Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 jan 2013 20:30
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #646
@danny: Gezellig bij de "duitse jongens" ......hahahahahaha

Ze hebben de grootste problemen op het veld en gaan dan ook nog een "burgeroorlog" beginnen.

"Herr Arnold Hendriks der Lommellecriemer" krijgt zijn zin weer niet en gaat weer janken bij de pers.

Elke keer hetzelfde met die man....hij had acteur moeten worden..."der alte"

Bullshit verhaal over wel/niet technische kennis in huis? Zeg gewoon dat je geen geld hebt en alles te duur is.

foi foi foi.....wat een soap...wel lachen.... :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2013 21:43
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #647
Ik denk dat het bijzonder dapper en verstandig is van de clubleiding van onze oosterburen dat ze geen sterk bepalende inmenging in hun clubbeleid willen hebben door een of meerdere geldschieters van buitenaf. Als je als club daarvan afhankelijk wordt, dan heb je een probleem. Roda JC wil blijkbaar op meerdere fronten saneren. MVV was toch op een gegeven moment helemaal afhankelijk van mensen als Melchior? We mogen blij zijn wat hij toen voor de club gedaan heeft, maar je zult als club toch op de eerste plaats op eigen benen moeten staan.

Ik zie de ontwikkelingen in Kerkrade dus als minder desastreus voor die club dan menig forumlid hier wellicht met enig leedvermaak zal hopen. Uiteindelijk zal Roda JC hier denk ik sterker uitkomen. Is het niet direct op korte dan wel op langere termijn.

11 jan 2013 23:10 11 jan 2013 23:21 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #648

Frank Salemans schreef : Ik denk dat het bijzonder dapper en verstandig is van de clubleiding van onze oosterburen dat ze geen sterk bepalende inmenging in hun clubbeleid willen hebben door een of meerdere geldschieters van buitenaf. Als je als club daarvan afhankelijk wordt, dan heb je een probleem. Roda JC wil blijkbaar op meerdere fronten saneren. MVV was toch op een gegeven moment helemaal afhankelijk van mensen als Melchior? We mogen blij zijn wat hij toen voor de club gedaan heeft, maar je zult als club toch op de eerste plaats op eigen benen moeten staan.

Ik zie de ontwikkelingen in Kerkrade dus als minder desastreus voor die club dan menig forumlid hier wellicht met enig leedvermaak zal hopen. Uiteindelijk zal Roda JC hier denk ik sterker uitkomen. Is het niet direct op korte dan wel op langere termijn.

OPA ZEET:

Frank nol is roda...als nol er niet was geweest...zat half kerkrade nog met helm :mrgreen: lampies undergrounds...op eigen benen staan?...ze hebben vanuit de box nooit zelf leren lopen, dus nu op gevorde leeftijd met alleen een rollator afhankelijk vaan noonke nol dee met de afstandbediening van de eventueel door hem betaalde electrische stoel alles regelt en r*** volledig afhankelijk is van deze bejaarde duivenmelker :daag: ...gr opa ;) .

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

11 jan 2013 23:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #649
Frank, ik snap je punt, ergens heb je gelijk. Maar toch twee kanttekeningen:

- Nol de sokkenverkoper staat symbool voor de periode dat die club opeens uit het niets ons inhaalde en geregeld Europees speelde. Dat is voor het overgrote gedeelte zijn verdienste. Ik moet er niet aan denken dat hij nog één keer de beurs fors trekt en een goed team bij elkaar koopt. Natuurlijk heb je gelijk dat dat ook juist een gevaar voor Roda zou inhouden. WAt als Nol beledigd is en zijn geld opeist? Als de man komt te overlijden? Maar toch.
- Het is niet alleen dat ze Nol buiten de deur houden, maar ook dat de ene directeur de andere directeur de club uitvecht. Het rommelt intern. Dan kun jij het buitenhouden van textiellen Nol als een strategisch briljante zet zien, maar ik zie ook een tweede kant van de medaille. Van den Bunder wil geen inspraak, wil geen verantwoording hoeven af te leggen. Ik ben er niet zo van overtuigd dat Van den Bunder de belangen van Roda op plaats 1 heeft staan. En dat zie ik graag.

Het is vast wishful thinking van mijn kant, maar gun me dit nu :whistle:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

19 jan 2013 09:08
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #650
Roda naar de rechter vanwege Wielaert

Roda JC wenst niet langer samen te werken met technisch directeur Gerard Wielaert. De rechter moet eraan te pas komen om beide partijen van elkaar te scheiden.
Dat zegt algemeen directeur Marcel van den Bunder van Roda JC tegen Dagblad de Limburger. Volgens hem zijn de verschillen in inzicht tussen Roda en Wielaert te groot om een toekomst met elkaar op te bouwen. Omdat er over de ontbindingsvoorwaarden tot op heden geen akkoord kon worden bereikt, komt er een derde partij aan te pas.

Roda denkt aan het inschakelen van de kantonrechter of de arbitragecommissie van de KNVB. De Kerkradenaren zullen de stap naar een onafhankelijke partij nog wel even afwachten. "We sluiten niet uit dat we er, voordat de zaak dient, toch uitkomen op een wijze waarin beide zich kunnen vinden. Maar zoals het er nu uitziet, zal de contract-ontbinding via een procedure tot stand komen.”

Wielaert kreeg in december het advies om tot het einde van het seizoen vrij te nemen. Daarop meldde de td zich ziek. Vooralsnog keerde hij niet meer terug in zijn functie. Wielaert wordt verweten teveel op eigen houtje te werken, terwijl hijzelf vindt dat Van den Bunder zich teveel in zijn vaarwater begeeft.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

20 jan 2013 11:11
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #651
Ook in de eredivisie last van de sneeuw :thinking:

Roda JC - NEC op losse schroeven door sneeuw
Gepubliceerd op zondag 20 januari 2013 om 10:55

Op dit moment sneeuwt het flink in Limburg. Om 16.30 uur staat in die provincie het duel tussen Roda JC en NEC op het programma en het is maar de vraag of de wedstrijd door kan gaan. Later vanmiddag wordt het veld in Kerkrade gekeurd.

De KNVB zal tussen 13.00 en 14.00 uur in het Parkstad Limburg Stadion bekijken of het veld goed genoeg is om op te kunnen voetballen. Roda JC roept via de eigen website de fans op om niet naar de club te bellen. Informatie zal via de officiële kanalen naar buiten komen.

Roda JC staat vijftiende in de Eredivisie, met maar drie punten voorsprong op de nummer laatst Willem II.

20 jan 2013 19:30
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #652
Eerst rode shirts....vanmiddag rode lijnen, helaas heeft het niet mogen baten.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

20 jan 2013 21:14
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #653

Dixi schreef : Eerst rode shirts....vanmiddag rode lijnen, helaas heeft het niet mogen baten.

Dixi

Kleureblindj?? :huh:

Draan wie verkes Wullem !!

22 jan 2013 13:50
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #654
Trainingen Fortuna jeugd dinsdag 22 januari'13

Aangezien de velden in de regio niet toegankelijk zijn vanwege de sneeuwval is er voor morgen weer een alternatief programma samengesteld.

Jong Fortuna en de A-jeugd gaan trainen in de lokale sporthal van Munstergeleen volgens de reguliere trainingstijden.

De B-jeugd traint van 16:30-17:30 uur in de Stadssporthal. Spelers moeten op eigen gelegenheid naar de stadssporthal waar ze uiterlijk om 16:30 uur aanwezig moeten zijn.

De C1-jeugd traint net als beide E-elftallen op het benedendek van de parkeergarage in de Trendwork Arena. Alle elftallen beginnen om 17:30 uur hier met trainen.

De D2-jeugd gaat trainen in de bekende gymzaal in Geleen.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

23 jan 2013 09:49
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #655
Interessante column in de Leugeneer

Duits Kerkrade,

De toekomst van Limburg ligt buiten Nederland, concludeerde een zware commissie al meer dan een jaar of vijf geleden in opdracht van de provincie Limburg. Het waren mooie en ook rake woorden, maar daar bleef het dan ook bij. In de praktijk blijkt het vreselijk lastig, zo niet onmogelijk om grensoverschrijdende bruggen te slaan tussen Limburg en de Duitse en Belgische grensregio’s. Onze provincie blijft daardoor helaas een in zichzelf opgesloten Nederlandse enclave, grotendeels omringd door buitenland. Een enkele keer steekt het idee om dat isolement te doorbreken toch weer de kop op.
Afgelopen weekeinde werd bekend dat de gemeente Kerkrade het plan heeft opgevat zich te profileren als meest Duitse stad van Nederland. Klinkt goed, ligt zelfs voor de hand gezien de ligging van de stad pal op de Duitse grens. Maar tegelijk roept het ook cynische reacties op.Want het is niet voor het eerst dat Kerkrade de band met de oosterburen wil versterken.
Lang geleden opperde wijlen ThijsWöltgens zelfs het idee om Kerkrade te laten fuseren met Herzogenrath tot de nieuwe Duits-Nederlandse gemeente Eurode. Een plan dat stukliep op stugge bureaucratie en onwil in zowel Den Haag als Berlijn. Het nu voorliggende idee is weliswaar minder ambitieus, maar ook tot mislukken gedoemd als Kerkrade het idee niet gepassioneerd en concreet invult. Het verleden leert dat op dit punt enige scepsis geboden is.
Het grootste probleem zit misschien wel tussen de oren van de Kerkradenaren zelf. De stad flirt graag met de directe aanwezigheid van kennisstad Aken, maar tegelijk is de Kerkradenaar erg honkvast en georiënteerd op de eigen stad. Zelfs samenwerking in Parkstadverband verloopt uiterst moeizaam, en dat is nog zacht uitgedrukt. Onderwijs in de Duitse taal op
Kerkraadse basisscholen is ook nog lang geen vanzelfsprekendheid.
En de Kerkradenaar mag dan wel trots zijn op zijn Rijnlandse karakter, hij voelt zich geen Duitser. Clichébeelden staan die identificatie nog altijd in de weg.
Let wel, dit is geen pleidooi om Kerkrade niet te verduitsen, maar dan moet de stad er dit keer wel écht voor gaan. Een beetje Duits werkt alleen op de lachspieren.

Is het nu de trots van het Zuiden of der Stolz des Südens ?

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

23 jan 2013 11:00
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #656

Dixi schreef : Trainingen Fortuna jeugd dinsdag 22 januari'13

Aangezien de velden in de regio niet toegankelijk zijn vanwege de sneeuwval is er voor morgen weer een alternatief programma samengesteld.

Jong Fortuna en de A-jeugd gaan trainen in de lokale sporthal van Munstergeleen volgens de reguliere trainingstijden.

De B-jeugd traint van 16:30-17:30 uur in de Stadssporthal. Spelers moeten op eigen gelegenheid naar de stadssporthal waar ze uiterlijk om 16:30 uur aanwezig moeten zijn.

De C1-jeugd traint net als beide E-elftallen op het benedendek van de parkeergarage in de Trendwork Arena. Alle elftallen beginnen om 17:30 uur hier met trainen.

Dixi

de jeugd van roda zak ook steeds verder weg. ze zitten nu al in de kelder van het stadion :p
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

23 jan 2013 16:40
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #657

sjoen-mestreech schreef :

Dixi

de jeugd van roda zak ook steeds verder weg. ze zitten nu al in de kelder van het stadion :p

Roda? Fortuna denk ik dat je bedoelt :) , heftige uitspraken die Trost doet over Roda in de VI lol;

'Ik wordt nooit trainer van Roda JC'

Het Verleden
'Ik ben er heel trots op dat ik als assistenttrainer bij Roda JC een contract voor het leven heb verscheurd. Het is de beste beslissing in mijn leven geweest,'
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, sjoen-mestreech, opadiehard, Boer458

23 jan 2013 17:25
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #658
L1.nl:

Fortuna Sittard traint op Kaalheide
De selectie van Fortuna Sittard heeft woensdag de trainingen afgewerkt op Kaalheide.

De Sittardse selectie moest uitwijken naar de kunstgrasvelden van Kaalheide, omdat Fortuna niet terecht kan op de kunstgrasvelden in de eigen stad. De Sportstichting van de gemeente Sittard-Geleen die de velden onder beheer heeft, verbiedt Fortuna om op het veld van amateurclub DVO te trainen, de reguliere trainingsplek.

De samenwerking tussen Fortuna en Roda ligt gevoelig sinds het afketsen van de fusie van beide clubs tot Sporting Limburg. Woensdagmiddag bespreekt de directie van Fortuna hoe de training kan worden voortgezet nu de eigen velden niet beschikbaar zijn.

Fortuna hervat komende vrijdag de competitie bij Emmen.

23 jan 2013 18:55 23 jan 2013 18:58 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #659
Mvv traint met dit weer ook gewoon in Kerkrade / Heerlen dus vind het niet zo verrassend dat Fortuna dit ook doet!

23 jan 2013 21:16
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #660

tuutsje schreef :

sjoen-mestreech schreef :

Dixi

Roda? Fortuna denk ik dat je bedoelt :) , heftige uitspraken die Trost doet over Roda in de VI lol;

'Ik wordt nooit trainer van Roda JC'

Het Verleden
'Ik ben er heel trots op dat ik als assistenttrainer bij Roda JC een contract voor het leven heb verscheurd. Het is de beste beslissing in mijn leven geweest,'

fortuna inderdaad. Dat stuk in de vi is inderdaad behoorlijk hard voor roda. Maar voor ons alleen maar leedvermaak

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden