de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

02 apr 2013 17:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #586
wat n puinhoop....

voor mij hoeft het op deze manier niet meer, de lol is er een beetje van af....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Fabrice

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2013 17:11
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #587
Veendam failliet, MVV zakt naar vierde plek.

SC Veendam is failliet. Door het faillissement, zakt MVV van de gedeelde eerste naar de vierde plek.

De Maastrichtenaren hebben nu een achterstand van 6 punten op de nieuwe koploper Helmond Sport.

MVV-trainer René Trost heeft medelijden met de fans van Veendam: We weten hoe het voelt, een paar jaar geleden zaten we bijna in hetzelfde schuitje. Hij schat de kans dat MVV nog kampioen wordt zeer klein. "Eén procent, hooguit."

Door het faillissement van Veendam zijn er nog maar zestien teams over in de Jupiler League. Eerder dit jaar ging ook al AGOVV failliet.

Bron: L1.

Lijkt me duidelijk, MVV gaat focussen op de nacompetitie.

Boe is dat feeske?

02 apr 2013 17:15
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #588
En vanaf de website www.sc-veendam.nl is nu hetvolgende te lezen.

SportClub Veendam stopt met betaald voetbal

De SportClub Veendam zal geen beroep instellen tegen het op maandag 25 maart uitgesproken faillissement van de club.

Het betekent dat SC Veendam vandaag, dinsdag 2 april, om 16.00 uur ophoudt te bestaan als betaald voetbalorganisatie. Tot dat moment had de SportClub Veendam beroep kunnen aantekenen bij Het Gerechtshof in Leeuwarden.

De SportClub Veendam laat weten dat via een groot aantal inzamelingsacties èn de maximale bijdrage van de investeerdersgroep rond hoofdsponsor Koos Gjaltema substantieel te weinig is om de continuïteit van SC Veendam op korte en lange termijn te waarborgen.

De genoemde investeerdersgroep liet aan de curator en de bestuurder van de SportClub Veendam heden weten, dat zij een bedrag van maximaal 200.000 euro kon bijdragen aan de totale reddingsoperatie. Deze som genomen bij het bedrag dat concreet op de bankrekening staat van Stichting Red SC Veendam (70.000 euro), de opbrengst uit de sms-actie (20.000 euro) en het benefietconcert (30.000 euro), is, gesteld dat het overgemaakt zou worden, bij lange na niet voldoende om dit seizoen af te maken en een gezonde start te realiseren voor het seizoen 2013/14.

Daarbij verwijst de curator naar de verklaring van Henk de Haan, die onderaan dit persbericht staat.

Mr. Breuker: ‘Ik acht het niet langer verantwoord om op deze weg voort te gaan. Wanneer na zóveel aandacht en publiciteit verreweg geen 675.000 euro op de rekening staat, wij daarbij nog tot een crediteurenakkoord moeten komen èn er plusminus 400.000 euro moet komen om na dit seizoen verder te gaan, is er in mijn ogen sprake van onvoldoende financieel draagvlak. Waarbij ik overigens alle lof uitspreek voor de vele inspanningen die heel veel mensen de afgelopen week belangeloos hebben gepleegd.’

SC Veendam heeft 59 jaar (1954-2013) als profvoetbalclub bestaan. Zij overleefde in deze periode vele stormen. Ditmaal is het niet mogelijk gebleken om de club te redden van de ondergang.

VERKLARING HENK DE HAAN

Beste SC Veendam, beste heer Breuker,
Zojuist met de heer Breuker gesproken. Hem meegedeeld dat er aan contanten € 70.000 zijn en nog € 120.000 aan toezeggingen. Totaal dus € 190.000.
Ik vind het een geweldig bedrag en fantastisch dat mensen zo massaal hieraan hebben meegedragen. Tegelijk moeten we constateren dat het niet genoeg is. Dat is ontzettend jammer.
Maar het is niet anders, nogmaals dank aan al de mensen die de actie hebben gesteund. De overgemaakte gelden zullen zo snel mogelijk teruggestort worden.

Met vriendelijke groet,
Henk de Haan.

Boe is dat feeske?

02 apr 2013 17:16
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #589
'Nieuwe koploper' Kunnen ze niet eens vermelden dat helmond 2 wedstrijden meer gespeeld heeft?

02 apr 2013 17:16 02 apr 2013 17:17 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #590
Eén procent dat is wel en hele rare uitspraak

02 apr 2013 17:20
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #591

αναρχος schreef : Je kan je ook sparen voor de na competitie. Het is in elk geval kloete!!!!!!!!!!!
Weet 100% zeker dat als iets dergelijks in de eredivisie zou gebeuren de KNVB iets anders had bedacht.

Het is zuur maar je kunt niet tijdens het spel de spelregels veranderen.
De KNVB heeft niet het faillissement aangevraagd, dat deed Veendam zelf. Het gevolg van het faillissement is het verlies van de licentie. Die regel is even simpel als begrijpelijk.

02 apr 2013 17:23
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #592
Lekker dit zeg, pure competitie vervalsing! De eredivisie was zo kortbij, en dan wordt het je zo door de neus geboord. Bah. Dan maar via de nacompetitie Roda eruit knikkeren, en zelf lekker promoveren.

En dan ook nog een dikke vinger naar die calimero's uit Sittard. Wat een volk. Maar, hun frustratie zal wel voort komen uit het feit dat MVV al 13 jaar aan een stuk boven Fortuna is geeindigd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

02 apr 2013 17:28
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #593

Armand schreef : Ik denk dat bij mvv nu ook de moed naar de schoenen is gezakt naar de tweede keer dit seisoen,Ik weet gewoon zeker dat het kampioenschap over is voor mvv erg maar het is niet anders..

Det bun ich neet mit dich ins, Armand.
Der zint nog genog puntje te haole, dus ver notte os neet focusse op de naocompetitie, maar vol gaas draan blieve gaon. Win se nog alle wedschtrieje, dan kumps se nog een heel inj!!

Draan wie verkes Wullem !!

02 apr 2013 17:29
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #594

peter ruiver schreef :

Armand schreef : Ik denk dat bij mvv nu ook de moed naar de schoenen is gezakt naar de tweede keer dit seisoen,Ik weet gewoon zeker dat het kampioenschap over is voor mvv erg maar het is niet anders..

Der zint nog genog puntje te haole, dus ver notte os neet focusse op de naocompetitie, maar vol gaas draan blieve gaon. Win se nog alle wedschtrieje, dan kumps se nog een heel inj!!

Volgens mij geloof trost nog minderr als mij erin Eén procent geeft hij mvv nog kans ;)

02 apr 2013 17:37
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #595

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:

02 apr 2013 17:38
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #596

Armand schreef :

peter ruiver schreef :

Volgens mij geloof trost nog minderr als mij erin Eén procent geeft hij mvv nog kans ;)

Ik hoop dat hij op die woorden terug komt. Je hebt minstens 35% kans. Er kan maar één ploeg de volle buit halen op het resterende programma. Ondanks de tegenslag, is het programma wel ideaal. Volendam moet zelfs op de laatste wedstrijddag een veldslag leveren, want de Eagles staan twee wedstrijden stil, daardoor kunnen hun concurrenten hun play-off plaats inpikken, dus die zullen gebrand zijn, net zoals ze vrees ik vrijdag zullen zijn.

Het zal niet makkelijk worden. Maar één procent is de kans dat we volgend jaar de Champions League winnen... :S

02 apr 2013 18:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #597
Wat ik niet snap, die curator heeft het wederom over het geld dat nodig is om volgend seizoen te kunnen spelen. Ja, lekker dan voor ons, zijn eerste taak zou toch moeten zijn om de club NU voort te laten bestaan tot einde competitie?? Dan heeft de club namelijk weer een paar maanden gewonnen om te kijken of en hoe ze volgend seizoen aan kunnen pakken.

Maar goed als ik lees dat er nog maar 70.000 euro binnen was en nog eens 125.000 toegezegd dan valt dat inderdaad erg tegen en was het waarschijnlijk toch al geen haalbare kaart.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

02 apr 2013 18:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #598
@Jacques: de belangrijkste taak van de curator is het behartigen van de belangen van de schuldeisers. Doorspelen zou waarschijnlijk leiden tot nog hogere tekorten. Dan moet de stekker eruit. Niet omdat de curator of de KNVB dat willen maar omdat dat de wet is.

Als er een reëel uitzicht zou zijn op voldoende geld op niet al te lange termijn dan zou e.e.a. waarschijnlijk nog even gerekt worden. Er is in Veendam kennelijk geen draagvlak en dus geen perspectief. Heel erg voor de supporters, erg pijnlijk voor ons maar realistisch bezien kan het niet anders. Hoe vervelend ook. Maar hier naar de KNVB wijzen slaat helemaal nergens op.

02 apr 2013 18:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #599
hier een iets overzichtelijker overzicht

1. 27 51 Helmond Sport
2. 25 48 FC Volendam
3. 25 46 Sparta Rotterdam
4. 25 45 MVV Maastricht
5. 24 43 SC Cambuur

Helmond Sport:
FC Volendam (uit)
Sparta (thuis)
FC Oss (uit)

FC Volendam:
FC Emmen (uit)
Helmond Sport (thuis)
Excelsior (uit)
MVV (thuis)
Go Ahead Eagles (uit)

Sparta Rotterdam:
FC Dordrecht (uit)
Fortuna Sittard (thuis)
Helmond Sport (uit)
Excelsior (thuis)
Telstar (uit)

MVV Maastricht:
Go Ahead Eagles (uit)
FC Dordrecht (thuis)
FC Den Bosch (uit)
FC Volendam (uit)
Fortuna (thuis)

SC Cambuur:
FC Oss (thuis)
FC Dordrecht (uit)
De Graafschap (uit)
FC Emmen (thuis)
Excelsior (uit)
FC Emmen (uit) (inhaal)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

02 apr 2013 18:24
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #600
Ik heb er eerlijk gezegd niet veel zin meer in, dit door de competitievervalsing maar ook door de plannen van de KNVB voor volgend seizoen. Als de vrijdagavond verdwijnt dan neem ik helaas geen seizoenskaart meer.

Toen MVV Maastricht problemen had kreeg het 8 punten aftrek, sindsdien kreeg geen enkele club nog zo'n sanctie ...
Nu MVV Maastricht het op orde heeft worden we weer 'gestraft'.
Dat de club amper reageert vind ik onbegrijpelijk ... ik vraag me af hoe de ranglijst eruit ziet zonder het AGOVV en Veendam debacle? :schamen:

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden