>
Ontvangen bedankjes 319
Lu zaterdag 29 december 2012 / 23:15
Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar volgens het reglement van de KNVB mag je maar maximaal bij 9 van 15 opeenvolgende meetpunten in categorie 1 worden ingedeeld. 15 Meetpunten correspondeert met ongeveer 5 jaar. Aangezien de vorige keren dat Fortuna in categorie 1 werd ingedeeld nog geen 5 jaar geleden zijn, tellen die nog mee. Dit betekent dat Fortuna bij het volgende meetpunt weer in categorie 2 (of 3) moet zitten!
Ik hoop dat de KNVB zich dat niet realiseert en ook niet hier meeleest (vandaar die slapende honden), maar Fortuna mag niet riskeren dat de KNVB zich hiervan bewust is en rustig het volgende meetpunt afwacht om vervolgens Fortuna de doodsklap te geven door de licentie in te trekken.
Ik hoop dat ik me vergis, maar mocht mijn vrees terecht zijn, dan kunnen de eventuele licentiepunten die aan deelname aan een RJO verbonden zijn, een stap richting de redding betekenen.
Lu zaterdag 29 december 2012 / 23:27
@ Capo:
Voor het hebben van een RJO krijg je licentiepunten. Ik neem aan dat dat ook zo is, als je dat samen met anderen hebt. Of dat voldoende is om in categorie 2 te komen weet ik niet. (Ik denk van niet.) Maar het helpt in ieder geval om het gat kleiner te maken.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
DJ-AMIGO schreef : Wie kan me Artikel 11, lid 7 uitleggen van het Licentieregelement van de KNVB :
7. Een licentiehouder mag slechts op maximaal 9 van 15 elkaar volgende meetmomenten in categorie I zijn
ingedeeld, telkenmale teruggerekend vanaf het laatste.
De meetmomenten bedoeld in dit lid en onder c van lid 6 van dit artikel zijn de data vermeld in artikel 9 lid 4
onder a tot en met c van dit reglement.
Fortuna is per meetmoment 3 in 2010 ingedeeld in Cat II. Maar als je 15 meetmomenten terug telt dan heeft Fortuna toch niet nog eens 3 jaar de tijd om weer in Cat II te belanden ? Wie begrijpt hier iets van?
opadiehard schreef : Vandaag in ddl...fortuna gaat alsnog de samenwerking aan met roda aangaande de jeugd ...dit na een besluit in samenwerking genomen met de gehele achterban ...ook vanuit de SUPPORTERS GELEDINGEN ...de intentie verklaring word waarschijnlijk vandaag nog getekend...gr opa .
Ik weet niet of de KNVB met terugwerkende kracht een categorie kan wijzigen. En daarnaast is maar de vraag of het trucje tegen de regels was. Ik vermoed van niet, KNVB had gewoon gebrekkige regels opgesteld. Ik dnek dat het dus niet zo'n vaart loopt Ben.Ben Salemans schreef : Bedankt voor je uitleg, Jacques. Mij staat bij dat de KNVB een club met terugwerkende kracht in een andere categorie kan plaatsen, waardoor, als ik het goed begrijp, een aantal (positieve) meetpunten overruled worden. Toch? Dat trucje van Fortuna zou dan niet helemaal lukken... Toch?