Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

29 dec 2012 23:41
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #601
Las zojuist dit op FH:

Lu zaterdag 29 december 2012 / 23:15

Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar volgens het reglement van de KNVB mag je maar maximaal bij 9 van 15 opeenvolgende meetpunten in categorie 1 worden ingedeeld. 15 Meetpunten correspondeert met ongeveer 5 jaar. Aangezien de vorige keren dat Fortuna in categorie 1 werd ingedeeld nog geen 5 jaar geleden zijn, tellen die nog mee. Dit betekent dat Fortuna bij het volgende meetpunt weer in categorie 2 (of 3) moet zitten!
Ik hoop dat de KNVB zich dat niet realiseert en ook niet hier meeleest (vandaar die slapende honden), maar Fortuna mag niet riskeren dat de KNVB zich hiervan bewust is en rustig het volgende meetpunt afwacht om vervolgens Fortuna de doodsklap te geven door de licentie in te trekken.
Ik hoop dat ik me vergis, maar mocht mijn vrees terecht zijn, dan kunnen de eventuele licentiepunten die aan deelname aan een RJO verbonden zijn, een stap richting de redding betekenen.

én

Lu zaterdag 29 december 2012 / 23:27

@ Capo:
Voor het hebben van een RJO krijg je licentiepunten. Ik neem aan dat dat ook zo is, als je dat samen met anderen hebt. Of dat voldoende is om in categorie 2 te komen weet ik niet. (Ik denk van niet.) Maar het helpt in ieder geval om het gat kleiner te maken.

Zouden die 2 quotjes de oorzaak zijn van de ommezwaai van Masset? M.a.w. die paar extra punten die wellicht redding bieden voor Fortuna?
Dat zou de samenwerking in een heel ander daglicht stellen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2012 13:53
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #602

DJ-AMIGO schreef : Wie kan me Artikel 11, lid 7 uitleggen van het Licentieregelement van de KNVB :

7. Een licentiehouder mag slechts op maximaal 9 van 15 elkaar volgende meetmomenten in categorie I zijn
ingedeeld, telkenmale teruggerekend vanaf het laatste.
De meetmomenten bedoeld in dit lid en onder c van lid 6 van dit artikel zijn de data vermeld in artikel 9 lid 4
onder a tot en met c van dit reglement.

Fortuna is per meetmoment 3 in 2010 ingedeeld in Cat II. Maar als je 15 meetmomenten terug telt dan heeft Fortuna toch niet nog eens 3 jaar de tijd om weer in Cat II te belanden ? Wie begrijpt hier iets van?

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!

30 dec 2012 16:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #603
Ik begrijp hier iets van, Fortuna heeft wel degelijk 3 jaar de tijd om in Cat II te belanden. Eenvoudige rekensom, maar je moet vooral het artikel goed begrijpen en aangezien het niet echt handig is opgeschreven is dat wat lastig.

Ik ga het proberen uit te leggen maar weet niet of mijn uitleg veel duidelijker is... :P

Bij ieder meetmoment worden de laatste 15 meetmomenten bekeken en mag er niet meer dan 9 van die momenten in categorie I zijn. Als er drie meetmomenten per jaar zijn (dacht ik ergens gelezen te hebben) en Fortuna vanaf meetmoment 3 2010 in categorie II zit, dan hebben ze volgens mij 6 meetmomenten categorie II staan op dit moment (het laatste van 2010, 3 in 2011 en de eerste twee van 2012). Als ALLE eerdere meetmomenten categorie I waren, hebben ze op dit moment dus precies 9 meetmomenten I, en 6 meetmomenten II. Dat mag dus nog net. Het volgende meetmoment "verdwijnt" het oudste meetmoment categorie I. Het nieuwe meetmoment komt daarvoor in de plaats. Als dat wederom categorie I is, dan houd je gewoon de score van 9 categorie I-meetmomenten. Op die manier zijn er in totaal 8 meetmomenten waarbij een "oude" categorie I-score wordt weggestreept. Er is dus steeds ruimte voor een nieuwe categorie I-score zonder dat de licentie in gevaar komt. Het is naar mijn mening geen toeval dat Fortuna nu opeens terugvalt in categorie I, ze weten dat ze door de aangesloten reeks van 6 meetmomenten categorie II, ze nu weer drie jaar lang in categorie I mogen zitten.

Overigens, mocht je je afvragen hoe je aan die drie jaar komt? Wel simpel, Fortuna heeft dus nog 8 meetmomenten voor de score van aantal categorie I-meetmomenten hoger is dan 9. De eerste drie meetmomenten zijn in 2013, de twee drie in 2014, en dan nog de eerste twee meetmomenten van 2015. Pas eind 2015, bij het derde meetmoment van dat jaar, is het mogelijk om meer dan die 9 categorie I scores te halen. Het is nu eind 2012, eind 2015 is pas over drie jaar.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is uitgelegd hoe die regel werkt. Fortuna maakt er slim gebruik van, ze hebben 6 meetmomenten lang kunstmatig en met trucjes categorie II gehaald, en daardoor hoeven ze zich nu weer 9 meetmomenten geen zorgen te maken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

30 dec 2012 16:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #604
Ik denk trouwens dat Fortuna zich eerder druk moet maken om een failissement/het niet meer kunnen betalen van de salarissen een tijdlang dan om de categorie-indeling. In beide gevallen raak je ook de licentie kwijt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

30 dec 2012 16:51
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #605
Bedankt voor je uitleg, Jacques. Mij staat bij dat de KNVB een club met terugwerkende kracht in een andere categorie kan plaatsen, waardoor, als ik het goed begrijp, een aantal (positieve) meetpunten overruled worden. Toch? Dat trucje van Fortuna zou dan niet helemaal lukken... Toch?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

30 dec 2012 18:23
Lenica
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #606
Aanvullend op de uitleg van Jacques:

Meetpunt 1 in een jaar is de jaarrekening per 30 juni. Bekendmaking categorie door Knvb november/december.
Meetpunt 2 in een jaar is de begroting, inleveren ergens in juni, bekendmaking Categorie knvb augustus/ september.
Meetpunt 3 in een jaar is de halfjaarcijfers per 31 december. bekendmaking categorie door Knvb April/mei.

31 dec 2012 08:09
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #607
Van Barneveld en Fortuna uit elkaar

Fred van Barneveld keert niet meer terug bij Fortuna Sittard, zo meldt de eerstedivisionist op haar eigen site.

Voetbal
Van onze verslaggever

De technisch manager meldde zich begin mei ziek na een conflict met de nieuwe directeur Jos Alberts. Die stapte drie maanden later zelf op. Hoewel de hoop werd uitgesproken dat Van Barneveld na het snelle vertrek van Alberts weer zou terugkeren, heeft hij nu definitief afscheid genomen van de club waarvoor hij 21,5 jaar in meerdere functies actief is geweest.

Aon de géng

31 dec 2012 08:23
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #608
Vandaag in ddl...fortuna gaat alsnog de samenwerking aan met roda aangaande de jeugd :thinking: ...dit na een besluit in samenwerking genomen met de gehele achterban :thinking: ...ook vanuit de SUPPORTERS GELEDINGEN :ohmy: ...de intentie verklaring word waarschijnlijk vandaag nog getekend...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

31 dec 2012 09:47
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #609

opadiehard schreef : Vandaag in ddl...fortuna gaat alsnog de samenwerking aan met roda aangaande de jeugd :thinking: ...dit na een besluit in samenwerking genomen met de gehele achterban :thinking: ...ook vanuit de SUPPORTERS GELEDINGEN :ohmy: ...de intentie verklaring word waarschijnlijk vandaag nog getekend...gr opa ;).

Niet alle supportersgroepen zijn gevraagd. Alleen de SV. En wat ik begrepen heb van FH is het enkel een goedkeuring om e.e.a. te onderzoeken. De samenwerking is er nog niet.

100% veur de eige club!

31 dec 2012 09:56
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #610
Hierbij het artikel:

Fortuna wil toch met Roda praten over RJO
door Ivo Op den Camp
SITTARD – Fortuna Sittard is als nog bereid met Roda JC en de KNVB in overleg te gaan om te komen tot een gezamenlijke re- gionale jeugdopleiding (RJO). Fortuna blies vorige week de plannen nog af nadat het nieuws voortijdig was uitgelekt, maar de club heeft daarna uitgebreid met de achterban (business-club en supportersplatform) gesproken en op de noodzaak van samenwerking gewezen. Daarop heeft de directie groen licht gekregen om de gesprekken met Roda JC en de KNVB te hervatten.

Directeur Martin Masset is vooral opgelucht dat er, wat Fortuna betreft, alsnog een poging kan komen tot een gesprek met Roda JC en de KNVB betreffende een gezamenlijke RJO. Vooralsnog betreffen de plannen een samenwerking met de A-jeugd. „We hebben onze achterban uitgelegd waarom we met Roda en de KNVB willen praten over samenwerking. Voor de club Fortuna en voor de talenten van Fortuna is samenwerking pure noodzaak, zowel op financieel gebied als voor de ontwikkeling van onze talenten. Belangrijk voor ons was dat er vol- doende draagvlak vanuit de achterban is voor dit traject. Dat draagvlak is er, waardoor er voor de directie geen belemmering meer is opnieuw in overleg te gaan.”
Bedoeling is dat nog voor het

nieuwe jaar de intentieverklaring wordt getekend voor de samenwer- king tussen Roda en Fortuna. Daar- mee staat nog niet vast dat er daad- werkelijk een gezamenlijke A-jeugd komt, maar wel dat alle partijen voorwaarden zullen proberen te scheppen om tot deze samenwer- king te komen. Masset: „Er zijn nog een paar knelpuntjes, maar de intentie is zeker om de samenwerking tot stand te brengen.”

De plannen tot samenwerking tussen Roda en Fortuna zorgden vorige week voor nogal wat beroe- ring, reden waarom de Fortuna-di- rectie onlangs een drie uur duren- de gespreksronde heeft gehouden met de achterban, bestaande uit de business-club en het supportersplatform.

Van de twaalf aanwezige partners gaven er uiteindelijk elf hun fiat aan de directie om de intentieverklaring te ondertekenen en te onderzoeken of er met Roda samengewerkt kan worden met de A-jeugd. Naast deze partijen gaf ook de Raad van Toezicht, bestaande uit Jo Abelshausen en Sjra Philippen, aan achter de plannen te staan. „We dragen allemaal een groen-geel hart, maar we mogen niet blind zijn voor de ontwikkelin- gen”, aldus Abelshausen. „Dit is een prima kans voor Fortuna om onze talenten meer te bieden dan zonder RJO-status. Bovendien hoeft de achterban niet bang te zijn dat het begin zou zijn van een fu- sie. Daar is geen sprake van.”

Om de achterban tegemoet te komen en niet het idee te geven geen partij te zijn in toekomstige onderhandelingen, heeft de Fortuna-directie besloten het zogenoemde ‘gouden aandeel’, dat de identiteit van de club moet waarborgen, om te dopen in het ‘groen-gele certificaat’ en dit in handen te geven van het supportersplatform. Op 18 januari, voorafgaande aan het duel Fortuna-Cambuur, zal de officiële overhandiging plaatsvinden. Hiermee krijgt de afgevaardiging van de Fortuna-aanhang veto-recht bij besluiten die de club in de toekomst zou willen nemen over clubkleuren, speellocatie, logo en fusie. „Verder kun je toch niet gaan om de achterban gerust te stellen”, vindt Abelshausen.

100% veur de eige club!

31 dec 2012 10:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #611
Fortuna is door de gemeente "gedwongen" om te praten met Roda, anders blokkeert de gemeente bepaalde zaken die Fortuna nodig heeft om te overleven. Gemeente Sittard-Geleen steekt veel geld in de Sportzone en wil dat daar de RJO komt om dat gesmijt met geld te verantwoorden aan de burger. Aangezien Roda de RJO-status al cadeau heeft gekregen van de KNVB (wederom een dubieuze rol voor die partij) is Fortuna dus verplicht te praten met Roda.

Roda daarnaast, dat zit financieel ooknog altijd zwaar in de shit. De kosten van een RJO delen met een andere club, dat lijkt ze wel wat. Daarnaast valt er misschien een dealtje te sluiten, sponsoring van de RJO door gemeente Sittard-Geleen! Indirect gaat dus niet alleen de gemeente Kerkrade Roda subsidieren, maar ook de gemeente Sittard-Geleen.

Beide clubs hebben weinig keuze, pure overlevingsstrijd dit. Roda schijnt in zijn "mission statement" te hebben staan dat ze de enige betaald voetbalclub van de mijnstreken willen zijn. Bizar dat Fortuna met een dergelijke partner in zee zou gaan, Roda's doel is gewoon letterlijk het laten verdwijnen van Fortuna.

MVV heeft die keuze wel. Ik hoop dat wij ons afzijdig houden. Mocht de RJO een doorslaand succes zijn, zouden we onder voorwaarden later altijd nog kunnen aansluiten. Er is geen reden voor overhaaste beslissingen.

31 dec 2012 10:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #612

Ben Salemans schreef : Bedankt voor je uitleg, Jacques. Mij staat bij dat de KNVB een club met terugwerkende kracht in een andere categorie kan plaatsen, waardoor, als ik het goed begrijp, een aantal (positieve) meetpunten overruled worden. Toch? Dat trucje van Fortuna zou dan niet helemaal lukken... Toch?

Ik weet niet of de KNVB met terugwerkende kracht een categorie kan wijzigen. En daarnaast is maar de vraag of het trucje tegen de regels was. Ik vermoed van niet, KNVB had gewoon gebrekkige regels opgesteld. Ik dnek dat het dus niet zo'n vaart loopt Ben.

31 dec 2012 11:25
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #613
ik dacht ergens gelezen te hebben, dat de KNVB een RJO competitie gaat opstarten, zodat clubs die niet in een RJO zitten buiten de competitie vallen, dus MVV zal dan wel kmoeten aansluiten bij Fortuna en Roda. :pinch:

31 dec 2012 11:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #614
Nee Vluuzak, je opmerking over de competitie klopt, maar je conclusie niet. :) Er komt een competitie alleen voor RJO-teams. Als MVV niet is aangsloten bij een RJO, doet MVV daar niet aan mee. Maar er is nergens vastgelegd dat MVV mee MOET doen aan die competitie, er blijven gewoon andere jeugdcompetities bestaan. Ploegen als NAC, Volendam en VVV zitten ook niet in een RJO.

31 dec 2012 13:48
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #615
Voor Roly Bonevacia is het avontuur bij Ajax ten einde gekomen. De 21-jarige middenvelder maakt per direct de overstap naar Roda JC Kerkrade, dat hem tot het einde van het seizoen huurt.

Daarna wordt de overgang omgezet in een dienstverband tot medio 2015. ''Roly moet aan spelen toekomen in de Eredivisie en Roda JC is een prima club voor hem'', verklaart zaakwaarnemer Mustapha Nakhli de transfer aan Voetbal International.

Bonevacia kreeg afgelopen zomer de mededeling dat er geen toekomst voor hem is bij Ajax. Trainer Frank de Boer wenste geen gebruik van zijn diensten te maken bij het eerste elftal. Vorig seizoen speelde hij als huurling achttien competitiewedstrijden in het shirt van NAC Breda.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden