MVV algemeen

02 feb 2021 20:20
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #6751
In de Limburger (Delait)
MVV moet waakzaam zijn met het duo Kalezic en Noor.
Bron Website de Limburger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 20:25
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV algemeen #6752

ouwe rot schreef : In de Limburger (Delait)
MVV moet waakzaam zijn met het duo Kalezic en Noor.
Bron Website de Limburger.


Ach ja verbaasd me niks dat Patrick Delait zich weer meld in ,,zijn,,lijfblad.
,,Als er iemand positief ingesteld is als het over Mvv gaat is hij het wel,,zei gipetto de vader van pinokkio...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 20:59
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #6753
Het is Visser die het schrijf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:03
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #6754
Het is Visser die het schrijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:35
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV algemeen #6755
Wellicht niet helemaal bij het juiste onderwerp. Maar wat ik oprecht een positieve ontwikkeling vind, is dat MVV met een aantal jeugdspelers om de tafel gaat zitten! De afgelopen seizoenen hebben we vaak “dure” spelers gehaald welke het om welke reden dan ook (net) niet waar wisten te maken. Spelers uit de eigen opleiding hebben vaak net dat beetje meer “passie” dan gekochte spelers welke op doorreis zijn en MVV gebruiken als tussenstation.

Ik denk met weemoed terug aan de tijd van Kuipers, Borgers, Voorjans, Smeets en Braken. Deze mannen voetbalde stuk voor stuk, voor hun club! Hopelijk staat er nu een nieuwe groep “jeugdspelers” op welke dit vuur weer terug in de selectie kan brengen! De afgelopen jaren was de aanwas dunnetjes, het ziet er naar de toekomst wat dat betreft stukken beter uit!

Wie heeft er kijk op de jongere elftallen van MVV, zitten er nog groeibriljanten tussen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:48
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
MVV algemeen #6756
Absoluut goede zaak dat ze ook aan eigen jeugd denken. Naam die ik helaas mis is Raoul Last. Sowieso vind ik hem veel te weinig speelminuten krijgen dit seizoen. Ik vind hem linksback op zijn minst gelijkwaardig (zo niet beter) dan Sala-nogwat. En toch blijft die gast maar in de basis staan. Seizoen is klaar, geef Last de kans zich te ontwikkelen en ervaring op te doen. Op de bank zitten, zonder wedstrijdritme (geen jong mvv wedstrijden) wordt ie niet beter van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vrijgeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 22:24
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #6757

ouwe rot schreef : In de Limburger (Delait)
MVV moet waakzaam zijn met het duo Kalezic en Noor.
Bron Website de Limburger.


Alleen de kop vermelden heb je net niks aan.

Nu Ron Elsen geen technisch directeur meer is bij MVV, is het sportieve beleid in handen van trainer Darije Kalezic en algemeen directeur Erik Noor. De club moet zeer waakzaam zijn nu dit duo dat geen MVV-achtergrond heeft en slechts een paar maanden in dienst is, met de scepter zwaait in De Geusselt.
Het is goed om af en toe een frisse wind te laten waaien door een organisatie. Zeker als de prestaties ondermaats zijn. Bij MVV heeft de laatste windvlaag Ron Elsen uit de directie gejaagd. Hij was jarenlang het kloppende hart van de club, de cultuurbewaker. Vele keren nam hij als interim-trainer het roer in handen als er weer een coach werd ontslagen. Als technisch directeur kwam Elsen op een positie terecht waarin hij de koers van MVV voor de langere termijn moest bepalen.

Echo

Hij haalde afgelopen zomer Darije Kalezic binnen, in de hoop dat MVV met een ervaren trainer vooruitgang zou kunnen boeken. Op het veld is daar nog niet veel van terug te zien. Met amper vier overwinningen in 22 duels bekleedt MVV een troosteloze 18de plaats in de eerste divisie. Minstens zo vervelend: van chemie tussen Elsen en Kalezic is geen sprake. Het kwam tot stevige conflicten tussen beiden, waarbij de trainer het gebrek aan professionaliteit binnen de club hekelde. Tegelijk galmde de echo van de fans nog door in De Geusselt. Vorig jaar eisten deze al het vertrek van directeur Paul Penders, toenmalige trainer Fuat Usta en Elsen. Penders en Usta waren al geslachtofferd, vorige week werd Elsen op een zijspoor geschoven. De oer-MVV’er mag zich alleen nog maar bezighouden met de jeugd. Dat Kalezic en zijn assistent Regillio Vrede onlangs met de harde kern poseerden voor foto’s op social media moet voor Elsen extra wrang aanvoelen.

Lees ook: Het rommelt bij MVV: trainer Kalezic zoekt confrontatie en zet technisch directeur Elsen onder druk

De interne strijd over het technische beleid is daarmee beslecht in het voordeel van Kalezic. Elsen zal nog zich nog wel een paar keer achter de oren krabben of het contracteren van Kalezic wel zo’n goed idee was. De cultuurbewaker is afgedankt en naar de jeugdopleiding geduwd. Kalezic heeft nu samen met algemeen directeur Erik Noor het stuurwiel in handen.

Verleidelijk

Tegelijk werd de functie van technisch directeur geschrapt. Het is opmerkelijk dat die functie voor ‘de langere termijn’ al na anderhalf jaar verdwijnt uit het organigram. Het is juist van groot belang dat MVV iemand met voetbalverstand aan het roer heeft staan die de richting bepaalt, zonder met alle winden mee te waaien. Trainers binnen een club denken vooral aan zichzelf. Het is buitengewoon verleidelijk om snelle successen te behalen die ten koste gaan van een stabiel budget. Iemand moet het overzicht en de duurzaamheid op technische vlak bewaken. Zeker als het doel is om ooit nog richting eredivisie te gaan.

Lees ook: MVV past organisatie aan, Elsen stopt als technisch directeur en gaat zich op jeugdopleiding richten

Ongeduldig

De komende maanden wordt binnen MVV gewerkt aan de strategische plannen voor de toekomst. Voorlopig trekt het duo Noor-Kalezic de kar. Daar zijn nogal wat vraagtekens bij te zetten. Beiden zijn slechts een paar maanden in dienst en hebben nog weinig voeling met de clubcultuur. Directeur Noor heeft geen achtergrond in het voetbal en Kalezic is in zijn rol als trainer een passant. De Zwitsers-Bosnische coach staat bovendien bekend als ongeduldig. Langere dienstverbanden zijn aan hem niet besteed. Alleen bij Jong PSV en De Graafschap werkte hij langer dan een jaar.

Daarnaast heeft Kalezic zich bij zijn vorige clubs zelden gemanifesteerd als een verbindende factor. Integendeel. Met zijn dwingende en conflictueuze aanpak zorgde hij onder meer bij Roda JC en Zulte-Waregem voor onrust. Bij de Belgische club kreeg hij het zwaar aan de stok met de algemeen directeur, onder meer omdat deze geen voetbalachtergrond had.

Zie ook: Geen Schroijen en geen Elsen: nieuw tijdperk MVV

De fans die verlangden naar een frisse wind, waarbij de ons-kent-ons-cultuur binnen MVV zou verdwijnen, zullen ongetwijfeld opgelucht halen. Ze hebben hun doel bereikt. Met het vertrek van Penders en Usta en de degradatie van Elsen is het beleid van MVV niet meer Maastrichts. Of de nieuwe koers een voorbode is voor een sportieve opleving zal moeten blijken. Er zijn genoeg ingrediënten aanwezig waarin de club zich kan verslikken. Waakzaamheid is daarom geboden in De Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 22:58
Sjiek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV algemeen #6758
Staat geen verkeerd woord in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 23:49
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6759

Sjiek schreef : Staat geen verkeerd woord in.


Kom op zeg, ik neem aan dat dit een opiniestuk is, want in elke alinea staat er wel een halve waarheid of opruiende stuk tekst in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 00:23
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #6760
En wat is de betekenis van "cultuur bewaken" in dit artikel? Welke cultuur? Op zoek gaan naar spelers met een krasje en dan gokken dat ze bij MVV wel functioneren? Vooral het eigen netwerk inschakelen qua makelaars/ spelers zonder verder te kijken? Scouting verwaarlozen? Doormodderen op de oude vertrouwde maar heilloze weg? Geen tegenspraak dulden? Een dergelijke clubcultuur hoef ik niet, omdat die een professionele en meer zakelijje benadering in de weg kan staan. Ik hoop en vertrouw erop dat die periode nu afgesloten wordt bij MVV.

En natuurlijk moet MVV op zijn hoede zijn. Daar zorgen straks de Raad van Commissarissen en de Ledenraad hopelijk wel voor. Die zorg zit in de organisatie ingebakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 09:08 03 feb 2021 09:08 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV algemeen #6761
Duin, blijf vooral posten want op een forum is het leuk als er wat verschillende meningen zijn. Zou heel saai worden anders. Ik lees vanuit dat oogpunt graag je berichten. Maar ik wil je op één punt wel graag iets voorhouden. Je stelt:

Duin schreef : maar ik hou me in tegenstelling tot jouw continue negativiteit, wantrouwen en suggestieve berichtgeving liever bij de feiten.


Je bent richting MVV inderdaad een van de minst negatieve personen op dit forum. Maar diametraal daaraan ben je tegen medeforummers soms behoorlijk negatief. Gemakkelijk voorbeeld is richting Napoleon laatst bij het veranderen van functie van Elsen. Meermaals vroeg je je af waar de reactie van Napoleon bleef. Dat is wat mij betreft erg flauw en voegt niets toe aan de discussie, maar het is vooral ook negatief (richting Napoleon), een duidelijk teken van wantrouwen en behoorlijk suggestief.

Een ander voorbeeld is hoe je je hier richting Hill28 gedraagt. Nu kan die geloof ik wel tegen een stootje hoor, maar toch. Jij, beste Duin, post een reactie op Hill28 met als inhoud niet meer dan dat het onzinnig is en dat Hill28 geen idee heeft waar hij het over heeft. Je onderbouwt dat niet, je post gewoon deze zinnen. Hill28 legt vervolgens enerzijds uit wat hij bedoelde, en anderzijds geeft hij aan wat voor opleiding hij heeft. Niet helemaal nodig maar ik snap het wel – je zei dat hij geen idee heeft waar hij het over heeft. Vervolgens reageer jij weer met – na een inhoudelijke reactie, prima! – de zin
Heb je dat ook geleerd als 'bachelor in de bedrijfsvoering'?

Die laatste zin is onnodig, negatief, wantrouwend en suggestief. Jij lokte nota bene de reactie van Hill28 uit en dan ga je hem een beetje belachelijk proberen te maken omdat hij reageert op jou.

Dit zijn maar twee voorbeelden. Maakt verder ook niet zo veel uit, het is een voetbalforum, onze club gaat ons aan het hart, logisch dat iedereen wel eens wat minder inhoudelijk en meer op emotie reageert. Maar jij slaat je openlijk op de borst dat je het bij feiten houdt en niet negatief of suggestief! Dat vind ik krom – ik kan zo een hele lijst berichten van jou er bij pakken waar dat niet zo is. Hierboven al wat voorbeelden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Frank Salemans, Huib, Lassie80, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 09:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV algemeen #6762

Duin schreef :
2 Ten eerste zijn die 2 ton nog niet misgelopen. Dat is simpelweg niet waar en dus ook geen 'feit' zoals je hierboven suggereert.



En dan nog inhoudelijk hierop. Voor zover ons bekend heeft MVV op dit moment geen twee ton ontvangen. Nu kunnen we een semantische discussie gaan houden over wat het woord "mislopen" precies inhoudt, maar dat is voor niemand leuk. Stellen dat het niet waar is dat die twee ton zijn misgelopen, is een wel heel extreem standpunt kiezen. Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat MVV even een rechtszaak voert voor iets, dat als het een dag eerder zou zijn ingediend, zonder rechtszaak had afgekund. Hill28 wegzetten als leugenaar ("dat is niet waar, geen feit"), tsja. Voor zover onze informatie op dit moment reikt heeft MVV gewoon flink geblunderd met die NOW gelden. Dan kun je wel over de woordkeuze van een medefan vallen, maar je zou je afkeur beter richting MVV richten. En dat kan prima op een positieve manier (hoe voorkomen we dit in de toekomst, wat leren we hiervan, etc).

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 10:31
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV algemeen #6763
Even terugkomend op het bericht van Hill waarin wordt beweerd dat MVV wel degelijk in de lijst van het UWV staat mbt ontvangen voorschotten. Dit betreft de ontvangen gelden inzake de NOW 1.0.

De discussie hier gaat over de NOW 2.0. In de lijst met uitbetaalde voorschotten van deze steunmaatregelen komt de naam MVV helaas niet voor. En voor deze regelingen geldt ook daadwerkelijk te laat = te laat. Dus mocht de enige reden zijn dat er geen tegemoetkoming is ontvangen omdat de aanvraag te laat is ingediend, dan zal deze helaas ook niet meer ontvangen kunnen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 13:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6764
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar het 'Organisatie MVV' topic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 13:31
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #6765

Jacques schreef : Duin, blijf vooral posten want op een forum is het leuk als er wat verschillende meningen zijn. Zou heel saai worden anders. Ik lees vanuit dat oogpunt graag je berichten. Maar ik wil je op één punt wel graag iets voorhouden. Je stelt:

Duin schreef : maar ik hou me in tegenstelling tot jouw continue negativiteit, wantrouwen en suggestieve berichtgeving liever bij de feiten.


Je bent richting MVV inderdaad een van de minst negatieve personen op dit forum. Maar diametraal daaraan ben je tegen medeforummers soms behoorlijk negatief. Gemakkelijk voorbeeld is richting Napoleon laatst bij het veranderen van functie van Elsen. Meermaals vroeg je je af waar de reactie van Napoleon bleef. Dat is wat mij betreft erg flauw en voegt niets toe aan de discussie, maar het is vooral ook negatief (richting Napoleon), een duidelijk teken van wantrouwen en behoorlijk suggestief.

Een ander voorbeeld is hoe je je hier richting Hill28 gedraagt. Nu kan die geloof ik wel tegen een stootje hoor, maar toch. Jij, beste Duin, post een reactie op Hill28 met als inhoud niet meer dan dat het onzinnig is en dat Hill28 geen idee heeft waar hij het over heeft. Je onderbouwt dat niet, je post gewoon deze zinnen. Hill28 legt vervolgens enerzijds uit wat hij bedoelde, en anderzijds geeft hij aan wat voor opleiding hij heeft. Niet helemaal nodig maar ik snap het wel – je zei dat hij geen idee heeft waar hij het over heeft. Vervolgens reageer jij weer met – na een inhoudelijke reactie, prima! – de zin
Heb je dat ook geleerd als 'bachelor in de bedrijfsvoering'?

Die laatste zin is onnodig, negatief, wantrouwend en suggestief. Jij lokte nota bene de reactie van Hill28 uit en dan ga je hem een beetje belachelijk proberen te maken omdat hij reageert op jou.

Dit zijn maar twee voorbeelden. Maakt verder ook niet zo veel uit, het is een voetbalforum, onze club gaat ons aan het hart, logisch dat iedereen wel eens wat minder inhoudelijk en meer op emotie reageert. Maar jij slaat je openlijk op de borst dat je het bij feiten houdt en niet negatief of suggestief! Dat vind ik krom – ik kan zo een hele lijst berichten van jou er bij pakken waar dat niet zo is. Hierboven al wat voorbeelden.


Faire en terechte opmerking Jacques!
Laten we voorop stellen dat niks menselijks ook mij vreemd is.
Mijn cynisme naar sommige forumleden komt voort uit het feit dat ook ik al meer dan 20 jaar in de Geusselt kom en heel veel ups, maar vooral downs heb meegemaakt bij onze club, zowel op als naast het veld. Ik ben dan ook zeker niet altijd positief of goedgelovig met betrekking tot een bestuur of de club en haar beleid.

Het valt me echter op dat sommigen echt alles negatief weten te draaien wat vanuit 'het bestuur' wordt gedaan. Ik noem het calimero-gedrag naar de 'bestuurders' en verantwoordelijken.

Mooi voorbeeld is nu weer dat eerst Elsen weg moet en nu Elsen weg is je ten eerste bijna niemand zijn waardering naar een bestuur ziet uitspreken (je zou denken dat de sceptici toch iets meer vertrouwens zouden moeten krijgen) en het ten tweede weer niet goed is omdat Noor te veel macht krijgt.
Net zoals nu iedereen om een investeerder schreeuwt, straks de discussie weer komt dat de investeerder te veel zeggenschap krijgt en de ziel van de club verkocht wordt, let maar op!
2 simpele voorbeelden, maar je zult vast begrijpen wat ik bedoel, want er zijn legio voorbeelden te noemen.
En vaak zijn het dezelfde forumleden die zo in de wedstrijd zitten.

Als ik naar de feiten probeer te kijken zonder emotie zie ik voor de eerste keer sinds lange tijd eens structurele veranderingen en daadwerkelijke actie, waarbij sinds de aanstelling van Noor en Kalezic echt wel zaken bereikt zijn in slechts 6 maanden tijd.
Dat vind ik mooi en daar mag ook wel eens met een positieve blik naar gekeken worden.

Kritisch kijken mag, maar als je altijd alles maar negatief blijft beoordelen, dan vraag ik me echt af waarom je überhaupt nog betrokken wilt zijn bij een club. Als die het nooit goed kunnen doen voor je.
Vandaar mijn cynisme en negatieve reactie naar een aantal forum-leden toe.

Ik vind het gewoon jammer en vaak onterecht dat er zo'n sfeer gecreëerd wordt, dat helpt onze club echt niet verder. Ook daar hebben wij als supporters een rol in! Negatief als het nodig en gegrond is, maar positief als er stappen vooruit gemaakt worden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, Huib, Lassie80, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden