Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

02 feb 2013 00:26
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #751

Bij een overwinning was Helmond koploper geweest van de Jupiler League. Speelde zeer geconcentreerd met linies op elkaar. Goede vrije trappen. Eerlijk gezegd vond ik Helmond beter dan MVV.

Bij Fortuna zijn ze weer helemaal de weg kwijt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 00:50
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #752
Hebben ze wel eens 1 keer op de goeie weg gezeten dan :lol: Als MVV de draad oppakt van voor de winterstop (als) worden ze met 2 vingers in de neus kampioen. Dan doet de wedstrijd in Rotterdam straks misschien helemaal niet meer ter zake.

02 feb 2013 09:43
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #753
Ik heb de wedstrijd met een oog gevolgd, Helmond heeft na de voorsprong alleen maar laf verdedigd en op de counter gespeeld. Fortuna kreeg maar één punt maar verdiende meer.
Fortuna was gisteren beter dan toen tegens ons.

02 feb 2013 10:30
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #754

Lummel schreef :

Bij een overwinning was Helmond koploper geweest van de Jupiler League. Speelde zeer geconcentreerd met linies op elkaar. Goede vrije trappen. Eerlijk gezegd vond ik Helmond beter dan MVV.

Bij Fortuna zijn ze weer helemaal de weg kwijt.

Eigenlijk wil ik hierop nog niet eens reageren want ze plaatsen deze berichten juist om ons op te jennen. Maar MVV was met 10 man nog beter dan Helmond en dat in hun eigen huis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

02 feb 2013 10:57
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #755

Fabrice schreef : Ik heb de wedstrijd met een oog gevolgd, Helmond heeft na de voorsprong alleen maar laf verdedigd en op de counter gespeeld. Fortuna kreeg maar één punt maar verdiende meer.
Fortuna was gisteren beter dan toen tegens ons.

Ik heb de wedstrijd gisteren bekeken, kwestie van onze concurrenten wat te scouten ;) Ik vond beide ploegen erg middelmatig. Helmond leunde inderdaad teveel op die voorsprong. Fortuna was zeker na rust onmachtig en kon amper een kans creëeren, maar als je te ver achteruit gaat, valt er vanzelf wel eens een bal goed en dat is wat er gisteren kort voor tijd gebeurde.

Ik denk dat onze grootste concurrenten Sparta en De Graafschap zullen worden. Ik vind dat deze twee ploegen op papier de beste selecties hebben van de JL. Als De Graafschap een perfecte terugronde speelt (zoals Sparta bv. twee seizoenen terug), zie ik ze nog heel dichtbij komen.

02 feb 2013 12:56
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #756
Fortuna was gister waardeloos, spitsen die het presteren om 20x binnen 1 wedstrijd buitenspel te staan, komen veels te makkelijk op 0 - 1 achter. Helmond gaat dan verdedigen en gokt op de counter. Daarna komen weer gewoon op 1 of 2 fatsoenlijke aanvallen na geen enkele door de verdediging met Helmond heen, ja een paar keer mazzel met de lange bal die we zo ongeveer de hele wedstrijd hebben gehanteerd en die dan een paar keer gelukkig goed valt. Wedstrijd was slecht ook van Helmond Sport als je het mij vraagt.

Enige die zijn niveau haalde gister vind ik Schroyen. En misschien N'koyi dan omdat hij toch weer op de goede plek stond en het geen makkelijke goal was.

02 feb 2013 13:31
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #757

Gohf schreef : Fortuna was gister waardeloos, spitsen die het presteren om 20x binnen 1 wedstrijd buitenspel te staan, komen veels te makkelijk op 0 - 1 achter. Helmond gaat dan verdedigen en gokt op de counter. Daarna komen weer gewoon op 1 of 2 fatsoenlijke aanvallen na geen enkele door de verdediging met Helmond heen, ja een paar keer mazzel met de lange bal die we zo ongeveer de hele wedstrijd hebben gehanteerd en die dan een paar keer gelukkig goed valt. Wedstrijd was slecht ook van Helmond Sport als je het mij vraagt.

Enige die zijn niveau haalde gister vind ik Schroyen. En misschien N'koyi dan omdat hij toch weer op de goede plek stond en het geen makkelijke goal was.

Schroyen viel me ook opnieuw op. Lijkt me dé ideale opvolger voor Labylle volgend seizoen. Niet dat die overgang er zo makkelijk zal komen natuurlijk, als hij het zelf al wil. Wie me ook in positieve zin opviel was Rajcomar: viel prima en scherp in en leidde met zijn actie en voorzet de gelijkmaker in.

09 feb 2013 10:56
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #758
Er is weer een heel topic aan MVV gewijd op Fortuna.home. Dat als MVV niet meer kan winnen de carnaval gaat beginnen. Het zit toch wel heel erg diep die nederlaag daar in Sittard geloof ik. :thinking:

09 feb 2013 11:04 09 feb 2013 11:05 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #759
Dan kunne ze het topic meteen sluiten want we hebben gewoon gewonnen haha, verspilde moeite voor dat topic te openenen :P

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

09 feb 2013 12:21
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #760

Schapendonk schreef : als MVV niet meer kan winnen de carnaval gaat beginnen.

Dat is al heel oud gezegde en gaat volgens mij al terug tot de jaren 60. Op de één of andere manier zit er toch altijd iets van waarheid in. Of voor de vastelaovend of erna krijgen we meestal een dip.

Hopen dat we die dip dus nu voor de vastelaovend hebben gehad (volendam en excelsior), dan kunnen we vanaf vrijdag tegen cambuur gewoon verder met waar we waren gebleven en dat is op weg naar huis!

09 feb 2013 13:12
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #761

De_Lange schreef :

Schapendonk schreef : als MVV niet meer kan winnen de carnaval gaat beginnen.

Dat is al heel oud gezegde en gaat volgens mij al terug tot de jaren 60. Op de één of andere manier zit er toch altijd iets van waarheid in. Of voor de vastelaovend of erna krijgen we meestal een dip.

Hopen dat we die dip dus nu voor de vastelaovend hebben gehad (volendam en excelsior), dan kunnen we vanaf vrijdag tegen cambuur gewoon verder met waar we waren gebleven en dat is op weg naar huis!

Inderdaad een oude Maastrichtse volkswijsheid, die enkele jaren geleden eens door iemand op feitelijkheden is onderzocht, met een opvallende conclusie ten gevolg. Zie onderstaand bericht:

MVV beter na carnaval!
15-02-2007

Broodje aap verhalen, Urban Legends of volkswijsheden, ik kan er vaak geen genoeg van krijgen. In deze categorie vind ik de Maastrichtse volkswijsheid dat Us MVV’ke na carnaval niets meer presteert erg sterk ("let op mien waord, die presteere niks mie nao carnaval"). Die stelling wordt doorgaans enigszins zorgelijk gedeponeerd, aan de andere kant is er ook altijd een lichte vorm van trots te bespeuren (zelfs die profvoetballers kunnen de verleiding van de Mestreechter carnaval niet weerstaan…). De vraag of het waar is, is verder volstrekt irrelevant. Naast het weer, zijn dit soort non-gesprekken natuurlijk ideaal. Maar is het waar? Log-isch ging op onderzoek uit en kwam tot een verrassende conclusie.

Wat heb ik gedaan? Ik ben terug in de tijd gegaan (tot seizoen 1996/1997, verder terug kon ik helaas geen informatie vinden) en ik heb bekeken hoeveel punten MVV gemiddeld voor carnaval scoort en hoeveel punten na carnaval. Dat klinkt Log-isch! Zie in onderstaande tabel de scores.

Na carnaval (gemiddeld: 1,22) behaalt MVV dus meer punten, dan voor carnaval (1,05). Ook als we seizoen 1996/1997 uitsluiten (toen werden heel veel punten na carnaval behaald). De kritische lezer zal zeggen: "dat bier voel je alleen nog de eerste wedstrijd na carnaval". Terecht, want als we het gemiddeld aantal behaalde punten van de eerste wedstrijd direct na carnaval berekenen (periode '96-'06), komen we op 0,9 pt. uit. Dat is een mindere score dan het gemiddelde voor carnaval. Dat bier blijft dus nog heel even in de benen hangen, maar overall kunnen we stellen dat van die Maastrichtse volkswijsheid niet veel waar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv1902

10 feb 2013 14:32
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #762
livestreampje om onze "vrienden" uit Aachen-Nord te zien tegen Ajax:
www.firstrow1.eu/watch/168271/1/watch-ajax-vs-roda-j.c.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, mvv1902

13 feb 2013 09:12
marinesjeng
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #763
Fortuna moet boeten voor bomincident

Fortuna Sittard moet fors boeten voor het bomincident tijdens de derby tegen MVV, op 14 december van het vorig jaar in Sittard. Een aanhanger van de club gooide in het vak met eigen supporters een vuurwerkbom. De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de Sittardse club een schikkingsvoorstel van tienduizend euro gedaan waarvan 2500 euro voorwaardelijk.

Voetbal
van onze verslaggever

Door het incident raakten zes mensen gewond. Een vrouw liep een diepe snijwond op doordat ze een stuk van een kuipstoeltje in haar onderbeen kreeg, een man kreeg een gat in zijn trommelvlies. Vier anderen liepen gehoorschade op. Een 22-jarige Sittardenaar kon na aanwijzingen van omstanders worden opgepakt als verdachte. Hij zit nog altijd vast.

Fortuna moet deze week reageren op het schikkingsvoorstel. Als het niet akkoord gaat, wordt de zaak voorgelegd aan de tuchtcommissie.

13 feb 2013 09:43
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #764
Een 22-jarige Sittardenaar kon na aanwijzingen van omstanders worden opgepakt als verdachte. Hij zit nog altijd vast.

Fijn om te horen dat meneer een "vast adres" heeft, zo weet Fortuna hem te vinden en kunnen ze verhaal op hem halen.
Of wordt het weer het Kale kip / geen veren verhaal.??

Jammer want deze club kan dergelijke tegenslagen niet hebben. Als Fortuna onverhoopt omvalt, zijn we (MVV) meer kwijt dan we denken.

13 feb 2013 14:56
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #765
Daar heeft vrouwe Fortuna toch weer haar werk gedaan. Geluk voor de Fortuna aanhang dat het een dergelijke "magere" boete is.

Een wedstrijd zonder publiek had me niets verbaast als dat een eis was.

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden