MVV algemeen

14 mrt 2023 21:05
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV algemeen #7831
Het aantal ouderen loopt al ieder jaar terug. Geen fatsoenlijk openbaar vervoer, slechte parkeervoorzieningen, de steile toegang tot de tribunes, belachelijke toiletvoorzieningen, betaalmogelijkheden catering etc.etc. De prijs bepaalt in eerste instantie dus niet het wegblijven van deze groep maar andere factoren. Als je hen ook de 65+ korting afneemt dan ben je ze zeker kwijt. MVV zou de senior army inclusions tickets en jaarkaarten kunnen aanbieden.Dus een voordelig ticket voor twee personen, waarvan een iemand 65+, waarmee ze een begeleider kunnen meenemen die hen helpt bij een bezoek aan de Geusselt. Prijstechnisch zou dit kunnen betekenen dat men een begeleider gratis mee mag nemen i.p.v de 65+ korting. Eigen vak op de hoofdtribune,kussentje,deken,toegang tot de lift en toiletten boven en koffie.
Senior Army en Old Boys Klevarie.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2023 08:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #7832

Roei baank schreef : Het aantal ouderen loopt al ieder jaar terug. Geen fatsoenlijk openbaar vervoer, slechte parkeervoorzieningen, de steile toegang tot de tribunes, belachelijke toiletvoorzieningen, betaalmogelijkheden catering etc.etc. De prijs bepaalt in eerste instantie dus niet het wegblijven van deze groep maar andere factoren. Als je hen ook de 65+ korting afneemt dan ben je ze zeker kwijt. MVV zou de senior army inclusions tickets en jaarkaarten kunnen aanbieden.Dus een voordelig ticket voor twee personen, waarvan een iemand 65+, waarmee ze een begeleider kunnen meenemen die hen helpt bij een bezoek aan de Geusselt. Prijstechnisch zou dit kunnen betekenen dat men een begeleider gratis mee mag nemen i.p.v de 65+ korting. Eigen vak op de hoofdtribune,kussentje,deken,toegang tot de lift en toiletten boven en koffie.
Senior Army en Old Boys Klevarie.



@Roei baank, nu doe je het voorkomen alsof iedere 66+ niet meer zelfstandig naar het stadion kan komen en stok oud is .
Ik ben het wel met je eens dat meer service ( in het stadion) een must is . En die trappen , tja die zijn ook onhandig ( voor iedereen)

Alleen meer service kost geld , in de zin van je zult dat ergens moeten van betalen , en als de prijs nu alleen ( mede) een probleem is dan vraag ik me uberhaupt waar dat vandaan moet komen .

Er is de laatste jaren behoudens de aanpak van de Angel Side tribune en de sfeer vakken, helemaal ( volgens mij) niet gedacht aan ander publiek en het aantrekkelijker maken van de tribunes als het gaat om plaatsen . Het idee van de Businesss tribunes om daar betere stoelen neer te zetten , dat plan is gestrand omdat er niet genoeg ruimte was om die stoel te plaatsen en daar kun je dus niks aan doen

De stadion huur loopt tot 2030 , wordt het niet eens tijd om heel goed te onderzoeken of we in de Geusselt nog verder willen en zou dat ook niet een thema voor een investeerder moeten zijn ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2023 13:07
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV algemeen #7833
Maastricht moet tot 2030 , 8000 woningen bouwen. 1 van de grootste groeispurten na de oorlog. 4000 zijn de locaties al bekend en voor nog eens 4000 moeten locaties worden gezocht. Grond in Maastricht is schaars. Er zijn hier gigantische subsidies voor beschikbaar want maastricht krijgt krijgt na de sluiting van de mijnen weer een zak geld om te groeien tov de Mijnstreken. Misschien zijn hier mogelijkheden op de bestaande grond of constructies waar MVV weer eigenaar wordt en hier mee gaat denken aan ontwikkeling van de Geusselt icm woningbouw. Woontorens, studentenhuisvesting. Er zijn iig kansen lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2023 13:39 15 mrt 2023 13:40 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV algemeen #7834

webmastersfm schreef : Maastricht moet tot 2030 , 8000 woningen bouwen. 1 van de grootste groeispurten na de oorlog. 4000 zijn de locaties al bekend en voor nog eens 4000 moeten locaties worden gezocht. Grond in Maastricht is schaars. Er zijn hier gigantische subsidies voor beschikbaar want maastricht krijgt krijgt na de sluiting van de mijnen weer een zak geld om te groeien tov de Mijnstreken. Misschien zijn hier mogelijkheden op de bestaande grond of constructies waar MVV weer eigenaar wordt en hier mee gaat denken aan ontwikkeling van de Geusselt icm woningbouw. Woontorens, studentenhuisvesting. Er zijn iig kansen lijkt me.


Sta jij op een kieslijst…ik heb nog tot 21 uur…..mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2023 22:22
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #7835

Napoleon schreef :

bokkesprongen schreef : Nogmaals

Betalen naar inkomen ...........

Op de ere tribune staan 3 vakken al vanaf de opening van De Geusselt leeg dat is toch al meer dan 40 jaar .zo ... Ga naar de gemeente Maastricht die hebben een armoede beleid ook voor mensen die leven in een zaamheid ,immers MVV is een maatschappelijke voetbal club , Geef mensen die vrijwilligers werk willen doen een seizoens kaart van MVV enz


@bokkie , dat gaat niet gebeuren , maar als we er eens voor zorgen dat mensen die de korting niet nodig hebben ze ook niet krijgen en dat geld beter inzetten voor mensen die t wel nodig hebben dan maken we al stappen en als MVV daarna ook nog er positief uitschiet dan is het cirkeltje rond .


Als je niet in de materie rondom het armoede beleid bekend bent, ga dan geen dingen roepen. De gemeente heeft voor mensen op of rondom bijstandsniveau een regeling waarmee ze een seizoenskaart voor MVV kunnen bekostigen.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2023 08:47 16 mrt 2023 08:55 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #7836
Wil MVV voor de regio interessant worden dan zul je na de eredivisie moeten , daar is iedereen het over eens denk ik
Het stadion piekt en kraakt en is beperkt , de stadion huur loopt volgens mij in 2030 af

Heel belangrijk dan ook om bij de nieuwe gemeenteraad verkiezingen ( ik meen) 2026 een partij te hebben die MVV en (top)sport in haar top 3 heeft staan in haar programma en een nieuw onderkomen ( stadion+) waar straks veel meer mogelijk is dan voetbal .
De marketing formule van Rieu zal gezien zijn leeftijd uiteindelijk een gat gaan vormen voor de PR van de stad Maastricht , in dat gat moet je induiken maar daarin heb je een eredivisie ploeg nodig en een eredivisie locatie waar veel meer mogelijk is dan voetbal , waar sport, bedrijfsleven , Universiteiten en maatschappelijk elkaar dag dagelijks ontmoeten , een plek waar je niet om heen kunt
Gemeentebestuur kan een enorme invloed hebben in die ontwikkelingen samen naast het bedrijfsleven en de maatschappij , maar dan moet je wel de zetels hebben om te kunnen besturen
Nu zag ik dat bij de laatste gemeente verkiezingen 45% van de kiesgerechtigden in Maastricht ( rond 45K stemmen) zijn gaan stemmen . Als ik alleen al kijk na de hoeveel MVV supporters ( FB rond de 22K, dat zitten natuurlijk ook niet kiesgerechtigden tussen leeftijd/plaats) dan zit er tussen opkomst en potentieel een enorm gat waarin je bij de juiste partij en juiste mensen en juiste zet in de richting maken .Daarnaast als blijkt dat bij de MVV achterban heel veel mensen niet gaan stemmen dan ligt daar een kans ? Tevens met een goed politiek verhaal zie je ook gisteren weer dan kiezers heel makkelijk schuiven

Hoe dan ook MVV heeft de politiek nodig , zo zijn we gered door de politiek en de politiek kan mede de toekomst bepalen , daar is invloed voor nodig in de Maastrichtse politiek en de politiek heeft ook MVV nodig op een bepaalde manier, ze willen allemaal graag gezien worden als het er om gaat .
Als we zien hoe vaak supportersgroepen mensen weten te mobiliseren om te kiezen voor MVV , dan ben ik er bijna van overtuigd dat met een hele duidelijk partij die pro MVV is met een heel goede nr1 en een heel duidelijk programma je daarin het verschil kan maken

Ik ken de Maastrichtse politiek niet goed maar weet wel dat er een aantal mensen nu in de Gemeenteraad zitten die pro MVV zijn maar blijkbaar te weinig "daadkracht" hebben om dossiers ( stadion) er goed onder de aandacht te krijgen ( of is dit een misvatting van me ?)

Misschien weten mede forum leden nu hoe het dossier MVV in de gemeente raad ligt en wat denken mede forum leden van een sterke Pro MVV partij in de gemeente raad ( de haalbaarheid?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2023 11:06
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
MVV algemeen #7837
@ Nopeon @Roei baank .

Plaats op de steile helling doorgangen al eens een hek om beter naar boven te komen ( meer houvast ~) . Dat kost echt geen kapitaal .Dat lost al veel op voor de veiligheid .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2023 21:46
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7838
Ik denk dat het beste voorbeeld voor een gemeente raad om niet te investeren in een duur voetbalstadion in kerkrade is. Het hangt als een molensteen om de nek van de gemeente en ook wel om de club. De huur is hoog en wordt ook nog eens niet of nauwelijks betaald. Ook zijn er in de rest van het land nieuwe votbalstdions neergezet die niet of nauwelijks betaald kunnen worden. Persoonlijk vind ik ook niet dat een gemeente een stadion moet beheren. Breedte sport moet gestimuleerd worden . Prof voetbal moet mijn inziens hun eigen broek ophouden. Maar oke dat is discutabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2023 16:26
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7839

Klomeleer schreef : MVV stelt manager New Business aan
Zaterdag 13 augustus 2022

Met de komst van Justus Spronck heeft MVV het commerciële team uitgebreid naar drie! Spronck gaat aan de slag als manager New Business. Justus is lange tijd werkzaam geweest in de financiële sector en was de laatste jaren van zijn bankcarrière actief bij SNS Reaal in Utrecht. In 2014 maakte de Maastrichtenaar de overstap naar het eigen ondernemerschap en nam hij ’t Vöske in Berg en Terblijt over en een jaar later ook nog eens de horeca-exploitatie van zwembad Jekerdal. In 2021 verkocht hij zijn horecazaak in Berg en Terblijt en ging verder als Consultant. En nu weer een jaar later schuift hij aan bij de MVV-familie. “Prachtig om in De Geusselt te mogen werken. Als jongetje van zes kwam ik al kijken naar de mannen in het rood-wit”, zegt Justus Spronck (48). “Toen ik met MVV-directeur Erik Noor in contact kwam, werd ik helemaal enthousiast over de commerciële toekomstplannen van MVV.

“Justus heeft een enorm groot netwerk, ervaren en kan zich richten op de new business. In de fase waar we met onze club verkeren, kunnen we een ondernemer als hem zeker goed gebruiken. We hebben veel vertrouwen in onze samenwerking”, zegt algemeen directeur Erik Noor.


We zijn inmiddels 7 maanden verder, heeft iemand informatie over de tot nu toe behaalde resultaten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2023 18:49
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #7840

Mr Sjaan schreef : We zijn inmiddels 7 maanden verder, heeft iemand informatie over de tot nu toe behaalde resultaten?

Een goede vraag! Nieuwsgierig naar de echte jaarcijfers!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2023 23:19 22 mrt 2023 09:36 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV algemeen #7841
Via e-mail ontving ik vandaag, 21 maart 2023, de laatste nieuwsbrief van de Vereniging MVV. Onder het kopje “Verslag Ledenraadvergadering 7 februari 2023” lees ik in die nieuwsbrief het volgende over de financiële positie van MVV (opvallende, misschien wel alarmerende, passages heb ik onderstreept en vet gecursiveeerd):

"(…) Vervolgens gaat Gid van Schijndel, de penningmeester van onze Vereniging, in op financiële situatie bij MVV. Dit naar aanleiding van de laatstgehouden vergadering auditcommissie (AC; adviesorgaan van de Raad van Commissarissen). Helaas heeft de AC moeten constateren, dat de stijging van verkoop van seizoenkaarten en losse tickets niet heeft geleid tot een gunstiger financieel beeld. Oorzaken zijn bijvoorbeeld extra beveiligingskosten. De financiële positie van de BVO zal in de komende jaren flink verbeterd moeten worden. Op korte termijn gaat de AC diepgaand onderzoeken hoe de kosten verlaagd kunnen worden en de inkomsten verder kunnen worden vergroot.

Aangezien er ook een opgave ligt de sponsorinkomsten de komende jaren te verhogen, geeft Justus Spronck, de nieuwe manager New Business MVV, een uiteenzetting van het nieuwe sponsorbeleid. Nieuwe stelregel is “Sponsoring is geen donatie, er moet een waarde tegenover staan!” Het blijkt dat er veel lokale “kleinere” sponsoren zijn; momenteel wordt onderzocht om grote landelijke partijen te benaderen. Verder legt Justus de gedachte uit achter Maastricht Regio. Partners kunnen instappen vanaf € 10.000. De vier pijlers eronder zijn ver binding, beleving, ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid.”


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2023 09:12 22 mrt 2023 09:12 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
MVV algemeen #7842
Ook gelezen. Als die extra seizoenskaarten en zoveel extra losse tickets over al die wedstrijden de financiële balans niet verbetert, is er toch heel wat mis of vooraf te hoog begroot. Mvv speelt al heel lang voor laten we zeggen gem 5000 toeschouwers. Das buiten de sk's 2700x15€ is minimaal ca 40000€ extra per wedstrijd. En das voorzichtig ingezet. Buiten catering. Zo te lezen is het dus geen keus de extra 24% aandelen te verkopen, maar een must.

Wat me ook opviel de woorden ; De MVV Academy komt snel op stoom en levert al talenten op die zich kunnen meten met spelers van het eerste. Het aantal opgeleide trainers voor de jeugdteams neemt toe. Die spelers waar het om gaat, zaten er al bij of tegenaan. Van Bommel is door psv opgeleid. Of komt er meer aan ? Dat de meeste teams nog steeds op een veel te laag niveau spelen of heel laag in stand, wordt uiteraard niet vermeld. Buiten het feit dat er iemand ah hoofd staat met een zeer hoog salaris. Moeilijk voor te stellen dat dit echt een verdienmodel wordt, hier gaat meen ik ook 2 ton in per jaar. Gedeeltelijk gesponsord, maar dan nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2023 09:41
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #7843
Kom er maar in, Napoleon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2023 13:54 22 mrt 2023 14:00 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #7844

Ben Salemans schreef : Op korte termijn gaat de AC diepgaand onderzoeken hoe de kosten verlaagd kunnen worden en de inkomsten verder kunnen worden vergroot.

Normaliter een taak voor de Algemeen Directeur (Erik Noor) en zijn team om dit tijdig aan te pakken en te managen. Bij ons ligt deze taak blijkbaar achteraf bij het adviesorgaan van de Raad van Commissarissen.

Ik kan mijn standpunten over Erik Noor wel weer gaan herhalen, maar dan wordt ik als negativist gezien.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2023 13:57
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7845

Ben Salemans schreef :
Aangezien er ook een opgave ligt de sponsorinkomsten de komende jaren te verhogen, geeft Justus Spronck, de nieuwe manager New Business MVV, een uiteenzetting van het nieuwe sponsorbeleid. Nieuwe stelregel is “Sponsoring is geen donatie, er moet een waarde tegenover staan!” Het blijkt dat er veel lokale “kleinere” sponsoren zijn; momenteel wordt onderzocht om grote landelijke partijen te benaderen. Verder legt Justus de gedachte uit achter Maastricht Regio. Partners kunnen instappen vanaf € 10.000. De vier pijlers eronder zijn ver binding, beleving, ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid.”[/i]


Hier schrik ik van, dat bedrijven sponsoring niet zien als een donatie maar als een investering waar rendement uit moet komen is toch al jaren bekend. Als dit een nieuwe stelregel is vraag ik mij af wat ze de afgelopen jaren op de commerciële afdeling gedaan hebben.

We hebben veel kleinere lokale sponsoren, tsja daar hoef je ook niet voor gestudeerd te hebben om dit op te merken. Het is zaak deze in elk geval niet te verliezen want grote landelijke partijen zie ik echt niet instappen, zij hebben geen commercieel belang bij een club als MVV. Petje af als dit wel zou lukken maar ik heb er een zeer zwaar hoofd in.

Maastricht Region is een gedachtenspinsel, dit zal nooit van de grond komen omdat het veel te wazig en onduidelijk is. Als je via Google zoekt naar Maastricht Region kom je niet verder dan de website van een expat vereniging in Maastricht.

Mijn persoonlijke gedachte is dat wij nog zo lang mogelijk van het huidige seizoen moeten genieten want de financiële en commerciële vooruitzichten zijn niet best. Wij worden volgend seizoen weer de club met het laagste spelersbudget en dat is iets waar wij ons kapot voor moeten schamen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden