MVV algemeen
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
Re: MVV algemeen
17 Apr 2020 14:33 - 17 Apr 2020 14:37Ps maar als ik goed lees zou dat niet van toepassing zijn in de door Mvv verstuurde mail hier over.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hartmans1973
-
- Elite Member
-
17 Apr 2020 14:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Huib
-
- Premium Member
-
18 Apr 2020 12:11Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hartmans1973
-
- Elite Member
-
- Boer458
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2020 18:54Beste MVV’er,
Naar aanleiding van de reacties en vragen op de mail van 15 april 2020 inzake het sfeervak Angelside Vak D, ontvangt u deze vervolgmail.
Laten we vooropstellen dat we de opmerkingen en bezwaren die door meerdere supporters zijn geuit heel goed begrijpen. Supporters die al jarenlang op Angelside Vak D de wedstrijden van MVV Maastricht aanschouwen wordt vertelt dat vanaf komend seizoen Vak D als sfeervak zal worden beschouwd. Dit betekent dat de seizoenkaarthouders die niet instemmen met het sfeervak op Angelside Vak D helaas verzocht worden om elders in Stadion de Geusselt plaats te nemen. MVV Maastricht zal namelijk vanaf het seizoen ‘20/’’21 Vak D van de Angelside definitief aanwijzen als sfeervak.
Mocht je volgend seizoen niet in het nieuwe sfeervak D willen zitten, dan doet MVV Maastricht jou het volgende aanbod:
Voor elk jaar dat jij een seizoenkaart Vak D Angelside hebt gekocht, kun je - met een maximum van 5 jaar - tegen de prijs van een Angelside seizoenkaart elders in het stadion van de thuiswedstrijden genieten.
Dit aanbod geldt voor elke tribune, inclusief de Hoofdtribune (vak A en

- Lassie80
-
- Elite Member
-
24 Apr 2020 22:08Per saldo vind ik het aanbod hiermee beduidend slechter geworden.
Ik heb 10+ jaar een seizoenkaart in vak D op de AS. Loyale supporters worden met dit aangepast voorstel niet beloond.
- Huib
-
- Premium Member
-
25 Apr 2020 10:50Compleminte
Supportersvereniging (bijna opgericht dat kan i.t.t. bijna zwanger dat kan niet)
- M.V.V. 1902
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2020 11:29 - 25 Apr 2020 11:32Bij Op1 zat gisteren Toon Gerbrands van PSV. Die blikte alvast vooruit op het volgende seizoen. Hoe ga je als club om met de nieuwe realiteit? Hoe kun je als BVO nog wedstrijden spelen in de 1,5 meter-samenleving? Wellicht zijn er forumleden (die dicht bij het vuur zitten) die daar voor MVV iets over kunnen zeggen?
Gebrands schetste bijvoorbeeld het beeld dat-ie, wanneer hij de 1,5 meter in acht neemt, het stadion maar voor 1/6e kan vullen. Ja ja, De Geusselt zat toch niet vol, maar in ons geval zou dat betekenen dat je nog geen 2000 toeschouwers kan toelaten. Is dat nog rendabel? Hoe doe je dat bij de cateringpunten en de toiletten? En hoe geleid je mensen na afloop van de wedstrijd op 1,5 meter weer naar buiten zonder dat dit ontiegelijk lang duurt?
Overigens zei Gebrands ook dat de directie van PSV 20 procent van het jaarsalaris inlevert en aan de spelers ook zo'n gebaar heeft gevraagd. Nu snap ik dat dat daar kan, omdat het gaat over topsalarissen. Maar dit lijkt me niet iets dat je naar veel eerste divisieclubs kan vertalen (aanname). Daar is het gemiddelde salaris al geen vetpot voor spelers. Ik ben benieuwd naar de mate waarin MVV hier al over heeft nagedacht en eventuele scenario's klaar heeft liggen.
Voor de duidelijkheid: gezondheid gaat voor alles, maar nadenken over de nieuwe realiteit lijkt mij onvermijdelijk. Haw pin!
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2020 15:39Op de tweede plaats snap ik goed dat Cambuur en de Graafschap zich bekocht voelen door dit besluit.... RKC heeft mijn inziens geen enkel recht van spreken in deze die staan al 30 wedstrijden onderaan met 11 punten achter op een PO plek ...
Ja wat doet dan wel recht aan een goed einde ... ik denk dat er een modus gevonden had moeten worden om seizoen 2020-2021 alle ploegen in een competitie onder te brengen ( zonder de 2de elftallen) dan had je 34 ploegen gehad en je had daar een aantal groepen van gemaakt met geplaatste teams die dan uiteindelijk gingen strijden om het kampioenschap , Europa en om het jaar daarna voor ere divisie en eerste divisie uit te komen. In die poule had je dus bijvoorbeeld winnaars en verliezers poules gemaakt ... zodat het jaar daarna op basis van dat toernooi/competitie je weer de verdeling 18 ere divisie en 20 eerste divisie ( 16 + 4 2de teams). Het zou even wat denk werk geweest zijn maar je had eenmalig echt iets interessants kunnen maken. Waarin je had gezorgd dat ploegen toch zo'n 34 wedstrijden zouden spelen
Dat had ook voor de eerste divisie clubs toch ook betekent dat ze in de poule tegen ere divisie ploegen zouden spelen ...wat ook goed is voor recettes , sponsor pakketten etc... en het had ook wel gepast bij een solidaire oplossing van het voetbal ..
De KNVB heeft zoveel tijd gehad om een goed plan te bedenken dat recht doet aan iedereen en dat hebben ze niet gedaan in mijn ogen ze hebben dit op een hele slechte manier opgelost ... En ze hadden nu eens out of the box moeten denken .
- Tuor
-
- Platinum Member
-
26 Apr 2020 00:22 - 26 Apr 2020 00:23De Keukenkampioendivisieclubs weten ook weer waar ze staan. 14 van de 16 stemgerechtigde KKD clubs hebben voor promotie/degradatie gestemd. Maakt geen zak uit, sterker nog in de analyse van VI werd gesuggereerd dat dat juist een argument was voor de KNVB om niet voor promotie/degradatie te kiezen. Uit de analyses valt verder te lezen dat het oorspronkelijke plan van de KNVB wel degelijk was om ADO en RKC te laten degraderen, maar dat er ergens op het laatste moment een switch heeft plaatsgebonden in de hoogste regionen van de bond. Hoe dat gegaan is zullen we wel nooit achter komen. Met name ADO schijnt flink geronseld en gelobbyd te hebben. Wel opvallend: Roda is een van de twee KKD clubs die tegen promotie/degradatie heeft gestemd. Wie stemde namens Roda? Van As. Waar werkte van As tot voor kort? Bij ADO (is ie weggestuurd, maar dat was vooral onder druk van de aanhang. Ik kan ook niet hard maken dat van As' verleden bij ADO hier een rol speelt hoor maar vond het wel frappant). Tja, we zullen er nogmaals wel nooit achter komen wat zich achter de schermen heeft afgespeeld. Maar ik ben benieuwd hoe dit alles verlopen was als niet ADO maar bijvoorbeeld Emmen of VVV op plek 17 had gestaan.
Frustratie bij Cambuur en Graafschap is natuurlijk terecht en logisch. Al moet ik wel zeggen in geval van Cambuur... Soms zit het mee soms zit het tegen he. In 2013 zijn zij mede kampioen geworden doordat twee clubs failliet gingen en zij daar nauwelijks last van hadden. Toen zat een onvoorziene situatie hen enorm mee. Nu niet. Appels met peren vergelijken natuurlijk, snap ik ook wel. Voor supporters van die clubs is deze hele gang van zaken gewoon dik klote en begrijpelijk dus ook dat zij woest zijn.
Verder overigens in zijn algemeenheid wel terecht dat de competitie beeindigd is in de huidige situatie. En vanuit MVV oogpunt al helemaal. Hoezeer ik alweer snak naar een lekkere pot in een volle Geusselt, je moet er toch niet aan denken dat dit rampseizoen voor ons nog langer zou gaan duren, dat we straks in september nog een aantal van die zinloze om des keizers baard potjes aan het doen zijn.
En dan zal het nu afwachten worden wat de komende maanden gaat gebeuren. Afhankelijk van hoe lang eea gaat duren zal het voetballandschap wellicht enorm gaan veranderen. Pogingen tot onderlinge solidariteit lijken nauwelijks van de grond te komen, niemand kijkt verder dan de eigen achtertuin en in plaats van samen elkaar eensgezind te steunen zit iedereen in de loopgraven (mede dankzij de KNVB). Zoals het helaas altijd gaat. Ben benieuwd hoe het met MVV gaat. Wat wellicht scheelt is dat MVV net als andere bedrijven aanspraak maken op overheidssteun, NOW. Ik ken de regels niet exact, maar zoals ik heb begrepen vult de overheid 90% van de salarissen aan tot maximaal 9538 euro per maand. De meeste spelers van MVV komen hier echt niet aan. Kleinere clubs zijn met deze regeling voordeliger uit dan grotere. Situatie is immers heel anders wanneer je spelers voor ettelijke tonnen op de begroting hebt staan, dan zul je dat bedrag boven die 9538 euro zelf moeten ophoesten. Dat is dus wellicht een meevaller voor ons, maar goed de schade is natuurlijk veel groter en breder dan dit, de recessie die er aan gaat komen zal ook ons ongetwijfeld hard raken de komende jaren.
We gaan het meemaken.
- Boer458
-
- Platinum Member
-
30 Apr 2020 19:42MVV Maastricht treft voorbereidingen om vanaf maandag 4 mei de trainingen in Stadion de Geusselt te hervatten........
- Charmeur
-
- Platinum Member
-
30 Apr 2020 22:43Boer458 wrote: bron: MVV.nl
MVV Maastricht treft voorbereidingen om vanaf maandag 4 mei de trainingen in Stadion de Geusselt te hervatten........
Is zonder Usta als trainer of nog met....?
- Robin
-
- Elite Member
-
01 May 2020 13:25Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Charmeur
-
- Platinum Member
-
01 May 2020 15:53Robin wrote: Die man heeft toch gewoon een contract en we hebben nog geen nieuwe..... dus denk het wel hè
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Contract tot einde seizoen toch? Seizoen is voorbij......
Interim trainer in de plek zal geen verschil zijn denk ik. :lolno:
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
01 May 2020 17:25Charmeur wrote:Robin wrote: Die man heeft toch gewoon een contract en we hebben nog geen nieuwe..... dus denk het wel hè
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Contract tot einde seizoen toch? Seizoen is voorbij......
Interim trainer in de plek zal geen verschil zijn denk ik. :lolno:
Als ik MVV was zou ik Usta niet meer voor de groep zetten... laat die Servais dat maar doen de komende weken
Bovendien waar moet je als MVV nog voor trainen... de meeste jongens gaan pet 1-6 weg...
Beetje conditie op peil houden ...