>
Ontvangen bedankjes 262
Maosbrögk schreef :
houtengerard schreef : Rieu werkt aan muziekgebouw in Maastricht
---
Dit zijn van die buitenkansjes waar je als club van mee moet proberen te profiteren. Men moest een multifunctioneel stadion hebben volgens de EC. Ik zou zeggen eis het maar op in het bestemmingsplan van de gemeente. Dit project wordt particulier gefinancierd, maar misschien valt er wat te regelen? De Arena wordt toch ook zo gebruikt? Genoeg ruimte en parkeervoorzieningen mogelijk bij de Geusselt, direct aan de snelweg gelegen voor de toeristen en het trekt economische groei aan voor de achterstandswijken. Het zal me een worst wezen dat er een viool aan de muur hangt en een kartonnen André van Duijn voor de deur staat, als het maar een vooruitgang is. Want ik zie MVV dit niet zelf bekostigen of de gemeente.
Eens. Locatie zou volgens mij Bassin worden. Bouw daar dan maar dat stadion. Dichtbij onze roots van Boschpoort. Tribune hangend over de rivier a la Fulham, langs de route van de toekomstige tram naar Hasselt. Bootcombi via de Maas mogelijk voor uitfans. Diverse supporterscafés langs het bassin. Dichtbij het centrum,
Ik zie het wel zitten!
En ik zie het ook nooit gebeuren
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Sandro schreef : Een filmpje van de Maastricht Dome
www.l1.nl/video/maastricht-dome-8-jul-2013#.Udrrw6xXAjO
Sandro schreef : Een filmpje van de Maastricht Dome
www.l1.nl/video/maastricht-dome-8-jul-2013#.Udrrw6xXAjO
jeoff schreef : Is dat niet exact de locatie van Stadion Boschpoort vroeger? Volgens mij wel, in een ander topic hadden we de locatie al eens bepaald.
DJ-AMIGO schreef :
jeoff schreef : Is dat niet exact de locatie van Stadion Boschpoort vroeger? Volgens mij wel, in een ander topic hadden we de locatie al eens bepaald.
Nee , die lag dichter bij de Maas, einde van de Boschstraat.
Een verassing gaat het worden, zo liet Ron Elsen weten. We spelen nu tegen Jong PSV, Jong Twente. Ook Martinus Ruijs liet weten dat eigenlijk 3 september de ambitie gesteld kan worden.
Het is geen geheim meer dat Labylle, Rutjes en van Hyfte in de belangstelling staan van andere clubs. Ruijs heeft ook namen op zijn verlangen lijst. Die spelers kunnen dan een kans krijgen. Op dit moment zijn de geboden bedragen voor onze top spelers belachelijk aldus Ruijs. Namen kon de trainer met veel ambitie voor het opleiden van niet ervaren spelers niet noemen. “We maken geen slapende honden wakker” aldus de nieuwe trainer van MVV.
Duidelijk is dat het niet onmogelijk is te spelen met een jong team. De ervaren trainer promoveerde met Fortuna Sittard met 7 jongelingen.
Martinus legt de lat hoog. Zo wil de de trainer op 38 wedstrijden ook maar 38 doelpunten tegen krijgen. De verdediging is belangrijk. Na de zware oefenwedstrijden tegen FC Porto en AZ ziet de trainer al winst alwaar vorig jaar Trost speelde tegen amateurs. MVV Maastricht liet FC Porto niet zomaar over zich lopen.
“Al verlies je met 0-6, het na effect is leerzaam” aldus de trainer van MVV. De wedstrijd erna leerde de spelers van hun fouten. Labylle wist de wedstrijd erna een zone fout goed te maken en MVV wist te winnen.
Zone voetbal moeten de spelers beheersen met een Italiaans tintje. Voor de aanval is er nog werk aan de winkel, zo verwacht men Schreurs medio oktober fit en Daerden december. Een uitdaging voor de trainer. Dit jaar zijn er 2 jongelingen bijgekomen. Mitchell de Jong, een sterke middenvelder en Cem Unal, een aanvaller met kracht en afmaak vermogen.
Aldus Ron Elsen gaat MVV weer meedoen voor de top. Op termijn gaan we zeker promoveren aldus de manager voetbalzaken. Is het dit jaar niet dan volgend jaar.
Martinus Ruijs heeft een contract voor 2 jaar maar de trainer kan ook tot 2018 blijven. “Wederom gaan we meedoen voor prijzen”.
De shirt tekst Drink Water levert MVV nu al 6 commerciële partners op waaronder Earth Water, Medi Reva en Living Lab. Qpark is de sponsor, maar maatschappelijk is het even belangrijk. Zeer belangrijk voor de zuiderlingen.
Ruijs is een ander soort trainer dan Trost, zo zal de trainer niet fel op het veld te zien zijn. Zijn mening is dat je dan door de week je werk niet doet. Met respect zal hij spelers begeleiden en zijn kneepjes van het vak leren.
Naast het voetbal blijft MVV Maastricht actief bezig voor Maastricht aldus Ron Elsen. De sfeer en de bezoekers mogen hierbij niet ontbreken. MVV Fans steun onze club.
www.maastrichtmvv.nl/nl/mvv-maastricht-f...yZCWJq.NKvv9748.dpuf
KNVB plaatst MVV weer in categorie 3
MVV Maastricht is door de licentiecommissie van de KNVB ingedeeld in categorie 3.
Bij de vorige meting was de Maastrichtse club nog naar de tweede categorie gezakt.
In Maastricht zijn ze tevreden dat de club nu weer tot de beste categorie behoort. De KNVB baseerde zich op de ingediende begroting van het seizoen 2013/2014. "We zien de indeling als een erkenning voor ons solide financiële beleid", zegt voorzitter Paul Rinkens.
"We hebben gewoon realistisch begroot en rekening gehouden met de moeilijke economische omstandigheden. Het is geen tijd voor dromen. We blijken bij de verschillende metingen ofwel in categorie III of in II te worden ingedeeld: dat is winst, want het betekent dat we als MVV structureel aan de goede kant zitten.”