Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

31 jan 2013 10:08 31 jan 2013 10:10 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #706

Gohf schreef :
Als je FH de laatste tijd een beetje hebt gevolgd weet je dat ze best kritisch zijn mbt "het nieuwe reddingsplan" en de manier waarop de acute problemen met de liquide middelen dienen worden te opgelost.

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik heb het wel een beetje gevolgd en ik heb werkelijk geen enkele kritische noot gelezen over het nieuwe reddingsplan. Zo ook een paar dagen terug. Er wordt enkel lovend gedaan over het zonnepanelen plan. Geen enkel woord over de mogelijke dubbele pet van Kevin of over hoe belachelijk het plan eigenlijk klinkt als je het objectief bekijkt. Ja, onder het bericht plaatsen sommige bezoekers een kritische post, maar dat zijn dan ook nog vaker supporters van andere clubs

En dat de berichten wat gekleurd zijn is inderdaad logisch. Maar om bijv. dagen na de wedstrijd Fortuna - MVV nog paginagroot meerdere artikelen te besteden aan het feit dat jullie de 'morele winnaar' zouden zijn geeft m.i. blijk van een niet zo'n hoge realiteitszin.

Nee FH was vroeger van een veel hoger niveau dan nu. Ik heb 10 keer liever een open forum waar veel ruimte is om overzichtelijk nieuwtjes te posten door mensen die (al dan niet) dicht bij het vuur zitten dan een site waar een paar positievo's met te veel tijd hun persoonlijke goed-nieuws show spuwen op de front page.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2013 10:09 31 jan 2013 10:10 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #707

Gohf schreef : Dat vind jij misschien maar dat betekend niet dat ook direct waar is toch, is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ik heb een beetje het gevoel dat wat er nu ook op FH staat het word altijd op propaganda gegooid, en dat is mij iets te makkelijk.

Daar hebben ze het zelf naar gemaakt Gohf. Als je verliest van MVV en dan een heel morele winnaars verhaal gaat typen maar ook als elke keer dat bij ons die Turkse investeerder weer in het nieuws was met lachende plaatjes en spottende teksten komt terwijl als een maand later bij jullie een Arabier komt er ineens van de grote redding etc wordt gesproken maar ook nu een deal voor goedkopere leaseauto's als domino effect beschrijft dan gaat je eigen krediet wel naar beneden ja (en rap ook)

Als je actueel nieuws over Fortuna wilt moet je juist wel op FortunaHome zijn, ik kan geen andere site waar ze mij vaker en meestal redelijk accuraat nieuws verstrekken. Sterker nog ik ken niet veel fansites die zo actueel zijn en regelmatig updates plaatsen.

Als je FH de laatste tijd een beetje hebt gevolgd weet je dat ze best kritisch zijn mbt "het nieuwe reddingsplan" en de manier waarop de acute problemen met de liquide middelen dienen worden te opgelost.

BEST Kritisch? Dat klinkt gewoon als een beetje krititsch maar ook niet helemaal aangezien ze ook niet de goede band die ze hebben met het bestuur en de club willen verliezen.

En tuurlijk laten ze niet altijd het achterste van hun tong zien indien ze denken dat dat beter is voor de club. Heb ik daar problemen mee ? Nee. Omdat het publiek wat mij betreft ook lang niet alles hoeven te weten, simpelweg omdat ze bepaalde informatie niet op waarde kunnen schatten(er hun eigen invulling aan gaan geven) omdat je simpelweg niet alles kunt begrijpen van hoe bepaalde dingen werken in de bedrijfsvoering.

Tja bij ons hebben we jaren gevochten voor transparantie (die er nog steeds niet voldoende is) maar om nu te zeggen dat onwetendheid ook een zegen is (want dat zeg je eigenlijk) gaat mij wel wat ver.

Zo zou volgens vele hier ons bestuur louche zijn en niet te vertrouwen ? Waarom ? Omdat Hofland ambassadeur whatever bij Cablean is ? Dit is al vanaf het begin bekent, mensen hebben hun mening klaar over Kevin terwijl ze hem helemaal niet kennen. Maar weet je ? daar doe je vrij weinig aan, mensen hebben nou eenmaal de neiging om over van alles en nog wat een mening te hebben ook al hebben ze niet of nauwelijks inzicht in de situatie/persoon en is hun mening meestal gebaseerd op een persoonlijke mening en een onderbuik gevoel.

Het gaat hier erom dat je je reddings plan opzet door bij je eigen bedrijf in te kopen en dat is wel heeeeeel raar. Tenzij je een aanbesteding houdt voorde panelen en blijkt dat het bedrijf van Hofland echt de goedkoopste leverancier is voor deze panelen zeg ik ja maar nu niet. En dan durf ik idd wel te zeggen dat dit een louche zaak is.

Maar goed ik ben dan ook absoluut geen fan van FH maar daar kom ik wel eerlijk voor uit. Vroeger was het een site waar ik minstens 2 keer per week oop te vinden was vanwegen de humor maar ook de eerlijke stukken en dat is nu niet meer wat ik wel heel jammer vind.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

31 jan 2013 11:52 31 jan 2013 11:53 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #708
Ander voorbeeld: toen een eigen supporter andere supporters verwondde met een vuurwerkbom, heeft het dagen geduurd en de nodige kritiek vanuit vaste FH-volgers, voor FH daar aandacht aan besteedde. Ondanks dat het onderwerp op het gastenboek en in de commentaren bij items over de wedstrijd al breeduit besproken werd, koos FH er voor om pas 5 dagen na de wedstrijd hier iets over te zeggen. In de tussenliggende periode verschenen er dagelijks andere artikelen, dus aan tijdgebrek van de webmasters lag het niet. Dat werd toen onder een breder artikel geplaatst met de neutrale titel "randzaken". Dat vond ik al gigantisch typisch. Maar het meest typische, en iets dat ik steeds weer terug zie keren, is dat het vrijwel meteen gevolgd werd door een "positief" artikel, in dit geval over hoe leuk een aantal fans een balletje getrapt hebben tegen het damesteam.

Ook nu weer, eerst het alarmfase-1 artikel plaatsen, maar vrijwel meteen daarna een goednieuwsshow "Fortuna Sittard spil in duurzaamheid!"

Ik begrijp de achterliggende gedachte, maar het maakt de site voor mij vrijwel oninteressant en het lijkt wel degelijk op propaganda.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

31 jan 2013 14:03
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #709
Ik wil wel even 1 ding duidelijk maken : Met KIA als nieuwe hoofdsponser(want dat zijn ze volgens mij wel degelijk) is zeker een financiele injectie gemoeid, het betreft hier echt niet alleen een kostenbesparing in het wagenpark.

@Jaques

Ze laten toch beide kanten zien ? Ik kan me ook wel degelijk stukken van Kiprich herrineren die een behoorlijk kritisch waren.

www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2419
www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=1937
www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2413

In de periode Meijers was de kritiek indd wat minder wil je dat beter begrijpen zul je deze colom moeten lezen :
www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=555
Als je dat niet wil vergelijk het met hoe de meeste mensen reageren als Paul Rinkens kritiek op geleverd word..kritiek op de redder(s) van de club is in vele ogen gewoon not done.

Voordat ik de overduidelijke voorbeelden ga geven van dit gebrek aan organisatie wil ik graag heel duidelijk zijn over de beide Wil-len. Wil Helwig en Wil Meijers verdienen voor hun inspanningen, nu en in het verleden, zonder meer een standbeeld. Zonder deze twee mensen was er zeer waarschijnlijk geen Fortuna Sittard meer. Ik heb ze persoonlijk leren kennen en uit mijn mond zul je geen slecht woord over deze twee helden horen en mijn loyaliteit zullen ze ten alle tijden hebben. Ook nu. Laat dat svp heel duidelijk zijn en deze column is dan ook op geen enkele wijze bedoeld om hun maar iets te verwijten. Toch vond ik dat ik hem moest schrijven, en wel om de volgende reden. Ik merk dat veel mensen in mijn omgeving dezelfde machteloosheid gevoelens ervaren als ten tijde met Erkens, maar dit nu niet onder woorden kunnen of durven brengen omdat de twee Willen bijzonder sympathiek zijn , ze toch onze eigen vaandeldragers zijn, mannen van het eerste uur. Die ga je toch niks verwijten? Het resultaat is dat deze betrokken fans hun gevoel – van spanning- niet kunnen delen en hun oplossing zien in spanningsreductie: wegblijven, afstand nemen en dus betrokkenheid inleveren. En dat is funest voor elke organisatie. Betrokkenheid is de levensader, als die leegloopt is het voorbij, over en sluiten. En om dit te voorkomen en gegeven het feit dat andere mensen het –terecht- moeilijk vinden hun onmacht onder woorden te brengen moet ik deze column schrijven…

En zo zijn er nog wel meer. Natuurlijk is lang niet alles kritisch, maar bekijk het ook van onze kant, we hebben net een nieuwe directie die voor een schier onmogelijk taak zet namelijk niet alleen Fortuna redden van een tijdelijke ondergang(pappen en nathouden van de afgelopen jaren) maar daarnaast ook een structurele oplossing voor de problemen te vinden.

Ze doen hun werk onbetaald(no cure, no pay principe) en ze werken wel iets meer als de gem. 40 uur per week. Ik heb daar respect voor want het zal alles behalve makkelijk zijn. En ja als ik heel eerlijk ben klinkt het hele idee mij ook een beetje iets te far fetched maar daarnaast moet ik ook toegegeven dat ik er helemaal geen verstand van heb of zoiets daadwerkelijk mogelijk is.

31 jan 2013 14:41
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #710

Gohf schreef : Ik wil wel even 1 ding duidelijk maken : Met KIA als nieuwe hoofdsponser(want dat zijn ze volgens mij wel degelijk) is zeker een financiele injectie gemoeid, het betreft hier echt niet alleen een kostenbesparing in het wagenpark.

Hoe kom je aan die wijsheid Gohf?
Ik kan nergens iets vinden op internet dat dit bevestigt. Wat ik lees - ook in het bericht op de site van De Leasemaatschappij - is dat er een 'strategisch partnership' wordt aangegaan. Dat lijkt mij een term die je gebruikt om aan te geven dat je bepaalde diensten gaat leveren maar wat iets heel anders is dan (hoofd) sponsor worden. Uiteraard vertegenwoordigt het in natura sponsoren van lease auto's een bepaalde waarde maar hoe ga je daar je rekeningen en salarissen mee betalen?

31 jan 2013 15:19
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #711

Boschpoort schreef :

Gohf schreef : Ik wil wel even 1 ding duidelijk maken : Met KIA als nieuwe hoofdsponser(want dat zijn ze volgens mij wel degelijk) is zeker een financiele injectie gemoeid, het betreft hier echt niet alleen een kostenbesparing in het wagenpark.

Hoe kom je aan die wijsheid Gohf?
Ik kan nergens iets vinden op internet dat dit bevestigt. Wat ik lees - ook in het bericht op de site van De Leasemaatschappij - is dat er een 'strategisch partnership' wordt aangegaan. Dat lijkt mij een term die je gebruikt om aan te geven dat je bepaalde diensten gaat leveren maar wat iets heel anders is dan (hoofd) sponsor worden. Uiteraard vertegenwoordigt het in natura sponsoren van lease auto's een bepaalde waarde maar hoe ga je daar je rekeningen en salarissen mee betalen?

Én ik kan me voorstellen dat je als hoofdsponsor ook op het shirt getoond wil worden? Dat is namelijk het meest prominente uithangbord dat een voetbalclub je kan bieden.
Bij mijn weten is het contract met Fitland nog niet afgelopen (einde dit seizoen?) en ik kan me niet voorstellen dat Fitland zomaar zegt wij staan onze plek af aan een ander?

@Gohf, met betrekking tot de 600K die Fortuna nog nodig heeft om dit seizoen af te maken. Is bij jullie bekend waar dit bedrag vandaan komt? Het is een verdubbeling van het bedrag dat in December genoemd werd als bedrag dat nodig was om het seizoen af te maken? (btw, correct me if i'm wrong).

Is dit alleen het geld dat benodigd is om de spelers en staf te betalen? Want ik heb namelijk ook geruchten gehoord dat kantoorpersoneel al een aantal maanden op loon wacht en er her en der ook nog andere openstaande rekeningen zijn?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

31 jan 2013 15:53
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #712
Dit is een live verslag van de persconferentie Boschpoort duidelijker kan volgens mij niet:p.

17:00 Rene Maessen opent de persconferentie

17:01 Masset neemt het woord

17:05 Masset: ‘Zoals bekend zit Fortuna al jaren in geldnood’

17:06 KIA wordt sponsor van Fortuna

17:07 In samenwerking met gaat de KIA-cup georganiseerd worden

17:08 KIA is voor twee jaar verbonden aan Fortuna Sittard en zal komende
vrijdag de aftrap verzorgen

17:09 KIA grootste sponsor van Fortuna. Maar zal niet als shirtsponsor dienen

17:10 KIA zal het wagenpark (17 wagens) gaan verzorgen

17:11 Door het presenteren van deze sponsor hoopt fortuna de andere partijen ook over de streep te trekken.

17:13 Gesprekken hebben 3 maanden geduurd.

17:15 KIA hoopt op een goede samenwerking met Fortuna en haar supporters

17:16 Er lopen momenteel nog meer gesprekken met partners en hopen deze ook snel af te ronden

17:19 Einde persconferentie

17:20 Hopelijk tot vrijdag en Aan’m!

@Ashwin er is een onvoorziene claim van de belastingsdienst nog binnen gekomen voor 60-70k? en omdat we zijn terug gezakt in categorie krijgen we ook 70k minder televisie geld binnen van de KNVB. Daarnaast staat Fitland wel op de shirt maar dit is geloof ik als wederdienst voor schuld die Fortuna nog had openstaan bij Fitland. Dus die kunnen zo eraf als het moet.

31 jan 2013 15:59 31 jan 2013 16:00 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #713
Wat is dit:

Een amateur tournooi in de regio Sittard?

31 jan 2013 16:00
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #714

Gohf schreef : 17:06 KIA wordt sponsor van Fortuna

17:08 KIA is voor twee jaar verbonden aan Fortuna Sittard en zal komende
vrijdag de aftrap verzorgen

17:09 KIA grootste sponsor van Fortuna. Maar zal niet als shirtsponsor dienen

Zou me niets verbazen als dit ook weer een heel stuk mooier word gemaakt dan het is, alleen om meer tijd en sponsors te trekken.
Is dit trouwens die sponsor waar heel de jupiler league jaloers op zou moeten zijn?

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

31 jan 2013 16:10
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #715

MVVFR08 schreef : Wat is dit:

Nee, ze willen een voetbaltoernooi gaan organiseren met clubs die in hun land grondlegger van het (betaalde) voetbal zijn. Te denken valt aan Notts County, Torino etc etc.

@Jean.

Ja daar kan ik verder niet over oordelen toch ? Ik kan alleen maar afgaan op de informatie die ik lees, niet op allerlei vermoeders die ontstaan door een bepaalde beeldvorming. Of dat die sponsor was ? Geen idee...zijn wel een maandje of 3 in gesprek geweest.

31 jan 2013 16:15
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #716

Gohf schreef :

Nee, ze willen een voetbaltoernooi gaan organiseren met clubs die in hun land grondlegger van het (betaalde) voetbal zijn. Te denken valt aan Notts County, Torino etc etc.

Dus samen met Fortuna een amateur tournooi.

31 jan 2013 16:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #717
Sorry Gohf, maar erg overtuigend vind ik dit niet.

Kia gaat het wagenpark van 17 auto's verzorgen. Dat is natuurlijk een vorm van sponsoring. En de waarde die dat vertegenwoordigt kun je best contant maken. En dat kan best betekenen dat Kia daarmee de grootste sponsor wordt. Op papier. En in samenwerking met de leasemaatschappij en Kerres.
Wat ik me afvraag, en waar nog geen antwoord op is, is of Kia ook daadwerkelijk een bedrag aan de club overmaakt dat in de exploitatie kan worden gestoken. Kortom, waar rekeningen mee betaald kunnen worden.

31 jan 2013 16:18
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #718

Gohf schreef : Daarnaast staat Fitland wel op de shirt maar dit is geloof ik als wederdienst voor schuld die Fortuna nog had openstaan bij Fitland. Dus die kunnen zo eraf als het moet.

Neem aan dat de schuld dan voldaan is aan Fitland (dit door shirtsponsoring)? Of staat er nog altijd een schuld? Kan best zijn dat Fitland en Fortuna hebben afgesproken dat de shirtreclame voor een heel seizoen is, dan kun je er dus niet zo vanaf.
Als je dit wel doet, dan heb je denk ik toch weer een grote boze sponsor.

31 jan 2013 16:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #719

Boschpoort schreef : Sorry Gohf, maar erg overtuigend vind ik dit niet.

Kia gaat het wagenpark van 17 auto's verzorgen. Dat is natuurlijk een vorm van sponsoring. En de waarde die dat vertegenwoordigt kun je best contant maken. En dat kan best betekenen dat Kia daarmee de grootste sponsor wordt. Op papier. En in samenwerking met de leasemaatschappij en Kerres.
Wat ik me afvraag, en waar nog geen antwoord op is, is of Kia ook daadwerkelijk een bedrag aan de club overmaakt dat in de exploitatie kan worden gestoken. Kortom, waar rekeningen mee betaald kunnen worden.

Ik geloof van wel een bedrag volgens FH tussen de 50k en 100k.

@Raf

Mij is een keer uitlegt dat zodra Fortuna een betalnde shirtsponsor vind die direct erop kan, meer weet ik ook niet.

31 jan 2013 16:28
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #720

MVVFR08 schreef :

Gohf schreef :

Dus samen met Fortuna een amateur tournooi.

Voor zover ik weet schaal je hierbij MVV dus ook in als amateur ploeg, lekker positief ben jij over je club :lachen:

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden