Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

31 jan 2013 16:33 31 jan 2013 16:34 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #721

Gohf schreef :

MVVFR08 schreef :

Gohf schreef :

MVVFR08 schreef : Wat is dit:

17:07 In samenwerking met gaat de KIA-cup georganiseerd worden

Een amateur tournooi in de regio Sittard?

Nee, ze willen een voetbaltoernooi gaan organiseren met clubs die in hun land grondlegger van het (betaalde) voetbal zijn. Te denken valt aan Notts County, Torino etc etc.

Dus samen met Fortuna een amateur tournooi.

Voor zover ik weet schaal je hierbij MVV dus ook in als amateur ploeg, lekker positief ben jij over je club :lachen:

Waar zie ik of jij staan dat MVV meedoet aan dit tournooi? Vooralsnog gaat dit toch enkel over jouw amateurclubje Fortuna of niet soms?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2013 16:33
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #722
Is dit nou de sponsor waar "menig BVO jaloers op zou moeten zijn"? Of is dit een ander reddingsplan?

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

31 jan 2013 17:23 31 jan 2013 17:27 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #723
Qatar Qatar Qatar kiele kiele Qatar kiele kiele kater! Kater kater kater kiele kiele kater kiele kiele Kia!

31 jan 2013 17:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #724
Waarom ga ik hier uberhaubt serieus op in ? Klein klein kleutertje :daag:

Stoer boy Fortuna amateurs noemen, ekte ekte held.

31 jan 2013 17:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #725

Gohf schreef : @Jaques

Ze laten toch beide kanten zien ? Ik kan me ook wel degelijk stukken van Kiprich herrineren die een behoorlijk kritisch waren.

www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2419

Oei, je eerste voorbeeld gaat over samenwerking met Roda. FortunaHome reageerde daar juist gigantisch fel op, maar is inmiddels als een blad aan de boom gedraaid, nu ze deel mogen uitmaken van het supportersplatform. Wat is er gebeurt met het standpunt "nooit, op geen enkele manier, onder geen enkele voorwaarde"?

Ik probeer het nog een keer uit te leggen :)

Mijn punt was dan ook dat als er al slecht nieuws/kritiek gebracht wordt, dit danwel het doel is van FortunaHome (zoals bovenstaand voorbeeld, toen FortunaHome nog tegen samenwerking was) dus past binnen de "propaganda", danwel meteen gevolgd wordt door een goednieuwsshow van ongekende weerga. Het komt nu weer naar voren omdat er met veel tamtam een persconferentie wordt belegd, vlak na uitlekken slecht nieuws wegens financiele tegenvallers. Op die persco word inderdaad positief nieuws voor Fortuna gemeld, de deal, of dat nu in cash is of dat Fortuna die auto's gratis of met fikse korting krijgt, is in deze tijden een goede deal. Maar laten we alsjeblieft eerlijk zijn, het is absoluut niet de redding van Fortuna en overduidelijk zo groot aangekondigd en opgeblazen met positieve verhalen om tegenwicht te bieden aan de negatieve verhalen wegens financiele tegenslag.

Ik snap ook dat Fortuna dat doet, het is een slimme en te begrijpen zet van Fortuna.

Fortunahome gaat hier vervolgens volledig in mee. Op Fortunahome heb ik bijvoorbeeld nog geen enkele twijfel gelezen op de zonnepaneelplannen in een van de artikels. Terwijl er in de commentaren toch de nodige twijfel is te lezen. Ook geen kritisch woord over het opblazen van het aankondigen van het vinden van een autopartner/-sponsor.

Ook van Fortunahome vind ik dit nog wel te begrijpen. Ze vechten mee in de overlevingsstrijd van Fortuna en het is belangrijk dat externe partijen het vertrouwen houden. Als die alleen maar lezen dat er lijken uit de kast zijn gevallen, wordt het onmogelijk snel veel geld binnen te halen.

Maar voor een niet-Fortunafan is daardoor de site van zijn nieuwswaarde beroofd. Voor een niet-fortunafan lijkt fortunahome hierdoor een propagandamachine. Alle artikelen lijken te zijn geschreven met het hogere doel (redding Fortuna in het achterhoofd). Hoe begrijpelijk dat ook is, dat is gewoon niet interessant om te lezen voor een niet-fortunafan. Vandaar onze reacties. Kun je daar echt niets van begrijpen?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean

31 jan 2013 17:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #726

Gohf schreef :
Weet je wat ik altijd zo grappig vind ? Lees hier op het MVV Forum dan zul je lezen, de KNVB is tegen ons, l1 en dagblad de limburger zijn tegen ons en voor de rest.

Lees maar eens een Roda site of op FH. Daar is ook altijd de KNVB tegen Roda/Fortuna en toevalligerwijs vinden ook die fans dat L1 alleen maar voor de andere clubs uit Limburg is en voor Dagblad de Limburger geld hetzelfde.

Zou het dan liggen aan L1/DDL/KNVB of zou 1 en ander te maken hebben met kijken door een club bril ?

Hier wil ik overigens ook nog op reageren, en dan niet als reactie op jou maar in het algemeen. Dit klopt volledig, alle fans van Limburgse clubs vinden dat de media op de hand van andere clubs is en de KNVB tegen hen. Maar nu is daar ook wel wat op te zeggen. Ik weet dat binnen de hogere regionen van de Limburgse media meermaals LETTERLIJK is uitgesproken dat ze veel en veel liever een FC Limburg zien dan al die losse vervelende clubjes. Dit zullen ze uiteraard om begrijpelijke redenen niet zo snel naar buiten brengen, maar geloof me maar dat de Limburgse media het niet zal nalaten om een (Zuid-)Limburgse club in financiele of sportieve problemen, een schop na te geven. Ze hebben hun eigen FC Limburg-agenda. Waarom zijn ze iedere keer haantje de voorste om samenwerking tussen Roda en Fortuna groots aan te kondigen? Waarom staat er een foto van Rene Trost bij een artikel over een jeugdinitatief van Roda? Ik kan op dit vlak echt veel voorbeelden geven. Ze zoeken bewust de controverse. Dagblad de Limburger heeft niet voor niets de bijnaam Dagblad de Leugeneer gekregen, zij schromen niet om gewoon ronduit foutief/verzonnen nieuws te brengen.

De KNVB daarnaast, toont keer op keer aan dat die organisatie er niet is om de clubs te helpen. AGOVV, Haarlem, RBC, vraag het maar na. Fortuna is ook een goed voorbeeld, de licentie was al ingetrokken! De KNVB probeerde niet om Fortuna te behouden voor het profvoetbal en moest door de rechter gedwongen worden. Typisch. Ik weet niet precies waar de KNVB op uit is, wellicht zit er een plan achter, maar meer waarschijnlijk is het gewoon desinteresse, de mensen op het hoofdkantoor van de KNVB komen veelal van de grote clubs en interesseren zich gewoon niet voor de Jupiler League.

Aangezien alle drie de Zuid-Limburgse clubs van tijd tot tijd (zo niet structureel en altijd) in geldnood zitten, worden ze alle drie van tijd tot tijd (zo niet structureel en altijd) door de Limburgse media en de KNVB onwaarschijnlijk hard aangepakt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

31 jan 2013 17:51
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #727
Gohf, dit is een mvvfans forum! Verwacht hier geen medeleven of positieve geluiden richting fortuna! Daar zijn andere forums voor.
En als je dat niet aan kunt dan blijf je maar weg.

31 jan 2013 18:09 31 jan 2013 18:11 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #728
Gohf, dit is een mvvfans forum! Verwacht hier geen medeleven of positieve geluiden richting fortuna! Daar zijn andere forums voor.
En als je dat niet aan kunt dan blijf je maar weg.

Omgekeerde wereld als je het mij vraagt, ipv 1 van je mede forum gebruikers op zijn kinderachtige gedrag aan te spreken, moet ik mijn mond maar houden of weggaan. Ik had gewoon een normale discussie met oa Boschpoort/Punker/Jaques. Als je dan niks zinnings te melden hebt en met kleuter klasje niveau aankomt...pfff

Schapendonk doet het tenminste nog ludiek met kiele kiele qatar daar kan ik zelfs nog mee lachen.

@Jaques

Ja ik ben het grotendeels wel met je eens hoor. Maar zo gek vind ik het niet dat nu alles in het teken van de redding van Fortuna staat ook op FH. Maar ook heb ik Kiprich wel degelijk kritisch zien schrijven over de haalbaarheid van dit plan, nu het een flink stuk concreter lijkt te worden inderdaad niet nee, ik denk dat er bewust voor gekozen is vol achter het nieuwe bestuur te gaan staan.

Over een eventuele samenwerking met Roda is dit het stanpunt van het supportersplatform(geschreven door Kiprich) :

1. Het platform is voor samenwerking met partners die Fortuna Sittard succesvoller en beter maken.
2. Een niet goed doordachte samenwerking met Roda jc is gezien de inhoud, de historie en de matige betrouwbaarheid van de BVO Roda jc niet bespreekbaar.
3. Wel bespreekbaar is een goed onderzoek naar de (on)mogelijkheden waarin de voordelen (naast de overduidelijke nadelen) zichtbaar zouden moeten worden.
4. Het platform heeft Fortuna Sittard de steun gegeven dit onderzoek in gang te zetten, mede ook omdat dit mogelijk het totale reddingsplan van de club kan helpen.
5. Er is door het platform nog geen enkele conclusie noch toestemming gegeven voor een samenwerking.

Ff mijn samenvatting van de beleving. Voor nu, hoe gek het ook klinkt, is dit onderwerp echter niet het meest indringend. In de komende twee weken wordt de toekomst van Fortuna bepaald. Ik weet dat vele simpelweg niet kunnen geloven dat we failliet kunnen gaan, maar ooit komt er een tijd dat we dit schamele bestaan van schooien en schulden doorschuiven niet meer gaan vol houden. Masset heeft dit goed gezien en zet in op het enige juiste: een groot verhaal met verdien potentie.

Of het gaat slagen? Het zou nog maar zomaar kunnen ook en gezien het feit dat dit het beste plan is (ik ken geen ander plan) ga ik er vol achter staan. Er is een tijd van praten en een tijd van (samen)werken. Dat laatste is aangebroken beste mensen :)

31 jan 2013 18:10
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #729
En nee begrijp me niet verkeerd het is vrij om te zeggen wat je wil en je hoeft van mij niet weg maar het is een MVV forum en niet fortuna

31 jan 2013 18:26
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #730

Gohf schreef :

MVVFR08 schreef :

Gohf schreef :

MVVFR08 schreef : Wat is dit:

17:07 In samenwerking met gaat de KIA-cup georganiseerd worden

Een amateur tournooi in de regio Sittard?

Nee, ze willen een voetbaltoernooi gaan organiseren met clubs die in hun land grondlegger van het (betaalde) voetbal zijn. Te denken valt aan Notts County, Torino etc etc.

Dus samen met Fortuna een amateur tournooi.

Voor zover ik weet schaal je hierbij MVV dus ook in als amateur ploeg, lekker positief ben jij over je club :lachen:

Als je een beetje had opgelet had je geweten dat MVVFR08 voor Feyenoord is dus niet voor MVV :rolleye:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

31 jan 2013 18:31
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #731
Eej Danny, ook weer hier. :lol:

31 jan 2013 18:38
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #732

Schapendonk schreef : Eej Danny, ook weer hier. :lol:

ja sorry ben er alleen smorgens en savonds :lachen:

31 jan 2013 18:54
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #733
Ey leg eens uit dan waar dat MVV voor staat dan in zijn Feyenoord naam ? Bij voorbaat dank!:D

31 jan 2013 19:20 31 jan 2013 19:22 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #734
Net "persconferentie" van fortuna bekeken. Vond de heren wat naast de fortunamannen zaten maar zenuwachtig en echt denkend: Wat doe ik hier in godsnaam. Ze hadden behoorlijk wat pers opgetrommeld en die kwamen natuurlijk voor slecht nieuws. Bij MVV worden dit soort sponsoprovereenkomsten afgedaan met een bericht op twitter. (bij wjize van he) Nee, krijg er een heel raar gevoel bij en al helemaal misplaatst om er een persconferentie voor uit te schrijven Ze moeten in sittard niet verbaasd zijn dat dit toneelstukje gister wel eens een negatievere toon kan gaan voeren in de pers. Maar laten we hopen dat ze het toch halen, anders zijn we weer punten en toch wel een symphatieke club kwijt . Lijkt me zowiezo niet goed voor de competitie en het nederlandse voetbal.

31 jan 2013 19:59
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #735

Gohf schreef : Ey leg eens uit dan waar dat MVV voor staat dan in zijn Feyenoord naam ? Bij voorbaat dank!:D

Omdat ze in Rotterdam verstand hebben van voetbal waar denk je dat FR voor staat?

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden