Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

04 Apr 2018 15:21
Jim Cemint wrote: Korotaev: 'Joda-plannen in de cel op kladblok uitgewerkt'
www.1limburg.nl/korotaev-roda-plannen-de...-kladblok-uitgewerkt

Je zou er bijna spontaan van in huilen uitbarsten... (en vervolgens kotsend naar de WC rennen)

Doet me denken aan iemand anders die in zijn cel megalomane plannen op papier zette.
Dat is uiteindelijk niet goed afgelopen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

05 Apr 2018 00:07 - 05 Apr 2018 00:09
Een overname door Aleksei Korotaev lijkt toch langer te gaan duren dan verwacht, waardoor Roda JC Kerkrade gesprekken met andere investeerders serieus heeft geopend afgelopen week. Het energyblikjes-concern Red Bull lijkt beet te hebben, nadat bovenstaande afbeelding vandaag een korte tijd op de social media heeft gestaan.

Red Bull - dat onder andere ook de naamgever is van RB Leipzig, Red Bull Salzburg en Red Bull New York - zal vanaf komend seizoen de nieuwe eigenaar worden van Roda JC Kerkrade. Roda JC zal dan door het leven gaan als RB Kerkrade. Doordat de KNVB het niet toestaat dat een merknaam aan een clubnaam wordt verbonden, zal de afkorting van RB 'Roda Balsport' zijn.

De traditionele clubkleuren geel-zwart zullen dan naar alle waarschijnlijkheid ook verdwijnen uit het Parkstad Limburg Stadion, dat voorlopig wel nog zo zal blijven heten. Roda JC was niet bereid voor uitgebreid commentaar vandaag: "We reageren nog niet op dit overnamegerucht. De komende dagen zal het een en ander bekend worden."

Website Red Bull

Een actieve volger van Roda_Tweets stuurde tevens onderstaande foto door van de website van Red Bull. Daarop valt te lezen dat het merk daadwerkelijk vanaf komend seizoen het voor het zeggen zal krijgen in Zuid-Limburg. Het bericht is inmiddels offline gehaald door Red Bull.

-
1 april grapje van je buren.
Facta Non Verba
Last edit: 05 Apr 2018 00:09 by Janepie.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Apr 2018 08:01
Ik weet dat het een grap is, maar dat onderwerp geeft voor mij wel een soort cultuurverschil aan tussen de gemiddelde MVV-supporter en Roda-supporter. Op het forum is het wel eens over Red Bull gegaan, en alhoewel de meningen verdeeld waren, was de algemene indruk onder MVV-fans toch dat het geld wellicht welkom was, maar dat naam, logo en clubkleuren en dergelijke niet aangepast mogen worden, en als dat voor Red Bull een harde eis was, jammer dan. Bij sommigen is hier dan ook het nare verhaal achter Red Bull Salzburg/Austria Salzburg bekend.

Op het prikbord van Roda gaat het de afgelopen jaren wel vaker over Red Bull Kerkrade en iedere keer weer weten die fans niet hoe snel ze hun shirt, clubnaam, logo et cetera moeten inwisselen voor een energiedrankje.

Frappant.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

05 Apr 2018 08:17 - 05 Apr 2018 08:19
@Jacques
Als ik daar even op mag ingaan Jacques, het is inderdaad op ons prikbord wel eens over Red Bull gegaan. Echter was dat vooral op het punt toen dhr. Schrouff ons nog niet had overgenomen en we financieel op de rand van afgrond stonden. En hoe pijn het ook doet, dan heb ik liever dat een red bull het overneemt dan een faillissement als er daadwerkelijk geen andere oplossing was (gelukkig was die er wel). Daarnaast ging het natuurlijk ook over ze toen er geruchten gingen voor nieuwe investeerders, maar dat was niet al te serieus.

(Ps. Als jullie het niet leuk vinden dat ik af en toe hier mee discussieer of op dit soort dingen inga, moeten jullie het zeggen, dan zal ik niet meer reageren)
Last edit: 05 Apr 2018 08:19 by Kerkradenaar.
The following user(s) said Thank You: jovkle

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Apr 2018 08:36
Was ook na de redding van Schrouff, kan me bijvoorbeeld vorig jaar nadat Korotaev vast bleek te zitten herinneren dat het er uitgebreid over ging. En op het prikbord leken de meesten het serieus te nemen én graag te zien gebeuren. Maar goed, is wellicht ook gewoon eigen aan het prikbord, dat een - en nu druk ik me erg eufemistisch uit - wonderlijke verzameling van personen was. Ik lees graag op fansites van andere clubs, kijk meestal even of de komende tegenstander van MVV zoiets heeft. Daardoor heb ik wel een aardig beeld van wat voor mensen er op dat soort sites zitten. Zelfs als ik mijn MVV-bril af probeer te zetten, dan was het oude prikbord met afstand de fansite van Nederland met het "laagste" niveau. Ik weet niet of laagste helemaal het juiste woord is, maar je snapt wellicht wel wat ik bedoel.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

05 Apr 2018 09:07 - 05 Apr 2018 09:08
Het zal er vast en zeker over gegaan zijn, maar in mijn opzicht was dat meer reageren op een gerucht dan het er echt serieus over hebben, maar interpretatie is natuurlijk bij iedereen anders.
Wat betreft het 2de gedeelte ben ik het zelfs met mijn Roda-bril op nog met je eens.
Last edit: 05 Apr 2018 09:08 by Kerkradenaar.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

05 Apr 2018 09:43 - 05 Apr 2018 09:44
@kerkradenaar er is niks mis met dat je post ( voor mij). Daarom is het een forum. Hoe is het trouwens met koempel Nathan en koempel van Hyfte. Lang niets meer gehoord van ze...:sick:
Last edit: 05 Apr 2018 09:44 by Schapendonk.

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

05 Apr 2018 10:03
Van Hyfte speelt in Belgie in de 2de divisie. Bij Beerschot dacht ik. Rutjes mocht tegen Vitesse laatste 5 minuten invallen, maar die is volgens mij meer bezig met de Stichting Midden in de Maatschappij van Roda.

• Larsbak
  • Larsbak's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

05 Apr 2018 14:11
Rutjes de veredelde maatschappelijk werker. Staat Roda voor het eerst in het seizoen met twee doelpunten verschil voor en pardoes mag hij weer eens meedoen. Alleen dan. Om wat goodwill te kweken bij het publiek. Bah

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

05 Apr 2018 19:55
Als ik iemand een engnek vind, letterlijk dan is dat Rutjes wel, wat een vieze vent is dat gek!
Facta Non Verba

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Apr 2018 22:16
Janepie wrote: Als ik iemand een engnek vind, letterlijk dan is dat Rutjes wel, wat een vieze vent is dat gek!

Toen Nathan nog voor MVV voetbalde liep iedereen met hem weg...
Boe is dat feeske?

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Apr 2018 10:21 - 06 Apr 2018 10:21
Boe is dat feeske? wrote:
Janepie wrote: Als ik iemand een engnek vind, letterlijk dan is dat Rutjes wel, wat een vieze vent is dat gek!

Umtot lui toen nog neet wiste tot heer die geveinsde aordegheid op ederein zouw kinne touwpasse. Supporters waore ech in de waan tot heer dat ech allein mer veur M.V.V. euver had. Tot heer us allein de bèste supporters voont, etc.

Wie heer later nao dat feiseleke Duits clubke ging, toen pas wiste lui tot heer dit dus bij ederein kint doen. Aordeg in d'n geziech, daonao euverstappe nao de vijand en d'ch 'ne complete dolk in d'ne rögk steke.

Heer had neet misstande bij 'n neet naoder te benumme clubke vaan 3 lètters, die zoe'n jaor of 75 geleie in Nederland aon 't bewind waore...
Last edit: 06 Apr 2018 10:21 by MVVke.
The following user(s) said Thank You: Boe is dat feeske?, Janepie

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Apr 2018 10:45

Ik kan je zo een reeks berichten laten lezen uit de tijd dat Rutjes voor ons speelde, dat ik negatief over hem was. Rutjes loopt altijd uit positie en moet dat corrigeren met stevige tackles. Dat ziet er dan uit alsof hij veel strijd levert maar een betere speler staat gewoon goed opgesteld en heeft die tackles niet nodig. Rutjes bracht consequent het team in de problemen. Rutjes had geen basisplaats meer toen hij hier vertrok. Dat hij nog wel eens in de eredivisie in mag vallen zegt misschien wel alles over het sportieve beleid van Roda de afgelopen jaren. Ik was blij dat hij vertrok.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, Janepie

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

06 Apr 2018 13:40
Snap de frustaties wel, als een speler naar de rivaal overstapt.
Wat betreft voetbal kunnen we inderdaad snel uitgepraat zijn aangezien hij echt geen eredivisie niveau aankan. Natuurlijk is zo'n speler handig om te hebben wanneer je bijvoorbeeld miniem voorstaat in de play-offs om in de laatste minuten iedere aanval de spelers omver te schoppen en de bal weg te rossen.

Verder is die wel erg goed als het uithangbord van de maatschappelijke stichting. Als ik hem zie met de kinderen van de kidsclub of met verstandelijk beperkten die helemaal weg van hem zijn en hoe hij met hen omgaat dat is echt geweldig. Daarnaast is het natuurlijk de laatste jaren een van de weinige dingen die het imago van Roda nog enigszins kleur geven, omdat hij ook landelijk bekender is. Daarom heeft die ook een contract voor onbepaalde tijd gekregen om na zijn spelerscarrière nog langer door te gaan.

Moet wel zeggen dat die enkele maanden geleden wel erg vaak ook op TV was en dat zijn positivisme tijdens die programma's wel storend werd. Aangezien we in degradatie modus zitten en het niet allemaal hosanna is. Maar volgens mij besefte die dat zelf ook of werd het hem door Roda opgedragen want de laatste tijd zie ik hem niet meer op TV

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Apr 2018 13:43 - 06 Apr 2018 13:44
Jacques wrote:

Ik kan je zo een reeks berichten laten lezen uit de tijd dat Rutjes voor ons speelde, dat ik negatief over hem was. Rutjes loopt altijd uit positie en moet dat corrigeren met stevige tackles. Dat ziet er dan uit alsof hij veel strijd levert maar een betere speler staat gewoon goed opgesteld en heeft die tackles niet nodig. Rutjes bracht consequent het team in de problemen. Rutjes had geen basisplaats meer toen hij hier vertrok. Dat hij nog wel eens in de eredivisie in mag vallen zegt misschien wel alles over het sportieve beleid van Roda de afgelopen jaren. Ik was blij dat hij vertrok.

Oh misschien heb ik niet goed uitgelegd, ik bedoel de persoon Nathan. Ik kan me nog een avond na de wedstrijd herinneren waarbij Nathan om 12 uur snachts met zn fietsje de Ster in kwam gereden. We hebben toen erg moeten lachen en vonden hem allemaal een topper. Het kan verkeren, ik vind het ook triest van hem. Mjaa
Boe is dat feeske?
Last edit: 06 Apr 2018 13:44 by Boe is dat feeske?.
The following user(s) said Thank You: Jacques

Time to create page: 0.388 seconds