MVV algemeen

10 juni 2023 12:41
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 820
Meer
MVV algemeen #8011
Nedederland heeft dualistisch bestel dit houdt in ... Als de gemeente raad in meederheid het college van B en W de opdracht geeft om bv de huur van De Geusselt te verlagen moeten de wethouders en burgemeester dit uitvoeren of je NU Penn heet of pakweg de koning ......

Je kunt ook zelf een politieke partij vormen bv MVV belangen en het zo proberen te regelen of word zelf actief in een politieke partij en vergroot zo de belangen van MVV .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 13:06 10 juni 2023 13:07 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #8012

bokkesprongen schreef : Nedederland heeft dualistisch bestel dit houdt in ... Als de gemeente raad in meederheid het college van B en W de opdracht geeft om bv de huur van De Geusselt te verlagen moeten de wethouders en burgemeester dit uitvoeren of je NU Penn heet of pakweg de koning ......

Je kunt ook zelf een politieke partij vormen bv MVV belangen en het zo proberen te regelen of word zelf actief in een politieke partij en vergroot zo de belangen van MVV .

Wat denk je nu zelf. Dit is gewoon kansloos. Toen Kerkraadse Leers burgemeester was, waren er maar een handvol mensen die er wat aan wilden doen. De rest op de markt stond eromheen te kijken. Ik heb hier op het forum ook nooit een anti-Leers stukje kunnen ontdekken. Wel anti- Penn berichten. Vreemd zoiets. Maar dat zal ook wel bij het Maastrichtse horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 13:39
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV algemeen #8013

Mosae schreef :

bokkesprongen schreef : Nedederland heeft dualistisch bestel dit houdt in ... Als de gemeente raad in meederheid het college van B en W de opdracht geeft om bv de huur van De Geusselt te verlagen moeten de wethouders en burgemeester dit uitvoeren of je NU Penn heet of pakweg de koning ......

Je kunt ook zelf een politieke partij vormen bv MVV belangen en het zo proberen te regelen of word zelf actief in een politieke partij en vergroot zo de belangen van MVV .

Wat denk je nu zelf. Dit is gewoon kansloos. Toen Kerkraadse Leers burgemeester was, waren er maar een handvol mensen die er wat aan wilden doen. De rest op de markt stond eromheen te kijken. Ik heb hier op het forum ook nooit een anti-Leers stukje kunnen ontdekken. Wel anti- Penn berichten. Vreemd zoiets. Maar dat zal ook wel bij het Maastrichtse horen.

Toch heeft Bok ergens wel gelijk. Zolang wij er niks aan doen verandert er helemaal niks in deze anti-MVV en anti-sport gemeente. Misschien moeten we eens demonstreren (vreedzaam) met een grote groep tijdens zo'n evenement voor de "chique" en zo de aandacht trekken. Misschien dat er dan een paar van de gemeente wakker worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 13:48
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV algemeen #8014

Mosae schreef :

bokkesprongen schreef : Nedederland heeft dualistisch bestel dit houdt in ... Als de gemeente raad in meederheid het college van B en W de opdracht geeft om bv de huur van De Geusselt te verlagen moeten de wethouders en burgemeester dit uitvoeren of je NU Penn heet of pakweg de koning ......

Je kunt ook zelf een politieke partij vormen bv MVV belangen en het zo proberen te regelen of word zelf actief in een politieke partij en vergroot zo de belangen van MVV .

Wat denk je nu zelf. Dit is gewoon kansloos. Toen Kerkraadse Leers burgemeester was, waren er maar een handvol mensen die er wat aan wilden doen. De rest op de markt stond eromheen te kijken. Ik heb hier op het forum ook nooit een anti-Leers stukje kunnen ontdekken. Wel anti- Penn berichten. Vreemd zoiets. Maar dat zal ook wel bij het Maastrichtse horen.


Geen anti-leers sentimenten? Ik zit hier al 20 jaar, dat heb ik even gemist. Wat wel is, in tegenstelling tot Leers instrueerde Penn wel het plaatselijke politiekorps tot buitenproportioneel handelen met als dieptepunt de opsluiting in de Ster tegen twente. Was voor haar een wake-up call want de repressie vlakte redelijk af tot een redelijk niveau daarna. En op de markt een handjevol mensen die er iets aan wilden doen? Het waren toch pittige uren met een voor maastricht ongekende uitbarsting. Leers kreeg nog weken een politiecontainer voor zijn deur in campagne. Let op, ik praat dit niet goed. Maar eerlijk is eerlijk, hij contacteerde persoonlijk leon Melchior om de club te redden. Dus in die zin, goeie comeback. En Penn, gauw vergeten. Heeft nooit haar stempel kunnen drukken. Een passant.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 14:04 10 juni 2023 14:08 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #8015

webmastersfm schreef :

Mosae schreef :

bokkesprongen schreef : Nedederland heeft dualistisch bestel dit houdt in ... Als de gemeente raad in meederheid het college van B en W de opdracht geeft om bv de huur van De Geusselt te verlagen moeten de wethouders en burgemeester dit uitvoeren of je NU Penn heet of pakweg de koning ......

Je kunt ook zelf een politieke partij vormen bv MVV belangen en het zo proberen te regelen of word zelf actief in een politieke partij en vergroot zo de belangen van MVV .

Wat denk je nu zelf. Dit is gewoon kansloos. Toen Kerkraadse Leers burgemeester was, waren er maar een handvol mensen die er wat aan wilden doen. De rest op de markt stond eromheen te kijken. Ik heb hier op het forum ook nooit een anti-Leers stukje kunnen ontdekken. Wel anti- Penn berichten. Vreemd zoiets. Maar dat zal ook wel bij het Maastrichtse horen.


Geen anti-leers sentimenten? Ik zit hier al 20 jaar, dat heb ik even gemist. Wat wel is, in tegenstelling tot Leers instrueerde Penn wel het plaatselijke politiekorps tot buitenproportioneel handelen met als dieptepunt de opsluiting in de Ster tegen twente. Was voor haar een wake-up call want de repressie vlakte redelijk af tot een redelijk niveau daarna. En op de markt een handjevol mensen die er iets aan wilden doen? Het waren toch pittige uren met een voor maastricht ongekende uitbarsting. Leers kreeg nog weken een politiecontainer voor zijn deur in campagne. Let op, ik praat dit niet goed. Maar eerlijk is eerlijk, hij contacteerde persoonlijk leon Melchior om de club te redden. Dus in die zin, goeie comeback. En Penn, gauw vergeten. Heeft nooit haar stempel kunnen drukken. Een passant.

Ik wist, dat je zou reageren, maar los daarvan, ja het waren een handjevol mensen die écht het stadshuis inwilden om bij Leers verhaal te halen. En van die politiecontainer voor de deur, was meer voor de buitenwereld dan wat anders, want hij was voor de duivel niet bang. Dezelfde week erna, liep hij al helemaal alleen door de stad, en alle Maastrichtenaren hem handjes geven, in de Wolfstraat. De pittige uren waren nergens meer te bekennen. Dat is het werkelijke verhaal erachter. Ja idd hij contacteerde Leon Melchior. Die heb ik hoog in het vaandel. Maar tegelijkertijd was het meten met twee maten. MVV moest voortaan zijn eigen broek hooghouden en 20km verderop mocht gewoon worden doorgegaan. Waarom was hij daar niet burgemeester geworden, in zijn eigen woonplaats. Dat was een goed vervolg geweest. Wat betreft Penn heb je wel gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 14:09
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV algemeen #8016
Ok kerel. Jouw feestje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 14:16
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #8017
Ik hoef echt geen gelijk of zo, en een feest om dit vind ik weer wat teveel van het goede. Mag wel. Maar daar is het eigenlijk weer wat te lang geleden voor. We zullen maar vooruit kijken en niet meer terug.
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 16:59 10 juni 2023 17:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 802
Meer
MVV algemeen #8018
Destijds waren Boschpoort en ik nog bij wethouder Piet Keijmis langsgegaan. Hij had een berekening gemaakt waaruit, ook volgens Leers, moest blijken dat de gemeente al vele miljoenen in MVV had gestopt en dat dat nu maar eens moest stoppen. Nou, van die rekening klopte echt helemaal niks! Er stonden kosten van de gemeente op (bijv. de huur van het stadion die MVV aan de gemeente betaalde) die aan de uitgavenkant stonden, terwijl dat inkomsten van de gemeente waren. Ook stonden er bepaalde inkomsten niet op. Zo kocht de gemeente voor 1 miljoen gulden de trainingsvelden van MVV (waar nu het hotel van Wesley ligt). Dat stond aan de uitgavenkant op de balansrekening vsn Piet Keijmis. De gemeente verkocht diezelfde lap grond een paar jaar later voor vele miljoenen guldens door aan de Kamer van Koophandel en aan Benoit Wesley (voor zijn hotel en voor het restaurant Applebee's, of hoe heette dat ook alweer). Die winst van vele miljoenen die de gemeente maakte, stond nergens op dat rekeningetje van Keijmis vermeld. Natuurlijk niet, zou ik haast zeggen... Keijmis' balansrekening rammelde aan alle kanten en gaf een volstrekt incorrect en te negatief beeld van het geld dat de gemeente in MVV had gestoken. Het was gewoon incorrecte, valse informatie. Boschpoort en ik hebben de gemeente én de partijen in de gemeenteraad hiervan op de hoogte gesteld. Maar burgemeester. wethouders en veel politieke partijen besloten om toch in te stemmen met die achterlijke berekening van Keijmis en Leers. Puur bedrog was het!

In die tijd werden hier op het Forum zogenaamde geheimzinnige actieboodschappen verspreid zoals in de televisieserie 'Allo, allo!'. In die codeboodschappen was vaak sprake van een 'blauw hert', waarin velen, ook de politie, ten onrechte burgemeester Leers herkenden. Voorbeeld van zo'n boodschap: "Het blauwe hert plast vanavond om 20.00 uur tegen een boom op de vertrouwde plek!". Mensen die die boodschap niet begrepen, werd geadviseerd het codeboek aan te schaffen. Regelmatig werd het codeboek (dat natuurlijk niet bestond) vernieuwd. Dan stuurde iemand een boodschap en dan kreeg hij bijv. als commentaar dat dat verouderde code was en dat hij het nieuwe codeboek moest aanschaffen. Was flauw, maar ook wel grappig!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 17:06
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV algemeen #8019

Ben Salemans schreef : Destijds waren Boschpoort en ik nog bij wethouder Piet Keijmis langsgegaan. Hij had een berekening gemaakt waaruit, ook volgens Leers, moest blijken dat de gemeente al vele miljoenen in MVV had gestopt en dat dat nu maar eens moest stoppen. Nou, van die rekening klopte echt helemaal niks! Er stonden kosten van de gemeente op (bijv. de huur van het stadion die MVV aan de gemeente betaalde) die aan de uitgavenkant stonden, terwijl dat inkomsten van de gemeente waren. Ook stonden er bepaalde inkomsten niet op. Zo kocht de gemeente voor 1 miljoen gulden de trainingsvelden van MVV (waar nu het hotel van Wesley ligt). Dat stond aan de uitgavenkant op de balansrekening vsn Piet Keijmis. De gemeente verkocht diezelfde lap grond een paar jaar later voor vele miljoenen guldens doorverkocht aan de Kamer van Koophandel en aan Benoit Wesley (voor zijn hotel en voor het restaurant Applebee's). De winst van vele miljoenen die de gemeente maakte, stond nergens op dat rekeningetje van Keijmis niet vermeld. Keijmis' balansrekening rammelde aan alle kanten en gaf een volstrekt incorrect beeld van het geld dat de gemeente in MVV had gestoken. Boschpoort en ik hebben de gemeente én de partijen in de gemeenteraad hiervan op de hoogte gesteld. Maar burgemeester. wethouders en veel politieke partijen besloten om toch in te stemmen met die achterlijke berekening van Keijmis en Leers. Puur bedrog was het!

In die tijd werden hier op het Forum zogenaamde geheimzinnige actieboodschappen verspreid zoals in de televisieserie 'Allo, allo!'. In die codeboodschappen was vaak sprake van een 'blauw hert', waarin velen, ook de politie, ten onrechte burgemeester Leers herkenden. Voorbeeld van zo'n boodschap: "Het blauwe hert plast vanavond om 20.00 uur tegen een boom op de vertrouwde plek!". Mensen die die boodschap niet begrepen, werd geadviseerd het codeboek aan te schaffen. Regelmatig werd het codeboek (dat natuurlijk niet bestond) vernieuwd. Dan stuurde iemand een boodschap en dan kreeg hij bijv. als commentaar dat dat verouderde code was en dat hij het nieuwe codeboek moest aanschaffen. Was flauw, maar ook wel grappig!


Precies ben, we hebben we nog met een bende in die dagen aan de deur van keijmis gestaan in Amby. Wel in vrede voor dat we hier afgeschilderd worden als hyenas. We werden sportief ontvangen maar het betekende indirect het einde van keijmis als wethouder die totaal niet de competenties had van een wethouder. Er werd flink gesjoemeld met de daadwerkelijke waarde die de waarde van de Geusselt was. Er zijn miljoenen verdiend met de a-locatie die de Geusselt vertegenwoordigde. Helaas in de nasleep de kroonjuwelen (skyboxen en commerciële mogelijkheden) van het stadion moeten afgeven. Hetgeen waar we als.club nog steeds last van hebben. Buiten de stadion wedloop van begin millennium in Nederland de 2e klap die deze club heeft klein gehouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 19:18
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #8020
Hi Ben, ik ben in die tijd bij heel wat acties betrokken geweest maar een gesprek met Keijmis staat me niet bij.
Was wel bij op de markt en toen eerder die fusie ter sprake kwam heb ik me daar heel actief tegen verzet. Maar dat is erg lang geleden.
Die ‘geheime’ boodschappen waren wel erg grappig ja. Daar werd de politie inderdaad zenuwachtig van en het zou me niet verbazen als die genoemde container daar mee te maken had. Hebber er nog de Limburger mee gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 20:00
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV algemeen #8021
Die Keijmis is als wedhouder er uit gegooid.
Was een alcoholist.
Heeft de krant gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 20:43
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #8022

webmastersfm schreef :

Ben Salemans schreef : Destijds waren Boschpoort en ik nog bij wethouder Piet Keijmis langsgegaan. Hij had een berekening gemaakt waaruit, ook volgens Leers, moest blijken dat de gemeente al vele miljoenen in MVV had gestopt en dat dat nu maar eens moest stoppen. Nou, van die rekening klopte echt helemaal niks! Er stonden kosten van de gemeente op (bijv. de huur van het stadion die MVV aan de gemeente betaalde) die aan de uitgavenkant stonden, terwijl dat inkomsten van de gemeente waren. Ook stonden er bepaalde inkomsten niet op. Zo kocht de gemeente voor 1 miljoen gulden de trainingsvelden van MVV (waar nu het hotel van Wesley ligt). Dat stond aan de uitgavenkant op de balansrekening vsn Piet Keijmis. De gemeente verkocht diezelfde lap grond een paar jaar later voor vele miljoenen guldens doorverkocht aan de Kamer van Koophandel en aan Benoit Wesley (voor zijn hotel en voor het restaurant Applebee's). De winst van vele miljoenen die de gemeente maakte, stond nergens op dat rekeningetje van Keijmis niet vermeld. Keijmis' balansrekening rammelde aan alle kanten en gaf een volstrekt incorrect beeld van het geld dat de gemeente in MVV had gestoken. Boschpoort en ik hebben de gemeente én de partijen in de gemeenteraad hiervan op de hoogte gesteld. Maar burgemeester. wethouders en veel politieke partijen besloten om toch in te stemmen met die achterlijke berekening van Keijmis en Leers. Puur bedrog was het!

In die tijd werden hier op het Forum zogenaamde geheimzinnige actieboodschappen verspreid zoals in de televisieserie 'Allo, allo!'. In die codeboodschappen was vaak sprake van een 'blauw hert', waarin velen, ook de politie, ten onrechte burgemeester Leers herkenden. Voorbeeld van zo'n boodschap: "Het blauwe hert plast vanavond om 20.00 uur tegen een boom op de vertrouwde plek!". Mensen die die boodschap niet begrepen, werd geadviseerd het codeboek aan te schaffen. Regelmatig werd het codeboek (dat natuurlijk niet bestond) vernieuwd. Dan stuurde iemand een boodschap en dan kreeg hij bijv. als commentaar dat dat verouderde code was en dat hij het nieuwe codeboek moest aanschaffen. Was flauw, maar ook wel grappig!


Precies ben, we hebben we nog met een bende in die dagen aan de deur van keijmis gestaan in Amby. Wel in vrede voor dat we hier afgeschilderd worden als hyenas. We werden sportief ontvangen maar het betekende indirect het einde van keijmis als wethouder die totaal niet de competenties had van een wethouder. Er werd flink gesjoemeld met de daadwerkelijke waarde die de waarde van de Geusselt was. Er zijn miljoenen verdiend met de a-locatie die de Geusselt vertegenwoordigde. Helaas in de nasleep de kroonjuwelen (skyboxen en commerciële mogelijkheden) van het stadion moeten afgeven. Hetgeen waar we als.club nog steeds last van hebben. Buiten de stadion wedloop van begin millennium in Nederland de 2e klap die deze club heeft klein gehouden.

Daar was ik ook bij. Toch wel een nerveuse Keijmis, maar het ontaarde in een normaal gesprek. Ik ben blij dat dit nu niet meer nodig is, en ook blij dat ik dit ver achter me heb gelaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 21:21
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #8023

ouwe rot schreef : Die Keijmis is als wedhouder er uit gegooid.
Was een alcoholist.
Heeft de krant gehaald.


Lijkt wel of in de gemeenteraad alleen maar alcoholisten zitten. Die alleen maar denken aan hun drank. En hun geld ervoor moeten binnen halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 01:24 11 juni 2023 01:45 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 802
Meer
MVV algemeen #8024

Boschpoort schreef : Hi Ben, ik ben in die tijd bij heel wat acties betrokken geweest maar een gesprek met Keijmis staat me niet bij.


Dan laat mijn geheugen mij een beetje in de steek. Misschien was het je neef, Mr. Sjaan, of iemand anders van MSF-2002, met wie ik die afspraak met Keijmis had. Maar dat die balansrekening van Keijmis wemelde van de fouten in het nadeel van MVV, dat kan ik mij wel nog heel goed herinneren. Op dat punt laat mijn geheugen mij niet in de steek. Ik zie dat verfrommeld A4'tje met die balansrekening van Keijmis (en Leers) zo voor me!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 11:37
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
MVV algemeen #8025

opadiehard schreef : .... want Mecc en theater zijn ,,natuurlijk,,veel belangrijker,en meer in het vizier van de welgestelde burgers!
Het,,gewone,,volk komt niet in beeld MVV deed/doet het al nl een maatschappelijke invulling nu de gemeenteraad nog!….


was gisteren in het theater, ging naar de voorstelling GOD is a DJ : 16 jaar dans voor en door de kids uit en in de wijken en dus niet de Goudkust !
Hiphop, break-dance en diverse andere stijlen kwamen aan bod. Een genot om te zien en uiterst professioneel. Daarna een feest!

Dus niet voor de elite en welgestelde, maar de ruimte ( oefenruimte) en uiteindelijk voorstelling gesubsidieerd in de sjowbörg oppe Vriethof was niet alleen de moeite waard maar een investering in en voor onze kids in de wijken !

Betekent dat voordat we dingen roepen, voorzichtiger moeten oordelen, want we moeten ook diegenen die niet naar MVV gaan ook iets kunnen bieden !
En als ons iets niet interesseert, dit dan weg denken te moeten wegbezuinigen; dan kunnen de niet voetbal geïnteresseerden ook diverse (rand)zaken aangrijpen om us MVV-ke de nek om te laten draaien! Wat ook niemand wil.

En laten we niet vergeten toen wij jong waren, had je in de volksbuurten dit soort "Sally" initiatieven niet... Niet naar anderen kijken, maar zorgen dat MVV zichzelf kan bedruipen. VZM is al fantastisch bezig en Leef Laura is ook al aon de geng !

@Opa: geen PB's aub; steek je licht eens op wat er allemaal op cultureel gebied gebeurd en dat ook nodig is voor onze kids of kleinkinderen ( de Gieterij bijvoorbeeld is ook een mooi voorbeeld waar subsidie kids de ruimte geeft om te oefenen en op te treden; zo zijn de jongens van DeWolff ooit ook begonnen...).
Dat iemand daar niets mee heeft is geen maatstaf... Bovendien komt het met de gemeente en MVV wel goed; niet perfect maar er zit beweging in !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden