MVV algemeen

16 apr 2020 10:07
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5431
Sjiek plan! Ik hoor niets over staanplaatsen, zijn die niet mogelijk op de plek waar het commandocentrum stond, aangezien daar nu toch al geen stoelen zijn? Of is er een reden om dat juist niet te doen.

Niemand is groter dan de club, 1 manier om uit het drijfzand weg te komen is door de sfeer aan te zwengelen. Erg fijn dat daarop nu eindelijk stappen worden genomen, want als we dan toch in deze oude tempel blijven voetballen, dan kun je de boel maar beter optimaliseren. (ook al was dit ingegeven door het moeten verhuizen van de commandoruimte)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2020 10:34
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV algemeen #5432
@Serke

Zoals ik het lees, reageert Mosasaurus op Glowwie en dus niet op jouw bericht. Lekker generaliserende post van Glowwie overigens, waarbij mensen mooi over een kam worden geschoren en in een hokje worden gestopt. Hierop inhakend hoop ik dat die oude commando-ruimte blijft staan en wordt omgebouwd tot buffet/tappunt, zodat zogenaamde supporters nog sneller bier kunnen zuipen, harder schelden en nog meer bier kunnen gooien. Verder moeten ze er ook jointjes verkopen en angstaanjagende tatoeages zetten om het lugubere beeld compleet te maken.

Ik heb zelf als sk-houder op dat vak de brief ook gisteren ontvangen.
Zoals ik het lees wordt je overigens niet verplicht om te verhuizen.
Er wordt melding gemaakt van een bestemmingswisseling (sfeervak, waarin voornamelijk gestaan zal worden en o.a. vlaggen zullen zwaaien).

Naar mijn weten ligt deze verhuizing overigens al jaren in de planning, maar is dat door die sterk verouderde commandoruimte altijd tegen gehouden.

Ik lees ook weer verhalen langs komen over de jong-elftallen boycot. Naar mijn weten is er (o.a. vanuit het huidige Angelside-initiatief) nooit een boycot geweest. Er zijn enkelingen (waarschijnlijk op 3/4 handen te tellen) die vanuit de Ultras Mestreech-periode (gestopt in 2016) jong-elftallen boycotten. Dat andere mensen zich hier (onbewust) aan optrekken, is een ander verhaal. Het toont iig aan dat voor een aanzienlijk deel 'sfeer' minstens zo aantrekkelijk/belangrijk is als prestaties op het veld. Daarom denk ik dat dit initiatief, al is dat voor een aantal mensen (begrijpelijk) zuur, een prima stap kan zijn richting een solide fanatieke tribune, die MVV extra punten en inkomsten op kan leveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke, opadiehard

16 apr 2020 11:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5433
Het volgende plan dat weer gelukt is, hulde voor allen die er veel werk ingestoken hebben
Het blijkt nu wel weer dat er goed zaken doen is met bestuur en directie van MVV.

Los van de sentimenten dat mensen hun plek kwijt raken en die ook best begrijpelijk zijn , is het voor onze club van enorm belang dat we een goede sfeer hebben in ons stadion, dat hebben we afgelopen jaar wel weer gezien als dat minder is.... Als deze aanpassingen er toe bij draagt dat we als club ons in sfeer en support kunnen onderscheiden van anderen en er ook voor kunnen zorgen dat MVV thuis , gewoon een lastige tegenstander is dan heeft "kleine" verandering wellicht een groot effect op de toekomst. Deze verandering zou zelfs kunnen bijdragen aan de uiteindelijke promotie van MVV .

Nu het overal lastig is telt iedere supporter nog meer en iedere seizoenskaarthouder dubbel. Dus ik hoop dat ook de mensen die het er niet mee eens zijn toch onze club blijven steunen en hun kaart verlengen op een andere plek . Ik wil alle mensen die betrokken zijn in Vak D en dus "geraakt" zijn door deze maatregel , graag uitnodigen om tijdens de eerste wedstrijd die we gezamenlijk kunnen bezoeken in de pauze , het glas te heffen ( op mijn kosten ) en op ons MVV te drinken in goede gezondheid !

Gr Napoleon
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, serke, Huib, opadiehard, jovkle

16 apr 2020 11:42 16 apr 2020 11:45 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5434
De sentimenten van de vak D supporters zijn begrijpelijk. Ze zijn overigens niet verplicht te verkassen, maar logischerwijs kan het zicht worden belemmerd. Voor diegene zou ik dan zeggen, ga naar vak E of C, vlak naast D.

Wel is dit een mooie stap naar hopelijk meer sfeer. Al had ik de hoop dat vak E tm C ooit staan mocht worden. Ergerde me zelf als vak C'er behoorlijk aan 2 kampen op de Angelside. Hopelijk sluit ook trepke B zich hierbij aan met de kleine kern van wat het ooit was. Ze kunnen gewoon op de trap blijven. Het zijn maar 15 meter, dus samen zingen kan makelijk.

Mag wel aannemen dat dit door de nieuwe supportersvereniging is opgenomen met de betreffende mensen op vak E/F om naar D te gaan ??

16 apr 2020 14:26
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5435
Nou Napoleon, ik neem het pilsje graag van je aan. Doorgaans neem ik in de rust een halve liter met een broodje mexicano. Ik haal de broodjes, zorg jij voor de pot bier?

Als sk-houder in vak D ben je als een huurder in een anti-kraakpand. Je mag er zitten , maar we weten al jaren dat dit een wens / doel is vanuit de supporters. Zeker gezien de mail, tegemoetkoming en timing (ruimschoots van tevoren) , kan ik er echt mee leven. Er zijn genoeg plekken waar je alsnog met je groep kunt gaan zitten.

Hopelijk binnenkort nog een verandering, want die gratis pilsjes van Napoleon kunnen we niet weerstaan!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, De Zwarte Vogel

16 apr 2020 15:04
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #5436
Het probleem lijkt mij dat deze vak D seizoenskaarthouders nu moeten wachten tot alle andere seizoenskaarthouders hun voorrecht hebben benut hun kaart te verlengen en dat er dan gekeken kan worden waar nog plekken vrij zijn. Het liefst zou ik dan naar vak E verhuizen, maar daar is normaal weinig plek over als daar iedereen zijn kaart verlengd. Laat staan dat je 6 stoeltjes bij mekaar krijgt. Ook de mogelijkheid tot verlengen zal iedereen misschien via de website moeten doen in deze coronatijd en probeer dat dan maar weer eens geregeld te krijgen.
Ik wacht maar af, misschien word het wel niks komend seizoen door deze crisis.

16 apr 2020 15:16 16 apr 2020 15:18 door Porthos.
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV algemeen #5437

Het probleem lijkt mij dat deze vak D seizoenskaarthouders nu moeten wachten tot alle andere seizoenskaarthouders hun voorrecht hebben benut hun kaart te verlengen en dat er dan gekeken kan worden waar nog plekken vrij zijn. Het liefst zou ik dan naar vak E verhuizen, maar daar is normaal weinig plek over als daar iedereen zijn kaart verlengd. Laat staan dat je 6 stoeltjes bij mekaar krijgt. Ook de mogelijkheid tot verlengen zal iedereen misschien via de website moeten doen in deze coronatijd en probeer dat dan maar weer eens geregeld te krijgen.
Ik wacht maar af, misschien word het wel niks komend seizoen door deze crisis.

Als je een bericht naar MVV stuurt verwacht ik echt wel dat men graag met je meedenkt om dit te realiseren voor jou/jullie.

Ik snap dat mensen als ze de mail lezen als eerste reactie hebben, nondeju, nu moet ik mijn vaste plaats afstaan en ik ben nergens in gekend. Echter denk ik dat die reactie altijd was blijven bestaan, wat MVV ook had gedaan en op welk moment ook de communicatie hierover was gestart. Want ooit moet je als MVV de mensen het nieuws brengen dat er een verandering plaats gaat vinden. Ook ben ik van mening dat het aanbod van MVV heel erg fair is, al zou ik om iedereen die dat wenst (bijv. om bij elkaar te kunnen blijven zitten) het aanbod doen om ook op de hoofdtribune (exclusief de sponsorvakken uiteraard) plaats te kunnen nemen.
Het is nu aan alle supporters om de schouders eronder te zetten en van Vak D als sfeervak een succes te maken, laat de Geusselt weer trillen op zijn grondvesten en de tegenstander met angst en beven naar Maastricht afreizen. Hopelijk denken de meeste SK-houders op Vak D er, nadat het nieuws is bezonken, op eenzelfde manier over en steunen ze MVV vanaf een andere plek in het stadion weer volop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

16 apr 2020 17:20
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5438
Het is nu aan alle supporters om de schouders eronder te zetten en van Vak D als sfeervak een succes te maken, laat de Geusselt weer trillen op zijn grondvesten en de tegenstander met angst en beven naar Maastricht afreizen.

Luister beste vriend, ik heb een van de beste plaatsen op D (vindt ik zelf) en moet na jaren op die plek nu het veld ruimen en me (samen met mijn buren?) een ander plek zoeken. So be it.
Als de Geusselt dan eens echt gaat trillen enz...
Maar ik heb er een hard hoofd in, vroeger keek ik met liefde minutenlang tegen een spandoek aan dat met kabels omhooggetrokken werd. Nu kijk ik ook al weer jaren tegen deze kabels aan maar niemand die ook maar iets omhoog trekt. De support uit het huidige sfeervak is al jaren armetierig (vind ik zelf). Zeker als je dat vergelijkt met clubs in de omtrek waar ik ook regelmatig kom (nee, niet die..) Het is trouwens afwachten wanneer en welke scheidsrechter de "eer" van een bierdouche krijgt, want de tribune leent er zich uitstekend voor..
Nogmaals ik wil best dit kleine offer brengen voor het grotere goed, maar de realiteit is dat ik steeds minder sfeer proef in de Geusselt.

16 apr 2020 18:27 16 apr 2020 18:28 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5439

Lijnsje@tappunt schreef : Nou Napoleon, ik neem het pilsje graag van je aan. Doorgaans neem ik in de rust een halve liter met een broodje mexicano. Ik haal de broodjes, zorg jij voor de pot bier?

Als sk-houder in vak D ben je als een huurder in een anti-kraakpand. Je mag er zitten , maar we weten al jaren dat dit een wens / doel is vanuit de supporters. Zeker gezien de mail, tegemoetkoming en timing (ruimschoots van tevoren) , kan ik er echt mee leven. Er zijn genoeg plekken waar je alsnog met je groep kunt gaan zitten.!

Hopelijk binnenkort nog een verandering, want die gratis pilsjes van Napoleon kunnen we niet weerstaan!

Jij dringt maar zoveel als je kunt drinken in 15 minuten !! Dat staat !! En lekker dat broodje ...deal !!

16 apr 2020 19:38
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5440
Ik snap de actie van MVV,
Maar vergeet niet dat MVV zonder enige communicatie de "happy place" de eigen plek van een heel vak opoffert.
Ik vind het een goed idee vd sfeer maar een zeer slechte actie gericht op een deel van de supporters die toch al weinig vertrouwen in MVV hadden.
Denk eens hoe je het zou vinden als MVV het vak van de voorheen ultras zonder communicatie zou invorderen? Dan was er moord en brand geroepen!
Conclusie een foute beslissing met goede bedoelingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

16 apr 2020 20:22 16 apr 2020 20:31 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5441
Na een gerucht wat mij ter oren kwam omtrent het sfeervak in vak D had ik juist al dit seizoen19/20 een seizoenskaart gekocht om verzekerd te zijn van een vaste plaats in vak D.
Maar kan wel mee gaan in sommige andere diehards die al jaren een vaste stek hebben in dit vak en nu,,moeten,,vertrekken om ergens anders plaats te gaan nemen,supporters die maar moeten afwachten of ze ergens anders weer met hun vrienden bij elkaar kunnen gaan zitten.
Ik zelf juich het wel toe dat het vak direct achter het doel het nieuwe sfeervak word,is in heel veel stadions normale zaak.
Laten we wel hopen dat mensen helder van geest blijven en het echt een sfeervak word zonder dat er met bier word gegooid,dat zou wel heel erg in de zichtlijn van de toezicht zijn,en zal dalijk weer de nodige boetes opleveren.
Voordeel is wel dat Jordy weer normaal zijn corners kan nemen: :lachen: Gr opa.

....

16 apr 2020 22:41
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV algemeen #5442
Toen wij als vereniging in oprichting van het bestuur hoorde dat vanaf volgend seizoen Vak D een sfeervak kan worden, hebben wij gelijk hiervoor een werkgroep opgericht. Onder meer met als doel om ook de belangen van de huidige seizoenkaarthouders op Vak D te behartigen. Zelf ben ik ook lid van deze werkgroep. Natuurlijk is onze inzet sterk gericht op het realiseren van een sfeervak op D, maar moeten wij ook het belang dienen van de trouwe supporters die nu op Vak D zitten. Dit is ook een doelstelling van onze nieuwe supportersvereniging, zie het volgende citaat uit ons oprichtingsplan: ''Onze supportersvereniging staat voor het opkomen en opzetten van activiteiten voor alle MVV-supporters, ongeacht of deze lid zijn van onze vereniging.”

Samen met MVV zijn wij een plan gaan maken om de trouwe supporters die nu op Vak D zitten te betrekken bij de verandering op Vak D. Belangrijk uitgangspunt was deze supporters dit niet mogen horen via de tamtam. Ook wilden wij dit plan niet als een voldongen feit presenteren. Dus zijn wij samen met MVV een bijeenkomst gaan plannen in de businessclub voor alléén de seizoenkaarthouders van Vak D. Om dit uit leggen en nog meer om te horen hoe MVV rekening kan houden met deze supporters. Ook is het bestuur van MVV direct akkoord gegaan met onze voorstellen voor het compenseren van de huidige seizoenkaarthouders op Vak D. Gek genoeg is nu de hoofdtribune daarvan uitgezonderd. Wij vinden nog altijd dat – buiten de sponsorplaatsen – de hoofdtribune als alternatieve zitplaat aangeboden moet worden aan de huidige seizoenkaarthouders op Vak D en zullen ons daar wederom sterk voor maken.

Ja en toen kwam het virus. Toen bleef eigenlijk alleen de mogelijkheid over om deze supporters individueel vroegtijdig te benaderen, voordat de andere seizoenkaarthouders bericht krijgen.

Om aan te geven hoe belangrijk wij als nieuwe supportersvereniging Vak D vinden nog twee citaten uit ons oprichtingsplan: “1. Wij steunen MVV bij thuis- en uitwedstrijden fanatiek, gepassioneerd en authentiek. De sfeer brengen wij onafhankelijk, zonder commerciële inbreng van wie dan ook. 2. Wij zijn:
voor eerlijke concurrentie op het voetbalveld en daarmee tegen de deelname van “jong- teams”, doch roepen niet op tot een boycot.”

Zo gauw onze oprichtingsakte is gepasseerd brengen wij dit plan naar buiten. Ook het passeren van de akte heeft behoorlijke vertraging opgelopen als gevolg van het Corona virus.

Hopelijk is deze impuls op sfeergebied voor alle supporters een uitnodiging om juist nu weer naar de Geusselt te komen en om daarmee MVV ook financieel te steunen. En nogmaals, supporters met een seizoenkaart op Vak D die hulp zoeken bij het vinden van een nieuwe plek – ook op de hoofdtribune – stuur alsjeblieft een mail het supportersoverleg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mr Sjaan, Frank Salemans, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80, De_Lange, De Zwarte Vogel, Frostie_999 en1 andere mensen hebben ook bedankt..

17 apr 2020 12:23
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #5443
@huib hebben jullie ook overleg gehad met Trepke B? Ik ben als een van je vaste trapgenoten wel benieuwd naar hoe zij hierin staan, of ze zich bij vak D voegen of lekker blijven waar ze staan als min of meer losse groep.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

17 apr 2020 12:55
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #5444

Frostie_999 schreef : @huib hebben jullie ook overleg gehad met Trepke B? Ik ben als een van je vaste trapgenoten wel benieuwd naar hoe zij hierin staan, of ze zich bij vak D voegen of lekker blijven waar ze staan als min of meer losse groep.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Trepke B heeft op hun facebookpagina aangegeven gewoon op hun huidige plaats te blijven.

17 apr 2020 12:55
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #5445
Ben ik verplicht om naar een andere plek te verhuizen wie kan me daar op antwoorden?

Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden