Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Gohf
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
02 May 2018 15:07Maar het kan simpelweg niet kloppen. Dan zouden ze ~20 selectie spelers het salarisplafond(60.000) betalen + Kojic(2 ton) = ~1,5M.
Dat lijkt me niet waarschijnlijk om meerdere redenen: Er zitten zat spelers tussen op amateurbasis of op een heel minimaal profcontract(Schuurs verdiende voor hij afgelopen seizoen zijn contract verlengde bijv maar €700 per maand).
Volgens mij mag het totale salarishuis van een BVO inderdaad niet meer dan 60% van de totale begroting zijn. 1,5M(salarishuis) op 2,5M(totale begroting) dan zit je rond die 60%.
Maar goed blijft speculeren natuurlijk aangezien ik het ook niet zeker weet. Dat geld overigens ook voor de rest. Druk Gun zich verkeerd uit? Word hij verkeerd begrepen? Word er met het vertalen van het Engels naar het Nederlands net een ander woord gebruikt? Er zijn zo veel variabelen dat ik er weinig zinnigs op kan zeggen omdat ik het ook niet weet en het dus speculeren blijft.
Ik kan Gun alleen maar beoordelen op behaalde resultaten en beleid en wat dat betreft hebben we absoluut niet te klagen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Zwegel
-
- Platinum Member
-
02 May 2018 15:44Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
02 May 2018 16:04Zwegel wrote: Ik weet uit betrouwbare bron dat er in Sittard enkele (ik dacht 2) spelers rondlopen die rond de 250.000 euro per jaar verdienen. Tel uit je winst ....
Ars, Engin en Kojic. Alleen Ars is inmiddels verhuurd aan de Graafschap en Engin is vertrokken. Blijft Kojic over. Daar hoef je trouwens geen betrouwbare bron voor te hebben

- Zwegel
-
- Platinum Member
-
02 May 2018 16:28Het zou gaan om één of meerdere Portugezen.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
02 May 2018 16:29Gohf wrote:
Ars, Engin en Kojic. Alleen Ars is inmiddels verhuurd aan de Graafschap en Engin is vertrokken. Blijft Kojic over. Daar hoef je trouwens geen betrouwbare bron voor te hebben. Spelers buiten de EU krijgen nou eenmaal een minimaal salaris van dik 200k of 500k afhankelijk van de leeftijd.
Ik tel zo snel 24 selectiespelers, zonder Ars en Engin. Van Kojic wordt gezegd dat hij wettelijk gezien ruim twee ton moet verdienen. Het kan dus zijn dat hij nóg meer krijgt.
1,3 miljoen delen door 23 is ongeveer 56.000 euro. Het zou inderdaad vreemd zijn als vrijwel iedere speler aan dat maximum van 60.000 euro zit. Maar binnen die groep van 24 spelers zitten maar heel weinig voormalig jeugdspelers van Fortuna. Het overgrote deel komt van buiten, veelal zelfs buitenlands. Die komen niet voor 700 euro in de maand.
Als ik moet gokken: Engin en Kojic gezamenlijk richting 3 ton voor het hele jaar, nog wat kosten voor huren van wat spelers, dat kan natuurlijk ook meer dan 60.000 euro per jaar zijn. En dan een klein miljoen voor de overige 23 spelers. dat komt gemiddeld neer op ongeveer 40k per speler per jaar, dat is echt niet zo veel gezien de namen en afkomst van de meeste spelers. Portugese jeugdinternationals die voor dat bedrag voor een jupiler league club kiezen is nog altijd lachwekkend. Klopt voor mijn gevoel nog altijd niet. Maar goed.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
05 May 2018 12:35Wat een hypocriet zooitje , ze zouden die mensen allemaal eerst 15 jaar op een wachtlijst moeten plaatsen om lid te mogen worden.
- Jo70
-
- Platinum Member
-
05 May 2018 12:38MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
- Schapendonk
-
- Banned
-
05 May 2018 13:12 - 05 May 2018 13:15Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVVNaoVaore
-
- Junior Member
-
08 May 2018 11:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
08 May 2018 12:03Kortom: Als Roda niet een geweldige selectie neerzet, kunnen die zo maar volgend jaar buiten de top vijf eindigen. Kampioen worden zie ik ze sowieso niet doen. Maar goed, dan moeten ze eerst degraderen en hun reputatie in de play-offs is helaas ijzersterk. Ik zet mijn hoop op De Graafschap maar het zal wel bij dagdromen blijven.
- Larsbak
-
- Elite Member
-
08 May 2018 15:31Ik zie middenmoter Almere het ze niet moeilijk maken. Telstar eigenlijk ook niet. Het zal dus inderdaad van De Graafschap moeten komen. Opdracht van Korotaev wordt dan wel lastig. In drie jaar van de Jupiler League naar de Champions League.
- Karakter
-
- Platinum Member
-
09 May 2018 01:23Roda zal die playoffs waarschijnlijk met twee vingers in de neus overleven. De clubs die aan ‘onze’ kant van het systeem zijn gekoppeld aan elkaar zijn zeker niet de sterkste. Daarom dichtte ik MVV ook wel een reële kans toe op de PO finale. Helaas is MVV dit seizoen ook erg zwak (zwakker dan we stiekem willen toegeven). Verder ben ik zelfs bang dat Roda het volgend jaar ‘aanzienlijk’ beter gaat doen. Degradatie playoffs zullen nauwelijks in beeld zijn en ik schat dat ze tussen plek 10 en 14 zullen eindigen. Afgelopen wintertransfer leek er al een beetje een ommekeer te zijn gemaakt in beleid: geen 13 oostblokkers binnengehaald op goed geluk, maar enkele gerichte versterkingen. Ik ga er van uit dat dat komende transferperiode wederom het geval zal zijn. Enige ‘gelukje’ daarbij is dat Avidjajejajaja (typefouten voorbehouden) niet zal worden behouden na deze sterke seizoenshelft. Ga er van uit dat Schalke die jongen gaat verkopen.
Dit is natuurlijk niet wat we allemaal willen horen, maar wel wat in mijn ogen realistisch is. Mocht ik het verkeerd hebben, wrijf het me er vooral in volgend jaar. In de tussentijd zal ik een onderduikadres zoeken. Na deze tekst zal ik er vast we één vinden binnen het Parkstadse

- Robin
-
- Elite Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
09 May 2018 08:01Karakter wrote: Ik krijg het bijna niet getypt en ik ben blij dat mijn adres niet bekend is hier, want dan werd ik met een bordje met ‘mof’ om mijn nek de stad uitgejaagd vanwege mijn volgende uitspraken:
Roda zal die playoffs waarschijnlijk met twee vingers in de neus overleven. De clubs die aan ‘onze’ kant van het systeem zijn gekoppeld aan elkaar zijn zeker niet de sterkste. Daarom dichtte ik MVV ook wel een reële kans toe op de PO finale. Helaas is MVV dit seizoen ook erg zwak (zwakker dan we stiekem willen toegeven). Verder ben ik zelfs bang dat Roda het volgend jaar ‘aanzienlijk’ beter gaat doen. Degradatie playoffs zullen nauwelijks in beeld zijn en ik schat dat ze tussen plek 10 en 14 zullen eindigen. Afgelopen wintertransfer leek er al een beetje een ommekeer te zijn gemaakt in beleid: geen 13 oostblokkers binnengehaald op goed geluk, maar enkele gerichte versterkingen. Ik ga er van uit dat dat komende transferperiode wederom het geval zal zijn. Enige ‘gelukje’ daarbij is dat Avidjajejajaja (typefouten voorbehouden) niet zal worden behouden na deze sterke seizoenshelft. Ga er van uit dat Schalke die jongen gaat verkopen.
Dit is natuurlijk niet wat we allemaal willen horen, maar wel wat in mijn ogen realistisch is. Mocht ik het verkeerd hebben, wrijf het me er vooral in volgend jaar. In de tussentijd zal ik een onderduikadres zoeken. Na deze tekst zal ik er vast we één vinden binnen het Parkstadse:sick:
Helaas zie ik dit ook zo, maar eerlijk gezegd boeit me dat niet. MVV moet presteren, en niet de buren niet omdat MVV ook niet presteert! We moeten gewoon naar ons zelf kijken!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 May 2018 08:33Dat Roda aan de gemakkelijke kant van de play-offs zit, weet volgens mij eigenlijk iedereen hier, alleen zeggen de meesten het wat minder expliciet als jij. Ik gaf al aan dat het bij dagdromen zou blijven waarmee ik dus wil zeggen dat Roda wel de play-offs zal winnen. Larsbak geeft aan dat Roda veel beter speelt dan vorig jaar en weinig last heeft van schorsingen en blessures. En ook anderen laten overwegend wel merken dat ze verwachten dat Roda de play-offs wint. Maar slag om de arm: voor hetzelfde geld pakt Jurjus vanavond in de derde minuut een doorgebroken speler vast, krijgt rood, en in het daaropvolgende opstootje slaat opgewonden standje Avidjaj de scheids knock-out. Met negen man wordt Roda overklast door Almere en maakt Silvester van der Water zeven doelpunten.

Ben het alleen, optimist als ik ben

Kortom: voor Roda wordt volgend seizoen weer een puzzel en de vraag of ze geluk hebben met een paar huurlingen. Dit seizoen hebben ze dat uiteindelijk wel, maar zo zag het er aan het begin niet uit. Twente dacht ook een paar leuke spelers gehaald te hebben met Maher, El Hamdaoui en Tighadouini, maar dat pakte helemaal verkeerd uit. Roda eindigt volgend seizoen, als ze in de eredivisie blijven, tussen de 10e en de 18e plaats. Ja, dat is een belachelijk brede voorspelling, maar zo werkt het nu eenmaal in de eredivisie momenteel. Er zijn een stuk of 8/9/10 clubs die allemaal kunnen degraderen maar ook zomaar allemaal mee kunnen doen om het halen van de play-offs om Europees voetbal. Simpelweg omdat de budgetten zo klein zijn dat een paar gouden grepen op de transfermarkt/huurmarkt je seizoen kunnen maken of breken. Het is wat dat betreft erg jammer dat Ton Caanen er niet meer zit, dat was voor ons gegarandeerd feest geweest.
- Lassie80
-
- Away
- Elite Member
-
09 May 2018 11:55MVVNaoVaore wrote: Het liefst had ik natuurlijk gezien dat die moffen gedegradeerd waren maar enigszins ook karma voor die feestvierende 2/3 Twente supporters op de market tijdens ons kampioenschap 97' die in hun ogen ook al 6 punten binnen hadden volgende seizoen. :lachen: :lachen:
Inderdaad ja, dat fragment (TV8?!) kan ik me ook nog goed herinneren! Eindelijk na 21 jaar: gerechtigheid!