MVV algemeen

11 apr 2023 10:27
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #7891
Ontzettend zonde en jammer.
Deze jongen zorgde voor veel positieve publiciteit rondom MVV. Ik ben benieuwd wat de achtergrond is van dit verhaal en welke individuen het betreft die Ralf deze beslissing hebben doen nemen. Dank voor je weergaloze tweets Ralf!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Lassie80, jovkle, Tommyd, De Zwarte Vogel, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 10:14 13 apr 2023 10:15 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV algemeen #7892
Geen idee wat er is voorgevallen. Ik ken beide kanten van het verhaal niet, dus daar ga ik ook niets over zeggen.
Inhoudelijk vind ik het enorm jammer dat Ralf stopt. Hij heeft op positieve en humoristische wijze MVV meermaals landelijk in de spotlight gezet. Zo is er de afgelopen tijd enorm veel goodwill gekweekt. Noem het gratis reclame.
Los daarvan vond ik zijn tweets een verademing in een voetbalwereld die van clichés aan elkaar hangt. In de voetballerij wordt heel veel gepraat, maar weinig gezegd. Juist het contrast dat het MVV Twitteraccount bood, was een lichtpuntje. Er zat wel eens een misser tussen, maar ik vond de tweets vaak heel grappig, altijd origineel en bovenal authentiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 11:48
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV algemeen #7893
Je gaat meer betalen voor een stoeltje bij MVV, maar dat is niet de enige uitdaging waar de club voor staat

Op het veld strijdt MVV nog volop om deelname aan de play-offs. Op de achtergrond spelen heel andere zaken. Er staan nog veel vraagtekens bij de enkele belangrijke dossiers binnen de club.

Financiën
Financieel gaat het MVV nog altijd niet voor de wind. De club dook aan het einde van afgelopen seizoen voor het eerst sinds een aantal jaar in de rode cijfers (526.000 euro). Commercieel zijn er dit seizoen wel wat stapjes gemaakt, maar grote vissen zijn niet gevangen. In de tussentijd is er wel een financiële opsteker gekomen, aangezien de nieuwe aandeelhouder World Soccer Holdings (WSH) in augustus 24 procent van de aandelen overnam voor 735.000 euro. Maar ook dat geld is al grotendeels geïnvesteerd. MVV klopte twee maanden daarna - in oktober - al opnieuw aan bij WSH om de praten over een volgende aandelentransactie. Tot teleurstelling van de club hapte de Amerikaanse partij niet direct toe. WSH heeft geen haast; zij hebben tot augustus 2024 de optie om voor hetzelfde bedrag die tweede tranche van de aandelen over te nemen.

Binnen MVV is de hoop dat er nog voor het deponeren van de nieuwe begroting – medio juni – een overeenkomst kan worden getekend met WSH voor nog eens 24 procent van de aandelen. De kans dat die transactie er voor juni gaat komen, lijkt klein. Belangrijke pijler voor de Amerikanen is de jeugdopleiding van MVV. In dat dossier zijn op de achtergrond veel stappen gezet, alleen is er nog altijd geen uitzicht op een eigen jeugdcomplex. Dat kan zorgen voor terughoudendheid bij WSH.

De officiële reactie van de Amerikanen is dat er gesprekken lopen met de club. Tegelijkertijd maken zij duidelijk dat het ook wat hun betreft niet de bedoeling is dat de club terugvalt na dit prima seizoen.

Spelers
Het scenario dat WSH zijn belang op korte termijn nog verder versterkt in de club is daarmee onzeker. In dat geval lijkt de verkoop van spelers de enige echte optie om geld bijeen te halen. Op zich kan MVV een paar aardige slagen slaan. Met onder meer Romain Matthys en Matteo Waem heeft de club troeven in de hand die een aardig bedrag kunnen opleveren. Vraagteken is nog de casus Ruben van Bommel. De speler kondigde eerder aan dat hij niet gratis de deur zal uitlopen. Ondertussen is er nog geen contract getekend, terwijl het einde van het seizoen met rasse schreden nadert.

Het woord transferopbrengsten klinkt bij de MVV-fans ongetwijfeld als muziek in de oren. Het probleem is echter dat niet alle die transfereuro’s kunnen worden ingezet om de selectie te herbouwen. Sportief is dit seizoen boven verwachting geweest, maar als MVV de sterkhouders van het team moet verkopen, wordt de basis weggeslagen. Er zal dan opnieuw een kunststukje worden gevraagd van trainer Maurice Verberne en zijn staf.

Ticketprijzen
MVV trekt dit seizoen weliswaar een pak meer publiek dan in de afgelopen jaren, maar tegelijkertijd rijzen de kosten voor beveiliging tijdens de wedstrijden de pan uit. Er is een schreeuwend tekort aan stewards, dus moet MVV beveiligers inhuren. De extra inkomsten die de club krijgt aan recettes, vliegen zo direct weer de kas uit. De oplossing voor dit probleem: de kaartjes worden duurder. Sommige tickets zullen volgend seizoen tot wel 35 procent in prijs gaan stijgen.

Accommodatie
Eind vorige maand kwam er een opmerkelijk berichtje van de club naar buiten. MVV wil het kunstgras in het stadion laten vervangen door echt gras. Bij het bericht werd een schets gepresenteerd van een extra veld op de parkeerterrein nabij het stadion. Als er gras in De Geusselt ligt, moet immers op een andere locatie worden getraind. Misschien wel het grootste hoofdpijndossier in Maastricht is de accommodatie. MVV beschikt nauwelijks over eigen ruimte. Het stadion wordt gehuurd en in het stadion is eigenlijk alleen een businessruimte en zijn wat kleedkamers. De overige ruimtes in het stadion zijn van een externe partij. Facilitair zit de club klem, waardoor commerciële groei een lastig verhaal is.

Een update van het stadion is nodig om verder stappen te kunnen zetten. Hetzelfde geldt voor een nieuw complex voor de jeugdopleiding. Zonder medewerking van de gemeente komt de club nergens. Of die medewerking er komt, is nog een groot vraagteken. Eerder dit jaar liet MVV-directeur Erik Noor zich voor het eerst kritisch uit over de houding van de gemeente Maastricht. Waarschijnlijk deed hij dat om een doorbraak te forceren.

Personeel
Een nieuwe directeur moet voor de definitieve doorbraak zorgen. Noor neemt per 1 mei afscheid van MVV. Zijn opvolger moet iemand zijn die weet hoe de hazen in het gemeentehuis lopen. Want de jeugdaccommodatie is essentieel voor de ontwikkeling van de club en de steun van de Amerikaanse aandeelhouders.

En wellicht moet MVV zelfs nog op zoek naar een nieuwe technische man. Deze zomer loopt ook het contract van technisch manager Ronny van Geneugden af. Vanuit de club is de intentie om hem langer binnen boord te houden. Dat is begrijpelijk, want met zeer beperkte middelen heeft hij een selectie samengesteld waarmee coach Verberne kon stunten. Het is ook logisch dat Van Geneugden eerst wil weten wat er budgettair mogelijk is voor het nieuwe seizoen voordat hij zijn krabbel onder een nieuwe verbintenis zet. Er valt immers nauwelijks eer te behalen als hij opnieuw een selectie moet samenstellen voor een appel en een ei. Daarmee loopt MVV het risico om twee ankers in de organisatie tegelijkertijd kwijt te raken, juist op het moment dat er veel uitdagingen liggen die snel aandacht verdienen.

Bron: De Limburger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 12:01 13 apr 2023 12:02 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV algemeen #7894
Toch weer typisch dat de supporter mag opdraaien voor datgene dat de club nalaat. Meer sponsoren, zelfs reclameborden aan het dak vh stadion lukt niet. Maar er zijn ook diverse verhalen geweest dat stewards massaal zijn gestopt voor de manier hoe met hen is omgegaan en dan nu klagen cq schreeuwen voor meer stewards. Werkelijk te triest voor woorden dat je met zulke bezoekersaantallen niets extra's binnenhaalt. En met komend seizoen tot 35% meer voor tickets kun je raden wat gaat gebeuren, zeker als deze selectie die eigenlijk boven verwachting heeft gedraaid, ook nog wordt uitgekleed. En dan zijn er nog idd de andere benoemde dossiers. Begrijp nu ook waarom Noor snel wegrent...de haas. En WSH kun je eigenlijk geen investeerder noemen toch ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 12:29
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV algemeen #7895
Ik had een beetje hoop dat ons budget een beetje omhoog zou gaan. Maar ik vrees ervoor, gezien het bovenstaand artikel.

Je moet eigenlijk verder bouwen aan het sportief succes van dit seizoen. Dat wilt zeggen spelers als Souren, Waem, Matthys en van Bommel behouden. Waem en Matthys worden verkocht. Dan moet je Souren behouden en minstens twee goede vervangers voor Waem en Matthys vinden. Dat wordt nogal een moeilijke kluif. Van Bommel krijg ik steeds meer een hard hoofd in dat hij een contract tekent. Je moet echt investeren in dragende spelers, anders vrees ik dat we terug naar af gaan (plek 13-20).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 13:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #7896
Kleine correctie op het artikel van de Limburger: Ook de businessruimte is gehuurd van een externe partij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 14:10
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #7897

Jim Cemint schreef : Ticketprijzen
MVV trekt dit seizoen weliswaar een pak meer publiek dan in de afgelopen jaren, maar tegelijkertijd rijzen de kosten voor beveiliging tijdens de wedstrijden de pan uit. Er is een schreeuwend tekort aan stewards, dus moet MVV beveiligers inhuren. De extra inkomsten die de club krijgt aan recettes, vliegen zo direct weer de kas uit.

Stel dat MVV het aantal toeschouwers heeft begroot op gemiddeld 3500 toeschouwers. Wat nog veel is gezien het afgelopen seizoen en de laagste spelersbegroting. Ik zou eerder hebben begroot op 2500 toeschouwers maar laten we uitgaan van 3500.

Dit seizoen hebben we tot nu toe gemiddeld 5752 toeschouwers. Laten we uitgaan van een gemiddeld ticket van 10 euro.

Op een heel seizoen heb je dan 405.360 euro extra inkomsten. Nog los van alle extra's als catering en zakelijke pakketten.

Ik zou graag eens cijfers willen zien of die extra inkomsten daadwerkelijk zijn opgegaan aan de extra beveiliging want ik vertrouw het voor geen meter.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 14:28
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV algemeen #7898
@ Slotelsplak

Als je 40 man ectra personeel in huurt a 50 euro per uur voor 4 uur per wedstrijd voor de meer toeschouwers die komen dit seozoen zou dat betekenen dat de beveiliging extra kost zo,n 7000 euro per wedstrijd . ivoor 18 wedstrijden 106 duizend euro heb je toch 300 k meer dit seizoen over .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 14:55
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV algemeen #7899
Dit stukje van de Limburger vind ik vrij ontrustend.
MVV heeft zich op alle facetten achter de schermen niet ontwikkeld.
Dat zal vast ook een ding zijn waarom de Amerikanen niet al de volgende aandelen willen overnemen.

Dat de kaartjes meer moeten gaan kosten is te begrijpen.
Het is vooral ook afwachten wat je aan spelers als Matthys en Waem gaat verdienen.

Dat Ruben nog steeds niks heeft getekend en wijst naar MVV, dat vind ik wel vrij ernstig namelijk.
Dit is de slag waar MVV echt weer een mooie transfersom had kunnen verdienen.
Waarschijnlijk moet MVV het nu doen voor een kleine vergoeding.

Het zegt eigelijk genoeg hoe we er voor staan als je kijkt naar het aantal spelers die verlengt zijn.
Alleen Kleinen zijn optie is gelicht en die van Waem (puur voor verkoop).
Voor de rest horen we er maar weinig van.


Zolang we op het veld het goed doen, verbloemd dat alles wat achter de schermen gebeured.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 14:56
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 73
Meer
MVV algemeen #7900
Wat ik niet begrijp is dat er nog helemaal niets bekend is wie Noor gaat vervangen, het is toch vrij normaal dat er namen rond zullen gaan wie het zou kunnen worden. Of word 1 mei de "groete onbekinde" voor de Geusselt gepresenteerd? Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar we zijn toch zeker geen carnavalsvereniging!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 15:04 13 apr 2023 15:15 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV algemeen #7901
Nu wordt weer eens duidelijk dat het verhaal van Gerd Leers helemaal niet kan. MVV moest zijn eigen broek hoog houden. Heel nobel, dat wel. Maar MVV stond aan de rand van de afgrond. Vertel mij maar eens een club, die van niks, naar middenmoot/subtop eredivisie is gegaan met het zelf ophouden van zijn eigen broek. Wat dat betreft heeft MVV het nog lang vol gehouden. Maar wat heb je als je (steeds) je spelers moet weg doen of verkopen? En nu legt Noor de bal bij de gemeente....Mijn inziens kun je je eigen broek eerder zelf hooghouden, als je al wat geld in kas hebt. Maar met niets, wordt dat heel moeilijk en klop je al snel weer aan. Het kan wel, maar de weg wordt dan wel heel erg lang en vol risico.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 18:11
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7902
Voor mij staan weinig verassingen in het stuk van DDL , dat tickets omhoog gaan verwonderd me ook niks we hadden hier laatst al een discussie over
Wat er niet in staat is dat van de eerste termijn aandelen ( 24%) deze zouden meen ik in 2 tranches worden betaald en MVV heeft nadrukkelijk een aantal weken geleden verzocht om de 2de tranche eerder te laten overboeken naar de club , dit inzake liquiditeit .

Verder zijn er 3 escapes voor MVV dat is of transfers , en/of nieuwe aandelen en of promotie en anders wordt het met dicht geknepen billen richting seizoen 2023/2024

Noor kiest niet voor niets de exit op 1-5 en dat is op basis van iemand die alle ins en outs kent van de laatste jaren .
Alleen wat er op het veld nog kan gebeuren daar heeft deze clown gelukkig geen invloed op , want ik ben er van overtuigd dat MVV de PO gaan halen en ik ben er ook van overtuigd als iedereen fit blijft en voornamelijk STeuckers dan MVV een outsider gaat zijn in die PO

Wat ik ook nog vernomen heb is dat er mss nog iets groots aan zit te komen ( in geld) maar we zullen zien of dat gerucht juist is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 18:48
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #7903
Veiligheid kost niet alleen een sloot geld vanwege de stewards en professionele beveiligers. Jaarlijks betaalt MVV zo'n 40-50 mille aan boetes aan de KNVB vanwege door KNVB-officials gemelde incidenten met supporters.
Ik denk dat menig BVO, zeker in de KKD, uiteindelijk de beveiligingskosten nauwelijks of niet meer kan opbrengen. Dat is zo'n flinke hap uit het budget.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2023 22:13
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #7904

Frank Salemans schreef : Veiligheid kost niet alleen een sloot geld vanwege de stewards en professionele beveiligers. Jaarlijks betaalt MVV zo'n 40-50 mille aan boetes aan de KNVB vanwege door KNVB-officials gemelde incidenten met supporters.
Ik denk dat menig BVO, zeker in de KKD, uiteindelijk de beveiligingskosten nauwelijks of niet meer kan opbrengen. Dat is zo'n flinke hap uit het budget.....

en dan heb je de schade die door onze supporters in andere stadions wordt aangericht nog niet meegeteld. Bij Willem II zijn bijvoorbeeld de toiletten compleet vernield. Dus er ligt weer een rekening bij MVV van duizenden euro’s.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2023 11:02 14 apr 2023 11:16 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV algemeen #7905
Te triest voor woorden, maar ondertussen wel afgeven op die uit het oosten als ze bij ons alles slopen. Of dat we geen spelers vastleggen of selectie te smal is. Als daar al per jaar onnodig tienduizenden euro's in gaan zitten. Neem een eventueel slechte uitslag als een man. Geen goed woord voor over, zelfde voor die clown wat een rookbom op het gras bij Helmond gooide. Zgn uit z'n handen geglipt. Hou m'n hart alweer vast voor vanavond voor die paar IQ lozen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden