Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Kotspoejer
  • Kotspoejer's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

13 May 2018 22:16
De perfecte dag voor Zwarte Vogel :applaus: :cheer:
The following user(s) said Thank You: De Zwarte Vogel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

13 May 2018 22:16
Wat waren ze toch aan het 'quoten' en aan het lachen hier een paar jaar geleden toen MVV van Almere verloor in de beker. "Van die amateurclub verliezen dan ben je echt slecht" . En nu worden ze zelf in eigen huis geklopt door die amateurploeg :lachen: (Met 12 miljoen onder je kont :lachen: )

Germ, dit moet de grootste nachtmerrie zijn voor een *oda supporter. Die krijgen dat mentaal niet verwerkt; 'De Grijze Muizen" die een divisie hoger voetballen dan hun. En waarschijnlijk 1/3e van hun Limburgs klapvee [strike]supporters[/strike] toeschouwers gaat overnemen volgend seizoen. En wellicht enkele sponsoren. Die zitten tot aan het volgende voorjaar aan Simon en Garfunkel. En met grootmachten als FC Twente en NEC en misschien Sparta in de JL, misschien zelf weleens langer..

Gelukkig kan Frans Timmermans wel goed slapen vanavond, die is natuurlijk hartstikke blij dat er nog twee Limburgse ploegen in de eredivisie voetballen. Gelukkig maar hé Frenske! :thumbsup: :daag:
The following user(s) said Thank You: MVVke, Tuor

• MVVNaoVaore
  • MVVNaoVaore's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

13 May 2018 22:30
John Bannier was bijna aan het huilen op L1 radio, reserve mof.
The following user(s) said Thank You: MVVke, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

13 May 2018 22:33
Vandaag met echtgenote bijzondere verjaardag gevierd. Eerst vanmiddag goed nieuws uit Nijmegen , al was het even sidderen. Vanavond bij het dessert als super kers op de taart het bericht uit Aken Noord. Een verjaardag om nooit meer te vergeten!
The following user(s) said Thank You: Mr Sjaan, MVVke, Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Tuor

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

13 May 2018 22:41
Als je die filmpjes ziet van op de tribune daar. Ze zijn helemaal in shock en beseffen niet goed wat gebeurd is. Fortuna eredivisie en zij met MVV in de jup. Echte regelrechte horror voor hun.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

13 May 2018 22:55 - 13 May 2018 23:00

De trainer van Almere had zich zelfs verdiept in de lokale cultuur van de tegenstander. Wat een vakkundige klasbak is dat toch.
Last edit: 13 May 2018 23:00 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: MVVke, Jacques

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

13 May 2018 23:05
Facta Non Verba
The following user(s) said Thank You: MVVke

• Driver
  • Driver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 May 2018 23:09
Eindelijk gerechtigheid!! Roda gedegradeerd!!
Wat een volk daar, twee vingers in de neus zouden ze de nacompetitie overleven riepen de supporters in koor. Ik verheug mij morgen op het werk daar lopen een paar Roda dwazen rond. Verliezen van de nummer 9 Jupiler Leaque...............
Het spijt me maar Roda gun ik het, ik heb een schijthekel aan dat volk.
Fortuna profiteert hiervan, veel nieuwe supporters en sponsors zullen voor Fortuna kiezen. Mvv heeft weer een uitverkochte wedstrijd erbij.

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 May 2018 23:14
Gedagradeerd is d'n ierste stap, noe nog failliet
The following user(s) said Thank You: MVVke, Janepie

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

14 May 2018 00:56 - 14 May 2018 02:30
Deze harde werker van Almere werd aanvankelijk een beetje uitgelachen in De Geusselt, maar hij groeide uit tot een cultheld van het Maastrichtse publiek omdat hij tot het gaatje bleef gaan voor Almere: Sylvester van de Water. Sylvester! Het applaus van De Geusselt kon hij wel waarderen. Nu maakte hij de 0-1 tegen Roda.

Roda zou het wel even doen in de nacompetitie: MVV of Almere, het maakte onze arrogante vrienden met de zwarte nekken en gele tanden niks uit. Met twee vingers in de neus (mooi weergegeven door de afgetrainde Almere-trainer Jumpin' Jack de Gier na afloop van de wedstrijd) zou het zogenaamd in bloedvorm verkerende Roda die wedstrijd (tegen MVV of Almere, who cares) wel eventjes winnen... Ik zag op zondagavond op Fox een ongeïnspireerd Roda, dat in al zijn arrogantie maar niet leek te beseffen dat het voor zijn laatste kans op handhaving in de eredivisie moest vechten. Alleen Schahin leek dit wel een beetje door te hebben. Dit onbegrijpelijk slappe Roda werd gewoon terecht verslagen door Almere. Roda had de twee vingers uit de neus moeten halen, maar deed dat niet. Wat een hautaine sukkels! En toen was daar 'onze' Sylvester...

Oh ja, Roda werd een penalty onthouden door het gevaarlijke uitkomen van de Almere-keeper. Oh, wat een onrecht! Maar daar staat tegenover dat de 1-1-goal van Schahin (die trouwens verrekt(e) - is dat Nederlands? - veel lijkt op de mummy/farao uit de film 'Return of the mummy') had moeten worden afgekeurd, omdat Schahin vlak voor zijn doeltreffende kopbal een Almere-speler (en misschien zelfs wel twee Almere-spelers) keihard wegduwde. Oh, wat een onrecht!

We mogen simpelweg concluderen dat Almere de terechte winnaar was en dat het onbegrijpelijk ongeïnspireerd spelend Roda terecht degradeert. Ik zie Roda nog niet zo 1-2-3 terugkeren in de eredivisie, nu NEC, Twente en, haha, MVV ook in de Jupiler League spelen... Wie weet komt S.P.A.R.T.A. daar ook nog bij (al gun ik Dickie Advocaat handhaving van Sparta in de eredivisie wel). Prachtig ook, de wanhopige blik van Schrouff...

Nog een ding, iets wat al jaren mijn irritatie wekt. Het Roda-stadion hangt altijd vol met allerlei prachtig vormgegeven spandoeken. Wist je dat die spandoeken daar doordeweeks ook hangen en dat dus eigenlijk gewoon spandoeken zijn die door Roda zelf zijn opgehangen? 'Valkenburg supports Roda', 'Free Koruptaev' (of zoiets) zijn geen spandoeken van supporters maar van Roda JC zelf. Na wedstrijden van MVV zijn geen spandoeken meer te zien. Moet je eens in het Roda-stadion gaan kijken...

Ha, ik ben geen fan van de pas aangestelde technische directeur en oud-trainer Harm van Veldhoven. Hij is, zo lijkt het in elk geval, geen aanwinst gebleken. Zijn reactie op de verloren wedstrijd tegen Almere is waarschijnlijk tekenend voor zijn technische managementkwaliteiten: "Degraderen tegen Almere is geen scenario waar ik me mee bezig heb gehouden". Dat is dus dom. Tja, bied die man een levenslang contract aan! Misschien moet Roda proberen Wiljan Vloet aan het technisch managementteam toe te voegen. Succes verzekerd! Trainer Robert Molenaar vind ik trouwens wel een redelijk sympathieke man. Hij heeft van het vreemdelingenlegioen geen eenheid weten te maken, maar zoekt geen excuses of smoesjes. Molenaar en de Roda-supporters zijn de dupe van jarenlang technisch en financieel wanbeleid. Oef, ik vrees dat veel Roda-sponsors nu afhaken. Ze zijn in Sittard-Geleen en in Maastricht van harte welkom!
Last edit: 14 May 2018 02:30 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Lassie80

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 May 2018 05:41
Nee Ben, die zijn niet welkom bij ons of in Sittard!!! Die zijn welkom in Aachen-Nord!!! Daar spelen ze op amateurbasis!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 May 2018 08:09
Wat n heerlijke avond gisteren ! en wat zal die Schrouff goed geslapen hebben, man dat gaat hem weer miljoenen kosten.
Die man zal toch wel eens denken , wat een investering heb ik gedaan .....

Maar goed, het is toch helemaal verdiend deze degradatie , het hele seizoen presteren ze niks , op een kleine opleving na .
Die supporters hebben daar gewoon niet in de gaten dat vanaf 2011 het een dalende lijn is en de bodem is nog lag niet bereikt voor ze
Zolang ze daar blijven denken dat hun verleden garant staat voor de toekomst komt die bodem nog wel sneller dan ze denken.

En wat moet het ook een heerlijke avond zijn geweest voor die klootzak Frans Timmergans , had ik daar ff een camera op zijn dikke volgevreten kop willen zien toen de 1-2 viel ....

Dit is pure Karma MVV vrienden, die Duisters krijgen wat ze verdienen.... heerlijk !!!
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor, bokkesprongen

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

14 May 2018 08:36 - 14 May 2018 08:43
Ik ben normaal gezien niet de vrolijkste man op aarde op maandagochtend maar ik loop met een brede grijns rond. Silvester van der Water, danke, bitte! Och wat mooi, om zo veel redenen. Inderdaad jammer dat jankbal en beroepsleugenaar TimmerFrans niet in beeld werd genomen. En inderdaad, Roda zit al jaaaren in een neerwaartse spiraal en ze lijken het nog altijd niet zelf te beseffen. Denken dat ieder seizoen weer een incident is.

Volgend jaar in ieder geval Twente en NEC die beiden minimaal evenveel uit kunnen geven als Roda. Wellicht Sparta nog er bij. Volendam, Cambuur en Go Ahead sowieso als stevige ploegen en wellicht Emmen en De Graafschap ook nog. Dat wordt voor MVV natuurlijk pittig om de play-offs te halen, maar goed: Roda mag op voorhand de handen dichtknijpen als ze in de top vijf eindigen.

Oh, wie ist das schön
Oh, wie ist das schön
So was hat man lange nicht gesehen
So schön, so schön!

[edit]

vergeet ik in mijn vreugde twee belangrijke redenen waarom ik nog meer erg in mijn nopjes ben met deze degradatie:

- het eeuwige geluk van Roda in de play-offs is voorbij, eindelijk winnen ze eens niet in de play-offs. Ik had gisteren wegens wat digitale vertraging rond de 87e minuut door dat er weer gescoord was in Kerkrade gezien de reacties op whatsapp maar wist niet meteen voor wie en was er van overtuigd dat Roda weer eens door het oog van de naald was gekropen. Toen het de 1-2 bleek te zijn heb ik als een idioot door de kamer gesprongen. Denk dat de kat nu nog ergens onder de bank verstopt zit.

- En natuurlijk: we hebben volgend jaar twee leuke wedstrijden er bij. Heerlijk toch. Ten minste wedstrijden waar je al dagen van te voren zenuwachtig bent. En daarmee samenhangend hoeven we niet het hele jaar te lezen dat we de enige club uit Limburg in de Juup zijn - of hoe de competitie volgend jaar ook heet.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 14 May 2018 08:43 by Jacques.
The following user(s) said Thank You: Napoleon, Lassie80, M.V.V. 1902, bokkesprongen

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

14 May 2018 09:01
Ik zie Emmen nog wel winnen van Sparta, en Almere ook van de Graafschap nu ze bloed ruiken. Dus die eerste divisie kan nog veel moeilijker gaan worden met de Graafschap en Sparta erbij. Dat Sparta wel ff wint van Emmen of de Graafschap wel ff wint van Almere is de zelfde instelling waarom Roda nu is gedegradeerd. Wellicht dat Sparta al eenmaal door het oog van de naald is gekropen tegen Dordt dat ze zijn gewaarschuwd nu.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

14 May 2018 09:07 - 14 May 2018 09:19
Het verbaasde me nog het meeste dat die Molenaar voor de wedstrijd zó laconiek erbij stond. De interviewster voor gek verklaarde omdat ze gespannen gezichten had gezien in de wandelgangen. Dat hij dacht dat de wedstrijd wel in vroeg stadium beslist zou zijn. Sorry maar dan ben je toch een eredvisie/degradatievoetbal-trainer onwaardig? Als je Almere City als volgende tegenstander hebt, dan weet je toch dat je praktisch met één been in de eerste divisie staat. Die spelers hadden op messcherp moeten staan; zeker na de ook onverwachte uitschakeling van MVV.
Nee meneer stond daar met zn arrogante kop voor de camera. Ik vraag me af of ze ook met zo’n instelling tegen MVV zouden zijn begonnen. Want dan hadden wij nu wellicht de finale gespeeld.

Zoals anderen al opmerken hebben we met Twente, Nec, Roda en mogelijk Sparta als tegenstanders een leuke Juup League volgend jaar. In elk geval al 4 affiches die in het verleden in de eredivisie gespeeld werden.

Ik vraag me wel af, mocht Almere nu promoveren, hoe lang de situatie dan blijft voortbestaan dat de halve Juup League mee mag spelen om promotie..

Edit: zou De Limburger het ook “helemaal niet erg” vinden dat Roda nu in de Juup League speelt (wat die verschrikkelijke Visser vorige week als trap na over MVV schreef), of gaan ze nu met 2 maten meten?
Last edit: 14 May 2018 09:19 by Hill28.

Time to create page: 0.397 seconds