MVV algemeen

09 mrt 2023 20:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #7801
Dat mag je helaas niet controleren door alle privacywetgeving! Het is best een redelijk idee, maar het is voor een club niet controleerbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 20:49 09 mrt 2023 20:54 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7802
Voor sommige is dat blijkbaar een heel pijnlijk onderwerp, helaas dit wordt wel werkelijkheid
MVV zal de prijzen fors gaan verhogen minimaal 10 procent is mijn vermoeden maar daarmee redden ze het niet .
Verhoging moet mijn inziens fors hoger zijn .
Mijn argumentatie heb ik al diverse keren hier aangehaald en uitgelegd , en ja als je t niet kunt betalen dan is dat natuurlijk niet prettig.

Maar los van deze heetgebakerde discussie , de prijsverhoging is natuurlijk niet alleen een gevolg van de inflatie , het is ook een gevolg van te veel uitgaven bij de club en te weinig inkomsten .

We kunnen aan de inkomsten kant op 4 manier dit oplossen ( en een mix daarvan)

A) uitgaande transfers
B.) verhoging van commerciele inkomsten
c) verhoging van recettes
d) 2de aandelen pakket wordt verkocht voor 7350000, ( daarna is de club voor 48% in buitenlandse handen)

Willen we betaald voetbal spelen en willen we PO spelen (liefst ieder jaar) we hebben nu gezien hoe leuk dat kan zijn , dan moet er minimaal 500K aan spelers budget bij
Noor die kiest het hazenpad omdat hij weet
1) schuld opgelopen meer dan 1 miljoen
2) commercie niks extra gebracht
3) Maastricht Region geflopt als concept ( overlapping punt 2)
4) acuut liquiteit probleem


Dus hoe dan ook zullen we de gaten moeten gaan dichten , punt A, B, C en D kunnen daar aan bijdragen
Punt C zijn we allemaal als supporters , los van de inflatie gaan we allemaal 35 euro meer betalen voor onze SK dan komt er 80k "extra"binnen

mooie stap om die 500K aan spelers budget extra te kunnen verwezenlijken
Sponsoren zullen ook minimaal 300-400 K extra moeten doen en we komen een eind

Het is de harde werkelijk voor het beleid wat is gevoerd , andere hemelen het op , ik weet allang beter dat we er dramatisch voor staan , veel minder goed als voor de komst van Noor !!

En voor jou Opa , oprecht vind ik het niet prettig voor je als het niet meer kunt betalen , bij deze help ik je als het niet meer lukt volgend jaar met je SK
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 22:04 09 mrt 2023 22:08 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
MVV algemeen #7803

Napoleon schreef : En voor jou Opa , oprecht vind ik het niet prettig voor je als het niet meer kunt betalen , bij deze help ik je als het niet meer lukt volgend jaar met je SK


Leuk voor opa, maar je houd mij niet voor de gek: wat doe je met die andere honderden pensionado's die in hetzelfde bootje zitten ?
Of nog erger, geen pensioentje maar alleen een AOW-tje met een aanvulling van de Sociale Dienst...?
Mooi weer prater en demagogie noem ik dat, bah, bah, bah !


Daarnaast..Noor stapt op, moet je hem nog een trap na geven..? Houd het nooit op met je ?
Wat unne mismieter en zielig figuur als je je zo wilt profileren...!
:sick: :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 22:21
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7804
Sinds 1 1/2 jaar met pensioen . Dat betekend voor mij ruim 600 euro per maand minder te besteden
Heb aow en pensioen. Dan moet je dus keuzes maken. Bijvoorbeeld bij mvv geen biertje maar na afloop thuis wat drinken. En dit is nog maar 1 voorbeeld. En inderdaad alles wordt wekelijks duurder. Dus ook mvv zal duurder worden maar wordt dan ook nog eens de 65 + korting afgeschaft dan is het weer dubbel op. Dan is het de keuze het in het tv pakket espn schakelkanaal of vul zelf maar in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 08:50
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV algemeen #7805
Je komt zo gauw bij de politiek terecht. Dat Rutte de 21% btw maar weer terugzet op 9%. Daar is het allemaal begonnen. De rest volgde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 08:54
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV algemeen #7806
@ Napoeon ,en noe

Vergeet niet vermelden niet dat veel 65 plussers Een Zamer kunnen worden zonder een SK ....en dat heeft weer gevolgen voor de kosten verhoging van de
gezondheid dienst .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 09:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7807
Je ziet gewoon nu overal sterk stijgende prijzen , vanmorgen weer de verzekeraars en ga zo maar door
Iedereen grijpt het nu ook aan, je ontkomt er gewoon niet meer aan.

Daarom MVV zal tijdig moeten gaan communiceren wat ze hiermee gaan doen , het geeft supporters ook de tijd om op zaken vooruit te lopen
Ik heb ook geen idee hoe de groep van 2300 seizoenskaarten is opgebouwd ( leeftijd)
En ik snap ook heel goed dat t allemaal moeilijke beslissingen zijn als je mensen in de beurs raakt.

Daarom dat ik de ongelijkheid tussen een 66+ en bv een vader van 38 met gezin en hypotheek die misschien ook met een modaal inkomen moet rondkomen maar wel 200 euro voor die kaart moet betalen , terwijl die 66+ die de kids uit huis heeft , het huis heeft afbetaald ineens nog maar 140 euro betaald niet kan rijmen

En ik snap heel goed dat er mensen tussen t wal en het schip vallen , dan moet MVV daar misschien een oplossing voor zoeken als is het dat die mensen een paar uur voor de club werken om zo de korting te kunnen compenseren

Ik blijf bij mijn stand punt , voor iedere volwassen dezelfde prijs , geen 66+ korting meer !
in idd zoals vorige forum lid schrijft, het zijn allemaal keuzes die je kunt en moet maken .

Laat MVV , hier voortijdig mee naar buiten komen , op tijd in spelen mochten er veranderingen komen in prijsbeleid en tevens ook alternatieven aanbieden , zoals eigen werkzaamheid, gespreide betaling , etc etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 09:04
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7808

bokkesprongen schreef : @ Napoeon ,en noe

Vergeet niet vermelden niet dat veel 65 plussers Een Zamer kunnen worden zonder een SK ....en dat heeft weer gevolgen voor de kosten verhoging van de
gezondheid dienst .........


ik snap al die argumenten , laat die 66+ een extra bijdragen leveren aan de club ..er is genoeg werk en genoeg te doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 10:57 10 mrt 2023 10:59 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV algemeen #7809
Heb het al geschreven. Denk dat het eerder bij mvv vandaan moet komen als we spreken over financiële armslag. Maar daar gebeurt te weinig, ze krijgen de reclameborden aan de stadiondaken niet eens verkocht. Hoe vaak is VZM al niet bijgesprongen. Nee, dan zou mvv het relatief kleine bedrag bij sk getrouwen moeten halen. Beter 2300 aan een bedrag (+bijv 3-4%) dan 1700 aan een veel hoger bedrag (+25-30%). Buiten de indivuele gevallen, zijn er overigens ook meerdere personen in een gezin waarbij het x2-3-4 zou betekenen. Bepaalde keuzes van mvv zelf hebben het vanzelf al duurder gemaakt. Mede doordat mvv/noor een nieuwe businessclub via Yvey wilde en men een dure brouwer (Brand) heeft en van VZM afwilde, is inmiddels het vaak slecht getapte bier snel naar 3 euro gegaan, maar wat levert die bc nou extra op ?
Uiteindelijk begint het ermee wat mvv te bieden heeft en wegen mensen dit af. Als de prijsverhoging in verhouding is met de geboden faciliteiten anno 2023 (bijv niet meer pissen in een buitenbak!, schone stoelen, fatsoenlijk geluid, werkende poortjes, veiligheid, etc,) en vooral een fatsoenlijke begroting en niveau op het veld (structureel top 8 willen spelen) is een flinke verhoging makkelijker te accepteren. Ga ervan uit dat de bezoekersaantallen van afgelopen tijd ver boven begroting zijn en mvv ook flink extra inkomsten heeft bezorgd dus hopelijk kan daarmee wel voor een gedeelte de spelersbegroting omhoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 11:34 10 mrt 2023 11:36 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7810
@roodwit ik snap je argumenten

Voor alles is wat te zeggen maar met 3-4 procent SK verhoging gaan we t niet redden , het zou een mooi gebaar zijn maar dan moet het geld anders vandaan komen, en het geld moet echt gaan komen
We hebben een schuld van 1 miljoen waarvan een heel groot gedeelte in 5 jaar moet worden terug betaalt

In mijn vorige post heb ik aangeven dat in de punten A tm D extra mogelijkheden zijn voor inkomsten
Daar waar ik denk dat MVV heel graag optie D wilt lichten , wederom een aandelen pakket verkopen
Iedereen weet inmiddels wel dat de ingeslagen koers met een minderheidaandeel gewoon de verkeerde keuze is geweest , we komen geen klap verder
Nu al is men aan het lobbyen om de betaling van 2de trance van aandelen pakket 1 ( 24%) naar voren te halen omdat de liquide middelen op beginnen te raken en er zijn nog 4 maanden seizoen .

Het is het gevolg van de keuzes die destijds gemaakt zijn , we geraken uit deze spiraal op deze manier niet uit . De beleidsbepalers van toen bestuur Joris aan Co hebben zo enorme stempel op het huidige MVV gedrukt dat langzaam de optie beginnen op te drogen en dat er op alle vlakken alle zeilen bij moeten om nog perspectief te zien .

Noor die weet dat en die kiest daarom bewust het hazenpad , na hem de zonsvloed is zijn moto . MVV zal aan de inkomsten kant ( punt A tm D) echt stappen moeten maken richting seizoen 2023-2024 , anders wordt dat een heel moeilijk seizoen om de eindjes aan elkaar te knopen . Daar horen dus kosten verhogingen bij , die hebben we enerzijds te danken aan de algehele economie en anderzijds aan het belabberd beleid , met onder het kopje proffesionalisering staan we er een stuk slechter op als voor 2020 , toen hadden we nog positief eigen vermogen en waren we 100% eigenaar . En ja de wereld is veranderd en ja er is corona en een oorlog geweest
Maar als je de sleutels van een instituut MVV in handen geeft van een paar "pubers " dan hoef je geen rooskleurige toekomst verwachten .

Dus helaas zijn kosten stijgingen niet aan te ontkomen om meerdere redenen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2023 21:05
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #7811
Laten we eerlijk zijn ook MVV zal aankomend seizoen de prijzen flink verhogen ben ik bang.
En ja als MVV zijnde moet je toch gaan puzzelen hoe of wat je gaat doen...
Het zou me niet gaan verbazen als de seizoenskaarten met 3 tientjes omhoog gaan in deze tijd. En dat is voor de normale toeschouwer veel geld.(Ook voor mij)
Waardoor je ook wel denk ik een aantal toeschouwers mis gaat lopen..
Omdat gewoon alles duur word moeten de mensen ook gaan kiezen, sommige doen dit op dit moment al met een biertje thuis drinken of bij mvv.

Maar om een 65+ kaart af te schaffen vind ik te gek voor woorden. Deze mensen gaan al achteruit met hun pensioen en straks krijg je een prijsstijging van de seizoenskaart en je pakt hun hun korting af.
Verhogen naar 67+ kaart moet je wel kunnen overwegen.

Ik denk alleen dat dit allemaal niet alleen gaat helpen om meer geld binnen te harken bij MVV.
Je moet sponsoren binnen halen.
Maastricht is een studenten stad, kijk of hier misschien wat meer uit te halen is. Misschien niet leuk voor een maastrichtenaar, maar je moet alles op alles voor gaan zorgen dat je extra geld krijgt en dat het stadion lekker gevuld blijft. En ik denk dat uit de studenten nog wel wat getrokken kan worden.
Ga wat unieke dingen regelen/organiseren wat eventueel ook wat geld extra oplevert. (Zoals de oliebollen drive in en het carnavalshirt)

Maar laten we ook eerlijk zijn alles is een stuk professioneler geworden dus die kant uit is het al gewoon goed gegaan en zijn ze goed bezig.
We komen van ver en moeten nog ver en dat is niet zo gepiept stap voor stap voor nu zijn ze goed bezig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, En noe?, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 10:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #7812
Ik heb het idee, maar kan aan mij liggen, dat er dit seizoen al echt heel veel meer (internationale!) studenten in het stadion zitten dan in het verleden. Geen idee of er bewust beleid is gevoerd of dat het toeval is.

Seizoenkaarten leveren MVV maximaal een ton of vier op, als ik even heel snel inschat. Wellicht zelfs nog te hoog ingeschat. 10% er boven op is 40.000 euro. Voor MVV veel geld maar in de voetbalwereld natuurlijk peanuts. En als er mensen afhaken door die 10% erbovenop heb je er niets aan, dan is de winst nog veel kleiner dan 40.000 euro. Van de andere kant wordt alles duurder, ook voor MVV om wedstrijden te organiseren, dus terecht als de kaarten fors duurder worden. Lastige spagaat altijd.

Persoonlijk zou ik als MVV eerder kiezen voor een zo vol mogelijk stadion aan wat lagere ticketprijzen, want veel van de bezoekers drinken en eten ook wat, kopen een shirtje, een sjaal. Hoge bezoekersaantallen kun je ook weer richting sponsoren gebruiken. Ik zou niet kiezen voor optimaliseren van sec de kaartverkoopopbrengsten als dat betekent minder bezoekers tegen hogere prijs. Maar goed, dat is gemakkelijk geroepen, als we echt tonnen te kort komen heb je weinig keuze als voetbalclub.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 12:04
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV algemeen #7813
Correct wbt internationale studenten. Tegen Venlo met een groepje Italianen gesproken (man en vrouw of 10) die me vertelden dat vooral in internationale studenten groepen (whatsapp,telegram) mvv als een nieuw avondje uit wordt gezien en er toch behoorlijk wat gaan.

Opvallend is ook de verschuiving naar het noorden en oosten qua bezoekers. Het is gewoon niet vreemd meer dat mensen uit Beek en Valkenburg/Nuth de weg naar de Geusselt vinden. Miss een idee voor mvv om eens aan de hand van inloggegevens deze groei in kaart te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, bokkesprongen, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 13:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7814
Ik zeg toch al jaren dat je de Universiteit een onderdeel moet laten innemen binnen MVV
Los van het leuke avondje van studenten kunnen hebben , schreef ik al jaren geleden dat de Geusselt en haar facilteiten een ontmoetingsplek voor deze groep is . En dan overdag , daar waar business de toekomst ontmoet

Tevens waren studenten een onderdeel van het business plan richting MKB partners MVV , daar zit zoveel kennis , bedrijfsleven profiteert mee, studenten kunnen waardevol ervaringen delen en leuke (studenten) jobs genieten
En als laatste de student van nu is de beslisser voor over 10-15 jaar , ergens moet je dat haakje dus maken .

Studenten waren toen al heel belangrijk en leuk dat overige dat nu ook beginnen te zien
( Dat MVV een linkje heeft met sport en medisch UM , dat is leuk maar daar heeft t bedrijfsleven niet veel aan)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 13:16
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7815
Alles wordt duurder. Lonen stijgen ook behoorlijk. Deze loonsverhoging zal doorberekend moeten worden. Dus alles wordt nog duurder. Het verschil in wat je extra besteden heb is logisch als je al veel vetdiend ga je er iets op vooruit. Verdiende je modaal zal het ongeveer gelijk blijven. Verdien je minimum of minimum + ga je achteruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden