>
Ontvangen bedankjes 843
Napoleon schreef :
Danny1983 schreef : MVV-fan eist opgehaald geld voor Veendam terug
Soraya Weijenberg eist het geld terug dat zij in Maastricht opgehaald heeft voor de actie om SC Veendam te redden. De 17-jarige MVV-fan zamelde een bedrag van 378 euro in, onder meer via een collecte bij de poorten van de Geusselt rond de wedstrijd tegen De Graafschap. Nu Veendam toch failliet is gegaan wil ze het geld doneren aan MVV, maar er is nog niets terug gestort.
Maastricht
Van onze verslaggever
Henk de Haan, de grote motivator van de reddingsactie, beloofde in een bericht op de website van SC Veendam dat alle gevers hun geld terugkrijgen. Weijenberg: ,,De rekening is geblokkeerd en we kunnen geen contact krijgen met Henk de Haan. Als we niets terugkrijgen, gaan we aangifte doen.” De oud-prof van Veendam en FC Groningen was niet bereikbaar voor een reactie.
dat bedoel ik dus.....volgens mij is die Soraya "media" geil....
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef :
Soraya Weijenberg eist het geld terug dat zij in Maastricht opgehaald heeft voor de actie om SC Veendam te redden. De 17-jarige MVV-fan zamelde een bedrag van 378 euro in, onder meer via een collecte bij de poorten van de Geusselt rond de wedstrijd tegen De Graafschap. Nu Veendam toch failliet is gegaan wil ze het geld doneren aan MVV, maar er is nog niets terug gestort.
Maastricht
Van onze verslaggever
Henk de Haan, de grote motivator van de reddingsactie, beloofde in een bericht op de website van SC Veendam dat alle gevers hun geld terugkrijgen. Weijenberg: ,,De rekening is geblokkeerd en we kunnen geen contact krijgen met Henk de Haan. Als we niets terugkrijgen, gaan we aangifte doen.” De oud-prof van Veendam en FC Groningen was niet bereikbaar voor een reactie.
Er gaan een aantal geruchten rond - verspreid door dagblad de limburger en elfvoetbal- dat ik aangifte zou gaan doen tegen Henk de Haan over het geld. Hier is niks van waar! Aangezien ik nog met henk gesproken heb. Je kan ook niet verwachten dat €70.000,- in 1 a 2 dagen terug is bij de mensen.
Voor diegene die dit gerucht dus de wereld in geholpen heeft: Fuckyou.
Badjakker schreef :
Napoleon schreef :
Maastricht
Van onze verslaggever
Ja Napoleon als je niet weet waar je over praat krijg je dit soort uitspraken dus. Je weet zelf dat de media deze berichten meestal verzint, ELFvoetbal heeft dit de wereld ingeholpen. Was je op de hoogte geweest van deze site, had je vast geweten dat dit niet waar was. Een quote van Soraya op Facebook:
Er gaan een aantal geruchten rond - verspreid door dagblad de limburger en elfvoetbal- dat ik aangifte zou gaan doen tegen Henk de Haan over het geld. Hier is niks van waar! Aangezien ik nog met henk gesproken heb. Je kan ook niet verwachten dat €70.000,- in 1 a 2 dagen terug is bij de mensen.
Voor diegene die dit gerucht dus de wereld in geholpen heeft: Fuckyou.
Jacques schreef : De KNVB kan geen inval doen om alles te controleren, die krijgen puur een begroting te zien en kunnen wat sponsor- en spelerscontracten opvragen. Als een club de KNVB een rad voor de ogen wil draaien, is dat altijd mogelijk. Men hecht veel te veel waarde aan de controles van de KNVB.
Wat je de KNVB kan verwijten, is dat ze zelf teveel waarde aan hun controle hechten en dat ook uitstralen, waardoor mensen nu inderdaad roepen dat de KNVB dit had moeten zien aankomen. En daarnaast, dat een club als Veendam structureel de regels omzeilt, valse contracten inlevert etc etc. Dat laatste punt, daar had de KNVB in het verleden naar mijn mening Veendam veel harder moeten aanpakken.
Ter vergelijk: in het weekend maakte Veendam zelf nog bekend dat er al bijna 3 ton binnen was. Uiteindelijk blijkt er minder dan een ton te zijn. Wij trapten hier allemaal ook zelf in. Veendam doet dit soort dingen structureel en de KNVB heeft geen volmacht (en ook niet de werknemers) om bij iedere club dag in dag uit te checken of alles wel netjes gaat. Als je keihard wil liegen tegen de KNVB, kom je daar op korte termijn gewoon mee weg en dat is de KNVB niet aan te rekenen. Wat de KNVB wel is aan te rekenen, is dat ze bij geconstateerde vervalsingen/leugens niet harder ingrijpen. Veendam had een paar jaar geleden al teruggezet moeten worden naar de amateurs.
Het stuit mij bovendien gewoon gevoelsmatig tegen de borst dat mensen de KNVB meer verantwoordelijk houden dan Veendam zelf. Dat Veendam zelf er heel bewust jaren op rij een potje van maakt en ronduit vervalste contracten en begrotingen er op na houdt, dat is de reden van het failissement. Niet het beleid van de KNVB.
Ik heb mijn geld inderdaad ook teruggekregen.webmastersfm schreef : Mijn 5€ ook terug gekregen zie ik net...
Ik neem aan dat ze enkel de KNVB "oplichten" en dat de jaarrekeningen en de belastingaangiftes gewoon klopten. Dus in dat kader valt er weinig te vervolgen.Aloy Agu schreef : Als alles daadwerkelijk klopt en het is bewezen, dan is er door de beleidvoerders van Veendam valsheid in geschriften gepleegd. Deze mensen moet dan toch vervolgd worden door justitie?
wsly schreef : Zal ik zeggen hoe het komt dat deze onzin in de media is geplaatst? Denk wel dat dit mag aangezien het hier om mijn zusje gaat.
Mijn ouders hebben vandaag naar Dagblad De Limburger gebeld om te vragen hoe en wat en om een correctie te maken, Soraya heeft namelijk niks gezegd van een aangifte doen tegen Henk De Haan... Daarnaar werd Soraya gebeld door Roel Wiche, mijn vader dringde erop aan dat ze zou vragen door wie Roel aan deze onjuiste informatie was gekomen, het antwoord? Hij had dit gisteren tijdens de training van MVV op Klein Geusselt gehoord van iemand die aanwezig was, die zei dat soraya aangifte zou doen. Dit is klakkeloos overgenomen ZONDER TE INFORMEREN BIJ SORAYA OF DIT WAAR IS!
Maarja... Zoals we weten is het nogal makkelijk om MVV-supporters in een kwaad daglicht te plaatsen.
Ik heb respect voor mijn zusje dat ze met deze actie bezig was en zich er zo voor heeft ingezet.
Op verschillende nieuwssites en op Facebook komen Veendam-supporters op voor haar om dit bericht te ontkrachten. En we zien allemaal dat dit bullshit is omdat het geld allemaal weer op de rekeningen staat...
soraya043 schreef : Dus napoleon,
Jij noemt mij media geil?
Je weet niet wat er überhaupt speelt, voordat je gaat oordelen vraag eerst eens de waarheid aan de persoon in kwestie
Je bent zo te zien een aandachttrekker, zo fijn was t anders niet om telkens voor een camera te staan etc.
- fuck off.
Napoleon schreef :
Maastricht
Van onze verslaggever
soraya043 schreef : Dus napoleon,
Jij noemt mij media geil?
Je weet niet wat er überhaupt speelt, voordat je gaat oordelen vraag eerst eens de waarheid aan de persoon in kwestie
Je bent zo te zien een aandachttrekker, zo fijn was t anders niet om telkens voor een camera te staan etc.
- fuck off.