MVV algemeen

08 juli 2021 08:58
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #7231

Napoleon schreef :

Sjotelsplak schreef : Erik Noor heeft laatst in een interview op L1 gezegd dat de club niet te koop staat maar slechts open staat voor een investeerder in ruil voor wat aandelen. We hoeven dus niet te veel verwachten van een investeerder. In ieder geval geen scenario zoals in Sittard.

Überhaupt frappant dat de zoektocht naar een investeerder door de algemeen directeur wordt verzorgd en niet door het bestuur. Een potentiële groot-investeerder met een netwerk zal zijn eigen mensen aan roer willen hebben. Dat wringt natuurlijk met de positie van de algemeen directeur aangezien die dan zelf zou moeten tekenen voor het einde van zijn baan.


Helemaal mee eens ! Er wordt over 25% gesproken dat is een minderheidsaandeel en dat heeft ook verder geen consequenties richting KNVB.
Daarbij blijft Noor stevig in het zadel . Tevens heeft t mij ook bevreemd dat Noor gesprekken heeft gevoerd met investeerders vanuit zijn rol als AD
Geloof me maar één ding die Noor is alleen bezig met zichzelf en met niemand anders . En zolang MVV het toelaat , het bestuur in deze of wie dan ook zal het zo blijven , het paard van Troje is allang binnen .


Heb je ook nog een keer zin om een positieve noot toe te voegen aan dit forum, of blijft je op de negatieve Aachen-Nord tour gaan? Je zult best wel op wat punten gelijk hebben, maar potverdomme hey, een klaagmuur in je achtertuin zou niet verkeerd zijn. :blink: :thinking:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2021 10:39
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #7232
Vrees de Grieken ook al geven ze geschenken! Dat was het welgemeende advies van de hogepriester Laokoön toen het Paard van Troje zijn stad werd binnengereden. Naar MVV vertaald: het blijft belangrijk de nodige argwaan te hebben bij de aangekondigde wijzigingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2021 11:05 08 juli 2021 11:06 door Maasratje.
Maasratje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV algemeen #7233
Het is verwonderlijk hoe sommige forumleden standaard tegen Napoleon in gaan, maar men vergeet dat hij een lange tijd directe lijntjes had met het bestuur en zelfs vertrouwelijke informatie kreeg toegespeeld (waarvan sommige zaken zelfs werden gedeeld op dit forum). Er zal dus toch een kern van waarheid zitten in zijn verhaal.

Sinds het ontslag van Penders anderhalf jaar geleden zijn we nog niets opgeschoten. In tegenstelling tot waar Noor voor is aangenomen (commercie) is er enkel geïnvesteerd, zonder aantoonbaar resultaat. Het is opmerkelijk dat binnen een jaar driekwart van het personeel vertrekt: de trainersstaf, medische staf én het commerciële team. Dit straalt geen vertrouwen uit in de directeur en zegt meer over hem dan hoe hij zichzelf schetst in interviews en blogs.

Zoals anderen aangeven is het de taak van het bestuur om een investeerder aan te trekken, niet van een directeur. Zij zijn hier al jaren mee bezig, terwijl de financiële situatie steeds verder afglijdt. Moeten deze mensen niet ook verantwoordelijk worden gehouden voor de situatie waarin MVV zich bevind?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2021 11:17
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #7234
Als je kijkt naar de verdeling van de nieuwe televisie gelden in de nieuwe competitie structuur, dan krijgt MVV werkelijk een aalmoes ten opzichte van andere clubs. MVV en nog vijf andere clubs komen hierdoor in een nog grotere kloof terecht tussen de kelder en de middenmoot van de eerste divisie. Die werden verdeeld op basis van de huidige seizoensresultaten. De clubs boven MVV krijgen bijna het dubbele, sommigen het drievoudige van die gelden. Je spreekt hier over tonnen en bijna een miljoen euro verschil.

Ik kan me voorstellen dat dit een belangrijke reden voor MVV is geweest om tegen het nieuwe competitie plan te stemmen. Ja als club krijg je meer TV gelden, maar alle concurrenten voor de play off plekken krijgen veel meer koopkracht erbij. Dat maakt van het extra rendement juist een verliespost (in de beginfase van de nieuwe competitie structuur) . Alleen de algehele kwaliteit van de competitie gaat hiermee omhoog.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard, jovkle, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2021 19:58
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV algemeen #7235
Dat MVV zich diep moet schamen voor het te laart indien voor de NOW regeling weet zo lang iedereen ..

Maar ook Roda jc kan er ook iets van .Roda zocht leden voor in de RVC enz . en men dacht neem een solicitatie buro in Maastricht ervoor en ja hoor het lukte
voor maar liefst 80.000 euro koste de grap en NU helaas staan de meeste al weer op straat o.a Rene Trost .

Zou Noor ze niet kunnen vragen m MVV sponsor te worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 11:42 14 juli 2021 11:43 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #7236
Hoes en Verwijlen commissarissen in RVC
Woensdag 14 juli 2021
Met het passeren van de benodigde aktes bij de notaris heeft MVV Maastricht deze week een koerswijziging ondergaan wat het besturen van de organisatie betreft. MVV heeft nu twee commissarissen van de Raad van Commissarissen benoemd. Het gaat om Onno Hoes en Hans Verwijlen.

Waar voorheen de Stichting MVV Maastricht 2018 alle aandelen hield van MVV Maastricht BV, en de Vereniging MVV Maastricht de kernwaarden van de club waarborgde, is nu gekozen voor een model waarin twee partijen, te weten de Stichting MVV Maastricht en de Vereniging MVV Maastricht de rol van aandeelhouder vervullen en een Raad van Commissarissen (RvC) toezicht houdt op MVV Maastricht BV, het voetbalbedrijf. De stichting blijft eigenaar van de club en bezit 100 aandelen terwijl de vereniging één prioriteitsaandeel krijgt waaraan de vetorechten op kernwaarden gekoppeld zijn.

Twee commissarissen van de RvC zijn nu dus benoemd. Zo zal Hans Verwijlen de portefeuille financiën/bedrijfseconomisch onder zijn hoede nemen en tevens voorzitter van de RvC worden. Onno Hoes krijgt de portefeuille commercieel/maatschappelijk. Dan is er nog minimaal één vacature die open staat. Ook een eventuele toekomstige nieuwe aandeelhouder heeft de mogelijkheid een commissaris voor te dragen.

“De club heeft het afgelopen jaar zo’n flinke sprongen vooruit gemaakt”, zegt Onno Hoes die als burgemeester kennis maakte met MVV. “De club is vanaf dat moment in mijn hart gaan zitten en die liefde is gebleven. Dan is het mooi dat ik nu als toezichthouder op gepaste afstand de club kan gaan beoordelen maar ook te sparren met de directie.” Hoes en Verwijlen zijn het samen eens: “Als toezichthouders werk je op een afstandje, dan zie je sommige dingen vaak beter. Wij kunnen gevraagd en ongevraagd advies geven aan de directie” Ook Verwijlen is lovend over de huidige structuur: “Die is gewoon prima.”

Hoes kijkt terug op zijn tijd dat hij als burgemeester geregeld in De Geusselt was. “Ik was in die tijd bijna bij alle thuiswedstrijden aanwezig. Vaak ging ik tussen de Angel-Side staan. Het voetballen en de supporters van dichtbij meemaken. Samen met mensen met een gouden hart de clubliefde beleven. Supporters waar je op den duur van gaat houden.”

Hans Verwijlen kreeg de liefde voor MVV met de paplepel binnen. “Met mijn vader ging ik 60 jaar geleden met de trein, vanuit Heerlen naar de wedstrijden van MVV. En als je als klein jongetje eenmaal een voetbalclub in je hart sluit, gaat dat nooit meer weg.”

Hoes: “Maastricht houdt van MVV. Het is één van de pijlers van de stad. De worteling is heel sterk. We moeten zorgen dat de worteling van MVV bij het bedrijfsleven nog sterker wordt.” Verwijlen – die eveneens al druk in de weer is om zaken in kaart te brengen - vult aan: “Maastricht is altijd zo positief over MVV, het trotse clubgevoel heerst hier in de stad echt.”

De RvC gaat functioneren tussen beide aandeelhouders (Stichting en Vereniging) en de BV. De RvC heeft een toezichthoudende en adviserende rol binnen de MVV structuur. RvC-leden worden voorgedragen door de Stichting en de Vereniging

Daarmee wordt beoogd een helderder onderscheid aan te brengen tussen de rol van aandeelhouder, het houden van toezicht en het voeren van de directie over MVV Maastricht BV. Ook het toetreden van een of meer andere aandeelhouders kan in de nieuwe structuur beter worden vorm gegeven.

De Raad houdt toezicht op de financiële situatie, wordt gekeken of er niet te grote risico’s worden genomen, de belangen van stakeholders voldoende worden gewaarborgd maar ook of de toekomstvisie goed wordt uitgevoerd. De leden van Raad van Commissarissen werken onafhankelijk en bij MVV Maastricht zijn ze onbezoldigd. Daarbij adviseert de RvC gevraagd en ongevraagd en houdt toezicht op de directie.

Verwijlen

Hans Verwijlen was ruim 26 jaar directeur bij de ABN AMRO-bank (1977-2003) in onder meer Maastricht. Een functie die hij vanaf 2006 13 jaar bij de MTB, sociaal werkbedrijf van Maastricht-Heuvelland, eveneens bekleedde.

Oktober 2019 stapte Verwijlen over naar Vixia en werd er directeur-bestuurder. Vixia is de Sociale Werkvoorziening in de Westelijke Mijnstreek en een van de grootste werkgevers in de Westelijke Mijnstreek (ruim 900 medewerkers). Daar moest hij het sociale werkbedrijf laten opgaan in het Participatiebedrijf. Na een jaar was dit gerealiseerd en zat zijn werk er op.

Sinds 2015 is Verwijlen lid van de Raad van Commissarissen van WML. Eenzelfde functie bekleedde de 68-jarige Verwijlen van 2010 tot 2018 bij ZO Wonen. Van 2003 tot 2006 was hij directeur van Biosynt en actief in de Raad van Toezicht bij Mondriaan.

Hoes

Onno Hoes is natuurlijk het meest bekend om zijn functie als burgemeester van Maastricht. Van 2010 tot 2015 was hij eerste burger van de Limburgse hoofdstad.

Hoes is van huis uit een echte bestuurder. Desondanks begon hij zijn carrière als agent en importeur bij de textielgroothandel van zijn ouders. Van 1993 tot 1998 was hij lid van de gemeenteraad in Den Bosch. Vervolgens ging hij van 2001 tot 2010 aan de slag als gedeputeerde in Noord-Brabant. Na het burgemeesterschap van Maastricht was hij oa van 2017 tot 2019 waarnemend burgemeester van Haarlemmermeer. En onlangs was hij actief als (in)formateur voor een nieuw College van GS voor de Provincie Limburg. Sinds augustus 2019 is Hoes voorzitter van de makelaarsvereniging NVM.

Ook maatschappelijke functies zijn Hoes niet vreemd. Zo is hij oa landelijk vice-voorzitter van de VVD, bestuurslid United World College Maastricht, bestuurslid Nationaal Comité 4 en 5 mei.


Als je het mij vraagt toch twee personen met een behoorlijke staat van dienst. Met mijn summiere kennis denk ik dat wel dat we hier blij mee mogen zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 12:00
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #7237
Prima zet!! Kom er maar in Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 12:24
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7238
Haha Onno Hoes die zegt dat er flinke stappen zijn gemaakt door Noor. Dat wordt een moeilijke Napoleon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 12:33
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7239

Duin schreef : Haha Onno Hoes die zegt dat er flinke stappen zijn gemaakt door Noor. Dat wordt een moeilijke Napoleon!


Kleine correctie, als Hoes juist geciteerd wordt dan zegt hij dat de club flinke stappen vooruit gemaakt heeft. De naam Noor wordt niet genoemd.

Los daarvan, ik ben nog steeds niet echt onder de indruk van wat er in het afgelopen jaar op de burelen gepresteerd is maar ik ben wel positief over de benoeming van deze 2 commissarissen. Hans Verwijlen heb ik zakelijk vrij goed leren kennen, dat is een man die kan rekenen en altijd kijkt of activiteiten ook daadwerkelijk financieel iets opleveren. Jammer dat hij niet een jaar eerder ingestapt is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 13:13
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7240

Mr Sjaan schreef :

Duin schreef : Haha Onno Hoes die zegt dat er flinke stappen zijn gemaakt door Noor. Dat wordt een moeilijke Napoleon!


Kleine correctie, als Hoes juist geciteerd wordt dan zegt hij dat de club flinke stappen vooruit gemaakt heeft. De naam Noor wordt niet genoemd.


Grappig dat Noor wel verantwoordelijk wordt gehouden als er bij 'de club' iets niet goed gaat, maar als er iets positiefs wordt genoemd dit niet onder zijn verantwoordelijkheid valt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2021 13:52
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV algemeen #7241
hij zegt DE CLUB dus dat is algemeen dus hoor ook de noor bij en de rest van de medewerkers van mvv

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2021 11:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7242

HIER!! schreef : Prima zet!! Kom er maar in Napoleon


Helemaal mee eens ! Uiteindelijk is Onno nu toch zoals ik al beoogde in eind 2019 nu echt aan MVV verbonden
Een hele mooie een goede zet . Met Hoes heeft MVV iemand binnen die echt goed geworteld is op zoveel vlakken dat krijg ik niet in 2 zinnen opgeschreven ;-)
Maar ik ben er vooral voor de club er blij mee en moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje met trots na kijk .Al die tijd en moeite die ik toen heb genomen ( geheel belangeloos) om de club te helpen dat daar wederom iets van is uitgekomen .

In het controlerende orgaan is nu een sterke bestuurder/persoonlijkheid toe getreden , dat gaat positieve effecten hebben voor de toekomst ( voor de club)dat kan niet anders .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2021 11:31 15 juli 2021 11:32 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #7243
Fijn dat Napoleon hier in het nabije verleden voorwerk in heeft gedaan (en dat bedoel ik niet cynisch) en de MVV-snaar bij Hoes opnieuw wist te raken. Maar blijkbaar ziet Hoes dus ook perspectief bij het huidige en toekomstige MVV met Erik Noor aan de leiding. Waarvan akte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2021 11:56
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV algemeen #7244
DSM hoofkantoer naor Mestreech, zien ze eindelijk verlos vaan Heerlen en kinne ze MVV goon sponsere
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2021 12:07
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
MVV algemeen #7245
Wat ik me afvroeg: MVV (bij woorden van Noor) had zich toch als doel gesteld om iets van 2500 seizoenkaarten te verkopen?
Over 2 weken begint de competitie.
Ik heb geen enkele speciale actie ofzo van MVV zelf gezien. Alleen de Angel-Side laat van zich horen wat dat betreft.
Met alleen achterover leunen ga je dat aantal al zeker niet redden.
Ik ben benieuwd wanneer ze met een commerciele meesterzet gaan komen... Zeker zónder commercieel manager een hele uitdaging lijkt me.
En dan helpen het uitblijven van spelers, een inversteerder en overwinningen in oefenwedstrijden zeker niet.
Maar goed: MVV stelt zichzelf een doel, maar vooralsnog zie ik er niets van terug.
Maar misschien heb ik het gemist hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden