Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

31 dec 2012 13:49
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #616

Jacques schreef : Nee Vluuzak, je opmerking over de competitie klopt, maar je conclusie niet. :) Er komt een competitie alleen voor RJO-teams. Als MVV niet is aangsloten bij een RJO, doet MVV daar niet aan mee. Maar er is nergens vastgelegd dat MVV mee MOET doen aan die competitie, er blijven gewoon andere jeugdcompetities bestaan. Ploegen als NAC, Volendam en VVV zitten ook niet in een RJO.

En aangezien MVV volgend seizoen gewoon een eigen tweede elftal heeft hoeven we ons daar volgens mij geen zorgen over te maken ;) VZM Betaald daar toch aan mee? Kan iemand dit bevestigen?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2012 16:14
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #617
Oud directeur van Roda JC Frank Rutten uit Stein en thans directeur Eredivisie/CV is nog altijd voorstander voor een FC Limburg.
Vroeg of laat zal er in Limburg een club omvallen (Roda is volgens hem financieel op de goede weg.
Over MVV zegt hij ik heb respect voor MVV dit seizoen,maar voetballen in de eerste divisie is nog heel wat anders dan in de eredivisie daar spelen andere krachten en bedragen volgens Rutten.

Het gehele stuk is vandaag in Dagblad de Limburger te lezen.

31 dec 2012 18:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #618
TOF, die transparante, democratische organisatie die vanuit principe tegen samenwerking met Roda is, dat TOF ja, heeft nu op zijn site staan dat ze voor RJO samen met Roda zijn :lol: :lol: en dit zonder overleg met de leden hè :lol: Of ze 5000 euro aan Fortuna over mogen maken, daar houden ze een referendum over, maar over deze kwestie beslissen ze zonder enig overleg :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

31 dec 2012 18:41
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #619

ouwe rot schreef : Oud directeur van Roda JC Frank Rutten uit Stein en thans directeur Eredivisie/CV is nog altijd voorstander voor een FC Limburg.
Vroeg of laat zal er in Limburg een club omvallen (Roda is volgens hem financieel op de goede weg.
Over MVV zegt hij ik heb respect voor MVV dit seizoen,maar voetballen in de eerste divisie is nog heel wat anders dan in de eredivisie daar spelen andere krachten en bedragen volgens Rutten.

Iers 'n functie vervölle binne 'n BVO, um vervolgens veur de Ieredevisie/cv te dene. Zjus wie van Praag van Ajax nao de knvb ging.
Iech vraog m'ch aof wie dit meugelek is?? Die gaste zien noets vaan z'n leve neutraal. Pure belangeverstrengeling.

04 jan 2013 08:45
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #620
VI.nl:

Roda en Fortuna bundelen krachten bij jeugdopleiding
03/01/2013 16:13

Een fusieclub onder de naam Sporting Limburg bleek in 2009 een brug te ver, maar nu gaan Roda JC Kerkrade en Fortuna Sittard misschien wél samenwerken op het gebied van de jeugdopleiding. Beide clubs onderzoeken deze mogelijkheid.

Roda JC kreeg enkele maanden geleden door de KNVB de status Regionale Jeugdopleiding (RJO) toebedeeld, maar algemeen directeur Marcel van den Bunder gaf aan de deur voor Fortuna Sittard en MVV Maastricht open te houden. Sindsdien werden er gesprekken gevoerd tussen de clubs uit Kerkrade en Sittard. Er lag zelfs al een intentieverklaring over het samenvoegen van de hoogste jeugdteams voor volgend seizoen.

Maar de discussie rondom het in het Zuiden immer beladen onderwerp escaleerde weer eens na publicaties in de pers. Van den Bunder bevestigde in de regionale media de contacten en wekte daarmee de woede van een deel van de achterban én de leiding van Fortuna. Directeur Martin Masset verweet zijn collega uit Kerkrade onbetrouwbaarheid.

'Dat was de wereld op de kop', stelt Van den Bunder. 'Wij onbetrouwbaar? Al vier of vijf jaar lang communiceren wij heel duidelijk dat wij graag de krachten bundelen.' Masset liet in eerste instantie ook weten dat de gesprekken met Roda zouden worden stilgelegd. Inmiddels is vanuit Sittard toch weer de wens geuit om verder te praten.

Masset stelt nadrukkelijk dat het samensmelten van de jeugdopleiding uiteindelijk nooit zal leiden tot een fusie. 'Het gaat in eerste instantie om een pilotproject van één jaar en alleen met de A-jeugd. Ik baalde ervan dat de plannen waren uitgelekt zonder dat ik het heb kunnen overleggen met mijn achterban. Maar nu alle rook is opgetrokken is dit volgens onze technische mensen wel het beste voor onze talenten.' (Geert-Jan Jakobs/Marco Timmer)

04 jan 2013 11:16
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #621

MVVke schreef :

ouwe rot schreef : Oud directeur van Roda JC Frank Rutten uit Stein en thans directeur Eredivisie/CV is nog altijd voorstander voor een FC Limburg.

Iers 'n functie vervölle binne 'n BVO, um vervolgens veur de Ieredevisie/cv te dene. Zjus wie van Praag van Ajax nao de knvb ging.
Iech

vraog m'ch aof wie dit meugelek is?? Die gaste zien noets vaan z'n leve neutraal. Pure belangeverstrengeling.

Frank komt uit de accountant wereld en is zo bij RJC beland, daar is hij volgens mij tot 2005 geweest, eerst verantwoordelijk voor de financiele zaken daarna als algemeen directeur.
Rutten is dus mede verantwoordelijk voor het financiele wanbeleid wat Roda heeft gevoerd de laatste 15 jaar en wat heeft geleid tot financiele injecties van de gemeente Kerkrade in het Stadion.

Deze personen hebben gewoon een enorm ego en willen zich via het voetbal profileren.. Rutten is op tijd bij Roda weg gegaan omdat hij als geen ander wist van de hoed en de rand, vreemd genoeg kunnen dit soort bestuurders doorlopend met dit wanbeleid wegkomen en in andere baantjes opnieuw zich profileren

Daarbij vind ik dat een Directeur van een ECV zich niet moet uitspreken over clubs in het algemeen en zeker niet over een Club als MVV, het is immers zo dat niet alle clubs in Nederland in de Eredivisie kunnen voetballen.

Tevens geeft hij aan de de voetballerlij geen poenerig karakter moet krijgen, een beetje vreemde opmerking denk ik, van iemand die jaren verantwoordelijk is geweest voor te hoge salarissen bij RJC....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Frank Salemans

04 jan 2013 11:23
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #622
in een interne brief van de VVD fractie van 2009 inzake RJC schrijft Dion Schneider oa het volgende:

De voornaamste partij die ons nu met de puinhoop opzadelt is Roda JC zelf. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat dikbetaalde bestuurders er zo’n puinhoop van hebben kunnen maken. Het lijkt er wel op dat deze bestuurders, in de wetenschap van het bestaan van de garantie, het credo hebben gebezigd dat de gemeente toch wel de boel zou saneren wanneer het ooit fout zou gaan. Wij eisen dan ook dat de gemeente, naast de in het ontwerpbesluit opgesomde voorwaarden, tevens een onderzoek gaat instellen naar de rol van de verantwoordelijkheden bij Roda die ertoe heeft geleid dat deze situatie is ontstaan.

Frank Rutten was natuurlijk geen bestuurder meer in 2009, maar de opgebouwde problemen zijn natuurlijk van voor die tijd ontstaan...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

04 jan 2013 15:46
Lukunku
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #623
Ik kan het niet laten:

Waar zou Prince zich nu uiteindelijk het meest thuis voelen? Haha, toen ik in juli zijn stukje in de krant las wist ik meteen: hoe de wind waait, waait Prince zijn jasje. Eerst was het MVV, toen Fortuna waar gaat hij zich nu weer helemaal thuis voelen?

Ik was ook teleurgesteld en vooral benieuwd hoe MVV het vertrek zou gaan opvangen. Nu een half jaar later mogen we heel blij zijn dat hij is vertrokken.

04 jan 2013 16:12
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #624
Ik snap niet dat mensen hier het verhaal van Prince nog aanhalen, terwijl het hele verhaal maar zo duidelijk is als wat.
Wij hadden Prince gehuurd van Zalaegerszegi TE voor een half jaar waar hij nog een doorlopend contract had.
Prince wilde persé terug naar Nederland, maar Zalaegerszegi TE wilde hem na het seizoen alleen verkopen.
Alleen Fortuna wilde die 350.000 betalen, dus Prince had weinig te kiezen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

04 jan 2013 16:22
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #625
Prince was het liefst bij mvv gebleven helaas had hij geen keuze,Als de mogelijk heid ervoor is zou ik hem graag terug zien ,Alleen zie ik liever de verdediging versterk worden.

04 jan 2013 16:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #626
Prince is voor de jupiler league een prima voetballer, ook al komt dat er nu bij Fortuna niet uit. Maar toch hoef ik hem niet terug op dit moment, ik denk dat hij niet echt in ons huidige speltype past, met Veldmate als hardwerkend aanspeelpunt en Scheurs/Esajas als snelle scorende mensen daaromheen. Misschien vergis ik me hoor, en zou hij ipv bijvoorbeeld Esajas goed renderen. Maar ik denk van niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

04 jan 2013 17:44
Lukunku
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #627

Audiowaste schreef : Ik snap niet dat mensen hier het verhaal van Prince nog aanhalen, terwijl het hele verhaal maar zo duidelijk is als wat.
Wij hadden Prince gehuurd van Zalaegerszegi TE voor een half jaar waar hij nog een doorlopend contract had.
Prince wilde persé terug naar Nederland, maar Zalaegerszegi TE wilde hem na het seizoen alleen verkopen.
Alleen Fortuna wilde die 350.000 betalen, dus Prince had weinig te kiezen.

Als Rajcomar het verhaal ten tijde van zijn overgang zo had uitgelegd zoals jij dat nu doet was er begrip voor zijn besluit. Nu laat hij in de krant optekenen dat hij zo gelukkig was met zijn overgang en dat het in Sittard voelde als thuis komen. Niet heel slim maar typeert de hedendaagse voetballer. Maar idd genoeg over Rajcomar.

04 jan 2013 19:11
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #628
Prince was idd liever bij MVV gebleven, maar had geen keus, omdat MVV niet aan financiele eisen wilde voldoen en een
Fortuna(sponsor) wel. Die telde welde 70.000/80.000 euro neer voor Price (en dus geen 350.000).Als voetballer ben je nu eenmaal ook afhankelijk van clubs/makelaars. Prince kon moeilijk gelijk al bij aanvang competitie gaan roepen bij FSC dat hij liever bij MVV was gebleven.

In het huidige MVV zie ik ook geen ruimte voor Prince. Hij heeft prima gepresteerd bij MVV door het team spelers om hem heen, maar er staat nu meer "een team".
maar wat mij betreft ook genoeg over Prince.

04 jan 2013 19:47
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #629
Als Prince meer een teamplayer was, konden we hem nog goed gebruiken!!

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

04 jan 2013 20:42
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #630
Prince is een hele goede voetballer maar niet met 10 andere om hem heen :P
Daarom is MVV beter dan vorig seizoen er staat nu echt een team niemand uitgezonderd zelfs Malcolm werkt zich te pleuris voor MVV!

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden