>
Ontvangen bedankjes 1256
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Wie de afgelopen jaren artikelen bij VI en boeken als Slag om de Skyboxen en Weekendmiljonairs heeft gelezen, wist natuurlijk allang dat er vanuit Interpol en Europol met grote regelmaat wordt gewaarschuwd voor zwart geld dat via clubs wit wordt gewassen. En met een beetje boerenverstand snap je ook wel dat het niet de passie voor de lokale club is die de opkopers uit het buitenland drijft.
Een Mexicaan die de koempelmentaliteit zo waardeert, een Rus die verliefd is op Roda JC. Maar met die constatering ben je er natuurlijk nog niet. Al dik zes jaar geleden riep toenmalig AZ-directeur Toon Gerbrands de KNVB op licenties te koppelen aan uitgebreid forensisch onderzoek. In Alkmaar waren destijds ook mensen geweest die de club wilden kopen. Toen de curator na een beetje onderzoek niet met de koper in zee wilde gaan, zag Gerbrands dat dezelfde lieden ineens bij Vitesse opdoken en daar wél zomaar de club even konden kopen. De licentie van de KNVB kregen ze er zo'n beetje gratis bij. En zo ging het eigenlijk heel lang.
Jacques schreef : www.vi.nl/nieuws/uitspraak-knvb-over-fc-...aarschuwende-werking
Lees met plezier en tegelijkertijd tandenknarsend de volgende zinnen:
Wie de afgelopen jaren artikelen bij VI en boeken als Slag om de Skyboxen en Weekendmiljonairs heeft gelezen, wist natuurlijk allang dat er vanuit Interpol en Europol met grote regelmaat wordt gewaarschuwd voor zwart geld dat via clubs wit wordt gewassen. En met een beetje boerenverstand snap je ook wel dat het niet de passie voor de lokale club is die de opkopers uit het buitenland drijft.
Een Mexicaan die de koempelmentaliteit zo waardeert, een Rus die verliefd is op Roda JC. Maar met die constatering ben je er natuurlijk nog niet. Al dik zes jaar geleden riep toenmalig AZ-directeur Toon Gerbrands de KNVB op licenties te koppelen aan uitgebreid forensisch onderzoek. In Alkmaar waren destijds ook mensen geweest die de club wilden kopen. Toen de curator na een beetje onderzoek niet met de koper in zee wilde gaan, zag Gerbrands dat dezelfde lieden ineens bij Vitesse opdoken en daar wél zomaar de club even konden kopen. De licentie van de KNVB kregen ze er zo'n beetje gratis bij. En zo ging het eigenlijk heel lang.
Ik zal niet letterlijk de club benoemen want dan krijg ik alweer de toorn van Gohf over me heen maar er is natuurlijk nog een club in de buurt waar het geld naar Witte Reus ruikt... Blijf me er over verbazen dat de meeste fans van al deze clubs zo blind achter dit soort mensen aanlopen.
Gohf schreef :
Maar ik moet je heel eerlijk bekennen dat het me momenteel ook een rotzorg zal zijn. Het gaat na 20 jaar ellende sportief beter dan ik ooit heb meegemaakt en financieel lijkt het ook prima te gaan. Dus zolang ik vanuit geen enkele hoek signalen opvang die wijzen op dat soort praktijken, ga ik me er ook zeker niet druk over maken en gun ik Gün het voordeel van de twijfel.
Boredass schreef : Het zal tegenwoordig altijd een dilemma zijn: wel of geen investeerder.Tuurlijk kan het in Sittard klappen maar zij zien wel eredivisie en hebben inmiddels wel een stevig fundament gebouwd dat ze een vertrek van Gun kunnen opvangen.
mvvke4life schreef : We kunnen wel blijven kijken naar de buurman ( het gras is groener aan de overkant) maar er wordt vergeten dat MVV wel degelijk goed bezig is. Misschien de weg van de langste adem en we zijn natuurlijk na 20 jaar ook niet heel geduldig.
Maar laat ons nu maar stapje voor stapje doen.
Er zijn dit seizoen wel degelijk stappen gemaakt door een heel nieuwe trainerstaf aan te stellen en een duidelijk te communiceren hoe en waarom. En laten we ook niet vergeten dat het nog even duurt voor einde Transfermarkt. De beste deals slagen of breken op het laatste moment.
Dus een oordeel kun je pas hebben als de selectie compleet is.
Kerkradenaar schreef : Net alsof MVV nog nooit steun heeft gehad.
middenstip schreef : mvvKe4life, je vergeet er bij te vertellen dat we al meer dan 20 jaar, 3 jaren plannen en stappen aan het maken zijn.Met het beleid (Veugels en Bastiaans) denk ik dat wij niet veel verder zullen komen.