), die spelen zich wel veilig.

Ik moet eerlijk bekennen: na de serie overwinningen van Roda toch een opluchting dat ze in Groningen verloren.

Roda heeft idd gedaan wat het moest doen. Mijn inziens was dit ook de laatste kans. Al zullen ze idd woensdag wel van PSV punt(en) pakken. Hoe mooi zou het zijn; van winnen van PSV en verliezen van MVV ;). Jaques, verder zie ik graag je actuele voorspelling van de play off’s tegemoet ;)

Time to create page: 0.404 seconds